Konrad2277

Fortschritt E-512 a Fortschritt E-514??

Polecane posty

Konrad2277    0

Witam :rolleyes:

Tak jak w temacie: Czym sie różnią E-512 a E-514??

I w jakich cenach można je zakupić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895

Czym się różnią hm. Przede wszystkim E-514 są nowsze, wydajnością są porównywalne z Bizonem Rekordem. Posiadają hydrauliczną rure wysypu, poprawiony napęd kosy w porównaniu z E-512, mocniejszy silnik o kilkanaście KM. W E-514 możesz sobie wysunac hydrauliczne motowidła do prozdu, w E-512 musisz zrobic to ręcznie. No do tego dochodzi bardziej komfortowa kabina i chyba w każdej E-514 była montowana sieczkarnia.

 

Ceny, E-512 znajdziesz już za 7 tyś kończąc na 18-19, a na E-514 trzeba miec minimum te 23 tyś.


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec24    37

tak jak powiedział @Matey, a prościej ujmując to E-512 to taki bizon z056 a E-514 to bizon z058. Ja mam E-512 i twierdze że za te pieniądze lepszego kombajnu nie kupisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895

No dokładnie, możesz się uprzec i w tej cenie kupic dobitego supra, starego claasa czy inny wynalazek, jak dla mnie idealny kombajn dla gospodarstw 30-40 hektarowych


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ukasz52    17

heh no w sumie "rotacja pasów" nieco mniejsza niż w bizonach i jeśli zadbana 514 to naprawdę warto szczególnie ze Skandynawii, Niemiec ze Słowacji lub Czech ,Ukrainy to nie polecam nawet nowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895

W cenie tego NH masz bardzo ładną 512stke i jeszcze Ci zostanie, albo w średnim stanie 514stke. Wydaje mi się, że oba Fortschritty będą wydajniejsze od tego NH.


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895

To są już stare maszyny (mówie też o NH), także bez wkładu raczej nie masz co marzyc o bezawaryjności na kilka lat. Do roboty zawsze coś się znajdzie. W moją E-512 trochę pracy trzeba było włożyc, bo swoje lata już ma, przebieg zresztą też, ale nie były to jakieś mega wielkie kwoty, większośc prac polegała na dospawaniu blaszki, wymianie węża hydrauliki czy odpowietrzenia hamulców. Najpoważniejszą awarią jaką do tej pory mieliśmy był przyśpieszacz, teraz szykuje się przerobienie kosy i robota sprzęgiełka w hederze, ale nie są to jakieś wielkie kwoty, a jak z jakością tych części to powiem Ci jak się zużyją :rolleyes:


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witus    0

No i największa zmiana i to na plus w 514 to pas młocarni z płaskiego na 3HB i napęd kosy :)reszta podobnie B)


DF k610 , Fortschrit ZT 303 , Ursus c385 , Ursus c360 x2 , Ursus c330M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawcio93    0

To są już stare maszyny (mówie też o NH), także bez wkładu raczej nie masz co marzyc o bezawaryjności na kilka lat. Do roboty zawsze coś się znajdzie. W moją E-512 trochę pracy trzeba było włożyc, bo swoje lata już ma, przebieg zresztą też, ale nie były to jakieś mega wielkie kwoty, większośc prac polegała na dospawaniu blaszki, wymianie węża hydrauliki czy odpowietrzenia hamulców. Najpoważniejszą awarią jaką do tej pory mieliśmy był przyśpieszacz, teraz szykuje się przerobienie kosy i robota sprzęgiełka w hederze, ale nie są to jakieś wielkie kwoty, a jak z jakością tych części to powiem Ci jak się zużyją :rolleyes:

 

 

możesz dokladniej napisac jaki miałeś problem z tym przyspieszaczem. bo ja gdy włączę przyspieszacz prawie do końca to słychać drgania az cały kombajn drzy. ós była nowa w poprzednim sezonie i tez tak robi,.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895

Możliwe że masz luz na klinie, albo masz wypracowane czy wytłuczone od luzu na klinie talerze wariatora.

 

U nas było troche inaczej, przyśpieszacz nawalił, te cylinderki nie trzymały, bo delikatny luz na klinie powodował że talerze wariatora mialy drgania i te cylinderki nie mogąc trafic w otwory w talerzu puszczały na uszczelniaczach. Teraz cylinderek na stałe siedzi w tym otworku więc nie ma obaw o taki problem w przyszłości :)

 

Dodam że u nas, pomimo wymiany ośki nadal jest delikatny luz na klinie, ale nie powoduje to trzesienia całym kombajnem


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurtvagna    0

Witam serdecznie użytkowników forschritt-ów. :rolleyes:

Nie chce zakładać nowego tematu a podobnego nie widziałem, jeśli jest to przepraszam.

Moje pytanie jest takie... mam e512 od 3 lat i już 2 razy wymieniałem sprzęgło gumowe przy silniku. ;[

Słyszałem że to jego bolączka ale na forum nie widze takich dolegliwości u użytkowników.

Wypowiedzcie się na ten temat ,jak to u was jest .

Dziękuję za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurtvagna    0

To ma ktoś może jakieś rady co może być z tym sprzęgłem , lub może to coś innego na to wpływa że tak się dzieje?

Dodam jeszcze że przy "gaszeniu" silnika jest odczuwalne szarpanie a nie płynne zatrzymanie.Przy nowym sprzęgle gumowym jest to bardzo znikome ale po pewnym czasie (wystarczy 1 sezon) i słychać to bardzo wyraźnie aż do całkowitego rozwalenia się sprzęgła.

Pozdrawiam i czekam na wypowiedzi. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benio1967    153

Chciałbym zasięgnąć informacji bo mam zamiar zmienić swój kombajn jak to jest że 512 lub 514 posiadają heder 5m isieczkarnię i jak silnik tej mocy to wytrzymuje.Miałem kiedyś mf 487 heder 3m i sieczkarnia imiał co rypać a gdyby dostał większy heder to by stanął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895

jeśli chodzi o silnik to żadnych problemów nie ma, swoją 512 mamy już 4 rok, a jeszcze ani razu nie odczuliśmy że brakuje mu mocy,a sieczkarnie mamy :) W 514 masz silnik o kilkanaście KM mocniejszy, jeśli dobrze pamiętam to o 15


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benio1967    153

ja posiadam ihc 531 z sieczkarnią 6 cyl,3,60 hedra i on sieczkarni nie czuje,a zamierzam zmienić kombajn na większy i po przeczytaniu wszystkich opini o tych kombajnach będę się zastanawiał nad hedrem powyżej 4,20m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
langedorf    0

do dawcio93 prawdopodobnie masz zużyty wałek główny w skrzyni biegów, ten na którym masz sprzęgło, uważaj bo na rynku są zamienniki od rzemieślników, 100zł tańszy a wytrzyma z 300 hektarów. ( jeżeli już naprawiłeś to opisz to)

 

ja posiadam ihc 531 z sieczkarnią 6 cyl,3,60 hedra i on sieczkarni nie czuje,a zamierzam zmienić kombajn na większy i po przeczytaniu wszystkich opini o tych kombajnach będę się zastanawiał nad hederem powyżej 4,2 0m

jak chcesz zwiększyć wydajność sprzętu to bierz pod uwagę powierzchnię całkowitą sit, całkowitą powierzchnie wytrząsaczy, długość wytrząsaczy, i moc silnika, a szerokość hedera regulujesz prędkością pracy. E 514 z hederem 4,8 wcale nie jest wydajniejszy od tego z hederem 4,2 musi wolniej kosić.

 

jeśli chodzi o silnik to żadnych problemów nie ma, swoją 512 mamy już 4 rok, a jeszcze ani razu nie odczuliśmy że brakuje mu mocy,a sieczkarnie mamy smile.gif W 514 masz silnik o kilkanaście KM mocniejszy, jeśli dobrze pamiętam to o 15

kosiłem 12 i kosiłem 14 wydajność mają taką samą, bo silniki maja takie same może różnica tkwi w pompie wtryskowej, ale 12 i 14 regenerują tak samo.

Co do wydajności to mają większą od bizona i to nawet rekorda.Fortschritty maja większą powierzchnie sit (bizon 2.9mkw, 512i 514 3.45mkw) większą powierzchnie wytrząsaczy (bizon 4,5mkw, rekord 5mkw, 512 i 514 5,2mkw) długość wytrząsaczy mają taką samą. Co do mocy to zależy jak zregenerowana jest pompa wtryskowa ale wszystkie mają porównywalną moc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benio1967    153

Duża prędkość jazdy to nie jest rozwiązanie bo coś urwiesz na jakimś dołku.Ja taką sytuację przerabiałem w volvo 800 z hedrem 2m i porwałem wialnię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
langedorf    0

nie przesadzaj to nie są aż tak wielkie różnice, kosiłem u kuzyna e514 z hederem 4,8 (lub 5,5 nie pamiętam, jeżeli to istotne to mogę sprawdzić)i prędkość koszenia jest minimalnie wolniejsza od mojego (heder 4,2), heder 4,8 jest większy od 4,2 o 14% i o tyle szybciej musisz jechać, poza tym szerszym hederem na nierównych polach szybciej coś złapiesz. Jak jedno koło wpadnie w bruzdę to szerokim hederem pchasz ziemie, nie wspomnę o przejazdach na wąskich drogach chyba że ciągasz wózek.

Edytowano przez Matey
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benio1967    153

W swoim ihc 531 z większym hedrem kosił bym z taką samą prędkością,u nas są słabe ziemie 5,6 klasa więc i plon odpowiedni do tej klasy.Koszę zawsze 2 i prędkość jest sporo większa od bizona-nie mam porównania do forschnita bo w mojej okolicy nikt nie posiada.

Edytowano przez Matey
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
langedorf    0

fortschritt z hederem 4.2 (taki sam jak w bizonie) jest minimalnie szybszy od bizona, wszystko zależny jeszcze od operatora i ustawienia maszyny.

Edytowano przez langedorf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895

kosiłem 12 i kosiłem 14 wydajność mają taką samą, bo silniki maja takie same może różnica tkwi w pompie wtryskowej, ale 12 i 14 regenerują tak samo.

Co do wydajności to mają większą od bizona i to nawet rekorda.Fortschritty maja większą powierzchnie sit (bizon 2.9mkw, 512i 514 3.45mkw) większą powierzchnie wytrząsaczy (bizon 4,5mkw, rekord 5mkw, 512 i 514 5,2mkw) długość wytrząsaczy mają taką samą. Co do mocy to zależy jak zregenerowana jest pompa wtryskowa ale wszystkie mają porównywalną moc.

 

tak, silniki są takie same, ale to nie zmienia faktu że 514 jest mocniejsza o 15 KM (i tutaj sobie nie wymyslam bo specjalnie zagladalem do literatury zeby to sprawdzic)

 

co do szybkości koszenia to jak dla mnie to jest bezsensowne porownywanie, ok zgoda, od operatora duzo zalezy, ale jak ktos zle ustawi kombajn to co z tego ze bedzie jezdzil jak po szosie skoro polowa plonu zostanie za kombajnem?

 

po drugie to ze ktorys kombajn jest szybszy to nie zalezy tylko od operatora i ustawienia sprzetu, ale tez od uksztaltowania terenu (góry, doliny) ułożenia pola (klin, ewentualne słupy na polu), warunków a przede wszystkim od plonu. Dlatego tez uwazam ze skupianie sie na tym ktory kombajn jest szybszy jest totalnie bezsensowne


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
langedorf    0

masz rację literatura podaje że jest mocniejszy, ale przy wyjeździe z fabryki,(pierwsza regeneacja pompy i masz silnik 514) poza tym konedata podaje moc 512 ale do roku 83 czyli te niebieskie. Części silnikowe są identyczne w obydwu kombajnach, i jeszcze w ciężarówce IFA, i traktorze, pompy wtryskowe są też takie same, więc w skąd dodatkowe konie? z napisu?

 

A co do szybkości koszenia: to po co ludzie kupują coraz większe i wydajniejsze kombajny. Ze względu na kolor?

 

operator: masz 100% racj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez agropiotrmosz
      Witam
      Poszukuje opisu skrzynki bezpieczników w E-514. Który od czego odpowiada i jakie natężenie ma mieć.
      Z góry dziękuje :)
    • Przez KrzysztofL
      Witam mam nietypowy problem .Odebrałem silnik po kapitalnym remoncie ,założony do kombajnu pali , ciśnienie na zimnym 5,5  rozgrzany 4 atmosfery ,ale problem polega na tym że zapala mi się kontrolka zabrudzenia filtra ( ciśnienia oleju ) . Wymieniłem filtr na nowy ,nie pomogło , wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i można powiedzieć że pomogło tylko na odwrót. Przy zgaszonym silniku kontrolka się nie świeci ale gdy odpalę kombajn to kontrolka się zapala . Nadmieniam że ciśnienie pokazuje 5,5 na zimnym . nie mogę docierać silnika bo nie wiem o co chodzi z tą kontrolką . Brak mi pomysłów . Pomocy.
    • Przez pi0tr
      Witam.
      Mam następujący problem z moją maszyną. Podczas koszenia dosyć często zdarza się że bęben młócący nie pobiera materiału. Heder i przenośnik pochyły działąją bez zarzutu, słoma gromadzi się na wysokości chwytacza kamieni (był czyszczony kilka razy, niczego to nie zmienia) i wraca górą przenośnika do ślimaka i tam kombajn go 'wypluwa'. Jak już bęben złapie to co się nagromadziło to zazwyczaj kończy się to zabiciem młocarni. Taśma przenośnika jest dosyć luźno ale to nie ona jest problemem - słoma jest wciągana do podajnika i stamtąd wraca. W okolicy chwytacza kamieni wszystko wygląda normalnie - nie ma żadnych przeszkód, nic nie jest wygiętw, wygląda jak fabryczne. Czy ktoś ma pomysł jaka może być przyczyna tego problemu? Prosze o pomoc - usterka zabiła już dwa pasy napoędzające całą młocarnię i dwa pasy od bębna.
    • Przez Michael18
      Witam Serdecznie, jak w temacie. Niestety nie wiem co mam zrobić, aby odpowietrzyć wysuw motowideł w kombajnie 514. Proszę o wytłumaczenie co mam dokładnie zrobić. Z góry dziękuję za pomoc! 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam,
      mam problem z fortschrittem e514 dużo słomy wpada na podsiewacz i sita, co później idzie do zbiornika.
      Próbowałem już różnych rozwiązań zmieniłem nawet dolne sita na żaluzjowe, ale myślę że problem może tkwić w odrzutniku lub coś za bębnem jest nie tak. Słoma z bębna powinna raczej wpadać na wytrząsacze a dużo mam jej na sitach i już nwm co mam zrobić.
      Proszę o rady, pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj