Polecane posty

ENDURAK91    22

a co do awarii to troche mine te dziwią ponieważ w moim zetorze przy obecnym przebiegu 850 mtg nic sie nie działo poza siłownikiem od tylnej szyby i czujnikiem układu kierowniczego, rzadnych wycieków płynów czy problemów z hydrauliką.

 

a co do biegów to proximy i forterry tak mają żę dość opornie wchodzą, ale da się to wyregulować tak mi mówili w serwisie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xerion5000    0

Umnie biegi też ciężko wcgodzą ale nie szarpie.Bedę dzwonił jeszcze do serwisu to może coś poradzą,bo został tylko miesiąc gwarancji a przy zimnym silniku to mozna wajchę urwać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piodro4444    74

Ja też muszę przyznać że w proxie ciężko wchodzą najbardziej to "dwójka" ale to bardzo rzadko a szarpie tylko jak mam na żółwiu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDURAK91    22

w mojej cieżko wchodzą 1-2.

 

miałem okazje jezdzić prpximą power to biegi chodzą jak w maśle po porostu super. :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xerion5000    0

Ale co to za różnica?Mam jeszcze zetora7211 i ma suche sprzegło i biegi wchodzą super.Moim zdaniem to jest wada konstrukcyjna w prox plus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krist4321    0

Witam. miałem okazje niedawno jeździć forterra 115 po placu u dilera i nie odczuwałem żeby jakoś specjanie ciężko te biegi wchodziły. jak myslicie opłaca się kupić forterre 95 za 143 (grammer, piton fix. listwa zaczepowa, radio grzałka silnika, 500 kg przód 350 kg tył za to wyposażenie diler zaśpiewał ok 7 tys.)? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xerion5000    0

Ja Ci odpowiem tak,kupiłem proxime dlatego bo tata mój kupił zetora 7211 prawie 24 lata temu,to jest niezniszczalny traktor i bezawaryjny, tym sie kierowałem.Niestety byłem w wielkim błedzie ale piszę to ze swojego doswiadczenia ,moze mój tylko tak się sypie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krist4321    0

Z tego co się orientuje i co się pytam to większość w mojej okolicy chwali zetory czy to proximy czy to forterry a trochę ich lata.Jak byłem u dilera to największe wzięcie również miały zetory, a miał niezły wybór innych ciągników (Same Mc Cormick i Pronar), ale co codziennie do klienta był szykowany tylko zetor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xerion5000    0

Tam gdzie ja kupowałem maja valtrę ursusa zetora i jakiegoś jeszcze.Fakt zetorów idzie najwiecej a serwis mówił że z zetorem mają najmniej problemów,pytałem sie też kilku mechaników też mówili że zetor jest ok.widocznie mojego składali po pijaku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krist4321    0

Po prostu zawsze znajdzie się jakiś wadliwy egzemplarz. ja mam 5211 i ciągnik nie do zajeżdżenia a wuja 7245 i od samego początku miał jakiś problem ze sprzęgłem. tak wiec chyba wszystko zależy od szczęścia na jaki egzemplarz się trafi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDURAK91    22

jeżeli zetor by były tak awaryjne to dlaczego sprzedaje sie tak duża ilość?

do 2009 roku zetor był liderem sprzedaży w polsce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
garek    155

zetor 5320 6600 mth 1995 rok pierwszy włąsciciel dobra maszyna :) bez problemowa


 Trzeba być nienormalnym żeby być rolnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogrodnikPPL    0

krist4321 - biegi jednak chodzą dość topornie a gdy byś się przymierzał do forterry to musi mieć wszystkie obciążniki ponieważ inaczej to nie robota. '"A czy się opłaca?" - porównaj z innymi ale w zetorze musisz dużo doliczyć dodatkowo żeby jako tako wyglądał i szło nim pracować. A z ceny to tak 8% powinno ci się udać urwać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krist4321    0

obciążenie na przód to 500 kg maksymalnie wynosi 700 kg wiec chyba nie jest źle na tyle jak dobrze pamiętam jest 350 kg wiec chyba tez nie najgorzej. a co do ceny to udało mi się urwać ze 160 tys do 143 tys tak wiec chyba nie taki zły upust ale oczywiście uważam ze jak zetor będzie tak podnosił ceny to za długo nie pociągnie. Dodam jeszcze ze to ciągnik z końca 2010 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogrodnikPPL    0

Moja Forterra 95 do agregatu z agromaszu 4,2 musi mieć 700 kg z przodu a jak kiedyś mi się wałki obkleiły gliną to przodek miałem w powietrzu:) - więc wszystkie obciążniki polecam nie mówiąc już o jakimś agregacie uprawowo-siewnym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krist4321    0

daje rade z tym agregatem??? ja mam agregat agrofactory 3.2 na 3 wałkach puki co lata a z nim mtz. mam na przodzie podwieszone 270 kg ale nie powiem żeby była to stabilna jazda. wydawało mi się ze 500kg w przypadku zetora w zupełności wystarczy. @ogrodnikPPL miałeś jakieś problemy ze swoja forterrka??? bo ot co tu czytam to człowieka przerażenie ogrania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krist4321    0

do poprzednika 11441 raczej powinna dać rade z takim agregatem. a tak poza tym były jakieś awarie w twojej forterce???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj