Skocz do zawartości
ad12

John Deere 5820 czy Fendt Vario 309?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
ad12    0

Mam 100ha.potrzebny mi jest traktor o mocy ok.80-100km.Mam dylemat pomiędzy john deere 5820,a fendt vario309.Pomóżcie mi wybrać ponieważ niewiem który jest lepszy.zwinniejszy,comfortowy,który ma lepszy uciąg i silnik i mniej pali.Traktor ma pracować w polu z turem i jżdzić z przyczepami.Prosze o dobrą podpowiedż i szybką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

jak nowy i do tura to raczej JD ze względu na ramę tylko nie wiem czy dostaniesz 5820 jeszcze jak już to 5090R albo 5100R

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rzeznik13    282

5820 chba już nie produkują

ale zamiast tego weż sobie 5080r do tura bardzo dobry zwrotny a przy tuze duzo nie pali

takie jest moje zdanie na temat :) jd

a na temam fendta zbytnio dużo nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aadams7    0

jak do tura i tylko do tura to lepiej fendta, ponieważ vario z turem sprawdzi ci cię lepiej, a JD jest spoko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcioIZY    1

Obydwie marki sa dobre lecz ja tez bym przystawal za fendtem. Napewno mniej spali, jest mniej awaryjny no i ma od Jd lepszy uciag, gdyz nie mówie ze JD to nie dobry ciagnik ale poruwnujac fendta i JD to fendt jest lepszy. Takie jest moje zdanie Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ad12    0

Mam do dyspozycji 145 tyś i chce kupić porządny sprzęt żeby później mieć z niego pożytek a nie tylko go remontować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

145 to ma byc cena ostateczna czy twoja część plus dofinansowanie z prow jesli cena ostateczna to fendt bedzie używany raczej. Na jd z turewm może wystarczy jesli jesteś watowcem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

Mam JD 5720 i nie moge mu nic zarzucić. W porównaniu z Fendtem seri 300 jest napewno lżejszy i zwrotniejszy, pewnie też jest niższy ale nie wiem na 100%(nie chce mi sie przeglądać prospektów). JD 5720 nie miały jeszcze silnika z CR więc nie należą do najoszczędniejszych. Ciągnik mimo niepozornych rozmiarów potrafi sobie poradzić nawet z maszynami przeznaczonymi dla większych ciągników.

 

Zalety JD w porównaniu z Fendtem:

- mniejsze wymiary

- mniejsza masa

- niższa cena

- firmowy ładowacz (Fendt też może mieć ale korbanki wolą zakładać inne ładowacze co wiąże sie z niezbyt dobrą ergonomią dźwigni sterującej)

 

Wady JD w porównaniu z Fendtem:

- gorsza przekładnia

- większe spalanie (przynajmniej w poprzedniej seri JD)

 

Ciągniki Fendt też są wyposażone w rame(półrama odlewana) więć argument o ramie w JD jest bezpodstawny

 

 

Moim zdaniem warto sie zastanowić nad nową serią 200 Vario jeśli sie szuka zwinnego ciągnika do ładowacza. Wielkość ciągników jest mniej więcej naspująca: 200 vario < JD 5R < 300 vario

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taurus83    84

pare numerów do tyłu w tygodniku rolniczym był artykół o ładowaczach. pisali tam że jd montuje ładowacze zetora tyle że ze swoim logo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

Wątpie żeby to była prawda, JD to największa korporacja w branży i stać ją żeby wszystko robić we własnym zakresie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    115

pare numerów do tyłu w tygodniku rolniczym był artykół o ładowaczach. pisali tam że jd montuje ładowacze zetora tyle że ze swoim logo

 

Nie mogę znaleźć tego artykułu, ale z tego co pamiętam to raczej chodziło o to , że ładowacze jd są produkowane w tych samych zakładach co ładowacze do zetora. Nie znaczy to, że ładowacze zetora i jd są takie same.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

Z tego co pamiętam ładowacze JD były budowane we Francji w Arc-les-Gray czy jakoś tak zresztą polecam stronę JD na świecie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciągniki Fendt też są wyposażone w rame(półrama odlewana) więć argument o ramie w JD jest bezpodstawny

Tak,są wyposażone w pół ramę ale dopiero seria 400 B) 300setki i 200setki mają blokową.

@ad12 dla ciebie dobrym rozwiązaniem była by nowa 200.209(90km) lub 210(100km).Przekładnia bezstopniowa,zwrotny,średnie gabaryty:

 

http://www.korbanek.pl/spolka/pl/fendt/ciagniki_65360_km/fendt_seria_200_vario/fendt_200_vario_ciagniki.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

Z tego co pamiętam ładowacze JD były budowane we Francji w Arc-les-Gray czy jakoś tak zresztą polecam stronę JD na świecie

w Czechach jak widać to JD nic nie ma, nawet oficjalnego magazynu czy cuś w tym stylu B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

b0gdan

 

Większość przekładni JD to ich własne konstrukcje. Zresztą jako jedni z nielicznych produkują silniki

 

Ładowacze są produkowane w innej fabryce niż ciągniki i dopiero u dealera są łączone z ciągnikiem

 

adrian300895

 

Też później o tym pomyślałem ale nie chciało mi sie sprawdzać jak to jest dokładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

No właśnie wiele producentów ciągników produkuje własne silniki: CNH, SDF, Valtra, Kubota, MF (teraz już po części)

Jeśli transport to Fendt, jeśli ładowacz to JD, czyli kup dwa B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

b0gdan

 

CNH, SDF, Valtra i MF nie produkują własnych silników. Perkins, Deutz itp to są odrębne firmy.

 

W tym segmeńcie ciągników też ciekawą opcją jest MF 54**. Ma lepszą przekładnie niż JD (napewno jeśli chodzi o obsługe), a w pozostałych kategoriach też mu nie ustępuje. Ma tylko jedną ogromną wade - rozstaw osi 245cm(JD - 225, Fendt - 235) co skutkuje bardzo słabą zwrotnośćią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

Jeśli Iveco należy do Fiata, a ten jest właścicielem CNH, to nie są ich własne silniki, SDF jest głównym udziałowcem Deutz AG, Agco jest właścicielem SISU i Valtry, Napisałem że Perkins już nie, bo aktualnie należy do CAT.

Idąc twoim tokiem rozumowania JD tez nie produkuje silników, bo produkuje je spółka Deere Power Systems, będąca własnością Deere&Co

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

Wątpliwe-z pewnością ten MF to dobry ciągnik ale przy pracy z ładowaczem wybrałbym raczej zwrotność lepszą choćby i o 20 cm niż o 20 cm większy rozstaw osi biggrin.gif-a w razie "W" wolałbym wybrać konstrukcję opartą na ramie niż na jej braku biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×