Skocz do zawartości
marian20

Jak sprawdzić traktor przed zakupem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

marian20    21

Witam. Mam zamiar kupić MF 6150 lub 6160. Niedawno sprzedałem MF serii 30XX. Miałem z nim sporo problemów. Na co mam zwrócic uwage podczas zakupu MF z tej serii aby się nie "wkopać". Chodzi mi o dokładna instrukcje po kolei jak spradzić stan techniczny ciagnika. Jakie sa elementy najbardziej awaryjne w tej serii? pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ariss    2

sprawdź ogólny głos silnika wygląd i ilość dymu sprawdź cały EHR w środku na zewnątrz wałek biegi półbiegi przedni napęd, no blokadę bez maszyny nie poczujesz zobacz pod nim czy nie cieknie czy nie ćwiczy nic w jeździe przy skręcaniu możesz elektrykę sprawdzić(światła kogut sygnał pompowanie fotela), klimę jeśli posiada. najlepiej weź kogoś znajomego kto ma taki traktor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


marian20    21

ok ale jak nie mam mozliwości sprawdzenia pod obciażeniem? teraz jest zima a ja chce go jutro obejrzeć. jak sprawdzić czy skrzynia Dynashift jest ok? jak sprawdzić czy blokada przedniego mostu działa? ogólnie znam zasady ale chodzi mi o fachowe sposoby stosowane przez mechaników. pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cineek    6

Przede wszystkim sprawdź każdy bieg, każdy półbieg, nawet na rewersie no i silniczek posłuchać i popatrzeć czy nie dymi za bardzo, nie powinno nic stukać, pukać, i to wszystko co napisali koledzy wyżej :) Blokadę przedniego mostu sprawdzisz zapierając się o coś, a co do obciązenia to dobrze by było jakis pług mu uwiesić, i bawić się wewnetrzym i zewnetrzym EHR :) Powodzenia w zakupie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

matis251    0

Jak miałeś ciągnik z seri 30xx to nie powinieneś mieć wielkiego problemu, aż tak bardzo mocno się nie różnią, jak wiadomo seria 61xx jest nowsza i co za tym idzie lepsza. Sprawdź wszystko w ciągniku czy działa (bez narzędzia nie wyłapiesz wszystkich funkcji EHR). Stan elementów w kabinie i najważniejsze jest to aby się nie napalać i nie być w gorącej wodzie kompanym , nie ma też co wierzyć sprzedającemu bo on na każdą wytkniętą wadę znajdzie argument i tak ci na gada że wyjdzie że ma racje(a zazwyczaj nie ma racji). W kraju jest wiele ciągników i na dobry model trzeba trafić i koniec!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak mówią przedmówcy dobrze żebyś sprawdził ciągnik jak jest zimny i rozgrzany, dobrze gdybyś zabrał ze sobą osobę która ma już taki sprzęt i co nieco wie a jeszcze lepiej gdyby był to mechanik powierzchownie sprawdził ciągnik 100 % pewności nigdy nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marian20    21

Oglądałem ostatnio jeden model 6150. Skrzynia chodziła elegancko. rewers tez ok ale przełączał sie jakby z półsekundowym opóznieniem. ogólnie silnik i opony tez wszystko wyglada dobrze. najgorzej że szyby w drzwiach ma nowe ( z jakimiś nieoryginalnymi otworami pod zamkiem ( tak jakby zamek miał być niżej. Tylna szyba tez była wymieniana i w miejscu radia gniazdko ptaszka... obawiam się że ten traktor mógł leżeć na dachu albo pobita miał kabine i stał gdzies na zachodzie w krzakach pare miesiecy lub dłużej. Do tego miał kiedyś ząłożonego "tura" i pomimo że przeguby wyglądaja na bardzo dobre to obawiam się co jest w środku przedniego mostu( czy mechanizm róznicowy nie jest juz rozbity). Mój 3060 chodził zawsze pod turem to przedni napęd miał w złym stanie.

Do tego wszystkiego dochodzi to że traktor ten stoi w tym komisie juz bardzo długo i nie wiem dlaczego nikt go jeszcze nie kupił skoro kosztuje tylko 60 tyś brutto. ech trudna decyzja

 

Znalazłem tez w bardzo dobrym stanie 6150 ale na kołach R 24 i 34. Troche niższe. Nie ma się do czego przyczepić ale kosztuje ponad 60 tysiecy i bez faktury wiec brak szans na odliczenie.

 

co o tym sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cineek    6

Nie lepiej może kupic 6160? nie wyżyłowany 6 cylindrowy silniczek 100 koników, chodzi jak zegareczek :D Co do turów to większość z zachodu latała przy turach... na to nic nie zrobisz, to nie jest już nowe :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hubertuss    492

ja bym poszukal 42xx jest mniej awaryjny 61xx jest opart na okrytej złą sławą 3xxx. Co do wkręcania róznego rodzaju zegarów nie wiem czy sprzedawca się zgodzi to raz dwa czy wiecie jakie powinno byc cisnienie.

 

co do sprawdzenia hydrauliki skręć koła na maksa i przytrzymaj to samo zrób dźwignia hydrauliki zewnętrznej do końca i przytzymaj jesli pompa jest dobra obroty powinny spaść lekko słychac że silnik jest bardziej obciażony. Co do sprawdzania bardziej ważne jest aby silnik i olejk w skrzyni były rozgrzane co będzie trudne przy tych temperaturach. Pozatym jak wyżej sprawdź działanie wszystkiego. Odnosnie przodu sprawdź czy frezy na walku od przedniego napedu przy moście dobrze trzymają często powstaja tam luzy gdy mocowanie przedniego mostu jest wybite i wcale ciagmnik nie musiał chodzić z turem aby przód mial luzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marian20    21

z tym wyborem czy 6160 czy 6150 to ciagle nie wiadomo. u mnie ciagnik głównie bedzie przy turze chodził bo ciagle woże te kiszonki, siano i inne pasze. a przy turze 4 cylindry rządzą. nie mam narazie sprzetu do cieższych ciagników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cineek    6

Ciekawe jak sprawa ze spalaniem, na pewno w cięższej pracy 6'tka spali mniej. Ja osobiście wybrałbym 6160, ale jeśli ma być do tura to możesz wybrać czwórkę :lol: Ogólnie MF'y są dobre do ładowaczy czołowych, sam jestem mile zaskoczony skrętnością i poręcznością MF'a :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marian20    21

Wcześniej miałem 3060 to zawsze nie mogłem się nadziwic jak mało palil przy ładowaczu. Jedyny warunek to nie przesadzanie z obrotami. Gdy podczepiałem go do kosiarki dyskowej z kondycjonerem i dawałem duże obroty silnika to spalanie szło w góre znacznie.. ale gdy wskazówka od obrotów wchodzi tylko troche na "żółte" pole ...spalanie rewelacja.

 

Apropo 6160... może ktoś ma do sprzedania? Szukam i szukam i już mam dośc patrzenia w allegro codzienie naprawde. chociaz tak naprawde to wolałbym chyba 6150. Ale z braku laku to i tego bym kupił jakby był spoko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kravter    36

jak to jak jezdzij dlugo jak sie nie rozleci to git ^^ a nawet jezeli koles bedzie mial opory zebys tyle nie jezdzil to znaczy ze niejest pewien czy wytrzyma ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez djarcik
      Witam forumowiczów! W związku z tym że ostatnio pojawił mi się problem przy moim MF 3080 tworzę ten temat aby pomóc innym poszukującym. W moim MF komputer został już dawno przerobiony na przekaźniki, jeszcze zanim go kupiłem. Teraz pojawił mi się problem z przełączaniem skrzyni na żółw/zając a także z rozłączeniem przedniego napędu. Jak wiadomo w tym ciągniku często wiąże się to z awarią komputera sterującego skrzynią. U mnie komputer jest odłączony natomiast jest zrobiona BARDZO prowizoryczna przeróbka na przekaźniki. Do tej pory działało jednak coś musiało paść i chcąc to naprawić niestety nie mogę dojść do ładu i składu z tym. Chcę zrobić instalację na nowo jednak byłbym wdzięczny jakby ktoś ogarnięty na schemacie rozrysował jak takowa instalacja ma wyglądać jakich użyć przekaźników oraz jak to wszystko połączyć. Temat przekaźników był już w wątkach poruszany jednak schematu nie znalazłem jak to dobrze zrobić. Liczę że ktoś pomoże i mi i innym forumowiczom którzy mają podobny problem.
×