yacenty

Skrzynia PQ - jak jeździć

Polecane posty

yacenty    3864

Hej, jeszcze nie mam polskiej instrukcji obsługi do jasia. Jak jeździć na skrzyni PQ aby to było dla niej najlepsze? 1. rzecz - ruszanie: bieg np C wbijam ze sprzęgłem, pozźniej trzymając sprzegło wbijam rewers na jazde do przodu i puszczam powoli sprzęgło? czy tutaj wystarczy tylko wsadzić bieg ze sprzęgłem a później pchnąć rewers do przodu? 2. zmiana biegów. Powidzmy jak najlepiej zmienić z C4 na D2? Sprzęgło, półbieg na 2 i dopiero na D czy może wystarczy tylko bieg na D a poźniej juz bez sprzegła zejsc na 2? Z góry dzięki za pomoc YacentY


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wito    0

Co do półbiegów to one są w pełni pod obciążeniem więc możesz spokojnie zmieniać i redukować bez sprzęgła B) My używamy sprzęgła przy zmianie zakresu i położenia rewersu B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak masz rewers w pozycji neutralnej, to możesz wtedy zakresy zmieniać, jest możliwe, jednak z ja ze względów bezpieczeństwa nie robię na włączonym silniku. Palić ciągnik możesz na włączonym zakresie, byle tylko rewers był w pozycji N. Także, jak już wrzucisz zakres na sprzęgle, to śmiało można ruszać z rewersu, chyba, że zależy Ci na delikatnym stracie. Najlepiej jest ruszać z najniższego biegu na danym zakresie np. B1 albo C1; zmienić na zakres D i wtedy już biegami. Tak mówi książka, jednak często bywa tak, że człowiek przerzuci bieg wyżej na zakresie, potem przy zmianie na większy zakresy zjedzie w między czasie na wciśniętym sprzęgle do 1.

 

@Wito w PQ masz przecież rewers podobciążeniem. B)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wito    0

Wiem że rewers jest pod obciążeniem ale jakoś się tak utarło że zawsze jest ze sprzęgłem , może to nawet lepiej dla skrzyni B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    180

@Bobek jeśli chodzi o delikatny start: w seri 6x10 praktycznie trzeba nieźle się natrudzic by ruszyć delikatniej ze sprzęgłą niż z rewersu.

Sprzęgła używam tylko przy jakimś podjeżdżaniu pod maszynę itp. i czasami do zmiany zakresu.


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czyżbyś zmieniał zakresy z użyciem rewersu? B) Przyznam Ci rację, że jak ruszasz z rewersu to jest podobny efekt jak przy ruszaniu z hydrostatyka. Na pracach polowych praktycznie nie używam sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sapacz    0

Więc tak

Rewers bez sprzęgła półbiegi bez sprzęgła zakresy ABCD...EF ze sprzęgłem lub z dźwignią rewersu w położeniu neutralnym.

 

Dźwignia rewersu i pedał nożny sprzęgła sterują tym samym sprzęgłem( właściwie sprzęgłami bo są ich 2) z tą różnica że płynnością ruszania w przypadku przełączenia rewersu steruje modulujący zawór a sprzęgłem nożnym sam regulujesz miejsce "brania sprzęgła" wiec możesz ruszyć bardziej płynnie np. gdy ciągnik jest bez obciążenia

 

Co do zmiany biegów jeżeli jedziesz bez obciążenia np ciągnikiem z pusta przyczepą po drodze to dla płynności zmiany biegów i półbiegów można wciskać pedał nożny sprzęgła:

Przykład:

ruszasz z D1 ze sprzęgłem potem ze sprzęgłem dajesz E1 i tak dalej aż dojdziesz do najwyższego biegu np F1 a wtedy zmieniasz półbiegi ze sprzęgłem jak chcesz żeby było płynnie albo bez jak chcesz żeby trochę szarpneło koniem, możez również wcisnąć sprzęgło i posunąć dzwignię od razu z 1 na 4 żeby się nie bawic i nie tracić czasu na niepotrzebne wajchowanie.

 

Przykład 2:

Ciągnik pod obciążeniem( przyczepa pełna) np.

możesz użyć dźwigni rewersu do ruszania, nie wciskasz sprzęgła a tylko dodajesz gazu z wyczuciem (kwestia wprawy) ruszasz z np.C1 i wbijasz wszystkie półbiegi bez sprzęgła. Gdy dojdziesz do 4 półbiegu zmieniasz zakres na D z jednoczesnym zredukowanie do 2 półbiegu robisz to w trakcie zmiany zakresu z noga na sprzęgle i windujesz półbiegami do numeru 4 bez sprzęgła. Powtarzasz to tak do końca zakresów czyli do D lub F zależności ile ich jest.

W JD masz tak że zakresy np C4 i D1 to bardzo zbliżone prędkości( a właściwie D1 jest wolniejsze od C4) wiec zazwyczaj się je pomija, w skrzyniach PQ 2 i AQ system Speed Match załatwia za nas to i sam dobiera półbieg po zmianie zakresów!

 

to moja technika ale wiele zależy od obciążenia maszyny warunków na drodze i własnego wczucia się w nią!!

 

pozdro sapacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja mam inny sposób na zmniejszenie szarparnia przy zmianie biegów. Przez zmianą na większy ujmuje gazu, a przy redukcji dodaje, zmianę położenia pedału gazu wykonuje równocześnie ze zmianą biegu. Pod dojściu do wprawy można jeździł bardzo płynnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

może troszke nie koniecznie ten temat wybrałem ale wydaje się najodpowiedniejszy. Mam 6210 SE ze skrzynią Power Revers 16/16 i chciałem zapytać czy przy tej skrzyni muszę używać sprzegła do zmiany półbiegów ? robię to ze sprzegłem a w ciemno nie będę próbował. Biegi głównie owszem ze sprzegłem zmieniam. W instrukcji nie jest to opisane więc zdaję się na waszą pomoc


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Skrzynia PowerRevers ma jedynie rewers zmieniany pod obciążeniem, reszta jest ze sprzęgłem. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

tak też myślałem, podziękował


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sza    2

Odświeżę temat.

Jadąc do przodu i chcąc zmienić kierunek jazdy do tyłu dźwignię rewersu należy ustawić w pozycji N, a następnie w pozycji jazdy do tyłu czy można od razu z pozycji jazdy do przodu wrzucić dźwignią rewersu na jazdę do tyłu? pytanie odnośnie PQ w 6506. (24/24).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajor24    1

takie cuda piszecie a ja za tydz odbieram 5r z PQ plus. i jak robiłem jazdę próbna. wiec rewers był na N biegi były na postoju odpaliłem jelonka pozniej bez sprzegła wbiłęm pozycje C pozniej bez sprzegła dałem rewers do przodu i sam ruszył zrobiłem runde po placyku dajac połbiegi od C1 do C4 i z powrotem bez sprzegła. pozniej jak miałem C1 i jechałęm moze 4km/h dałęm odrazu rewers z przodu do tyłu bez sprzegła i zatrzymałsie i cofał. czy takie używanie wszystkiego jest dobre??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

pytanie w stylu blondynki, po to są biegi pod obciążeniem żeby nie uzywać sprzęgła


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sza    2

jadąc 30-40km/h i wrzucając rewers na wsteczny co się stanie?

a) ciągnik wyhamuje, a następnie łagodnie pojedzie do tyłu (o ile teoretycznie się nie zadusi oraz bez poslizgu sprzęgła),

b ) rozłączy się jedno sprzęgło, a załączy drugie od jazdy do tyłu powodując ślizganie się go więc tym samym szybsze zużycie oraz pewnie szarpnięcie?

Edytowano przez Sza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Albo załączy się kontrolka informująca że jest coś nie tak i ciągnik stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Paweł20498
      Witam wszystkich mam taki problem z john deerem 6310 a mianowicie czasem dzieje sie tak ze wrzuce rewers do przodu a ciagnik nie jedzie poruszam troche rewersem albo zgasze ciagnik i odpale wrzuce rewers i ciagnik jedzie. Zadne kontrolki sie nie pala problem jest tylko do przodu  do tylu ciagnik jedzie bez zarzutu dodam ze problemu z uciagiem nie ma dzieje sie to to sporadycznie czasem tez lubi wyrzucic rewers po czym wrzuce i jedzie dalej. Czy jest jakis przekaznik rewersu w tej skrzynce  z bezpiecznikami albo moze to ktoras z cewek ? Gdzie one sie znajduja.? Pozdrawiam
    • Przez Przemektsp
      Dzień  dobry
      Mam problem z moim john-deere 6610 przechodzi sam w tryb diagnostyczny d1a podczas jazdy , zapala sie ,,i,, niebieskie, czerwony i żółty wykrzyknik 
      Nie mam wsadzonego bezpiecznika do diagnostyki
    • Przez Lukas85
      Koledzy mam problem z przyciskami od EHR na błotnikach ciagnika JD 6910. Problem polega na tym że pod błotnikami sa jedynie uciete kable a przycisk dostałem oddzielnie wraz z kawałkiem wiazki. Po lewej stronie jest 8 kabli, natomiast wtyczka w przycisku ma tylko 6. Po prawej stronie jest 6 kabli ktorych kolory odpowiadaja kolorom w uciętej wtyczce ktora dostałem. Podłaczyłem przycisk z prawej strony dopasowujac kolory ale nic nie działa. Zmierzyłem napiecia na przewodach i po przekreceniu kluczyna na 4 z nich jest napiecie. Troche to według mnie nie logiczne bo wydaje mi sie ze napiecie powinno byc tylko na dwoch przewodach. Sam przycisk sprawdziłem i jest na 100% sprawny. Wewnąttrz są dwa mikrostyki z 3 przewodami każdy. Jak dany przycisk nie jest wcisniety styk zwiera dwa przewody. Po nacisnieciu rozwiera jeden z nich i dolacza drugi. Wyglada mi to na kontrole obecnosci lub sprawnosci przycisku na błotniku. 
      Czy ktos moglbym sprawdzic ile ma przewodów i jakie sa kolory we wiazce z lewej strony?
      Czy w tym ciagniku da sie w jakis sposób sprawdzic błędy podnosnika bez podłaczania komputera?
    • Przez Artur312
      Witam.pytanie czy ktoś przerabiał temat z .Skrzynia mechaniczna z rewersem elektrohydraulicznym. Na wstecznym biegu słychać stukanie pod kabiną ale tylko gdy włączony napęd.
      Może ktoś pomoże w tymacie .
    • Przez Joejoe
      Świeci kontrolka nr 1. Nie ma żadnych objawów spadku mocy itp. Pod obciążeniem podczas orki świeci kontrolka nr 9. Czujnik wymieniony, ciśnienie na hydraulice 200bar. 100mtg po wymianie oleju i filtrów oryginał jd
      Jak sprawdzić ciśnienie na skrzyni?
       

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj