Jerzy1

Zetor 7211 [założenie przedniego napędu]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Jerzy1    0

witam wszystkich!

Mam pytanie odnośnie zetora 7211, czy opłaca się założyc do niego przedni napęd?

Mam też zetora 7745 i wiem że to dobra sprawa napęd przedni.

Zależy mi na tym traktorze 7211 bo jest dobry i nic w nim nie dolega, po prostu bdb stan. i dlatego mi go szkoda zamieniac.

A może ma ktoś namiary na napęd przedni do niego??.

A mam jeszcze drugie pytanie: czy można założyc TURBO do zetora 7745 i czy się opłaca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
merkator50    1

Myslę ,że opłaca sie dokupić przedni napęd bo wiesz jak ciagnik masz i w jaki jest stanie i może taniej cię to wyniesie.Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    13

To czy się opłaca to zależy do jakich prac masz zamiar go wykorzystywać? Jeśli zdecydujesz się na jego montaż to sądzę że bez problemu znajdziesz jakiś na allegro, często trafiają się takie oferty. Ten użytkownik pavlotal - Przeglądanie profilu montował napęd w 7211, on na pewno dużo może powiedzieć w tym temacie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

FINN    1255

niewiem jaka produkcje prowadzisz.. ale poco dwa ciągniki z napedem.... ja tez mam zetora 7211 i zastanawiałem sie nad załozeniem napedu... ale ja nim pracuje najwiecejw sianokosy... wiec bardziej jest mi potrzebna moc i zwinnośc w kosiarce itp.. uzywam do oprysku, na jesieni naped sie przydaje ale na wiosne to raczej nie , bo jest zwinniejszy i mniej zborza gniecie lub kukurydzy.. no siewu zborza tez lepszy jest bez napedu , bo zawrucisz sie na miejscu z siewnikiem.. wiec cazsami do transportu do podorywki pod kukurydze... i powiem tak raz wy sie przydał a raz nie.. i tu pada pytanie co starcimy w ciagniku a co zyskamy jesli załozy sie napęd... a jesli już tak to czy sie naprawde opłaca??? za sam napede dasz 9-10 tys... a gdzie opony, i inne pierduły potrzebne do zamontowania.. i powiedzmy że te 12-13 tys dokładasz do orginalnego 7245.. wg mnie to lepiej sie opłaca sprzedac 7211 za jakies 28 tys i za 40 kupic eleganckiego 7245.. ale chyba wiem na czym twój problem polega, chyba na tym samym co mój... mój zetorek jest unas od 85 roku... czyli od nowości.. i jakos tak cięzko by było go sprzedac...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rzeznik13    285

napewno się opłaca zetor 7211 jest silny mocny no i nie do zajechanaia a z napędem będzie szedł jak burza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1255

ale wszystki zalezy do czego bedie wykorzystywany zetorek... czasami naped wadzi w ciągniku...ja mam da ciągniki z napedem i zetora bez... i raczej bym do zetora ni chciał zakładac... jak juz to wolałbym kupić jeszcze jeden 7245 lub 7745.. bo zetor jest mi potrzebny silny i zwinny.. a z napedem masz juz tylko silny... bo juz nie bedzie taki zwinny.. ,ja w tym roku pryskałem na jesieni po deszczach to i bez napedu szedł po górach z opryskiwaczem 1000l , ale szystko zalezy od kierowcy i techniki jazdy... ja stosuje niskie cisnienie w oponach... co wielu rolników zaniechało.. i powiem ze ciagnik był nie do poznania, szedł jak czołg... :)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

No jak to ma być do lżejszych prac to troche nie takt. Bardziej zwrotnosć ci sie przyda. Niektórzy sie naśmiewaja ze 1222 taki duzy i nie ma napędu. Ale do koszenia łąk, do prasy przecież ok to w miejscu obróci a jak ktos ma dużą prase to i duzy traktor potrzebny a bez przodu wtedy raczej lepszy


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1255

widzę że kolega popiera moja teze... :) ja osobiscie uwazam że ciągnik z napedem to do cięzkich prac, jak uprawa , a ciągnik bez napędu to do lzejszych spraw i sianokosów.... ja w swoim 7211 musze załozyć tylko szersze opony , bo na torfie sie wrzyna i na zakrętach rwie darń...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    13

No jak to ma być do lżejszych prac to troche nie takt. Bardziej zwrotnosć ci sie przyda. Niektórzy sie naśmiewaja ze 1222 taki duzy i nie ma napędu. Ale do koszenia łąk, do prasy przecież ok to w miejscu obróci a jak ktos ma dużą prase to i duzy traktor potrzebny a bez przodu wtedy raczej lepszy

A ja mam pomocniczy z przednim napędem i nie zamieniłbym go na ciągnik bez napędu... Napęd czasami i w prasie i kosiarce się przydaje, w tym roku warunki były bardzo nie sprzyjające, i przyznam że na wielu łakach napęd ratował mnie z opresji, poza tym jeśli na łące było dosyć mokro to go włączałem i wtedy ciągnik robił na łące mniej szkód :) Oczywiście jeśli warunki są dobre to używanie jest nie wskazane bo wtedy niszczy... W każdym razie jeśli napęd jest to nic nie szkodzi, kto wie jakie będą następne lata... Co do promieniu skrętu to różnica nie jest aż taka duża porównując 7211 z 7245, bo przyznam że w tych większych np 10045 jest już większa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jerzy1    0

Witam!!!

Troszkę mnie nie było.

Dzięki za opinie, naprawdę mi doradziliście i podzielili swoim doświadczeniem.

Już zdecydowałem, dzięki wam że jednak narazie odstąpię od tego pomysłu. Widocznie troszkę się nie opłaci, u mnie ten traktorek chodzi i w polu i w transporcie i ogólnie, kombajn ziemiaczany. Pewnie narazie zostanę tak jak jest.

Dzięki za podpowiedz.

A co sądzicie na drugie pytanie:

Czy zakładac turbo do 7745 i co trzeba tam modyfikowac?

A i mam pytanie do rozmiaru kół, a mianowicie jak go kupiłem to miał kiepskie opony i wymieniłem na nowe radialki z przodu 12,4/R24 niby takie miał stare ale handlarz jeszcze mi dorzucił 11,2/R24, a z tyłu są 16,9/R30. Też radialki.

Czy to jest dobry rozmiar? bo zawyczaj to mają z przodu 12,4R24 a tył 16.9 R34. lub 11,2 R24 i tył R 28. Nie wiem czy dokońca mi się zgrywają napędy? Jak to sprawdzic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    732

ja mam 11.2r24 i 16,9r30 i nic sie nie dzieje,o doborze rozmiaru opon i zalozeniu turbo to tutaj juz bylo pare razy walkowane wiec poszukaj.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

11,2/R24 i 16,9/R30 są jak najbardziej prawidłową konfiguracją, jeżeli założysz z przodu 12,4 to nie zgra Ci sie tył ponieważ ten rozmiar chodzi w parze z 16,9R34 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez karolj4
      Witam, zakupiłem niedawno zetora 7211 z firmy w której był używany do ściągania drzewa. Aktualnie go remontuje i usiłuje odbudować układ pneumatyczny, powietrzny. Potrzebne mi są najlepiej zdjęcia wszystkich elementów układu bym mógł SB zobaczyć co do czego i co muszę zakupić, gdzie założyć. Dziękuję bardzo i pozdrawiam Karol. 
    • Przez matik5
      Czy orientuje się ktoś czy jest możliwe dołożenie biegów pełzających do Zetora forterry 135 tak aby najniższa prędkość wąchała się w granicach 0,2-0,4km/h ?
    • Przez zetor6211
      Witam,
      Chciałbym się poradzić. aktualnie ursusem c330 bez kabiny wykonuje opryski  i  tego typu prace na swoim gospodarstwie. Ale mam też zetora 6211 i chciałbym się zapytać czy jeżeli przełożę opony z c330 albo dokupię takie chodzi o szerokość 12.4 zda egzamin? ktoś przekładał koła ?
      a drugie pytanie, ten zetor będzie też ciągał przyczepę z warzywami i jeśli z 14.9 zamienie szerokość 12.4 będzie znacznie miał ciężej z pełną przyczepą 6 ton buraczka ćwikłowego z pola ?
    • Przez Piotrek1682
      Witam, zastanawiam się nad kupnem zetora serii wymienionej w tytule, ciągnik z przeznaczeniem do pracy w sadzie, i tu jest moje pytanie czy już ktoś zwężał taki ciągnik? Z góry dzięki za odpowiedzi
    • Przez damian00980
      Witam. Remontuje zetora 7245 i chciałbym sie zapytać czy są jakieś zamienniki starych masek. 
      Myślałem o takiej jak w załączniku ale zastanawiam się czy ona będzie pasować  jako zamiennik do starej maski? 


×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj