deer

Prowadzenie równoległe

Polecane posty

alvaroalvaro78    141

Ja z tej wypowiedzi zrozumiałem, że te 27k euro to jest bez kierowania, więc to nie jest wcale mało.

A gdzie Ty tam widzisz 27k bo ja widzę 2,75k , stąd mój ironiczny poprzedni komentarz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patfilmax    7

może to i nie jest mało ale tak jak kolega wyżej pisze to podobne systemy renomowanych firm kosztują podobnie, ale wg mnie zaletą mullera jest właśnie budowa modułowa i standard ISOBUS co zwróci się przy zakupie maszyn w tym standardzie np opryskiwacz czy rozsiewacz kupuje wtedy bez terminala i a obsługuje je terminalem który już posiadam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes46    1

korekcja RTK w całej Polsce z sieci NewHolland kosztuje 400 Euro


Psuje się jak każdy a części to ja kupuje tak www.perkozparts.pl
​O paszowozach mogę podyskutować www.paszowozy.com

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

NH tą sieć RTK ma w stacjach bazowych rozlokowanych w bazach dealerów czy to są specjalnie przeliczone punkty jak w krajowych stacjach? NAWGEO chce za sygnał RTN (3 stacje bazowe) 1500zł/rok, a RTK (1 stacja bazowa) 700zł/rok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes46    1

Stacje pracują w miejscach najbardziej optymalnych dla pokrycia sygnałem całego kraju


Psuje się jak każdy a części to ja kupuje tak www.perkozparts.pl
​O paszowozach mogę podyskutować www.paszowozy.com

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    9

Jaką metodą jest dostarczany sygnał korekcyjny? Radio, gsm? Czy są krótsze abonamenty? Mapa stacji?


Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes46    1

sygnał tylko i wyłącznie po GSM, Abonamenty roczne. Stacje są rozmieszczone co 80 km w każdą stronę tworząc sieć


Psuje się jak każdy a części to ja kupuje tak www.perkozparts.pl
​O paszowozach mogę podyskutować www.paszowozy.com

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nomjas    0

A ja chciałbym zwrócić uwagę na alternatywę dla tych drogich roziązań.

Powstała ambitna myśl ludzi ,którzy chcieli zakończyć zmowę drogich firm produkujących nawigację do ciągników i kombajnów rolniczych aby stworzyć samodzielny odbiornik bazujący na monitorach fabrycznych zamontowanych np w ciągnika marki New Holland, CASE, czy STEYR. Przez taką hybrydę możemy z dokładnością EGNOS (20cm) posiadać system wspomagania jazdy bazującą na oryginalnym "fabrycznym" oprogramowaniu CNH

więcej na stronie:

navpol.com

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes46    1

zależy od tego co już masz w ciągniku !!! czy ciągnij jest przygotowany pod NAV, czy posiadasz wyświetlacz


Psuje się jak każdy a części to ja kupuje tak www.perkozparts.pl
​O paszowozach mogę podyskutować www.paszowozy.com

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alvaroalvaro78    141

Tak, mam Intelliview 3. Oferta na Intelliview lite dedykowana jest tylko do tych traktorów które posiadają 3 lub 4. Wracając do ceny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes46    1

29000 pln z dokładnością Egnos


Psuje się jak każdy a części to ja kupuje tak www.perkozparts.pl
​O paszowozach mogę podyskutować www.paszowozy.com

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szy1993    6

Myślę że tańsza da radę. W praktyce jest tak że bez kierowania dokładność to około 50cm a i tak trzeba sporo poćwiczyć żeby nie jeździć wężykiem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alvaroalvaro78    141
Dnia 20.11.2017 o 08:35, jankes46 napisał:

29000 pln z dokładnością Egnos

Jeśli to do mnie to dzięki za odpowiedź. Cena d... nie urywa bo bez większego szukania można cfx750 z ez pilotem za 27k zł wyrwać a go chociaż można przekładać między ciągnikami. 

Edytowano przez alvaroalvaro78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość johny22   
Gość johny22

Witam 

miał ktoś już styczność z nawigacją Od Trimble GFX 750, albo jak wygląda układ cenowy CFX 750 a GFX 750, czy może lepiej wziąć pod uwagę AG Leader gdzie już od najniższej wersji mamy standard ISU BUS, z miłą chęcią wysłucham też samych opinii użytkowników nawigacji tych 2 producentów 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrGR    1

GFX750 to zupełnie nowa konsola od Trimble, która ma Isobus w standardzie. Tylko wirtaulny terminal, za kontrolę sekcji i zmienne dawkowanie trzeba dopłacić, ale to akurat standard w każdym terminalu każdego producenta.

Szukając nawigacji proponuję poszukać po dealerach Case / New Holland. Trimble robi systemy GPS dla CNH i poza logiem na obudowie i nazwą nie różnią się niczym innym, a ceny często są lepsze niż u dealerów Trimbla. CFX750 to w Case / New Holland FM750, a GFX750 to XCN1050.

XCN1050/GFX750 to naprawdę fajna konsola- szybka, prosta w obsłudze i z dużymi możliwościami. W odbiorniku na dachu wbudowany jest również sterownik nawigacji liczący przechyły, przez to po dołożeniu EZ-Pilota jakość prowadzenia nie odbiega od Autopilota (hydrauliki). A kto próbował EZ-Pilota oraz Autopilota wie, że w jakości prowadzenia była dotychczas duża różnica na korzyść Autopilota. Przy GFX750/XCN1050 tej różnicy praktycznie nie ma. Połączenie EZ-Pilota ze sterownikiem nawigacji od Autopilota nazywa się w Trimble/Case/New Holland Autopilot Motor Drive. Cenowo system wychodzi tak samo, a może nawet taniej niż CFX750/FM750, który ISOBUSA nie posiada.

Edytowano przez piotrGR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alvaroalvaro78    141

Różnicy nie ma ze względu na kompensacji przechyłòw w antenie czy przez zastosowanie Motor Drive zamiast EZ Pilot?

Ile zł netto taki GFX z Ez pilotem ewentualnie Motor Drive'm ?

Edytowano przez alvaroalvaro78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keis71    18
Dnia 28.11.2017 o 21:54, macin87 napisał:

Alternatywą takich nawigacji jest tablet za 300zł ,aplikacja Nawigator polowy +odbiornik GPS Garmin GLO za ok 450zl, lub aplikacja AGRIBUS-NAVI +odbiornik GPS Mitkom R 75 USB za 325zł + antena Mitkom AGPS-HV60 za ok 325zł. Dokładność taka sama jak w tych powyżej ale pare zł zostaje.Osobiście użytkuję AGRIBUSA ,do nawożenia,oprysków jak i upraw polowych wystarcza.Oczywiście wybór należy do każdego,co kto woli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrGR    1

Motor Drive to właśnie połączenie EZ-Pilota ze sterownikiem nawigacji Autopilota. Cała przewaga Autopilota nad EZ-Pilotem, czyli szybsze reakcje, lepsze trzymanie linii, możliwość automatycznego zawracania, możliwość pracy przy bardzo małych prędkościach, prowadzenie przy jeździe tyłem itp. jest właśnie w sterowniku, a nie w samej hydraulice.

Dotychczas Motordrive to była droga zabawka- potrzebna była konsola FM750 lub XCN2050, EZ-Pilot i sterownik nawigacji od Autopilota. Teraz w systemie GFX750/XCN1050 sterownik autopilota został zintegrowany w antenie. Nie ma możliwości zamontowania tu samego EZ-Pilota, ponieważ sterownik jest jakby w standardzie w związku z czym po założeniu EZ-Pilota, automatycznie jest Motor Drive. I naprawdę nie ma tu już różnicy w jakości prowadzenia w porównaniu ze zwykłym hydraulicznym Autopilotem.

GFX750/XCN1050 można również założyć na ciągnikach fabrycznie przygotowanych pod nawigację, ale tylko takich gdzie sterownik orbitrola wpięty jest w sieć ISOBUS. W przypadku ciągników Case / New Holland są to ciągniki od 2018 roku, w przypadku innych marek różnie, trzeba pytać dealerów.

Ceny to trochę nie moja bajka, ale za wersję z Motor Drive będzie około 35-40 tys. netto, a za zestaw na ciągnik fabrycznie przygotowany około 20-25 tys. Obie ceny za dokładność EGNOS. Za RTK do obu zestawów trzeba dorzucić po około 20 tys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszhl955
      Witam zakupiłem ciągnik steyr profi 6145 fabryczne przygotowany pod gps. Tutaj pytanie co to dokładnie znaczy i co musze dokupić aby gps działał z dokładnością do 2,5cm
      ogarnę to sam czy musze wołać serwis ?
    • Przez johnyrs
      Witam
      Kupiłem ciągnik z nawigacją Trimble FMX, szukam kogoś kto pomógł by mi to ogarnąć i wytłumaczyć jak to uruchomić. W tym temacie jestem laikiem. 
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam , po raz 3 odnawiam temat
      Jakie są alternatywne wersje anten do aplikacji nawigator polowy [ nie chodzi tu o dokładność 5 cm] obecnie ciężko znaleźć jakąkolwiek działającą antenę która dobrze bedzie współgrać z tą aplikacją.
      Na ten moment znalazłem tylko garmin glo 2 które daje skalę błędu 60 cm, użytkowników posiadających te antenę zapraszam do dyskusji a osoby posiadające inne anteny o informację jaka to antena i jaką ma dokładność, dziękuje za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam.
    • Przez Moscov
      Witam serdecznie, poszukuje jakiegoś patentu na tanią nawigację do ciągnika kropka Nie potrzebuję rtk i tym podobnych, potrzebuje jej wyłącznie do opryskiwacza i rozsiewacza. 
      Posiadam tablet z Windowsem, co więcej potrzeba żeby ogarnąć coś sensownego? 
      Będę z góry wdzięczny za odpowiedzi 
    • Przez rolstudent
      Cześć od jakiegoś czasu interesuje się programem AgopenGps. Czy są tu użytkownicy tego systemu. 
      Kolega @Jarczewski ma już chyba spore doświadczenie.
      Zqmowilem https://www.autosteer.cc/produkt/arudusimple-f9p-annmb/
      I trochę się tym pobawię w ramach hobby 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj