yacenty

Powerquad a powerquad plus

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
yacenty    3883

Czy one się różnią?


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid777    0
Jaka jest najlepsza skrzynia?? - Agrofoto.pl Forum co nieco pisze, ale tak dokładniej to nie wiem :)

“Sukces, to robienie tego, co chcesz robić, kiedy chcesz, gdzie chcesz, z kim chcesz, tak długo, jak tylko chcesz.” Anthony Robbins
Sprzedam: rozsiewacz rauch zs(a) komet, rozsiewacz kuhn zsa 450 hydr, rozrzutnik czarna białostocka, przyczepę 3.5t niską wywrotkę zarejestrowaną, agregat ścierniskowy kongskilde vibro-flex 9 łap, Prasę z224/1, alufelgi 18" BMW m3 styling 72

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3883

to już oczywiście czytałem, nie mówi mi to zbyt duzo

 

podstawowe pytanie jest takie czy PQ+ sam przerzuca półbiegi pod obciążeniem? czy ewentualnie dobierze półbieg po zmianie biegu? Mam na myśli taką sytuację: jadę na C4, zmieniam na D to co się wtedy dzieje? przeżuci na D2 czy Będzie D4? Jaka jest tak na prawdę różnica pomiędzy tymi dwoma skrzyniami


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Podepnę sie pod temat i ciekawią mnie dwie rzeczy:

- jade na zakresie A i na najszybszym półbiegu i chce zmienić na zakres B no i zmieniam, czy wtedy można zredukować półbiegi na najwolniejszy żeby mieć znowu je wszystkie na zakresie B do zmiany w góre?, te rozwiązanie może być idiotyczne, bo nie wiem jak w JD biegi są zestopniowane,

- czy jeżeli rewers jest w położeniu neutralnym to czy zakresy ABCDEF można właczać bez sprzegła?, no bo niby napęd od skrzyni jest odłączony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wito    0

Jadąc na zakresie A na najwyższym półbiegu po zmianie na zakres B możesz zredukować półbieg na najniższy aby mieć do dyspozycji półbiegi w górę :) W ciągniku 5720 skrzynia PowrQuad tak jest :) Co do drugiego to nie wiem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

PQ+ ma półbiegi i sprzęgło w guziku poza tym niczym nie różni się od PQ. Automatykę masz w AQ. W PQ i PQ+ przy zmianie zakresu półbieg zostaje bez zmian. Skrzynia jest tak zestopniowana, że najszybszy półbieg z grupy niższej jest pomiędzy dwoma najniższymi półbiegami wyższego zakresu. Instrukcja zaleca ruszanie na pierwszym półbiegu i zwiększanie zakresów, a następnie zmianę półbiegów. Jednak z ciężarem ciężko jest bujnąć ciągnik na C1 do D1, bo jest spory skok prędkości, tak więc zazwyczaj bujam się do C2, zmieniam na D i na wciśniętym sprzęgle schodzę do D1. Praktycznie jest wykonalne zmienianie zakresów w położeniu N rewersu. Nie pamiętam już jak się do tego ma instrukcja, ja profilaktycznie nie zmieniam tak. Chociaż sądząc po charakterystyce załączania rewersu śmiem twierdzić, że nie będzie tak odczuwalne szarpnięcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piehu    0

Przy PQ+ jadąc biegiem C3 zmieniając bieg na niższą grupę B lub A skrzynia automatycznie wrzuci najszybszy bieg danej grupy czyli 4 (chyba ze ciągnik mocno zwolni to „czasem” wrzuci nawet 1 ). Podobnie rzecz się ma przy zmianie grup w górę – tu z reguły wrzuca najwolniejszy bieg danej grupy ale zdarzy się ze wrzuci 2 jak poprzednio jechaliśmy na C4 i mocno dawaliśmy gazu a przy zmianie biegu na wyższy zdejmiemy trochę nogę z gazu.

Nie wiem kolego Bobek_Farmer może u ciebie jest inaczej ale u mnie jest tak ja mam 5820.

Pozatym zauważyłem to przy pracy z kosiarką że dojeżdżając do uwroci nieraz z C3 sam mi zredukował na C1 ale zdarzało się to rzadko i nie zdążyłem w sezonie rozgryźć od czego to zależało (może ostre danie po hamulcu ? może od rewersu? może jakiś błąd w skrzyni?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja pisałem ze spostrzeżeń wizualnych, ale widzę, że jednak różnic jest więcej. PQ jest w pełni ręczna, PQ+ ma dopasowywanie prędkości między zakresami. AQ od PQ+ różni się funkcjami automatyki. Jak działa tempomat w PQ+?

 

Ja mam w 5720 PQ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miroM1984    6

nie mam ciagnika tej marki wiec nie beda to wiesci z autopsji ale duzo na ten temat czytalem i wiem ze w starszych skrzyniach czyli chyba PQ zmiana zarowno biegów jak i zakresów odbywa się wajchami, wiec jest tak jak bobek_farmer pisze

ale np w serii 5R gdzie jest PQ+ to wwiem ze półbiegi są pod guzikiem i wiem że jest coś takiego jak pisze kolega piehu i nazywa sie to "softshift"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piehu    0

Niestety ale nie mam tempomatu on jest w 5R w woim z tego co pamiętam nie było w opcji. Nie mam także sprzęgła w przcisku na drążku zmiany biegów. Ale sprzęgło "nożne" jest w pełni elektryczne tzn: przy pedale sprzęgła jest tylko potencjometr i sprężyna cofająca pedał sprzęgła do góry. Więc mysle że wystarczy zmienic drązek zmiany biegów od 5R i posłączyć przycisk sprzęgła "gdzieś tam" i bedzie sprzęgło w przycisku ale mi to co mam wystarcza.

Poza tym przy PQ+ jest zastaw dodatkowych wskażników (kontrolek) w prawym słupku kabiny, a deska rozdzielcza jest inna jak w PQ (przypominająca "samochodową")poza tym pochyla się wraz z kierownicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy1989    6

Koledzy już wcześniej pisali podobnie ale napiszę to co ja wiem :)

PowerQuad Plus nie przerzuca automatycznie biegów pod obciążeniem, od tego jest skrzynia Autoquad Plus. PowerQuad Plus różni się od PowerQuad tym że po zmianie biegu z np. C2 na B sama dostosowuje półbieg zależnie od prędkości. Czyli na Z C2 wrzucamy na B to wskakuje 4 półbieg. Przy biegach w górę jest tak samo. np. z c4 po wrzuceniu D wskakuje połbieg D1. W PowerQuad tego nie ma. Jedziemy na C@ wrzucamy na D a połbieg zostaje 2.

 

Układ softshift polega na tym że skrzynia ściśle współpracuje z silnikiem który dostosowuje prędkość obrotową tak aby zmiana biegu następowała płynnie.

 

Jeżeli rewers jest w położeniu neutralnym to oczywiście można wrzucać biegi ABCDE bez sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    473

Nie wiem jak to jest w innych seriach ale w 5R przy zmianie grupy na niższą PQ+ nie zawsze wybiera najwyższy bieg, Np: jadąc na D1 i zrzucając grupę na C skrzynia równie dobrze może wrzucic 2 3 lub 4 bieg. Zależy to od prędkości z jaką aktualnie porusza się ciągnik. Tak samo jest przy zmianie grupy na wyższą. Jadąc na C4 przy zmianie grupy na D moze wkoczyc 1,2 lub 3 bieg. Przeważnie jest to 2 lub 3 bieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

zalezy czy jedziesz pusto czy z obciazeniem, pewnie odczytuje moment na wale i na jego podstawie dobiera polbieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość murtek   
Gość murtek

Trochę odświeżę temat. Czy w skrzyni PQ Plus jest przycisk wysprzęglający ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Czytaj uważnie, bo jest to napisane wyżej.

Nie mam jd ale jak jeździłem 5080R to miał on skrzynie PQ+ właśnie z tym guzikiem wysprzęglającym.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość murtek   
Gość murtek

Po przeczytaniu tego i wielu innych tematów można zgłupieć. Jedni piszą, że taki bajer posiada, a inni odwrotnie. Kilku użytkowników takiego sprzętu uważa, że nie ma takiej opcji.... Mnie interesuje czy taki przycisk występuje w ciągnikach serii 6*30 ? No cóż pozostaje wybrać się do dealera i będę miał 100 % pewność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Trochę odświeżę temat. Czy w skrzyni PQ Plus jest przycisk wysprzęglający ???

 

Może być a może nie być, teraz to chyba już w standardzie jest ale w pierwszych wersjach nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Z tego co wiem to w skrzyni PQ+ przycisk wysprzęglający znajduje się tylko w serii 5R, 6030P, 7030P.


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slawek_82
      Witam. Czy jest możliwość w JD 6920 z układem paliwa Comon Rail zmniejszyć obroty na biegu jałowym z 850 na trochę niższe??
    • Przez Adamox
      Witam
      Mam problem
      W ciągniku widocznym na zdjęciu tj 7820 pojawił się problem z układem (chyba) paliwowym lub elektrycznym, lecz do tej pory nie jest to pewne 
      Przez pewien czas wyskakiwał błąd filtra paliwa , spontanicznie lub wtedy gdy pracując w polu traktor dostawał większego obciążenia ,lecz błąd był ignorowany gdyż filtry były wymienione na nowe
      Dzisiaj pracując w polu nie dało się ujechać 50m bez awarii , pracując z pługiem ciągnik zaczął przerywać podczas jazdy, ginęły obroty silnika a traktor na sekundę przygasał.
      Obroty nie były wgl sczytywane bo w miejsce obrotów pojawiały się - - - - - a podczas tego wyskakiwał błąd układ łączności , w międzyczasie również pojawił się błąd, lecz nie zawsze ,regulatory operatora 
      Zostały sprawdzane bezpieczniki lecz nic to nie dało 
      Był również pomysł z układem paliwa , zostały zakupione i założone nowe filtry paliwa ,pompka, przewody sprawdzone czy są drożne, odpowietrzenie zbiornika itd
      Co najlepsze zjawisko to występuje tylko podczas pracy w polu na biegu C3/4 gdyż na takim pracowałem 
       w trakcie jazdy po drodze wszystko jest w porządku (nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie jednak naprawdę jest to dziwny zbieg okoliczności) 
      Dodam jeszcze ze problem ten pojawił się już na wiosnę gdy ciągnik pracował na jałowych obrotach , na chwile przerwał prace silnika (nie gasnąc) i ginęły obroty oraz błąd układ łączności oraz gdy stał w garażu jakiś czas , przed odpaleniem już nie czytał obrotów ponieważ w tym miejscu tak jak i teraz pojawiały się kreski a nie 0 itd
      Można powiedzieć że Problem ten wtedy rozwiązał się sam bo wszystko nagle zaczęło działać i pracować , kilkadziesiąt hektarów przerobione bez problemu , a teraz z dnia na dzień zepsuł się i przyczyna jest nieznana do tej pory
      Może ktoś spotkał się z czym takim lub podobnym 
      Z góry dzięki

    • Przez zielo0ony
      Problem bardzo dziwny, otóż brak tylnych kierunkowskazów przy John Deere 7820. Przednie mrugają zgodnie z prawidłowym rytmem. Po podpięciu np przyczepy kierunkowskazy w przyczepie też działają prawidłowo. 
      Światła awaryjne działają również tylko z przodu.
      Mieliście może taki przypadek? 
      Proszę o jakieś wskazówki.
    • Przez slawek_82
      Witam. Mam takie pytanie chodzi o John Deere 6920 na Coman Rail przy każdym uruchamianiu silnika musi jakąś chwilę, kilka sekund zakręcić dlatego pytanie czy to normalne i tak te silniki mają czy może coś być nie tak i powinien palić od tzw. strzała...
    • Przez slawek_82
      Witam. Chodzi o układ pneumatyczny a konkretnie o sprężarkę powietrza czy jest możliwość wyłączania kompresora i załączania tylko kiedy jest potrzeba, tak aby nie byla ona cały czas aktywna i nie pompowała powietrza??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj