Skocz do zawartości
ad12

John Deere 5820 czy Fendt Vario 309?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
ad12    0

Mam 100ha.potrzebny mi jest traktor o mocy ok.80-100km.Mam dylemat pomiędzy john deere 5820,a fendt vario309.Pomóżcie mi wybrać ponieważ niewiem który jest lepszy.zwinniejszy,comfortowy,który ma lepszy uciąg i silnik i mniej pali.Traktor ma pracować w polu z turem i jżdzić z przyczepami.Prosze o dobrą podpowiedż i szybką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59

jak nowy i do tura to raczej JD ze względu na ramę tylko nie wiem czy dostaniesz 5820 jeszcze jak już to 5090R albo 5100R

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rzeznik13    282

5820 chba już nie produkują

ale zamiast tego weż sobie 5080r do tura bardzo dobry zwrotny a przy tuze duzo nie pali

takie jest moje zdanie na temat :) jd

a na temam fendta zbytnio dużo nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aadams7    0

jak do tura i tylko do tura to lepiej fendta, ponieważ vario z turem sprawdzi ci cię lepiej, a JD jest spoko


Po długie nieobecności na agrofoto wracam z tytułem inż. ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcioIZY    1

Obydwie marki sa dobre lecz ja tez bym przystawal za fendtem. Napewno mniej spali, jest mniej awaryjny no i ma od Jd lepszy uciag, gdyz nie mówie ze JD to nie dobry ciagnik ale poruwnujac fendta i JD to fendt jest lepszy. Takie jest moje zdanie Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ad12    0

Mam do dyspozycji 145 tyś i chce kupić porządny sprzęt żeby później mieć z niego pożytek a nie tylko go remontować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    603

145 to ma byc cena ostateczna czy twoja część plus dofinansowanie z prow jesli cena ostateczna to fendt bedzie używany raczej. Na jd z turewm może wystarczy jesli jesteś watowcem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

Mam JD 5720 i nie moge mu nic zarzucić. W porównaniu z Fendtem seri 300 jest napewno lżejszy i zwrotniejszy, pewnie też jest niższy ale nie wiem na 100%(nie chce mi sie przeglądać prospektów). JD 5720 nie miały jeszcze silnika z CR więc nie należą do najoszczędniejszych. Ciągnik mimo niepozornych rozmiarów potrafi sobie poradzić nawet z maszynami przeznaczonymi dla większych ciągników.

 

Zalety JD w porównaniu z Fendtem:

- mniejsze wymiary

- mniejsza masa

- niższa cena

- firmowy ładowacz (Fendt też może mieć ale korbanki wolą zakładać inne ładowacze co wiąże sie z niezbyt dobrą ergonomią dźwigni sterującej)

 

Wady JD w porównaniu z Fendtem:

- gorsza przekładnia

- większe spalanie (przynajmniej w poprzedniej seri JD)

 

Ciągniki Fendt też są wyposażone w rame(półrama odlewana) więć argument o ramie w JD jest bezpodstawny

 

 

Moim zdaniem warto sie zastanowić nad nową serią 200 Vario jeśli sie szuka zwinnego ciągnika do ładowacza. Wielkość ciągników jest mniej więcej naspująca: 200 vario < JD 5R < 300 vario

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taurus83    107

pare numerów do tyłu w tygodniku rolniczym był artykół o ładowaczach. pisali tam że jd montuje ładowacze zetora tyle że ze swoim logo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

Wątpie żeby to była prawda, JD to największa korporacja w branży i stać ją żeby wszystko robić we własnym zakresie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    116

pare numerów do tyłu w tygodniku rolniczym był artykół o ładowaczach. pisali tam że jd montuje ładowacze zetora tyle że ze swoim logo

 

Nie mogę znaleźć tego artykułu, ale z tego co pamiętam to raczej chodziło o to , że ładowacze jd są produkowane w tych samych zakładach co ładowacze do zetora. Nie znaczy to, że ładowacze zetora i jd są takie same.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciągniki Fendt też są wyposażone w rame(półrama odlewana) więć argument o ramie w JD jest bezpodstawny

Tak,są wyposażone w pół ramę ale dopiero seria 400 B) 300setki i 200setki mają blokową.

@ad12 dla ciebie dobrym rozwiązaniem była by nowa 200.209(90km) lub 210(100km).Przekładnia bezstopniowa,zwrotny,średnie gabaryty:

 

http://www.korbanek.pl/spolka/pl/fendt/ciagniki_65360_km/fendt_seria_200_vario/fendt_200_vario_ciagniki.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    86

Z tego co pamiętam ładowacze JD były budowane we Francji w Arc-les-Gray czy jakoś tak zresztą polecam stronę JD na świecie

w Czechach jak widać to JD nic nie ma, nawet oficjalnego magazynu czy cuś w tym stylu B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

b0gdan

 

Większość przekładni JD to ich własne konstrukcje. Zresztą jako jedni z nielicznych produkują silniki

 

Ładowacze są produkowane w innej fabryce niż ciągniki i dopiero u dealera są łączone z ciągnikiem

 

adrian300895

 

Też później o tym pomyślałem ale nie chciało mi sie sprawdzać jak to jest dokładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    86

No właśnie wiele producentów ciągników produkuje własne silniki: CNH, SDF, Valtra, Kubota, MF (teraz już po części)

Jeśli transport to Fendt, jeśli ładowacz to JD, czyli kup dwa B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

b0gdan

 

CNH, SDF, Valtra i MF nie produkują własnych silników. Perkins, Deutz itp to są odrębne firmy.

 

W tym segmeńcie ciągników też ciekawą opcją jest MF 54**. Ma lepszą przekładnie niż JD (napewno jeśli chodzi o obsługe), a w pozostałych kategoriach też mu nie ustępuje. Ma tylko jedną ogromną wade - rozstaw osi 245cm(JD - 225, Fendt - 235) co skutkuje bardzo słabą zwrotnośćią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    86

Jeśli Iveco należy do Fiata, a ten jest właścicielem CNH, to nie są ich własne silniki, SDF jest głównym udziałowcem Deutz AG, Agco jest właścicielem SISU i Valtry, Napisałem że Perkins już nie, bo aktualnie należy do CAT.

Idąc twoim tokiem rozumowania JD tez nie produkuje silników, bo produkuje je spółka Deere Power Systems, będąca własnością Deere&Co

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Wątpliwe-z pewnością ten MF to dobry ciągnik ale przy pracy z ładowaczem wybrałbym raczej zwrotność lepszą choćby i o 20 cm niż o 20 cm większy rozstaw osi biggrin.gif-a w razie "W" wolałbym wybrać konstrukcję opartą na ramie niż na jej braku biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MateuszTeam
      Witam, sorry jezeli taki temat był ale nie znalazłem. Mamy zamiar kupic drugi ciągnik tylko nie wiemy jaki czy 4011, 355 czy 360 Ja wiem ze patrząc po mocy to 360 ale chodzi mi o inne informacje na ich tematy, wypowiadajcie się . Co wybrać? 4011 podobno jest szybszy od c-360.? 
      Ciągnik ma służyć do tzw cięższych robót orka, uprawa, rotacyjna itp.
    • Przez Jaro2018
      Witam wszystkich użytkowników ciągników.Potrzebuje waszej opini na temat:
      John Deere 5090M z turem
      Zetor Proxima 90 premium
      Niewiem który wybrać.Nie interesuje mnie kolor czy inne pierdoły.Chodzi mi o awaryjność,spalanie.Pozdrawiam
    • Przez rafix255
      Wtajcie forumowicz nie wiem dokładnie czy jest taki temat ale dokładnie chodzi mi o Deutz Fahra serii 4E następcę Agroluxa. Chodzi mi po głowie zakup tego ciagnika bez kabiny z ładowaczem czołowym. Mam wszystkiego lekko ponad 30ha Case 4220 z ładowaczem i New Hollanda TD5 105 i taki mały zwinny ciagnik do kosiarki zgrabarki siewnika by mi podpasował i pytanie czy warto pchać sie w taka inwestycję. Nieraz jest tak ze 1 ciągnika mi brakuje a ten byłby też cały czas to pykania w obejsciu kiszonki itp. Czy sobie odpuscic i isć w New Holland T4S/Farmalla A. Wszystko są 3 cyl a te 3 (2) marki są najuczciwsze cenowo. W deutzu nie chce kabiny bo widzaiłem ta Naglaka w kielcach to wręcz odstrasza do zakupu bynajmniej mnie. Co sądzicie. Za porady będę wdzieczny
    • Przez Piotrass
      Wiitam zastanwiam sie nad tymi dwoma ciagnikami  bylem zdecydowany na new hollanda ale teraz jest promocja na john deera i sam niewiem. Ciagnik mialby  byc do tura ale glownie chodzilby w transporcie  i w polu jako pomocnik. New holland kosztuje 235 tys netto jest na oponach 420przod 520 tyl, obciazniki w cenie zaczep automatyczny skrzynia 17/16, a  JOHN Deere w promocji od 250 tys z skrzynia AutoQuad plus ECo 24/24, i tls. wiec roznica wynosi okolo 20 tys bo z new hollanda moze sie urwie kilka tys bo stoi na placu a diler do  konca roku musi sprzedac albo rejestrowac na siebie bo od nowego  roku jakies nowe wymogi sa, Co polecacie?
    • Przez jacentop
      Witam wszystkich użytkowników forum mam zamiar kupić nowy ciągnik zastanawiam sie nad steyr 4120 albo john deere 6120m co byscie wybrali ,pomocy bo mi głowa już pęka. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.