Skocz do zawartości
Krystian31

Przedni napęd MTZ Pronar 1025A

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar
Krystian31    0

Witam

Mam problem z załączeniem przedniego napędu u Pronara 1025A rok 2005. Czujnik na desce rozdzielczej pokazuje załączenie napędu, kontrolka świeci, elektromagnes słychać że załącza zawór (słychać cykanie zaworu) a nadak nie załącza napędy przy poślizgu kół tylnich. Może ktoś z was ma lub miał podobny problrm z napędem? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
badi    0

Witam.

W moim MTZ1025.3 ukręciłem wałek w skrzyni od przedniego napędu,ten który się łączy z wałem przegubowym, łączącym przedni most.Sprawdż najpierw czy po załączeniu idzie olej do sprzęgła hydraulicznego.pod elektrozaworem jest czujnik i obok rurka doprowadzająca olej pod ciśnieniem.odkręć ją i załącz na ułamek sekundy żeby zbytnio nie ochlapało olejem.Wałek wyciąga się przez odkręcenie 4 śrub na krzyżaku i wysunięciu do przodu,wcześniej trzeba olej spuścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian31    0

Witam

Po odkręceniu, poluzowaniu tej metalowej rurki z prawej strony od elektrozaworu po załączeniu napędy włącznikiem z kabiny olej zastaje podawany, leci...Tak więć co może być? uszkodzony wałek?

 

Powiedz mi jak jest z wymianą i rozebraniem tego wałka, jak mam się za to zabrać?. Przesyłam fotki do ułatwienia ponumerowane od 1 do 4. Jak możesz proszę napoisz na której fotce trzeba zacząć rozbierać pronara. A jak jest z kosztami takiego wałka? Pozdrawiam i czekam na odpiwiedź...

post-20555-12632326416_thumb.jpg

post-20555-126323265334_thumb.jpg

post-20555-126323266469_thumb.jpg

post-20555-12632326745_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

badi    0

Witam

Sprawdż jeszcze czy kręcąc wałkiem zdjęcie 4 ciągnik jedzie do przodu lub tyłu......Wyciąganie wałka.Trzeba najpierw olej spóścić są dwa korki można obydwa odkręćić.Wałek krzyżakowy łączy się z przednim mostem ,skręcony jest czterema śrubami które trzeba rozkręcić żeby wyjąć wałek do przodu ciągnąc go.wałek krzyżakowy zakończony jest tuleją z frezem w środku długości około 12cm i tyle wyjmiesz ze skrzyni.w skrzyni zostanie kolejny frezowany wałek który wyciągniesz wkręcając w środek niego śrube.U mnie był on długi na 80 cm u Ciebie będzie pewnie krótszy bo starsza wersja.Jak w środku nic się nie rozwaliło to z wałka nic nie spadnie i z powrotem można go włożyć bez obaw, że sie coś minie ,nie zazębi.To są dwie rzeczy które sprawdzisz sam nie rozpoławiając ciągnika.Do mojego ciągnika wałek kosztował 360 zł .Tylko był problem z uszczelkami bo nie mieli na stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian31    0

Witam

Temat zamykam...Ukrecenie wałka. Tak jak pisałeś wcześniej. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
art1025    0

witam!

ukręciłem wałek przedniego napędu, także również wybrałem wałek ale nie w całości, końcówka wałka zastała w tuleji.jak mam wybrać tuleje, i czy tulejka jest jokoś zabezpieczona z innym walkiem? widać że trochę się rusza tulejka ale nie wychodzi jakby coś blokowało. dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
franek111    0

Mam problem. Mam zbyt małe ciśnienie w skrzyni biegów przy pronarze 1025A . Jest w układzie 10 atmosfer ciśnienia. Wymieniłem pompę zawór ciśnieniowy. Co może być przyczyną zbyt małego ciśnienia w układzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaculek13    3

Witam. Możesz zwiększyć ciśnienie, zwiększając ilość podkładek w zaworze,który mieści się na filtrze oleju (skrzyni biegów)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chaner123    5

Hmm podepnę się pod temat. również mam problem z moim 1025 bo mi pomysłów brakuje: elektryka sprawdzona, olej wymieniony, filtry przeczyszczone, ciśnienie jest. Napęd "wariuje" tzn: podczas orki szarpie tak jakby się co sekundę włączał i wyłączał ale raczej nic się nie ukręciło bo  po włączeniu blokady na wszystkie koła tego problemu nie ma cięgnie równo tylko wtedy skręcać nie można ;) . Może ktoś miał podobny problem i podpowie co zrobić ?

Edytowano przez chaner123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Też to mam w 1221.3 i pewnie jak by trochę pochodził z tą ,, automatyką '' to by się ciągnik rozsypał. Nic na to się nie poradzi <_<  Jedyna opcja to wyłączanie ta uwrociach ( ja tak robię )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majsterpan    0

Hmm podepnę się pod temat. również mam problem z moim 1025 bo mi pomysłów brakuje: elektryka sprawdzona, olej wymieniony, filtry przeczyszczone, ciśnienie jest. Napęd "wariuje" tzn: podczas orki szarpie tak jakby się co sekundę włączał i wyłączał ale raczej nic się nie ukręciło bo  po włączeniu blokady na wszystkie koła tego problemu nie ma cięgnie równo tylko wtedy skręcać nie można ;) . Może ktoś miał podobny problem i podpowie co zrobić

I jak kolego rozwiozales ten problem bo umnie jest cos takiego Panowie a ja mam taki problem kopiłem Pronara 1025a z 2005r i teraz wyjechałem na pole z kultywatorem sprawdziłem  załączanie przedniego napędu atematyczny i stały i wszystko było OK przełączyłem  na wyłączony i przejechałem na kolejne pole, podczas wjeżdżania na ple usłyszałem jakieś dziwne pukani potem ono się nasiliło przy skręcie w prawo a potem już na podwórko nawet przy jeździe na wprost. Wydaje mi się ze odgłos dochodzi z tylnego mostu ale nie jestem pewien bo samemu to ciężko sprawdzić i jeszcze czuć tak jakby coś chciało przyblokować kolo i wtedy słychać to pukniecie  

Czy ktoś może powiedzieć co jest przyczyna ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbo10111    0

Witam mam pytanie dotyczące tego wałka w skrzyni do napędu mi okręciło na samym początku tą część z frezem. Jest jakaś opcja żeby wyciągnąć pozostałą część czy konieczne jest rozpołowienie ciągnika ?? (MTZ 1025 2007r. )   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    357

Przedni naped w pronar 1025 a problem jest że naped stale ciągnie nie idzie go wyłączyć tym przyciskiem, jeżeli w trakcie jazdy kluczkiem wyłącze zasilanie wszystkiego napęd puszcza  jak wyciągłem kabelek z elektormagnesu stale ciągnie o co chodzi? jak działa ten elektoro magnes może kabelek jeden się przetarł? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×