Zaloguj się, aby obserwować  
maciek

MDw Hydrostat

Polecane posty

maciek    29

Mam pytanie do ludzi mających przyjemność jeździć kombajnem MDW na hydrostacie, mianowicie czy on ma sprzęgło odcinające napęd do głównej pompy jezdnej,jak tam są biegi tzn zakresy prędkości?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skiet135    5

Powinno być jak w każdym kombajnie z hydrostatem 3 biegi załączane na postoju (brak sprzęgła na początku się go odruchowo szuka)i pompa sterowana joystickiem. Popchniecie do przodu powoduje jazdę do przodu a cofniecie do tyły jazdę w tył i im większe wychylenie joysticka tym większa prędkość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

tak jak mówi przed mówca wszystko sterujesz joysticka w 527STS zamiast sprzęgła masz mały guzik w podłodze do nagłego zatrzymywania chederu a jeździ się na tym bardzo przyjemnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek    29

pewnie wszystko polega na tym że jazda tzn sterowanie przepływem oleju jest poprzez elektrozawory tzn prąd płynie i otwiera zawór kombajn jedzie ,tylko nie wiem jak są rozwiązane biegi a na pewno są.Tzn dzoj na styki które pewnie przez przekaźniki otwierają elektrozawory, i wyobraźmy sobie taką sytuację że styk na dzoju nie odbił zespawał sie np., a kończy nam się pole nie tylko miedza a za miedzą np przepaść jak zdążyć zatrzymać kombajn? chyba musi być coś to zatrzymania kombajnu bo nie wierzę że hamulec da radę go zatrzymać,wystarczyło by aby był napęd pompy na jakimś napinaczu i żeby można go zwolnić i pompa przestała dawać?,co o tym myślicie nie wiem czy tak jest mogłem pozmyślać głupot ,moglibyście popatrzeć jak to sterowanie jest zbudowane?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skiet135    5

Z tego co ja widziałem sterowanie jest za pomocą linki przyczepionej do joysticka która idzie do pompy hydrostatu i tam czymś steruje ale dokładnie czym to nie wiem. Najprawdopodobniej wychyleniem tłoczków pompy. A w razie potrzeby nagłego hamowania masz hamulce których praktycznie nie używasz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

biegi są i wbijasz je na postoju bez sprzęgła, hydrostat z pewnością jest sterowany za pomocą elektrozaworów bo w 527STS nie ma linki od joysticka do hydrostaty, a zatrzymywanie to cofasz joystick do pozycji luz i kombajn praktycznie staje hamulec to tylko po drodze używasz, a o zespawaniu styków raczej nie ma mowy bo cały układ na joysticku pracuje na małym natężeniu więc jest to raczej nie realne, sterowanie prędkością jest na podobnej zasadzie jak potencjometry wzmacniaczach :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek    29

Nie wiem ale wydaje mi się że hamulec nie zatrzymałby siły silników hydraulicznych,bardzo podoba mi się praca na hydrostacie żadnych zgrzytów szybko i wygodnie ,tylko mam pola na górkach i trochę obawiam się że nie można będzie go zatrzymać myślę nad 525H. duża jest przewaga hydro nad zwykłym zwłaszcza na mniejszych działkach gdzie jest dużo nawrotów w stosunku do powierzchni,kilka sekund na każdym nawrocie to przy kilkudziesięciu na jednym kawałku daje kilka minut co na cały dzień pracy może nawet być koło pól godziny do przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamj24    8

Ja mam 517 i tam jest tylko jedna wajcha, żadnych biegów i sprzęgła. Przesuwasz wajchę do przodu i jedziesz na środku stoisz wajcha do tyłu jedziesz do tyłu im mocniej przesuniesz szybciej jedziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawni5    0

witam. mam 516b i od dwuch lat w czasie przejazdów szosą nie moge uzyskać takich szybkości jak przedtem . kiedyś (przykładowo 20km/h) , teraz o połowe wolniej się poruszam tą 516b . na polu nie przeszkadza mi to , ale po jezdni mógłby szybciej jechać . czy to problem z hydrostatem ? dodam że pod górki na polu drapie , nie ma poślizgów . gdzieś na forum ktoś też miał podobny problem z tym że wolno jedzie , ale nie dostał odpowiedzi . podobno jest jakiś przełącznik na szybką jazde ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez agropiotrmosz
      Witam
      Poszukuje opisu skrzynki bezpieczników w E-514. Który od czego odpowiada i jakie natężenie ma mieć.
      Z góry dziękuje :)
    • Przez KrzysztofL
      Witam mam nietypowy problem .Odebrałem silnik po kapitalnym remoncie ,założony do kombajnu pali , ciśnienie na zimnym 5,5  rozgrzany 4 atmosfery ,ale problem polega na tym że zapala mi się kontrolka zabrudzenia filtra ( ciśnienia oleju ) . Wymieniłem filtr na nowy ,nie pomogło , wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i można powiedzieć że pomogło tylko na odwrót. Przy zgaszonym silniku kontrolka się nie świeci ale gdy odpalę kombajn to kontrolka się zapala . Nadmieniam że ciśnienie pokazuje 5,5 na zimnym . nie mogę docierać silnika bo nie wiem o co chodzi z tą kontrolką . Brak mi pomysłów . Pomocy.
    • Przez pi0tr
      Witam.
      Mam następujący problem z moją maszyną. Podczas koszenia dosyć często zdarza się że bęben młócący nie pobiera materiału. Heder i przenośnik pochyły działąją bez zarzutu, słoma gromadzi się na wysokości chwytacza kamieni (był czyszczony kilka razy, niczego to nie zmienia) i wraca górą przenośnika do ślimaka i tam kombajn go 'wypluwa'. Jak już bęben złapie to co się nagromadziło to zazwyczaj kończy się to zabiciem młocarni. Taśma przenośnika jest dosyć luźno ale to nie ona jest problemem - słoma jest wciągana do podajnika i stamtąd wraca. W okolicy chwytacza kamieni wszystko wygląda normalnie - nie ma żadnych przeszkód, nic nie jest wygiętw, wygląda jak fabryczne. Czy ktoś ma pomysł jaka może być przyczyna tego problemu? Prosze o pomoc - usterka zabiła już dwa pasy napoędzające całą młocarnię i dwa pasy od bębna.
    • Przez Michael18
      Witam Serdecznie, jak w temacie. Niestety nie wiem co mam zrobić, aby odpowietrzyć wysuw motowideł w kombajnie 514. Proszę o wytłumaczenie co mam dokładnie zrobić. Z góry dziękuję za pomoc! 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam,
      mam problem z fortschrittem e514 dużo słomy wpada na podsiewacz i sita, co później idzie do zbiornika.
      Próbowałem już różnych rozwiązań zmieniłem nawet dolne sita na żaluzjowe, ale myślę że problem może tkwić w odrzutniku lub coś za bębnem jest nie tak. Słoma z bębna powinna raczej wpadać na wytrząsacze a dużo mam jej na sitach i już nwm co mam zrobić.
      Proszę o rady, pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj