KIbul

Zetor 7245 akumulator

Polecane posty

KIbul    0

Witam . Mam pytanie jaki byście zakupili akumulator do zetora 7245 . Wiem że seryjny jest 140 ah . A wy jaki macie lub byście polecili?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym kupił 170ah trochę mocniejszy ale jak na zimę to lepiej, powinien wejść bez problemu bo jak mieliśmy 7211 to taki był założony.


ArturKowalewo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Patrzcie też na prąd rozruchowy. Są aku 170 Ah, ale jeden może mieć 800 A, drugi 950A a trzeci nawet 1200A. Prąd rozruchowy jest nawet ważniejszy od pojemności. Za duża pojemność nic nie da bo alternator nie naładuje go do końca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin 80    8

Kolega @yarecki12 ma w 100% rację nie pojemność ale moc uderzeniowa się liczy, większej pojemności może nie doładować alternator, u mnie w zetorze 5340 siedzi już 5 zimę marka Sznajder 140Ah i tą markę mogę polecić z czystym sumieniem mam ją w Octavi TDI, siostra w Corsie też dieselku i nic się nie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

MARIO tylko nie napisales ze w ogrzewanym garazu ;) ,ja mam 2 letni 170 ah ,silnik po remoncie i przy -5 ledwo zapali a jak nizej to tylko grzalka,wszystkie tak maja?mialem rozne akumulatory i najlepsza wydaje mi sie centra hd[do ciezarowek]-cena tez niestety odpowiednia,zetor ma za malej mocy rozrusznik 2,9 kw,a 3p ma 3,5 kw na trzy gary - 20 i pali.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mario666    1094

to fakt w garażu jest ciepło a co to producenta akumulatorów to centre miałem 12 lat a mam jeszcze akumulator mercedesa orginalny z 1995 i do dzisjaj kręci a kolega ma orginalny bmw i 1993rok produkcj CIEKAWE?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Jeżeli akumulator jest odpowiednio dobrany do auta, nie za duży, nie za mały, dobre napięcie ładowania , dobre jego umieszczenie w aucie, np niektóre bmw mają go w bagażniku i wogle w aucie nie ma takich wstrząsów jak w ciągniku to będzie akumulator długo chodził, kiedyś robili lepsze akumulatory niż teraz podobno, w wielu autach sprowadzonych z niemiec są oryginalne akumulatory a auta 10-13 lat. Kolega też ma bmw, ale 1998 i ma oryginalny.

W ciągnikach czasem jest lipa, urwie się cela czy coś u nas w jednym ciągniku po poltorej roku był do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Tak stare akumulatory były dużo lepsze. teraz liczy się ilość sprzedanych a nie jakość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość konteno   
Gość konteno

witam

mam problem z regulatorem magneton w zetorku 5211 objawiający się w ten sposób że alternator ładuje różnym napięciem (od 11-12V na wolnych obrotach do 17-18V gdy dobrze dołoży się do przysłowiowego"pieca") wymieniłem regulator napięcia i sytuacja nie uległa poprawie ale wręcz się pogorszyła (kontrolka ładowania pali się non stop w szerokim zakresie obrotów a napięcie utrzymuje się w granicach 12,6V )zauważyłem że w starym coś "dzwoni" jak nim potrząsnę więc go otwożyłem i zauważyłem że pękła i odpadła połówka korpusu diody(tej przylutowanej poziomo) pomiędzy dwoma szeroko oddalonymi od siebie zakończeniami układu (pomiędzy DF a B-) Jak można to naprawić (o ile można) i jaka to powinna być dioda? Czym skutkuje błędne połączenie regulatora (zamiana DF z D+)? Dlaczego nowy regulator nie działa tak jak powinien? Proszę o pomoc bo akumulator centra 125 Ah nie ma jeszcze roku a już nadaje się do wybuchu a później do wywalenia (porządnie spęczniał i woda paruje z niego w zastraszająco szybkim tępie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

gazuje bo jest za duże napiecie ładowania piszesz zmieniłeś regulator ale może daj alternator do elektryka niech go sprawdzi może gdzieś diody, ty masz jeszcze regulator pod deska czy juz na alternatorze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    185

Seryjny akumulator w zetorze to chyba coś koło 160Ah (przynajmniej u mnie - zetor 5211 1989r.). Obecnie mam 180Ah Centra. Nie piszcie, że za dużego akumulatora nie naładuje alternator - w ciągniku podczas pracy w dzień nie ma prawie żadnego poboru prądu. Do T-25 założyłem alternator od poloneza lub dużego fiata i ładował akumulator 170Ah właśnie z zetora chociaż w samochodzie ładował akumulator chyba 55Ah.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

W 7711 założyliśmy 145 ah i 4 rok i działa bez problemu jednak w zimą jest rzadko odpalany. Ale jeśli nie zapala sie ciągnika zimą lub sporadycznie to moim zdaniem szkoda pieniedzy na jakies akumulatory po 180 ah bo latem to raczej 100 ah lub nawet mniejszy powinien dawac rade. A fabrycznie powinien być 150 ah
A jeżeli juz odpalać w niskich temperaturach to przed włączeniem rozrusznika dać gaz do końca wtedy powinna się załączyć dawka rozruchowa. Ja tak robie to przy -6 łapał od strzała tylko, że chwile jeszcze chodził nie równo zanim sie dobrze nie odpowietrzył. Jeszcze jest w świeca żarowa za filtrem jednak jej nie grzałem a nawet nie wiem czy wogóle działa. Wiec warto załączać dawke rozruchową.


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid199303    14
W moim 5011 oryginalnie był 170ah teraz mam w nim 120 Ah i już do wywalenia bo ładowanie go przeladowywuje aż aku jest wzdety, regulator kupiony w ubiegłym roku taki sam jak był poprzedni, to teraz dać mu 170, czy to jest problem z ładowaniem że przeladowuje ta 120

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie jestem pewien , ale o tym przeładowywaniu to chyba bzdura .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Za_q    15

No pewnie że bzdura. Choć byś włożył 50Ah, to nic by się nie stało - najwyżej by słabiej (krócej) kręcił przy rozruchu. Jeśli napięcie ładowania jest około 14,4V, to niema mowy o przeładowaniu akumulatora nawet o mniejszej pojemności. Przyczyna może być inna - może wadliwy akumulator?, lub coś z regulatorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez raven18
      Hej
      Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )
      Póki co sprawdziłem: 
      -podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika
      -podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji
      -zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika
      -wymieniłem przekaźniki 
      -sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok
      i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.
      Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty
      I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011
    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj