Polecane posty

krzysztofz14    75

Mam zetora 11441 z dwoma półbiegami.

Myślę że można używać półbiegi podczas pracy ale najlepiej do zwalniania .

Z przyśpieszaniem jest gorzej ,szczególnie na wysokich biegach

gdy przyśpieszam używam sprzęgła ,gdy zwalniam nie.

Trzeba też dbać o to by w skrzyni zawsze był olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystek1992    20

No tak. Na wysokich biegach można delakatnie wcisnąć sprzęgło, nie szarpie tak...


Zetor 9641 + ładowacz

John Deere 6120M...

 

... walczą dzielnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

chodz forterre mamy od niedawna to zauwazylem juz ze własnie na szybszych biegach przy zmianie połowki na wyzsza troche szarpie.


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

chodz forterre od niedawna to zauwazylem juz ze własnie na szybszych biegach przy zmianie połowki na wyzsza troche szarpie.


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamvet1    0

Ja jak jeżdżę 9520 na najwyższym biegu i załączam szybszy półbieg to puszczam gaz i wtedy nie tarpie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

a to musze sprawdzic jak to będzie w naszym ciagniku;)


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Mam Forterre 10641 z 2004 roku. Ma ponad 4000 mth, sprawuje się on bardzo dobrze. Z awarii to łożysko w prawym przednim kole, włącznik od świateł się popsuł, wymieniliśmy odbłyśniki w reflektorach bo już słabo świeciły, popsuła się raz sprężynka w gałce zmiany biegów i nie było wtedy możliwości włączenia żółwi. Jeszcze dwa razy wymienialiśmy siłowniki od tylnej szyby. Silnik suchutki, żadnych przecieków, oleju nie bierze. Jest on ciągnikiem pomocniczym na prawie 400 ha, chodzi z sadzarką, rozsiewaczem nawozu, formownicą 4 rzędową bierną i transport - ciąga nawet 32-36 t netto. Dobra prosta maszyna tylko mogłaby trochę więcej ważyć bo nieraz problem jest z pola wyjechać z przyczepami pod górkę bo moc jest a ciągnik skakać zaczyna. Co do spalania nie wiem bo nikt tego nie liczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pleban1330    1

ja mam 3320 z 2005 r. i chodzi elegancko, czy do proximy 8441 można zamówić kabinę amortyzowaną,jesli tak to ile to kosztuje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mister    54

Nie jestem pewien ale do proximy nie da sie zamówić amortyzowanej kabiny .... ale mogę się mylić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

Witam wszystkich ;) Ja mam 106 41 Forterre od października 2008 r narazie chodzi bez zarzutu spalanie ma niezbyt duże bo na 1 h w agregacie uprawowym spala jakieś ok. 10 l


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look2305    0
Witaj Ja mam Proxime 8441 kupiłem ją na początku tego roku, jak narazie sprawuje sie super o spalaniu nic ci nie powiem bo szczerze mówiąc nie sprawdzam takich rzeczy leje paliwo i jadę nie interesuje mnie ile pali. u mnie pracuje na 60 ha i w zupełności wystarcza mam jeszcze dwa pomocnicze ciągniki (zetora8011 i mf255). u mnie pracuje w pługach 4*30, agregaci Unia Kombi B 3.2 obydwie te maszyny mam zamiar zmienić gdyż są trochę za mało do tego ciągnika. jak również pracuje w prasie zwijającej i wiele innych podstawowych maszynach. Ja proponował bym ci kupić jednak Proxime Frontera jest za duża na tyle ha. ale wybór zostawiam tobie. ale mój ciągnik generalnie sprawuje sie bardzo dobrze jest mocny dość wygodny do pracy, nie mam z nim żadnego problemu. Jest godny polecenia tobie

Ps. zaznaczam ze pierwszy przegląd gwarancyjny kosztował 700zł więc mniej to na uwadze

 

Pozdrawiam Balzak

a jaką masz klasę ziemi i warunki polowe(wzgórza, równiny, niziny, podtopienia)?Czy mógłbyś na moją prośbę zmierzyć spalanie w poszczególnych pracach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kanar    0

mój 8541 w orce pali do 15 l/ha,dobrze sie jeżdzi tylko troche twardy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

forterra 12441 wlane bylo 2 razy po 140 litów. Zrobione jest na tym 40 godzin. Ciagnik był wykorzystywany głownie do transportu. ale to byly małe ciężary. nie pracowal jeszcze w polu. zobaczymy jak wtedy wyjdzie;p jak wyjdzie w orce do 15-16 litrow na ha to bede zadowolony;) pozdrawiam


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie żółwi w forterze - faktycznie przy zmianie w górę pomaga delikatne ujęcie gazu prawie równocześnie z wciśnięciem przycisku - prawie nie czuć zmiany biegu , ale czemu piszecie, żeby nie zwalniać żółwiami? coś sie szybciej sypie? czsem przy zjeździe z górki redukcja (przed zjazdem oczywiście) o cały bieg to za dużo, wystarczy o połówkę żeby się nie ropędzał


KOSZENIE ŁĄK I NIEUŻYTKÓW, ROZDRABNIANIE ŚCIERNISK, KARZCOWANIE UGORÓW
WWW.COUNTRYSERVICE.PL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proxima95    3

Witam.

Mam problem, a nie chciałem otwierać nowego tematu.

Chodzi o to, że w mojej PROXIMIE 95 strasznie ciężko zmienia się biegi-po prostu bardzo ciężko wchodzą ;) Rozpędzając się, zmieniam z 2 na3, albo z 3na 4 to ciągnik po prostu zatrzymuje się - tak długo trwa,,wymuszenie"(że tak powiem) zmiany biegów. Redukowanie wcale nie wygląda lepiej. No może przy zmianie z 5 na 6 jest już lepiej (bo traktor jest z rewersem).

Na początku myślałem,że może się to dotrze z czasem-jest 30mth i ani grama lżej nie wchodzą. I na pewno nie jest to sprawa gęstego oleju-jak to było coś wcześniej wspominane.

Miał może ktoś z Was taki problem?

Pewnie po świętach trzeba będzie do serwisu dzwonić, no bo w sumie to na gwarancji jest. Ale zaś 120km mam do punktu serwisowego-a jak oni przyjadą to wezmą dodatkową kasę za przyjazd???

Pozdrawiam i spokojnych Świąt życzę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Skoro jest na gwarancji to ich problem czyli nie powinni za dojazd wziąć ani złotówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bogusk    0

na 20h polecał bym forterre 90koni ja na 40h mam forterre 110k 12,2006r ciąga ibis3+1 obrotowe(bez obciążników z przodu nie podniesie)awarie jakie wystąpiły to: urwana gałka zmiany biegów ,bo nie zawsze wchodzą płynnie, urwana dźwignia rewersu ,zapieczone wtryski,ale przyczyną pewnie było paliwo,słabo kręci i odpala poniżej zera dlatego wczoraj zamontowałem grzałkę płynu chłodniczego.Mimo to nie żałuję tego zakupu .Cena ciągnika i części zamiennych znaczni niższa niż marek zachodnich.Standardowa wersja raczej uboga.

 

odnośnie spalania to w sieczkarni jedno rzędowej na 10 przyczep z koszonej kukurydz tą samą sieczkarnią to forterra11441 spalił oko 40% mniej niż C360 " o czasie nie wspomnę"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proxima95    3

adikpl1 Też tak myślę i uważam, że tak powinno być. Ale w książce gwarancyjnej jest napisane, że to właściciel musi dostarczyć ciągnik do punktu serwisowego. A po drugie to już była taka sprawa: dzwonili z Agromy (bo tam traktor był kupiony), że wynikła pewna nieścisłość, mianowicie w fabryce nie pomalowali drugi raz podnośnika i w ogóle tylnego mostu.A dotyczyło to 20 ciągników rozprowadzonych po Polsce w tym czasie. Więc gościu mówi przez tel,ze tego a tego dnia przyjadą z Brna i będą malować , ale ciągnik trzeba dowieść na plac na własny koszt-zaoferował ze mogą po niego przyjechać co będzie kosztowało w naszym przypadku 400zł.

Ojciec się w...il i nie posłał ciągnika-przyszło pismo,że straciliśmy gwarancję na powłoki lakiernicze.

Byłem bardzo zbulwersowany i zirytowany przez ZETORA. :)

No a teraz te ciężko wchodzące biegi :)

No cóż zadzwonię po świętach i zobaczę (usłyszę ;) ) co mi powiedzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Gwarancja to jedno a jeszcze istnieje takie cuś jak rękojmia ale ja się na tym za dobrze nie znam ale na forum jest jakiś temat o tym.

A i użytkownik Cez4R jeden z pierwszych posiadaczy Proximy Power miał zabiery ciągnik i wymienianą skrzynię (wykryto jakąś wadę fabryczną w pierwszych egzemplarzach) z nim porozmawiaj

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?app=gallery&module=images&img=138558&total=15&st=10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cez4R    1

Mój ciągnik 2x zabierał dealer z podwórka do swojej siedziby (ok 90km) i ani grosza za to nie zażądał.

Jak spartolili malowanie to powinni co najmniej przeprosić a nie żądać jeszcze kasy za transport, oj w kulki tną...odradziłbym znajomym tego dealera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel156    31

Do: Proxima 95 Jak się skończyła sprawa z ciężkim przełączaniem biegów w Twojej Proximie.

 

Mam ten sam problem w Proximie 85 Plus biegi przełączają się z dużym oporem. Sprawdzałem u dilera na placu w identycznej Proximie skrzynie pracowała idealnie dosłownie jak po maśle bez żadnych oporów. Jak na razie serwis się do mnie nie spieszy. Zgłaszałem pierwszy przegląd i tą usterkę ok. 15 grudnia. Teraz jeszcze doszedł wyciek z siłownika od wspomagania szczególnie widoczny przy dużym mrozie . Jak tak nadal się będą ociągać z tym serwisem to chyba zgłoszenie poleconym im wyśle.

 

A jeszcze przy okazji zapytam o rozstaw kół : zmienialiście rozstaw kół na szerszy w swoich Proximach bo ten fabryczny rozstaw to chyba za wąski jest szczególnie do pracy z ładowaczem czołowym.

 

Pozdrawiam,

Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Jeśli chodzi o wizytę serwisu to się nie ma co czaic bo oni są od tego jak du.. od sr.... I jeśli nie mają chęci przyjechac to wtedy kurtuazyjne rozmowy z tymi panami nie maja sensu, tylko trzeba jechac ostro i krótko. Widzicie jak to bywa.... a mi np. na przeglądzie mechanik: ... a może to jeszcze sprawdzic, a może tamto, kultura gośc.... jak ktoś dba o klienta to i wie, ze klient do niego nie raz jeszcze przyjdzie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proxima95    3

Do Paweł 156: no jeszcze się nie skończyła... Biegi dalej wchodzą ciężko. Miałem dzwonić w tej sprawie do serwisu, ale chłopaki na AF poradzili żeby poczekać do tych 100mth (a mam w tej chwili niecałe 40) i pierwszego przeglądu, jak dalej będzie bez zmian to przy przeglądzie wyregulują (podobno pod podłogą, pod tym gumowym pokrowcem jest uchylna blacha i tam się reguluje).

Co do rozstawu kół to zmienię na pewno po pierwszym przeglądzie na MAX rozstaw ( lepsza stabilność z TURem i szersze wały do prasy można robić, myślę, że i zwiększy się skręt). Tylko czy nie osłabi to nośności przedniej osi? I jakie powinno być ciśnienie w oponach? @Paweł156...ty jakie masz ciśnienie, pytam bo podobne sytuacje mamy.

Pozdro:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj