Tadeusz1212

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
seweryn20    825

No widzisz czterocylindrowego. Czyli pojęcia nie masz jaka jest odczuwalna różnica w pracy 60-ki a 3-p. 

A że w 3-p szybciej zredukujesz niż w 60-ce.... no cóż to prawda wskazują na to dane techniczne i praktyczne zachowanie w reali.  Nie jest to jedyna rzecz o jakiej pisałem najwyraźniej dużo opuściłeś. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Mam jeszcze 55 konnego 3cyl i jak pisałem jest mocniejszy od 60-tki a tak się składa że ma minimalnie mniejszą pojemność, większy moment obr i większą moc od 4cyl silnika 60-tki - i co ty na to? . Do tego ciągnika nie przypniesz grubera czy porządnego pługa, prędzej opryskiwacz, kosiarkę, zgrabiarkę i w tych pracach 3P spali dużo mniej i to jest wystarczający powód żeby uznać go za lepszy silnik w porównaniu z przestarzałym S-4003

Edytowano przez pawel885

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No.... i tu zawiało fanatyzmem jak diabli. 

Wiele mocniejszy nie jest od 60-ki a sam fakt że lepiej dopracowany może zrównoważyć ewentualne różnice.  W polu kolosalnej różnicy bum się nie spodziewał porównanie prawie identyczne jak 3-p do 60-ki. Nie jesteś obiektywny.........

I gwarantuję ci że 3-p nie pali dużo mniej. Może od zarżniętej 60-ki tak ale porządniej w życiu.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

To wytłumacz mi jak to możliwe że ten 3 cyl jest mocniejszy a ma mniejszą pojemność od 60 tki, równie stara konstrukcja. Przecież wg ciebie to nierealne. I gwarantuję ci że 3P w lekkiej pracy spali spokojnie 30% mniej paliwa, szczególnie przy pracach gdzie trzeba trzymać wysokie obroty

Edytowano przez pawel885

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogon988    22

A wy w dalszym ciągu katujecie ten temat :) Niech moderator zamknie ten temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bambrzwlkp1    40

Można się sprzeczać tak jak 30-stkę z T-25 :D  Powiem tak 60tką dasz rade 3 skibowym  na 3kl ziemi..... a 3p  uciągniesz 2 skiby


,,Jeżeli ktoś mówi Ci,
że jesteś nikim,
to wcale nie znaczy,
że on jest kimś"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231

Fajny temat, on się nigdy nie skończy, chyba, że skończą się 60 i 3p a stare dziadki, co nimi jeździły, powymierają :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Wystarczy jeden co bedzie sie sprzeczał chociaz ma tak duzo przytłaczajacych dowodów na to ze 3 cyl nie jest wcale lepsze od 4 cyl ale kto by tam sie tym przejmował przynajmniej jest coś poczytac i pośiać sie z czego. Ja bym na miejscu moderatora to bym to wszystko skopiował i ksiażke zrobił pod tytułem Ursus 360 czy 360 3p niekończaca sie opowieść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Nie pisz że 4 cylindry jest lepsze od 3 bo to nie do końca prawda. Temat o C360 i 3P ale są też inne silniki 3 cylindrowe które mają zdecydowanie lepszą charakterystykę niż S-4003.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To wytłumacz mi jak to możliwe że ten 3 cyl jest mocniejszy a ma mniejszą pojemność od 60 tki, równie stara konstrukcja. Przecież wg ciebie to nierealne. I gwarantuję ci że 3P w lekkiej pracy spali spokojnie 30% mniej paliwa, szczególnie przy pracach gdzie trzeba trzymać wysokie obroty

To bardziej dopracowana konstrukcja i gwarantuje ci że przy oby silnikach w takim samym stanie technicznym różnica w spalaniu jest mniejsza.

 

 

Wystarczy jeden co bedzie sie sprzeczał chociaz ma tak duzo przytłaczajacych dowodów na to ze 3 cyl nie jest wcale lepsze od 4 cyl ale kto by tam sie tym przejmował przynajmniej jest coś poczytac i pośiać sie z czego. Ja bym na miejscu moderatora to bym to wszystko skopiował i ksiażke zrobił pod tytułem Ursus 360 czy 360 3p niekończaca sie opowieść

Nie chodzi o to który lepszy a gorszy, perkins czy inny tylko o trzy a cztery cylindry. Ilość cylindrów ma znaczenie i zawsze ten z większą ilością będzie sprawował się w pracy lepiej. To techniczne uwarunkowanie i nie da się tego przeskoczyć. Oczywiście porównując silniki podobne.

 

 

Nie pisz że 4 cylindry jest lepsze od 3 bo to nie do końca prawda. Temat o C360 i 3P ale są też inne silniki 3 cylindrowe które mają zdecydowanie lepszą charakterystykę niż S-4003.

Od czwórki ursusa pewnie tak bo blokuje ją toporność a i tak mimo tego porównując do niej silniki z tej samej epoki to ciężko a jeśli już jest to różnica nie warta zachodu. 

 

pawel885

Napisany Dzisiaj, 01:15

Ale jakim kosztem? Te 5 koni więcej zje tyle co 20 perkinsa 

 

Nie zje bo i jakim cudem? Sam wyczytałeś z instrukcji ile potrzeba paliwa na jeden koń czy kilowat i tak jest.  Na wytworzenie mocy 5 koni w obu trzeba prawie tyle samo paliwa a różnice sięgają gramów. Pod warunkiem że silniki są sprawne technicznie. 

Tak że bajki zostaw dzieciom.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Pompa w 60-tce to zazwyczaj wielokrotnie regenerowane, zdarte urządzenie, pompiarze zazwyczaj podkręcają delikatnie dawkę żeby klient był zadowolony że silnik ma większą moc po regeneracji a że więcej spali to szczegół i jak ty to piszesz gwarantuję ci że spali więcej niż książkowo... Znajomy zapiął gruber i kitował na 3 biegu to spalanie wyszło szokujące - spaliła zbiornik w ciągu 5 godz . I nie pisz głupot  że 4 zawsze będzie lepsza od 3 bo już czytać się nie chce, ok może zetor 7211 jest lepszy od 5211 bo to te same silniki ale 3P to inna konstrukcja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napiszę może trochę nie na temat bo dam porównanie silnika 3p do silników zetorowskich.

3p w według DLG więcej pali od paliwożernego 3 cylindrowego  fetora, w 4 cylindrowych podobna sytuacja.

 

MF 353

error

Zetor 3340

error

 

i 4 cylindrowe

 

Ursus 4514

error

Zetor 5340

error

Edytowano przez StaryKumurun

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

pawel885 Co ty za głupoty gadasz następny Wielekrotnie zdarte urządzenie? Ja  piernicze już takich bzdur to się czytać nie da u siebie w 60-tce pompa nie dotykana 32 lata liczyłem spalanie  to wychodzi 6 litrów około na motogodzinę   już trochę zaczyna przepuszczać prawdopodobnie na sekcjach  a ciągnik ma przebieg 5 tyś z kawałkiem  .Tacy pompiarze to gówno warci  na życzenie klienta  ma prawo podkręcić  dawkę a jak sam podkręca to partacz bo później takie zdziwienie  o ile pali smok.W pompie to nie tylko się sekcje się zmienia i ustawia ciśnienie ale także wszystkie luzy w regulatorze na ciężarkach  to się nazywa regeneracja pompy a nie pseduo.Teraz odnosząc sie dalej to jakie obroty miał i jaki areał gruberowania? Pewnie nie odpowiesz na takie pytania  to ja moge powiedzieć że znajomego 3P  w gruberowaniu spalił zbiornik w 6 godzin 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Okropne bzdury. Nie posiadasz innych argumentów tylko jakieś wymyślone na poczekaniu bzdety?

Bardzo ciekawe dane. Ciekawe co teraz nasz fanatyczny kolega wymyśli za historyjkę.

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Ale ja ci podałem masę argumentów a ty tylko ten powtarzany w koło że trafi się takie miejsce i czas że 3P zdechnie a 60-tka pojedzie i porównujesz konstrukcję silników 3 i 4 cyl i wmawiasz wyższość 4cyl a ja ci udowodniłem że są silniki 3 cyl lepsze od S-4003....Adi pogadaj z ludźmi co nie oszczędzają ciągników i po 3-4 razy już pompy robili ile im spalają . Oni nie trzymają pod kocem od nowości, 5000h w 32 lata  :lol: Pompa w 3P wymaga większej precyzji i wiedzy przy regeneracji bo sama w sobie jest precyzyjniejsza, co skutkuje oszczędniejszym obchodzeniem się z paliwem, rozklekotana pompa w 3P sprawi że będzie mu brakować paliwa pod obciążeniem, w 60-tce będzie lała na maxa ,to następna generacja zasilania w dieslach, nie wiem co was dziwi że silniki z pompami dpa są oszczędniejsze od starodawnych sekcyjnych.... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dalej opowiadasz głupoty. Gdzie i w którym miejscu udowodniłeś mi że 3 cylindry sprawują się lepiej niż 4? Nie podałeś ani jednego argumentu który trzymał by się kupy. 

Następna sprawa gwarantuję ci że oszczędność nie jest zasługą pompy rotacyjnej a  jeśli to tylko w niewielkim stopniu. Gdyby do 60-ki założył pompę lepszego producenta, z precyzyjniejszą regulacją dawki paliwa nie było by różnicy.

Osobiście nie muszę rozmawiać z nikim kto ma 60-kę bo sam miałem ponad 20 lat i pompę robiłem raz nawet nie wiem po jakim przebiegu bo nie znałem jej wcześniejszej historii.

Zdezelowana pompa rzędowa fizycznie nie jest wstanie podać większej dawki bo nie pozwala na to konstrukcja.  część dawki która ma trafić do wtryskiwacza będzie uciekała pod sekcje do oleju. Nie wiesz na jakiej zasadzie działa więc nie poruszaj tego tematu. A ustawianie jednej i drugiej nie wiele się różni i nie ma tu nic do rzeczy precyzja wykonania a raczej konstrukcja. 

Masz jeszcze jakiś genialny argument?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Silnik z pompą rotacyjną ma mniejsze jednostkowe spalanie, nie dociera to do ciebie, potrzebuje mniej paliwa na wytworzenie danej mocy. I tego nie przeskoczysz. Rozumiem że w ciągniku fajniej pracuje np deutz F4l913 niż F3l913 ale tem 3 cyl deutz jest i tak o niebo lepszy od S4003, a ty w koło teoretycznie porównujesz silnik 3 i 4 cyl. U nas w skr 60-tek pozbyli się już dawno, mają 3P i chwalą

Edytowano przez pawel885

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fireseba    224

60tka to pomyłka, może kiedyś jak lało się paliwo po 1zł. Mam oba ciągniki i 3p lata przy rozsiewaczu, zgrabiarce i owijarce a 60tka stoi przy paszowozie. Różnica w spalaniu bardzo odczuwalna


Sprzedam wode w proszku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Zgadza się , ale co może wiedzieć człowiek który przesiadł się z 60-tki na mtz-ta, zawsze będzie wychwalał to co miał a wszystko inne ble.... Też miałem 60-tkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Dalej opowiadasz głupoty. Gdzie i w którym miejscu udowodniłeś mi że 3 cylindry sprawują się lepiej niż 4? Nie podałeś ani jednego argumentu który trzymał by się kupy. 

Następna sprawa gwarantuję ci że oszczędność nie jest zasługą pompy rotacyjnej a  jeśli to tylko w niewielkim stopniu. Gdyby do 60-ki założył pompę lepszego producenta, z precyzyjniejszą regulacją dawki paliwa nie było by różnicy.

Osobiście nie muszę rozmawiać z nikim kto ma 60-kę bo sam miałem ponad 20 lat i pompę robiłem raz nawet nie wiem po jakim przebiegu bo nie znałem jej wcześniejszej historii.

Zdezelowana pompa rzędowa fizycznie nie jest wstanie podać większej dawki bo nie pozwala na to konstrukcja.  część dawki która ma trafić do wtryskiwacza będzie uciekała pod sekcje do oleju. Nie wiesz na jakiej zasadzie działa więc nie poruszaj tego tematu. A ustawianie jednej i drugiej nie wiele się różni i nie ma tu nic do rzeczy precyzja wykonania a raczej konstrukcja. 

Masz jeszcze jakiś genialny argument?

Piszą tutaj o tym że silniki 3 cylindrowe innych producentów są lepsze od silnika S-4003 a nie że w ogóle 3 cylindry są lepsze od 4 i klepane jest to od dwóch stron... Nikt tu nawet nie napisał o tym że 3 cylindry sprawują się lepiej od 4 "ogólnie".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ansja    747

O Rolniku ! Ty ktorys mocy Ursusa sie poswiecil Przed twymi oczyma stanal Ursus potega mocy niezbadanej.30 koni  szczescia Twojej duszy.

 

Panowie troche dystansu wiekszego w dyskusji :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Pawel  A ile ci ten ciągnik wytrzyma bez remontu? 7 8 tyś  nie wiele więcej,5 tyś to już trochę jest  nie gadaj bo te ciągniki wytrzymują do 10 tyś i zaczyna wszystko lecieć od silnika po podnośnik jak nie wcześniej jedynie silnik 3P jak dobrze obsługiwany potrafi więcej deko pociągnać ale też dużo zależy jak kto dotarł silnik jaki olej i jakie prace dużo czynników ogółem.Średni przebieg 60-tki to 7 tyś mtg 2 tyś to jest mało czy nawet te ledwo 1 tysiąc mtg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Silnik z pompą rotacyjną ma mniejsze jednostkowe spalanie, nie dociera to do ciebie, potrzebuje mniej paliwa na wytworzenie danej mocy. I tego nie przeskoczysz. Rozumiem że w ciągniku fajniej pracuje np deutz F4l913 niż F3l913 ale tem 3 cyl deutz jest i tak o niebo lepszy od S4003, a ty w koło teoretycznie porównujesz silnik 3 i 4 cyl. U nas w skr 60-tek pozbyli się już dawno, mają 3P i chwalą

Wiem że maja mniejsze i nigdzie nie pisałem że jest inaczej.  W moich stronach ciężko już jakakolwiek 60-ke spotkać.

Obie są dziś przestarzałe, obie nie są wstanie spełnić jakichkolwiek norm emisji spalin a pompa 60-ki jest już całkiem prostacka. Gdybyś porównał nowszą wielosekcyjną z bardziej rozbudowanym układem korekcji dawki różnica w spalaniu spadła by jeszcze bardziej.

I nie porównuje tylko teoretycznie już ci to mówiłem. Jeździłem jednym i drugim. Ty  nie podałeś jak na razie żadnego konkretnego przykładu o teorii nie wspomnę. 

 

 

60tka to pomyłka, może kiedyś jak lało się paliwo po 1zł. Mam oba ciągniki i 3p lata przy rozsiewaczu, zgrabiarce i owijarce a 60tka stoi przy paszowozie. Różnica w spalaniu bardzo odczuwalna

60-ka to pomyłka z jakimkolwiek silnikiem by nie była. Tutaj czy perkins, ursus, mercedes nic nie zmienia. A 60-ka pali jak się o niego zadbać nie umie. W dobrym stanie są różnice nie warte zachodu.

 

 

Zgadza się , ale co może wiedzieć człowiek który przesiadł się z 60-tki na mtz-ta, zawsze będzie wychwalał to co miał a wszystko inne ble.... Też miałem 60-tkę

A co ty możesz powiedzieć nie znając zasady działania pomp wtryskowych i mając marne pojęcie teoretyczne, praktycznie zerowe doświadczenie a jedynie fanatyczne poglądu? 

 

 

Piszą tutaj o tym że silniki 3 cylindrowe innych producentów są lepsze od silnika S-4003 a nie że w ogóle 3 cylindry są lepsze od 4 i klepane jest to od dwóch stron... Nikt tu nawet nie napisał o tym że 3 cylindry sprawują się lepiej od 4 "ogólnie".

Nie chodzi o to który lepszy tylko który lepiej sprawuje się w pracy. czterocylindrowy ma zawsze przewagę  oczywiście porównując silniki podobne sobie a nie z różnicami technicznymi cze wiekowymi. To właśnie do kolegi nie dociera dla niego trzy cylindry są najlepsze. 

 

Pawel  A ile ci ten ciągnik wytrzyma bez remontu? 7 8 tyś  nie wiele więcej,5 tyś to już trochę jest  nie gadaj bo te ciągniki wytrzymują do 10 tyś i zaczyna wszystko lecieć od silnika po podnośnik jak nie wcześniej jedynie silnik 3P jak dobrze obsługiwany potrafi więcej deko pociągnać ale też dużo zależy jak kto dotarł silnik jaki olej i jakie prace dużo czynników ogółem.Średni przebieg 60-tki to 7 tyś mtg 2 tyś to jest mało czy nawet te ledwo 1 tysiąc mtg

No 60-ki mają marne przebiegi, szybko sie starzeje i zaczyna spalać ale to już w tym momencie silnik zdezelowany. I na takich zbudowano historię o dużo większym spalaniu, porównując zajechane 60-ki do wylalanego perkinsa. Bardzo mądre i sprawiedliwe bardzo i tylko dla tego żeby zaprzeczając prawom fizyki przechwalać się że trzycylindrowe silniki sprawują się lepiej. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj