kris14

Ursus'y NEXT-GENERATION

Polecane posty

marecki    1

Wyczytałem że 7524 montują skrzynie 12/4 to chyba nowa skrzynia.


<blockquote>
</blockquote>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marecki    1

Pisało że ma Hi – Lo sterowany przyciskiem na dzwigni zmiany biegow. W jaki sposób są zmieniane te biegi.


<blockquote>
</blockquote>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29

Tylko słyszałem od kogoś na forum że Hi-Lo trzeba przełanczać z użyciem sprzęgła co jest bradzo złum rozwiązaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPL    0

Jaka skrzynia ma być w tym 4022? To będzie ''nowa sześćdziesiątka ursusa'' ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Moja rozmowa z Agencją Promocji Ursusa 7524 GG: 6395556 (ap)

ja

-A skrzynia?

ap

-synchronizowana 12/4 z Hi-Lo

ja

-czylim biegami pod obciążeniem tzn powershift?

ap

-nie zupełnie

-gdyż Powershift

-suwa się na pasach

-a tu zastosowane są tryby redukcyjne

 

2 rozmowa

ja

-aha a te Hi-LO to tak praktycznie dla użytkownika czym sie różni od powershifta?

ap

-tym ze powershifta mozna używaż bez sprzegła przy kazdej prędkosci

-a tu na biegach żółwich

 

Zasłyszałem też kiedyś tylko nie pamiętam gdzie, że zmiana półbiegu ma sie odbywać wraz z chwilowym rozłączeniem sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29

Czyli można powiedzieć że Hi-Lo w 7524 to jest zwykły bieg przełączany ze sprzęgłem(jednak ta skrzynia to tragedia.)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

To co kiedyś zasłyszałem to niby miało to sie odbywać za pomocą jakiegoś układu bez wciskania pedału sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash    0

Zastosowany jest multi power (załącznik, zobaczucie obrazek i wszystko się wyjaśni).

Co do skrzyni, to ta cop mają teraz jest chyba nowa, bo:

1-faktycznie mieli skrzynie 12/4, ale tamta była nie synchronizowana

2-w 7524 są koła o stałym zazębieniu(jak w dużych ursusach), a ta stara skrzynia z licencji miała przesuwne

post-950-1203227282_thumb.jpg


- O, przyjacielu nieuczony,/ Mój bliźni z tej czy innej ziemi!/ Wiedz, że na trwogę biją w dzwony/ Króle z pannami brzuchatemi;/ Wiedz, że to bujda, granda zwykła,/ Gdy ci wołają: "Broń na ramię!",/ Że im gdzieś nafta z ziemi sikła/ I obrodziła dolarami;/ Że coś im w bankach nie sztymuje,/ Że gdzieś zwęszyli kasy pełne/ Lub upatrzyły tłuste szuje/ Cło jakieś grubsze na bawełnę./ Rżnij karabinem w bruk ulicy!/ Twoja jest krew, a ich jest nafta!/ I od stolicy do stolicy/ Zawołaj broniąc swej krwawicy:/ "Bujać - to my, panowie szlachta!"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64

No tak ale ta stara skrzynia wcale nie była taka zła, przynajmniej mało awaryjna bo te z lat 90 które wprowadził MF to tragedia dopiero

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mówisz o 8/2? :) Ta skrzynia to nieporozumienie, mało biegów, drążek po środku,źle zestopniowana. W mf 255 jeszcze jakoś to wygląda ale w ciągniku 78-80 KM to już tragedia, nie ma dobrego biegu do orki.

 

Ciekawe co by się stało gdyby w Ursusie opracowali skrzynię z 4 półbiegami( w co nie wierzę, nie są do tego zdolni), czy wytrzymała by tyle co Dynashift MFa, ale widząc jak udał im sie wzmacniacz w ciężkich to sadzę, że nie wytrzymała by 1 roku ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Wystarczyła by 12x12 bez bajerów. Rewers powoli staje się standardem, więc nad nim powinny się skupić prace.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quercus    7

Rewers już powinni dawno wprowadzić niekoniecznie w standardzie ale nie za jakieś kosmiczne ceny. A co do tych skrzyń ehmm.... to był zawsze słaby punkt URSUSa niestety ;). Bo sam ciągnik nie jest taki zły może kiedyś poprawią w końcu te skrzynie...


,, Idę dalej żeby być jak najbliżej ..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość domasz   
Gość domasz

wybaczcie mi że nie jestem dobry w te klocki ale moim skromnym zdaniem po co komu 12 albo jeszcze lepiej 24 biegi do tyłu? Chyba nie jeździcie po polu na wstecznym ważne są przełożenia do przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Rewers to piękna sprawa i nie chodzi tu o ilość biegów wstecznych. Np przy orce jedziesz do przodu a cofasz przełączając 1 dźwignie i jedziesz z tą samą prędkością do tyłu. Jest to bardzo wygodne i ułatwia prace, jeśli jest to rewers elektrohydrauliczny to zmieniasz kierunek bez sprzęgła, o wiele wygodniej niż mieszać lewarkiem w skrzyni biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość domasz   
Gość domasz
Rewers to piękna sprawa i nie chodzi tu o ilość biegów wstecznych. Np przy orce jedziesz do przodu a cofasz przełączając 1 dźwignie i jedziesz z tą samą prędkością do tyłu. Jest to bardzo wygodne i ułatwia prace, jeśli jest to rewers elektrohydrauliczny to zmieniasz kierunek bez sprzęgła, o wiele wygodniej niż mieszać lewarkiem w skrzyni biegów.

 

Ale jeśli dźwignia zmiany biegów byłaby umieszczona w dogodnym miejscu jak np. z prawej strony w okolicach błotnika a najlepiej na nim tak żeby nie trzeba było się do niej zchylać to też nie napracujesz się zbytnio więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fobos    3
Ale jeśli dźwignia zmiany biegów byłaby umieszczona w dogodnym miejscu jak np. z prawej strony w okolicach błotnika a najlepiej na nim tak żeby nie trzeba było się do niej zchylać to też nie napracujesz się zbytnio więcej.

 

Póki sobie języka wrzątkiem nie poparzysz póty nie będziesz wiedział, że gorącej herbaty się nie pije... z rewersem jest tak samo:D póki nie będziesz miał przyjemności jechać ciągnikiem z rewersem póty nie będziesz wiedział co to za cudowny wynalazek ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64
Mówisz o 8/2? ;) Ta skrzynia to nieporozumienie, mało biegów, drążek po środku,źle zestopniowana. W mf 255 jeszcze jakoś to wygląda ale w ciągniku 78-80 KM to już tragedia, nie ma dobrego biegu do orki.

 

Ciekawe co by się stało gdyby w Ursusie opracowali skrzynię z 4 półbiegami( w co nie wierzę, nie są do tego zdolni), czy wytrzymała by tyle co Dynashift MFa, ale widząc jak udał im sie wzmacniacz w ciężkich to sadzę, że nie wytrzymała by 1 roku :).

Nie mówie o skrzyni 12/4 synchro która była dostępna w opcji do Ursusów na licencji MF a drążek dać z boku to chyba nie jest jakiś wielki problem i mi się wydaje że to właśnie ona jest teraz w standardzie w 7524 a zamiast 3 drażka jest ten przycisk hi low.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość domasz   
Gość domasz
Póki sobie języka wrzątkiem nie poparzysz póty nie będziesz wiedział, że gorącej herbaty się nie pije... z rewersem jest tak samo:D póki nie będziesz miał przyjemności jechać ciągnikiem z rewersem póty nie będziesz wiedział co to za cudowny wynalazek ;)

No nie będę się z tobą sprzeczał bo rzeczywiście nie miałem okazji jeździć ciągnikiem z rewesem ale tylko wyraziłem swoje zdanie bo po to w końcu jest to forum. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fobos    3
No nie będę się z tobą sprzeczał bo rzeczywiście nie miałem okazji jeździć ciągnikiem z rewesem ale tylko wyraziłem swoje zdanie bo po to w końcu jest to forum. ;)

 

Również nie mam najmniejszej ochoty się kłócić, ani nie miałem zamiaru Ci tym postem dopiec, po prostu radzę albo uwierzyć nam na słowo, albo samemu poznać jak to działa :D

 

Ps. tak trochę OT ale mam pytanko do was czy nie wiecie za pomocą jakiego urządzenia zmieniane są właśnie te półbiegi w tym nowym ursusiku ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość domasz   
Gość domasz

chyba zbyt szybko nie uzyskasz odpowiedzi na to pytanie bo marka URSUS ostatnio sporo utraciła w oczach potencjalnych użytkowiników i nie ma zbytnio odważnych zaryzykować kupno nowego ursusa choćby były to naprawde dobra i solidne ciągniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64

Musisz najpierw ściągnąć te pliki z tego serwera rapidshare na dysk i dopiero wtedy możesz je otworzyć za pomocą acrobat ridera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Silnik powstały z uwielokrotnienia S-312 (w C-325)
      Dane techniczne które znalazłem:
      moc: 58 KM przy 2000 obr/min
      ciężar: 403 kg
       
      Wspomniano o nim w książce XX lat produkcji ciągnków w Polsce Ludowej Zakłady Mechaniczne Ursus 1893-1967 na 41 stronie.
       
      Czy wiecie coś więcej o tym silniku???
       
      Na stronie 43 pisze że Polska utrzymując produkcję ciągników Ursus C-328 zrezygnowała z uruchomienia produkcji następnych ciągników z rodziny Ursusów i przyjęła do własnej produkcji ciągnik Zetor 4011.
       
      Czyli były jeszcze inne prototypy oprócz tych z rodziny U (U 710-U 310)???
    • Przez adikpl1
      Chyba Ursus zostanie do końca rozsprzedany :angry:


      Aż się serce kraja co te skur... zrobili:
      ZPC URSUS
    • Przez Jasioodtraktora
      Witam. We wcześniejszym forum miałem problem ze szczelnością zaworu hamulca pneumatycznego w c330 i ktoś polecił mi kupić zestaw uszczelnień, ale jak rozebrałem mój zawór to tam nie ma miejsca na takie uszczelki chyba że ja nie wiem gdzie to wsadzić. Proszę o pomoc.
    • Przez Jasioodtraktora
      Witam mam pytanie dlaczego wskaźnik ciśnienia powietrza na dwuwskaźniku w c330 nie działa, czy trzeba kupić nowy czy da się to naprawić? (wszystko działa sprężarka chodzi oprócz wskaźnik) Wcześniej podłączałem ciśnieniomierz od opryskiwacza i działał ale jak podłącze do dwuwskaźnika to nie działa. Proszę o pomoc.
    • Przez Marioboss
      Witam. Nie wiedziałem, gdzie umieścić temat, więc daję w dziale ogólnym, a to bardziej pytanie na szybko. Ktoś może wie, czy można jeszcze gdziekolwiek dostać naklejki takie, jak wychodziły na ciągnikach z fabryki, które jeszcze niedawno (z tego co wiem) były normalnie w sprzedaży, a teraz wszędzie widzę te "podróby' jak ja to nazywam. Chodzi o naklejki takie,jak tutaj.
      https://sklep.mizar.com.pl/naklejki-ursus-c-360-kpl-dzielone-p-23694.html
      Mam w domu jeden komplet właśnie takich, które kupiłem kilka lat temu, ale w obecnej sytuacji, gdy nigdzie tego nie widzę, to nawet szkoda je naklejać. Nigdzie tam nie widzę żadnego logo producenta, czy coś, stąd pytanie, czy ktoś nie wie, kto to produkował? Czemu nagle zmieniono wzór na taki niezbyt fabryczny? Te szablony, które można kupić w celu odtworzenia fabrycznych napisów, są widzę zrobione według oryginału i mają identyczne literki, jak fabryczne, takie same, jak na tych naklejkach. Czy pozostaje jedynie opcja dorabiania u kogoś takich naklejek? Znajduję stare aukcje z allegro, z 2020 roku, gdzie te naklejki jeszcze były.
      Z naklejkami do reszty modeli jest tak samo
      https://sklep.mizar.com.pl/naklejki-ursus-c-330-kpl-dzielone-p-23693.html
      Dziwię się, że ludzie, którzy chcą mieć ciągniki po remoncie w jak najbardziej zbliżonym do fabrycznego wyglądzie, nie zwracają uwagi na takie szczegóły. Z tego co widziałem, to są już zdaje się w sprzedaży naklejki w fabrycznym wzorze, na maski starego typu, te okrągłe, wiec dziwię się, że nikt nie produkuje tych nowszych naklejek z lat 80-90 w fabrycznym wzorze.
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj