Skocz do zawartości
klo444

budowa przyczepki samochodowej

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Budowa
klo444    1

Witam

Nosze się z zamiarem zbudowania przyczepki do samochodu lekkiej wiec jak ktoś by miał jakieś rysunki, schematy, zdjęcia z tym związane niech wrzuci na forum lecz moim głównym problemem jest oś nie mogę znaleźć nigdzie prostej osi słyszałem że można ją zrobić z piasty i kawałka rury lub kształtownika tylko jak myślicie jak piasta (od jakiego samochodu ) będzie najlepsza w miarę tania i łatwo dostępna czy do zawieszenia wystarczy resor czy potrzebne będą amortyzator (i z czego je wziąć ) ???

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MUMINEK2000    1

kolego ja już zrobiłem 2 przyczepki jedna miała oś od audi 80 jest ona prawie że równa była na resorach od poloneza z amortyzorami druga miała oś od passata b3 jest to belka wleczona i była tylko na odbojach od przyczepy 6t.Powiem tak nie ma to jak na resorze z amortyzatorem po prostu płynie ta druga skacze na naszych polskich drogach.zaczep musi być poprowadzony od sirodka przyczepki i 110cm od przedniej burty takie są wymogi. Szerokość to ile ci się zmieści między kołami.


muminek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
franky69    1

Oś to nie problem, jedziesz na szrot kupujesz przednie piasty od Poloneza, najlepiej od razu z kołami ! Rura grubościenna tak 60mm po zewnątrz, dobry tokarz żeby dotoczył czopy i masz ośkę ;) Resory o Trucka albo temu podobne i amortyzatory też można dać !!!


Kupię literaturę do starych ciągników i maszyn rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mirasek    8

W dużej części to własna inwencja ;) Amortyzator dobierasz i montujesz tak aby nie ograniczały skoku zawieszenia w obie strony. Piasty możesz wyciąć z jakiejś belki skrętnej od niemieckiej osobówki, zależy co tam na złomie znajdziesz, choć przemyśl sobie montaż kompletnej belki skrętnej + sprężyny, wystarczy dospawać tylko mocowania i masz gotową oś. Jeśli koniecznie chcesz resor to rozejrzyj się za tylnymi osiami z przednionapędowych dostawczaków typu bokser, dżamper, dupiato ale będzie ona szeroka (co może byc plusem jeżeli zależy Ci na wpuszczeniu skrzyni ładunkowej między koła).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    58

oś jest najlepsza jak już ktoś wspomniał z dowolnych piast i dorobionej osi z rury grubościennej, na resorach i amorki, gotowe belki skrętne ze sprężynami czy też gotowe osie od dostawczaków swoje ważą a w przyczepce lekkiej każdy kilogram jest ważny, rama to z profili otwartych bo profile zamknięte rdzewieją od środka, jak chcesz kilka fotek z produkcji takiej przyczepki to daj znać na PV

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

Nie doczytałem że ma być to przyczepka lekka, choć w praktyce z solidnej osi więcej pożytku niż problemu ;) Poza tym belka skrętna z piastami to hmm 20-30kg, nie wiem, nie ważyłem ale w rękach nie jest to ciężkie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

ja mam przyczepkę i tylnią belkę z kango super sprawa załadujesz tak na nią z 800 kg i nic się nie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Jedną przyczepkę kiedyś zrobiłem na wymiar do malucha, na kołach 145/13, po przełożeniu osi pod resory pasuje do większych aut. Piasta , najlepiej taka, gdzie nie reguluje się luzu na łożyskach. Teraz powoli buduję dwuosiówkę z wykorzystaniem dwóch kompletnych tylnych belek zawieszenia z jakiegoś modelu fiata. więc z zawieszeniem prosta robota, przykręcam belkę na cztery śruby. Jeśli zamierzasz ją zarejestrować, to zastanów się nad kupnem zarejestrowanej do remontu, ponieważ koszty rejestracji, badanie techniczne razem wynoszą kilkaset zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mietek    0

a gdzie mozna przeczytać odnośnie stawianych wymóg budowy przyczepki lekkiej?? jestem właśnie w trakcie budowania przyczepki, oś mam od mercedesa busa z resorami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raffx89    2

ja ostatnio skonczylem przyczepke,dl ma 2,6 m,rama z profili,alu-burty i podloga alu z poloneza trucka,os na wachaczach z amorami i sprezynami,jest dosc miekka,kola wpuscilem w srodek przez co uzyskalem wieksza szerokosc przyczepki,jeszcze musze najazdowke dokonczyc i bedzie przyczepa gites

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klo444    1

Troszkę nad tym myślałem i wpadłem na pewien pomysł nie miałem z tym nigdy do czynienia (chodzi o piasty, sworznie kół ) wiec jak coś to mnie poprawcie na allegro znalazłem nowe piasty wraz z łożyskami od fita CC / SC / Uno / Panda / Ritm http://allegro.pl/item874669417_lozysko_piasta_tyl_cc_sc_uno_panda_ritm.html i nie jestem pewien ale nigdzie nie mogę znaleźć czopa to tych piast więc muszą być one montowane razem z wahaczem na stałe i wydaje mi się że ten czop (sworzeń) jest cały prosty bez skosów zakończony gwintem i frezem więc tokarz nie miał by żadnych problemów z jego dorobieniem i na dodatek dorobił kołnierz by móc można było dospawać go do rury jak myślicie ile ok może kosztować dorobienie tego sworzni czy jednak da się go dokupić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

do - klo444

Łada samara ma przykręcane czopy, poszperaj na szrocie, tam piasty są trwałe i nie reguluje się napięcia łożysk. W tej przyczepce lekkiej, oś mam z drążka kierowniczego jelcza, czy autosana, czopy toczone, wprasowane i wspawane.

http://allegro.pl/item882347169_os_czop_piasty_kola_tylnego_lada_samara.html

do - miraska

Ramę konstruuję sam, burty aluminiowe z naczepy, tylko obniżone, przednia i tylna będzie otwierana. Co do wielkości paki, to długość wynika z długości burty, więc 250cm i moim zdaniem wystarczy, z resztą po to robię przedni bort odkładany na dyszel. Z hamulcem się zastanawiam - zawieszenia są kompletne, więc można tak i tak. Bardziej skłaniam się do hydraulicznych, a linki ręcznego można wykorzystać jako hamulec postojowy.

Widzę, że zaadoptowałeś cały tył od poloneza trucka, dobrze wygląda, a moja będzie chyba dłuższa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klo444    1

qazi ta piasta była by idealna tylko jej cena troszkę za duże. Dzięki za zdjęcia i mam kilka pytań jakiego kątownika użyłeś na burty? Jak pomalowałeś jakich użyłeś farb ( kolor farby tej pierwszej przyczepki )czym malowałeś i czy blachę na buty sam wyginałeś ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    58

rozmiaru kątownika nie pamiętam, piastę możesz używaną znaleźć my mieliśmy używane takie to na takich została zrobiona, kolor to chlorokauczuk albo autorenolak już nie pamiętam za bardzo bo dawno było, a kolor to o którą ci chodzi? malowane były pędzlem a blachę sami wyginaliśmy korzystając z okazji że przy budowie obory giętarka była do dyspozycji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klo444    1

ale kupowałeś samą piastę a sworzeń dorabialiście bo na zdjeciu widziałem że masz tokarkę czy udało ci się zdobyć wraz z sworzniem ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    58

piasty z czopami mieliśmy, została dorobiona tylko oś z flanszami do przykręcenia czopów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

Widzę, że zaadoptowałeś cały tył od poloneza trucka, dobrze wygląda, a moja będzie chyba dłuższa.

Chłopaki z piekarni montowali izotermę i udało się wyrwać za grosze kompletną alu pakę z nadbudową, nie pamiętam ile ma dokładnie długości, chyba coś między 2 a 2,5 m., hamulec jest na linkę (jednocześnie najazdowy i postojowy), rama samodziełka, pomyślunek i wykonanie ojciec & syn ;) Nie chwaląc sie ale bardzo fajnie sie to ciąga, czy załadowana czy pusta nie czuć żadnego bujania, szarpania, podskakiwania - dlatego zaproponowałem właśnie belkę skrętną ze sprężynami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    58

wiesz @mirasek takie prowadzenie się można tez uzyskać robiąc oś na resorach i amorkach,i przyczepka płynie za samochodem, wiem bo ciągneliśmy z Wolina do okolic Grajewa kosiarkę czołową na przyczepce(wago 600-700 kg) to szła za samochodem pięknie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETORRRRRR    3

no niektórzy mają racje z gotową osią.

my zrobiliśmy przyczepke do samochodu z osi od golfa II amorki są od jakiegoś nie dużego auto z kołami nie problem, paka zrobiona z blachy nie pamiętam jakiej grubości, oświetlenie światła tylne od c360

ciężka bladź troche waży ale zależało nam m.in żeby była szeroka i nie krótka bo nie chodzi zeby nawalić na nia 10 t tylko żeby przewieść zajmujący dużo miejsca łądunek.

Passat b4 1.9 TDI idzie z nią jak burza, ok 1t złomu ciągnie jak szalony, bo renault 19 wujka czy mondeo kuzyna troche sie mecza przy niej, ale solidna i nie ma dziur na których by podskoczyła. Psotaram sie zrobić fotki niedługo tej przyczepki i podać wymiary. Koszt wykonania nie był duży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rider    0

Dobra opcją jest kupno przyczepki do remontu. Mnie udało się kupić przyczepkę 2T na tandemie, osie na resorze skrętnym, wymiary 1,2x3m, alu burty z hamulcem najazdowym, paka i elektryka była do remontu, bez papierów, ze wszystkim zmieściłem się w kwocie 1500zł (koszt zakupu, remont, rejestracja jako SAM). Zarejestrowana na 1100kg DMC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    58

to nasza ma 750 DMC a ładowności 530kg, ładunek jaki był wożony to 1000kg miału a ciągał to escort 1.8 benzyna, koszt takiej przyczepki to 300-400zł + rejestracja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Kamil103
      Witam! Mam pewien dylemat z układem pneumatycznym do MF-6270(sprowadzony z Francji)a tam, nie ma pneumatyki,jest tylko hamulec hydrauliczny.Posiadam też ursusa 4514 który ma pneumatykę(jednoobwodową)więc nie mogę przerobić przyczep na hydr-hamulce,I tu moje pytanie chciałbym sam zamontować pneumatykę do MF-tylko nie wiem od czego najlepiej nadał by się sprężarka-i oczywiście cały układ-Chciałbym się dowiedzieć co wchodzi w ten układ pneumatyczny(jakie zawory,reduktory)i jaki był by koszt tych części i różnica cenowa między Układem 1-obwodowym i 2-obwodowym,Widziałem gotowe układy ale cena jest ogromna http://allegro.pl/pneumatyka-kompresor-sprezarka-john-deere-i-inne-i1511814824.html,NO i czy trudno jest zamontować taki układ,I jaki elementy wchodzą w ten układ.Proszę o pomoc!!
    • Przez goolman19
      Witam. Chcę zrobić do tegorocznych ( i następnych <_< ) żniw przyczepę do balotów na której znajdowało sie przynajmniej 30 balotów 150 x 120 . Chciałbym wykonać to w miarę tanio i z dobrych podzespołów :lol: Chciałbym aby ktoś z was pomógł mi i podzielił się informacjami na ten temat, bo może robił ktoś już takie coś :lol: Chciałbym aby całkowity koszt nie przekroczył 2500 zł. Otóż też chciałbym aby koła były na 900 oponkach :lol: Pozdrawiam i czekam na propozycję <_< Jeżeli ktoś posiada taką przyczepkę to prosiłbym o zamieszczenie tutaj foty B) pozdro ;]
    • Przez marce127
      Witam serdecznie,
      Nasi Koledzy potrafią zdziałać wiele. Jak przypuszczam, nawet ze zwykłej aluminiowej drabiny może powstać super podajnik do warzyw (jak na zdjęciach):). Zastanawiam się czy mógłby ktoś podzielić się tutaj swoim doświadczeniem w tym temacie.
      Zasilanie hydrauliczne - czy np. trzeba dzielniki ciśnienia, może propozycja jaki silnik (jasne że wolnoobrotowy, itp.) ale może ktoś napisze coś konkretniej
      Bębny - może ktoś ma pomysł skąd wziąć gotowy itp.
      jasne że można na olx kupić gotową taśmę ale to nie o to chodzi:)
      dzięki z góry za ewentualną dyskusję


    • Przez Mf255fan
      Witam 
      Zamierzam zrobić wyciągarkę leśną do zrywki drewna w górzystym terenie (jak to bywa na podhalu) Bazą mojej wyciągarki była by wciągarka z Robura. http://www.bankfotek.pl/view/2050210
      Przełożenie 3:1 i to chciałbym jeszcze zredukować poprzez koła zębate i łańcuch, tylko ile tak aby mieć wystarczającą moc i wydajność (prędkość zwijania liny) bęben liny ma średnicę 17 cm. Jak obliczyć prędkośc zwijania liny? 
      Druga sprawa to hamulec wciągarka posiada bęben hamulcowy obok tego od zwijania liny, hamuje taśma taka jak w ursusie c 360 od ręcznego (u mnie akurat tego brakuje) jak zrobić automatyczny hamulec tego bebna wykorzystując tą taśmę gdyż ona pozwoliła by łagodnie luzować linę, ostatecznością była by zapadka.
      Mechanizm wciągarki to koło talerzowe i wałek atakujący, tryb ataku jest rozłączany sprzęgłem kłowym z bardzo drobnymi wypustami, http://www.bankfotek.pl/view/2050213 , czy była by możliwość załączania i rozłączania napędu w czasie ruchu ? Czy jednak to groziłoby uszkodzeniem wypustów?
    • Przez NABUCH
      Witajcie .
      Dokładamy z tatą silnik do naszej wialni . Mam pytanko ile macie obrotó na napędzię wentylatora? Tak sobie przeliczyłem że powinno być ok 130 obr / min Ktoś może potwierdzić. Mam silniczek 1400 obr /min 0.8 kW orginalnie z kołem 9 cm .Złożyliśmy to z kołem od roweru 24 cale ale obr są chyba zbyt duże bo wialnią dosyć mocno rzuca zwłaszcza górnymi sitami . Z czego można jeszcze wyciągnąć /ew zrobić koło pasowe o przyzwoitym rozmiarze. Pozdrawiam Wojtek
×