Skocz do zawartości
News
Zaloguj się, aby obserwować  
KACZOR12

Co zrobić żeby biegi w belarusie wchodziły lżej.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zęby
POLKOP    2

nie mam synchro, ale przy zmianie przód tył zawsze wćiskam stop i zawsze zero zgrzytów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

gregorius    123

ile mth ma?? jest jeszcze na dotarciu???


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

jak cie stań na lepszy to kupuj kupuj kupuj zagraniczne, mądry a konkretów nie poda ŻAL!!!!


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sthil007    1

Niestety taka jest specyfika tej skrzyni i nic ci na to nie poradzę. Użytkownicy belearusów fotonów i innych wynalazków często wyśmiewają się z "zachodnich" ciagników i użytkowników którzy te drogie sprzęty kupują zamiast kupić sobie drogi samochód lub wyjechać na wakacje a zamiast "zachodniego " ciagnika kupić białoruśke od łukaszenki która zrobi to samo tylko dużo taniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

jakos mam tą samą skrzynie i wszystkie biegi wchodzą bez zgrzytów, moze jeszcze nie dotarta jest


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

woes sie opanuj, co masz do tych ciągników co?????

co tyc chcesz od belarusów??? kupisz za 90 tys nowy ciągnik 95 koni??? nieee takze mogą miec mtz'y wady bo to jest ciągnik tani a nie


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sthil007    1

...tani a nie... dobry.

 

prowokowanie do kłotni, warn

Edytowano przez Matey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    19

Ja posiadam MTZ 82ts i deutza agrotrona i nie narzekam na MTZ i wole nawet nim robić jak dla mnie jest porządnym ciągnikiem ale nie da się wszystkiego zrobić jednym i małym MTZ , kolego "sthil007" jeśli się nie znasz i masz głupie posty pisać to sie nie udzielaj . Co do biegów powiem Ci że u mnie jest tak samo jak się przyzwyczaisz do lewarka od biegów to wbijesz każdy bieg bez problemu też na początku miałem problemy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mario1988    0

Tu kolega ma rację. Ja też posiadam belarusa 920 i z początku też miałem ciężko z biegami. ale do wszystkiego można się przyzwyczaić. A te ciągniczki są luks;) Są masywne i mocne noi oczywiście tanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek82    1

W mtz-cie 82 znajomego mechanika jest ten sam problem ale rozwiązał go w bardzo prosty sposób, przedłużył lewarek i ma dwie korzyści po 1-biegi lżej zmieniać a po 2 nie musi schylać się do lewarka, ani wyciągać ręki żeby załączyć 9,7,4 i 1. Jezdziłem tym ciągniki

em i biegi wygodniej się zmienia niż w moim pronarze.

sthil007- jak czytam twoje wypowiedzi to myślę że jesteś zwykłym gamoniem który nie wie co pisze bo brak mu świadectwa z 3klasy podstawówki- normalnie ŻAL .... ŚCISKA.(moderatorku proszę o wyrozumiałość troche mnie poniosło)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bizon123    0

Autorowi tematu mogę zaproponować takie samo rożwiazanie co kolega wyżej mianowicie przedłużenie lewarka biegów. Widziałem takie rozwiązanie przy jakimś ciągniku (nie pamiętam już modelu) w galerii (dział wynalazki i udoskonalenia) przekop dobrze galerie a na pewno znajdziesz zdjęcie z opisem jak to zrobić :D

 

sthil007 jeśli nie umiesz czytać to wróć do szkoły podstawowej. To nie jest temat żeby wypowiadać swoje opinie na temat ciągników Belarusa tylko co zrobić żeby biegi w nich lżej wchodziły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

no ale 82 zwykły nie ma synchro, no a z synchro biegi powinny lżej jednak wchodzić, praktycznie bez zgrzytów


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek82    1

Racja mtz 82 nie ma synchro ale na twoim miejscu nie przejmował bym się tym że ciężko biegi wchodzą w moim pronarze jak był nowy też nie było ciekawie ale teraz skrzynia się dotarła i jest cacy pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAGHIS1    1

Pronarek82 ten mtz z przedłużonym lewarkiem to Janusza jest - fakt lepiej biegi wchodzą

tym mtz to jezdził chyba każdy z naszej wsi- pzd.


assasasas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
    • Przez pakitoo
      Witam, z góry przepraszam że zakładam setny temat o ładowaniu w mtz, ale nie znalazłem nigdzie informacji, jakie mnie interesują.
      Po zamontowaniu czterech halogenów i dwóch dmuchaw okazało się że oryginalny alternator(?) czy co to za wynalazek nie daje rady.
      Nie chcąc kombinować z zakładaniem altka od samochodu połasiłem się na  coś takiego: http://catalog.jubana.com/pl/alternator/143701011
      Stwierdziłem, że jak ma 1400W i 100A to musi ogarnąć ładowanie a ja nic nie muszę kombinować z napinaczami i mocowaniami jak w przypadku samochodowego.
      Podłączyłem to ustrojstwo, wywaliłem ten regulator co jest z przodu przy serwomechanizmie (bo ten nowy alternator ma mostek prostowniczy, czy jak to się nazywa) odpalam radośnie traktor i... Cóż. Obroty 600 - 11,9V na akumulatorze, 12,3 na wyjściu  z altka. Gaz w podłodze - na altku 14,1 na akumulatorach - zawrotne 12,7. Półtora V gdzieś po drodze coś zeżera. Poprawiłem instalację (na chłopski rozum). Kabel + z alternatora szedł gdzieś w stronę deski rozdzielczej więc go przełożyłem pod rozrusznik i puściłem taki sam kabel bezpośrednio z alternatora do rozrusznika, żeby ograniczyć straty na tych kilometrach ruskiej, zawiłej instalacji. Tym sposobem odzyskałem około 0,5V. Nie jest źle ale wciąż mało. Znajomy mi poradził że przy alternatorze nie może być wpięty amperomierz, bo skoro altek ma 100A a amperomierz -20/+20 to tylko  te 20 A przepuszcza a resztę  blokuje i żeby to prawidłowo działało to bym musiał 5 takich  amperomierzy równolegle ze sobą spiąć i podłączyć pod instalację. O dziwo, pomogło.
      Najnowsze wyniki:
      600 rpm:
      12.34 na wyjściu alternatora
      12.31 na rozruszniku
      12.31 na akumulatorach
      Straty opanowałem   Rozpisałem się na ten temat po to, aby uniknąć pytań o przeczyszczenie klem i przekroje kabli.
      Teraz to co mnie martwi.
      Realne ładowanie rzędu 14,2 bez obciążenia zaczyna się na 1700rpm i  w górę.
      Pod pełnym obciążeniem jest nieznacznie niższe, około 14,02.
      Przy 2300-2500rpm jest już bajka
       
      Panowie, co robić? Przecież nie będę non stop piłował na max obrotach.
      Alternator jakiś trefny? Czy coś pominąłem przy montowaniu? A może jednak  ta puszka z przodu (chyba regulator) powinna dalej zostać?
      Obwód koła na wale to ok 59cm, obwód koła na alternatorze jakieś 28cm. Z mojej niezbyt szerokiej wiedzy wynika że alternator przy ok 2000-2500 rpm powinien już dać trochę mocy rzędu 70% co przeliczając dawałoby jakieś 70A przy 1000-1300 rpm. A ten dziad poniżej 1500rpm  prawie nie ładuje.
      Może wytoczyć mniejsze koło żeby dawało stosunek  1:3 zamiast 1:2?  Da to coś?
       Proszę o dobre rady.
       
      Ps.  Nie mam instalacji 12/24. Wrzucone mam  dwie szóstki  po 215Ah 1150A.
       
       
    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, mam problem z moim Belarusem 952, ładowanie alternatora następuje dopiero po uzyskaniu 1000 obrotów. Przedni regulator napięcia jest nowy. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.