Skocz do zawartości
macieja910

Jaki cianik do transportu ciężkiego sprzętu?

Polecane posty

macieja910    0

Witam! Mam mały problem, gdyż kupiłem właśnie do firmy koparkę gąsienicową Cat 325BLN i potrzebuje ciągnika do jej transportu. Koparka waży jakieś 28 - 30 ton, wożona ma być na lawecie niskopodwoziowej. Ciągnik musi być w miarę komfortowy, żeby mi kierowców nie przyprawił o skrzywienie kręgosłupa B) Dzięki z góry za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

mozemy ci pomoc, ale ty najpierw musisz nam.

po pierwsze nowe czy uzywane?

po drugie jaka kwota dysponujesz?

dalej jak mocno bedzie wykorzystany ten sprzet?

w jakich warunkach sie bedzie poruszal?

 

czym wiecej danych podasz, tym lepiej bedziemy mogli ci cos doradzic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
franky69    1

Po pierwsze to napisać czy ma to być nowy czy używany ciągnik i jakie pieniążki na niego chcesz przeznaczyć B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

macieja910    0

Kwota to ok 400 tys. zł, sprzęt ma się poruszać głownie drogami asfaltowymi, ale jak to wiadomo jak trzeba będzie gdzieś dowieźć Cata to i po gruntowych pojeździ B) Żadnych innych prac nie przewiduje dla niego. Ciągnik musi być nowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
es8    0

Do podłączenia ciągnika do lawety niskopodwoziowej potrzebny będzie również wózek do naczep, jeżeli takiego nie posiadasz.

 

A przy takiej masie koparki ciągnik musi być dość mocny, choć poniżej 200 koni wystarczy. Przy takiej kwocie nie będziesz mocno ograniczony dla takiej mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
franky69    1

Za 400tyś. to można sobie przebierać w czy się chce B) Podstawa do transportu to szybka skrzynia biegów !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
es8    0

jeżeli chodzi Ci wyłącznie o transport, to ciekawym rozwiązaniem byłby JCB Fastrack, ze względu na dużą prędkość maxymalną oraz

Fendt o mocy w granicach 180 koni - np. 718 lub John Deere serii 7030.

Jeżeli wolałbyś wydać trochę mniej i zaoszczędzić na ciągniku, w którym nikt nie będzie siedział 10 godzin dziennie, to ekonomiczniej byłoby poszperać w modelach tańszych marek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macieja910    0

@es8 fakt myślałem o czymś tańszym ale bardzo zależy mi też na dużej niezawodności sprzętu.

 

A swoją drogą właśnie bardzo zastanawiam się nad JCB, znajomy ma taki i mówi, że w transporcie nie ma sobie równych B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
es8    0

Swoją drogą - jak sobie radzi taki JCB na nieutwardzonym terenie? Czy będzie miał taką samą przyczepność jak ciągnik o standardowym ogumieniu?

 

I czy naprawdę potrzebujesz ciągnik rolniczy, a nie ciągnik siodłowy? B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Avendrion    39

To zależy też jak daleko masz zamiar wozić tą koparkę. Bo jak daleko to ciągnik z skrzynia te 40-50km/h to mało. Lepiej by było zabrać tak jak powiedział @es8 JCB Fastrack.

@es8

co do tych 200 koni to chyba trochę przesadziłeś B) Tak mi się bynajmniej wydaje że to już jest spory zapas mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tylko, że taka koparka waży 30 ton. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

JCB 3200 typ silnika Cummins QSB 444, maksymalna pedkosc 65/80 wiec mysle ze w sam raz by sie nadawal do transporu a i te 193 koni sobie poradzi w razie ciezejszych warunkow zawsze lepiej miec jakis zapas mocy niz sie meczyc, jak on ma byc tylko do transportu to mysle ze JCB jest do tego najlepszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macieja910    0

Koparka nie będzie jeździła dalej niż 30 - 40 km od firmy. A chce kupić ciągnik rolniczy, bo siodłowy nie radzi sobie jak zaczyna być mokro lub nierówno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czyli kierowcy mają prawo jazdy na kat. C, niestety ale Fastrack tego wymaga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rogeryk    0

Kup sobie MFa 6495 i z 400 brutto jeszcze troche zostanie... B)

 

AMORTYZOWANA OŚ + KABINA + 4 PARA WYJ. HYD

Wyposażnie standardowe:

- moc znamionowa 185 KM wg ISO,

- moc max.198 KM, Power Boost przy 2000 obr/min 210 KM,

- silnik SISU Diesl, 6-cyl. 6.6 l Tier 3, Common Rail,

- skrzynia Dyna-6 24/24 (40 km/h) + hydr. przekł. nawrotna, system Autodrive,

- programowanie obr. silnika,

- klimatyzacja + ogrzewanie kabiny,

- regulowana kolumna kierownicy, fotel pneumatyczny, siodełko dla pasażera,

- komin boczny, analogowo-cyfrowa deska rozdzielcza, duże teleskopowe lusterka zewnętrzne,

- wycieraczka tylnej szyby ze spryskiwaczem,

- zaczep górny automatyczny, przestawialny wysokościowo,

- zaczep dolny do przyczep jednoosiowych ( dolna belka ),

- zaczep dolny PITON do przyczep jednoosiowych ( bolec ),

- ogumienie przód 540/65 R28,

- ogumienie tył 650/65 R38,

- tylny TUZ - udźwig 9 100 kg,

- EHR - sterowanie TUZ-em,

- kpl. przegubów kulowych do końcówek zaczepów ramion dolnych Walterscheid,

- tylny WOM - 540/1000 obr./min, obsługa z zewnątrz,

- 4 pary wyjść hydraulicznych ( hydraulika zmiennowydatkowa, 110 l/min),

- oświetlenie robocze przednie ( 4 szt. ) i tylne ( 2 szt.), montowane w dachu,

- oświetlenie robocze przednie na słupkach kabiny ( 1 para ),

- oświetlenie robocze na tylnych błotnikach ( 1 para ),

- oświetlenie robocze na schodach do kabiny,

- światło ostrzegawcze - "kogut"

- kpl. narzędzi,

- wąż z końcówkami do pompowania kół,

- instrukcja obsługi w języku polskim,

- obciążnik blokowy pod ramą 265 kg,

- AMORTYZOWANA OŚ QUADLINK,

- AMORTYZOWANA PNEUMATYCZNIE KABINA,

- radio CD.

- obciążniki przednie 720 kg (12x55kg, 1x60kg z zaczepem),

- instalacja pneumatyczna do przyczep jedno- i dwuobwodowa,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przem    11

A dlaczego musi to być ciągnik?? Czy będziesz go wykorzystywał także do prac polowych? Bo jeśli nie to moim zdaniem lepiej kupić samochód ciężarowy, solowke wywrotke z napędędzanymi dwoma lub trzema osiami, coś w rodzaju np. Renault Kerax lub podobne, lawete można tym ciągać i to nawet w dość trudnym terenie, a jak jest potrzeba to i urobek od koparki gdzieś przetransportować, jeździ szybko i jest komfort.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aadams7    0

jak nie masz gospodarstwa do kup sobie JCB szybciej bedziesz latał, a zastanawiałeś się nad ciągnikiem siodłowym?? jak bys miał podwieść cata to byś zaczepiał niskopodwoziówke a tak na codzień bys latał w spedycji np... chyba że to ty bedziesz operatorem koparki, z drugiej strony 400 tyś wydac na ciągnik co bedzie tylko podwiził koparke to też trzeba się zastanowic czy może nie lepiej tej kasy przeznaczyc na coś innego a tu sobie kożystać z usług firmy transportowej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rzeznik13    282

kup sobie polskiego nowego ursusa 1934 w 180 tysiącach się zmiescisz

 

 

prossty w obsłudze tani w exsploatacji

i 190 kon a zadnego inne go o takiej mocy nie kupisz za tyle kasy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macieja910    0

Właśnie wolałbym ciągnik bo w przyszłym roku myślę o rozwinięciu działalności właśnie o prace polowe na zlecenie. A ciągniki siodłowe mam dwa i z doświadczenia właśnie wiem, że na budowę czasem po prostu nie dadzą radę wjechać. Miałem w tamtym roku kilka przypadków, że musieliśmy wyrywać pojazd z błota czy piachu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
es8    0

ja też od 3 dni jeżdżę usługowo moim John Deerem po placu dużej firmy transportowej i wszystkie ciągniki siodłowe - solo lub z pustymi naczepami, wyciągam z nieodśnieżonego placu, ponieważ one nie są w stanie się poruszać po tak głębokim śniegu.

Na nieutwardzonym terenie jest podobnie zapewne. B)

a skąd jesteś, @macieja910?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

polowa postow pisana tak jakby nie umiano czytac ze zrozumieniem, a juz @rogeryk to pobil wlasnego siebie.

 

wszystko mowi, zebys sie zainteresowal jcb, 200 KM to wcale nie bedzie malo zeby rozbujac 40 ton do predkosci 65 km/h.

fendt jeszcze by sie nadawal, szczegolnie, ze wchodzi nowa seria 800, ktora pewnie bedzie mogla jezdzic 60 km/h, miec abs, tylko jesli 400 tys. zl to kwota brutto to nie da rady na takiego fendta.

z jcb moze sie zmiescisz w 400 tysiach B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macieja910    0

Dzięki za rady, dzisiaj skonsultowałem się z paroma znajomymi i mój wybór padł na JCB Fastrack 8250 B) Jak wszystko już załatwię dam zdjęcia zestawu B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sslawek456
      Witam jestem tu nowy Stoję przed zakupem głównego ciągnika lecz nie wiem jaki wybrać,w gre wchądza:New holland t5 115 ec,Zetor fortera cl 110,case farmal 115 ewentualnie deutz fahr 5110g.Ceny są bardzo podobne,a jezeli chodzi ojakośc to zwracam się do was co sądzicie o nich ? i jak się sprawują w gospodarstwach ?
    • Przez kopokop
      Witam jaki byście polecili ciągnik do pługa unia atlas 5 skib.Ziemie lekkie .
    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
    • Przez jasikor
      Witam 
      Planuje zakup ciągnika o mocy 140-150 km. Pod uwagę biorę JD 6155 M POWER QUAD ECOSHIFT  oraz MF 7615 DYNA 6 ewentualnie 7614 DYNA 4. Wyposażenie ciągników miałoby być podstawowe wraz z przednim TUZ-EM i WOM-em oraz amortyzacja przedniej osi i kabiny. Chciałbym usłyszeć opinie właścicieli i użytkowników obu modeli, podzielenie się spostrzeżeniami. Chciałbym trochę dowiedzieć się na temat silników AGCO POWER stosowanych w MF - wady i zalety w stosunku do Perkinsa, spalanie, awaryjność. 
      Ceny obu modeli są podobne. proszę o pomoc i podzielenie się swoim doświadczeniem i uwagami. 
    • Przez jacentop
      Witam wszystkich użytkowników forum mam zamiar kupić nowy ciągnik zastanawiam sie nad steyr 4120 albo john deere 6120m co byscie wybrali ,pomocy bo mi głowa już pęka. 
×