MUMINEK2000

zetor 7245 przeróbka z serwomechanizmu na orbitrol

Polecane posty

Arek    218

A tu jest ciekawostka :D -dzisiaj sprawdziłem-w lewo ok.4 obr w prawo ok.3 :blink:

 

Ciekawe czy to wina tych wschodnich lub też dalekowschodnich orbitroli?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Winne są siłowniki. Choćby były made in USA to nic to nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W tych tanich wspomaganiach masz siłowniki dwustronnego działania. Objętość siłownika odpowiedzialna za "wciąganie" jest mniejsza(ze względu na obecność tłoczyska) od tej odpowiedzialnej za "wypychanie".

Problem ten rozwiązano stosując w nowszych ciągnikach siłowniki z dwustronnym tłoczyskiem, który po obu stronach tłoka ma taką samą objętość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbychu15    47

witam , niedawno kupiłem wspomaganie do zetora 7011 zamontowanie poszło sprawnie , ale w prawą stronę jest mniejszy skręt niż w lewą . ustawiałem tłok na przegubach lecz to niewiele dało . panowie możecie coś na to poradzić ? proszę o szybką odpowiedz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

Hinco-przecież kabina w Zetorze że tak powiem "sama z siebie" nie ma zbyt dużego skoku-z przodu na tej rurze wiele wychylić się nie może z tyłu na gumach podobnie...

O sorry ale u mnie skoku jest sporo, pare dni temu miałem na wierzchu gumy przednie i byłem w szoku bo myślałem że zostały z nich wióry a są całe i miękkie jak udo mojej kobiety ;) problem jest przy mocnym trzepnięciu w dołek(a włąściwie odbiciu kabiny w górę). Jakbym rozkręcił nieco na łączniku elastycznym ośke kolumny to weszłaby głebiej w piaste orbitrola ale pewnie by go cisła dosyć często przy dobijaniu kabiny w doł ;)

 

 

Co do róznicy skrętów to sprawa jak napisano-siłownika typu różnicowego, byłem przekonany że ten z agrocoli ma drugą część tłoczyska wypuszoną w rurę przedłużającą siłownik-w końcu troche kasy to kosztuje-nic bardziej mylnego, różnica w ilości i oporze kręcenia jest znaczna...

 

Też mam skręt w jedną stronę większy, rozkręciłem na obu przegubach i troche brakuje, podejrzewam że Ty w '4' masz odwrotną dysproporcję skrętu, w końcu masz dłuższy silnik a siłownik ten sam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Ja gdy kupowałem to wspomaganie (było nie było ciut tańsze od serwa) nie liczyłem na jakieś cuda wianki ale dosyć już miałem serwa i jego nieprzewidywalnego zachowania w ładowaczu (jak już pisałem powyżej czasami to wspomaganie zamieniało się we wroga :D ).Pierwsze serwo wytrzymało 18 lat-następne (też oryginalne)-7-to ile wytrzyma nowe -3 ? :D -jeżeli to wspomaganie wytrzyma 4 lata będę już zadowolony ;) -w ładowaczu nie ma porównania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbychu15    47

ja miałem właśnie na odwrót wkręciłem wszystkie przeguby na max i jeszcze brakuje ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Wreszcie kupiłem wspomaganie i jutro mam zamiar montować

W związku z tym mam pytanie. Czy zostawialiście na pompie zawór regulacji ciśnienia czy całkowicie go wywalić? Bo z tego co zauwazyłem to przewód powrotny z orbitrola powinien iść prosto do zbiornika.

I jakim olejem zalać układ? Boxol czy hlp 46?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1634U    6

Witam , tez chcę przerobić serwo na orbitrol lecz nie wiem jak podłaczyc pompę do orbitrola ,a mianowicie wychodzi z niej jeden przewód zasilajcy na siłownik serwo,a drugi obok niego wychodzi tak samo ,lecz idzie spowrotem do zbiorniczka z olejem i czy podłaczyc ten zasilacy prosto pod orbitrol ,a ten drugi powrotny z pompy pozostawic bez zmian.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Genius9872    399

pompa--->orbitrol---> siłownik--->orbitrol---> wolny powrót do zbiorniczka--->do pompy na ssanie:) generalnie tak od pompy prosto w orbitrol a powrotny do zbiornika(nie musi być zakuty na zbiornik normalnie na zacisk) to tylko że w orbitrolu dochodza dwa węże do siłownika:) daj filtr oleju przed orbitrolem dłużej pochodzi:0 jak masz sporo kasy możesz kupić lepszy orbitrol typu danfoss:) nie wiem jaki masz siłownik ale wg zasady pojemność siłownika / dzielona przez pojemność którą orbitrol przepuszcza 80/100/160ml i wyjdzie ci ile potrzebujesz obrotów kierownicy od ogranicznika do ogranicznika jak dasz za duży strasznie czuły układ będzie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1634U    6

A ten zawór bezpieczeństwa co jest na pompie wspomagania(przewód z niego idzie na powrót do zbiorniczka ) to go zostawić ,czy zaslepić (oczywiscie orginalnie miałem serwo)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Genius9872    399

z tego co kojarzę może zostać nic się nie stanie bo i tak na serwo szło większe ciśnienie.. orbitrol ma swoje zabezpieczenia:) u mnie np jest bezpośrednio wyjście pompy od T25 do orbitrola podpięte:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cyprian1219    368

Witam! Jako że już za kilka tygodni zacznie się remont mojego zetora 7745 turbo z turem, jednym z naszych planów jest zamiana serwo na orbitrol. Ładowacz jest bardzo, bardzo masywny, a serwo ledwo działa i po godzinie jazdy rąk nie czuć, w miejscu to koła nawet nie drgną, a mechanik mówil że nie ma tu za bardzo co usprawniać (a i dodam że na całum układzie są wielkie luzy) i z tymi luzami to by trzeba było cały układ z kolumną od nowa zrobić, to że lepiej opłaci się założyć orbitrol. Założenie orbitrolu z robocizną około 1600zł za gotowy zestaw. Co wy o tym sądzicie, jak to jest z tym orbitrolem, jak się spisuje i jak się kieruje, opłaci mi się to według was? Chciałem się poradzić, a żeby nie zakładać nowego tematu piszę tu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

niebo a ziemia-jednym zdaniem, roznice to od razu w rekach poczujesz B)


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wisniaa11    0

Witam :) w swoim zetorze tez chce wymienic serwo na orbitrol tylko nie wiem jak sie za to zabrac czy trzeba do mechanika czy samemu mozna spróbować? Jak tak to mogl by ktos wytlumaczyc co i jak trzeba zrb z gory dziekuje pozdro 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

trzeba kupic zestaw i poszukac kogos kto ma orbitrol-porobic pare zdjec i do pracy, jakos szczegolnie trudne to nie jest,


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    27

ja w swoim 7245 z ładowaczem czołowym założyłem orbitrol 4lata temu.palcem kręcisz tak lekko idzie.kupiłem orbitrol 125 za ok 340z(chyba),siłownik za 200zł(orginalny zetora 500zł kosztuje a jest 0,5cm dłuższy),wąs do siłownika od 914 ok 190zł(musiałem go uciąć i przyspawać ucho w innym miejscu),wałek z łożyskiem do orbitrola od 914 ok180zł(musiałem go skrucić na tokarnii bo miejsca nie było pod kierownicą),przewody hydrauliczne (nie pamiętam ceny),wspornik pod orbitrol zrobiłem sam jak i pod siłownik co przykręca się do osi.i powiem tak jak to złożyłem tak na razie nic się nie popsuło a ciągnik obsługuje 80szt bydła i nie tylko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez raven18
      Hej, jak macie poprowadzone przewody od orbitrola, dwa upchnąłem w lewym rogu, gdzie idzie przewód prądowy z kokpitu do tylnych świateł, ale wydają się za ciasno, dwa od siłownika tam gdzie idą przewody hamulcowe to zablokowało mi gaz .... Nie wiem czy te otwory po prostu powiększyć kątówką czy szukać innej drogi.
      Dodam że jeśli ktoś myśli o kupnie zestawu z agricoli to nie polecam, tyle lat to klepią i trzeba poprawiać a przewody są praktycznie na styk jeśli nie za krótkie - a tam jest przecież dosłownie kilka części nie można tego zrobić dobrze? 
    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy da radę założyć wspomaganie kierownicy do Zetora 6718 a jak da radę to z jakiego by pasowało czy może elektryczne spróbować.
    • Przez KIbul
      Witam.Mam problem ze swoim zetorem 7245 ,gdy tylko uruchomię silnik i puszczę kierownicę to koła same skręcają w prawo ,a w lewo nie da się skręcić????Co się mogło stać???? Może już ktoś się z tym spotkał??Mam jeszcze dylemat czy ma znaczenie jakie koła mam z tyłu a jakie na przodzie?
    • Przez TheUdex
      Witam mam problem z serwomechanizmem w zetorze 7211 ciekł mi siłownik. Kupilem zestaw naprawczy wymienilem 2 pierscienie metalowe ,oring duzy i maly oraz uszczelniacz ,skrecilem nie ruszalem tej głowiczki tylko sam silownik.Po zamontowaniu nie dziala wspomaganie koła nawet nie skreci w lewo czy prawo regulowanie po przez luzowanie obejmy nic nie daje pompa pompuje.
    • Przez adrian16a
      Witam Serdecznie.
      Zakupiłem ciągnik z założonym wspomaganiem na orbitrolu i siłownikiem zamontowanym w miejscu tłumika drgań. Kręciło się nim trochę cieżko. Ale że byłem z zamiarem kupna ładowacza, sprawdziliśmy pompę i okazało się że była do wymiany. Później zamontowałem ładowacz i pojawił się znowu problem ponieważ w miejscu nie szło kręcić prawie wgl. Padła decyzja na wymianę Orbitrola 160 na Nowy Waryńskiego 125. Pierwsze kręcenie kierownicą wrażenie dawały że jest wszystko ok. Ale podczas pracy ładowaczem okazało się że znowu ciężko kręci się kierownicą, blokuje się kierownica i nie idzie wgl nią kręcić, daje się nią kręcić ale dopiero jak się jedzie ciągnikiem ale to bardzo topornie.
      Siłownik tłoczyskiem 25mm
      Czy jest to normalne? Co jest tego przyczyną?
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj