Skocz do zawartości
yacenty

Skrzynia PQ - jak jeździć

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
yacenty    663

Hej, jeszcze nie mam polskiej instrukcji obsługi do jasia. Jak jeździć na skrzyni PQ aby to było dla niej najlepsze? 1. rzecz - ruszanie: bieg np C wbijam ze sprzęgłem, pozźniej trzymając sprzegło wbijam rewers na jazde do przodu i puszczam powoli sprzęgło? czy tutaj wystarczy tylko wsadzić bieg ze sprzęgłem a później pchnąć rewers do przodu? 2. zmiana biegów. Powidzmy jak najlepiej zmienić z C4 na D2? Sprzęgło, półbieg na 2 i dopiero na D czy może wystarczy tylko bieg na D a poźniej juz bez sprzegła zejsc na 2? Z góry dzięki za pomoc YacentY


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Blog o uprawie roślin na Dolnym Śląsku - Nasze uprawy - AgroFoto.pl
My agri pictrues

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wito    0

Co do półbiegów to one są w pełni pod obciążeniem więc możesz spokojnie zmieniać i redukować bez sprzęgła B) My używamy sprzęgła przy zmianie zakresu i położenia rewersu B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak masz rewers w pozycji neutralnej, to możesz wtedy zakresy zmieniać, jest możliwe, jednak z ja ze względów bezpieczeństwa nie robię na włączonym silniku. Palić ciągnik możesz na włączonym zakresie, byle tylko rewers był w pozycji N. Także, jak już wrzucisz zakres na sprzęgle, to śmiało można ruszać z rewersu, chyba, że zależy Ci na delikatnym stracie. Najlepiej jest ruszać z najniższego biegu na danym zakresie np. B1 albo C1; zmienić na zakres D i wtedy już biegami. Tak mówi książka, jednak często bywa tak, że człowiek przerzuci bieg wyżej na zakresie, potem przy zmianie na większy zakresy zjedzie w między czasie na wciśniętym sprzęgle do 1.

 

@Wito w PQ masz przecież rewers podobciążeniem. B)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Wito    0

Wiem że rewers jest pod obciążeniem ale jakoś się tak utarło że zawsze jest ze sprzęgłem , może to nawet lepiej dla skrzyni B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    176

@Bobek jeśli chodzi o delikatny start: w seri 6x10 praktycznie trzeba nieźle się natrudzic by ruszyć delikatniej ze sprzęgłą niż z rewersu.

Sprzęgła używam tylko przy jakimś podjeżdżaniu pod maszynę itp. i czasami do zmiany zakresu.


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czyżbyś zmieniał zakresy z użyciem rewersu? B) Przyznam Ci rację, że jak ruszasz z rewersu to jest podobny efekt jak przy ruszaniu z hydrostatyka. Na pracach polowych praktycznie nie używam sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sapacz    0

Więc tak

Rewers bez sprzęgła półbiegi bez sprzęgła zakresy ABCD...EF ze sprzęgłem lub z dźwignią rewersu w położeniu neutralnym.

 

Dźwignia rewersu i pedał nożny sprzęgła sterują tym samym sprzęgłem( właściwie sprzęgłami bo są ich 2) z tą różnica że płynnością ruszania w przypadku przełączenia rewersu steruje modulujący zawór a sprzęgłem nożnym sam regulujesz miejsce "brania sprzęgła" wiec możesz ruszyć bardziej płynnie np. gdy ciągnik jest bez obciążenia

 

Co do zmiany biegów jeżeli jedziesz bez obciążenia np ciągnikiem z pusta przyczepą po drodze to dla płynności zmiany biegów i półbiegów można wciskać pedał nożny sprzęgła:

Przykład:

ruszasz z D1 ze sprzęgłem potem ze sprzęgłem dajesz E1 i tak dalej aż dojdziesz do najwyższego biegu np F1 a wtedy zmieniasz półbiegi ze sprzęgłem jak chcesz żeby było płynnie albo bez jak chcesz żeby trochę szarpneło koniem, możez również wcisnąć sprzęgło i posunąć dzwignię od razu z 1 na 4 żeby się nie bawic i nie tracić czasu na niepotrzebne wajchowanie.

 

Przykład 2:

Ciągnik pod obciążeniem( przyczepa pełna) np.

możesz użyć dźwigni rewersu do ruszania, nie wciskasz sprzęgła a tylko dodajesz gazu z wyczuciem (kwestia wprawy) ruszasz z np.C1 i wbijasz wszystkie półbiegi bez sprzęgła. Gdy dojdziesz do 4 półbiegu zmieniasz zakres na D z jednoczesnym zredukowanie do 2 półbiegu robisz to w trakcie zmiany zakresu z noga na sprzęgle i windujesz półbiegami do numeru 4 bez sprzęgła. Powtarzasz to tak do końca zakresów czyli do D lub F zależności ile ich jest.

W JD masz tak że zakresy np C4 i D1 to bardzo zbliżone prędkości( a właściwie D1 jest wolniejsze od C4) wiec zazwyczaj się je pomija, w skrzyniach PQ 2 i AQ system Speed Match załatwia za nas to i sam dobiera półbieg po zmianie zakresów!

 

to moja technika ale wiele zależy od obciążenia maszyny warunków na drodze i własnego wczucia się w nią!!

 

pozdro sapacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja mam inny sposób na zmniejszenie szarparnia przy zmianie biegów. Przez zmianą na większy ujmuje gazu, a przy redukcji dodaje, zmianę położenia pedału gazu wykonuje równocześnie ze zmianą biegu. Pod dojściu do wprawy można jeździł bardzo płynnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

może troszke nie koniecznie ten temat wybrałem ale wydaje się najodpowiedniejszy. Mam 6210 SE ze skrzynią Power Revers 16/16 i chciałem zapytać czy przy tej skrzyni muszę używać sprzegła do zmiany półbiegów ? robię to ze sprzegłem a w ciemno nie będę próbował. Biegi głównie owszem ze sprzegłem zmieniam. W instrukcji nie jest to opisane więc zdaję się na waszą pomoc


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Skrzynia PowerRevers ma jedynie rewers zmieniany pod obciążeniem, reszta jest ze sprzęgłem. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

tak też myślałem, podziękował


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sza    2

Odświeżę temat.

Jadąc do przodu i chcąc zmienić kierunek jazdy do tyłu dźwignię rewersu należy ustawić w pozycji N, a następnie w pozycji jazdy do tyłu czy można od razu z pozycji jazdy do przodu wrzucić dźwignią rewersu na jazdę do tyłu? pytanie odnośnie PQ w 6506. (24/24).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajor24    1

takie cuda piszecie a ja za tydz odbieram 5r z PQ plus. i jak robiłem jazdę próbna. wiec rewers był na N biegi były na postoju odpaliłem jelonka pozniej bez sprzegła wbiłęm pozycje C pozniej bez sprzegła dałem rewers do przodu i sam ruszył zrobiłem runde po placyku dajac połbiegi od C1 do C4 i z powrotem bez sprzegła. pozniej jak miałem C1 i jechałęm moze 4km/h dałęm odrazu rewers z przodu do tyłu bez sprzegła i zatrzymałsie i cofał. czy takie używanie wszystkiego jest dobre??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

pytanie w stylu blondynki, po to są biegi pod obciążeniem żeby nie uzywać sprzęgła


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sza    2

jadąc 30-40km/h i wrzucając rewers na wsteczny co się stanie?

a) ciągnik wyhamuje, a następnie łagodnie pojedzie do tyłu (o ile teoretycznie się nie zadusi oraz bez poslizgu sprzęgła),

b ) rozłączy się jedno sprzęgło, a załączy drugie od jazdy do tyłu powodując ślizganie się go więc tym samym szybsze zużycie oraz pewnie szarpnięcie?

Edytowano przez Sza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer20    119

Albo załączy się kontrolka informująca że jest coś nie tak i ciągnik stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez hary6400
      witam mam john deere 7820 , gdzie w tym sa bezpieczniki to jest taki sam model jak 7720 albo 7920 w ktorym miejscu ,
      i mam z nim problem ostatnio na polu wyskoczył mi komunikat  ze mam niski poziom paliwa . chociaz przed wyjazdem wtankowałem około 120 litrow pozniej wyswietliło system poziom paliwa i ciagnik zaczał przerywac i zgasł, na słupku wyskoczyła mi jedna kreska paliwa a jak wjezdząłem na pole miałem prawe cały bak  paliwa ,  teraz  ciagnik pracuje na polu i cały czas komunikta niski poziom paliwa choc jest pelen co mogło sie stac , gdzie dostac sie do  czujnika poziomu paliwa 
      prosze o pomoc
    • Przez Miniasz
      Witam posiadam JD 6910 z 1999r na stukane ma 14tyś mth, problem taki ze przestał mi wyświetlać prędkości są tylko dwa 00 gdzie szukać przyczyny?? 
    • Przez RafaPodpora
      Witam. Zginęła jazda do przodu i do tyłu. Przy włączonym biegu, gdy przerzucę do przodu albo do tyłu  rewers zaczyna pikać i mruga N. Wcześniej dolałem oleju hydrauliczno-przekładniowego fuchs-a po zamontowaniu ładowacza. Czy to może być przyczyną czy skrzynia siadła? 
       
    • Przez jacek1296
      Posiadam 6610.Niestety przestał działać ehr, nie załącza przedniego napędu,świeci kontrolka ładowania, nie pokazuje obrotów ,prędkości,mth. Napięcie alternatora ok.14,5v. Wszystkie bezpieczniki dobre. Co to może być? Czy winny moze być regulator w alternatorze? Jak to sprawdzić? Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.
    • Przez kalispo16
      Witam. Po wymianie rurki od amortyzacji przedniej osi w 6910 ośka się nie poziomuje. Świeci się kontrolka od osi a siłowniki się nie wysuwają. Miał ktoś podobny przypadek?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.