Tadeusz1212

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Warto dodać,że ten wynik nie jest stały dla całego zakresu obrotów i jest tym najlepszym w najbardziej ekonomicznym zakresie i obciążeniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bazalt50    14

Mam 3P od nowego, od 26 lat. I jestem z niego bardzo zadowolony.

A spalanie to 50-70% tego co klasyczna 60.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to porównaj.

Zwykła C 360 ma spalanie 265 g/kWh. Zatem jesteś daleki od prawdy niestety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    498

dane katalogowe a dane realne to dwie zupełnie rożne rzeczy.*

 

Pracowałem obiema 60-tkami i popieram @bazalt'a.

 

Przykłądowo obie jeździły w podorywce obie pług 3 skiby, obie na trójce. Podczas gdy zwykłej skończyło sie paliwo w zbioroniku, 3p miała jeszcze przynajmniej ze 20 litrów w baku.

 

BO co to jest niby te 236 czy 265g/kWh?

 

To nam tylko mówi ile silnik spali paliwa do wykonania 1kWh pracy w ściśle określonych laboratoryjnych warunkach (nie wiem dokładnie jakie one sa, ale powiedzmy obciażenie 90%, obroty 1700, temeratura powietrza 20 itp). A co sie stanie przy inych parametrach? Przy mniejszym obciązeniu, wyższych obrotach itp? nic nie wiemy.

 

Sądząc jednak po opiniach użytkowników zwykła 60tka w warunkach innych niz laboratoryjne zaczyna chlać jak smok (np wraz ze spadkiem obciążenia wcale nie spada tak szybko konsumpcja paliwa i np jesli robimy cos obciążajac silnik tylko w 25%, to na zrobienie 1kWh pracy potrzeba nie 265 a ze 400g paliwa)

Tymczasem 3p, dzieki swojej pompie rotacynej lepiej potrafi sterować dawka paliwa w zależnosci od obciążenia i niezależnie od warunków pracy jest w miare oszczędna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zielone14    3

Witam . Mam pytanie, ile ursus c360-3p spali ropy w areałach 50 arów na biegu 3 i 1500-1800 obr/min?

Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam .

 

napisz co konkretnie chcesz robić bo jest różnica między oraniem, a bronowaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daremw    128

ale dyskusja rozgorzała... ogólnie rzecz biorąc jak orałem kiedyś (2 skiby, ziemia bardzo ciężka glina czyli cały czas do oporu) to zbiornik wystarczał mi na jakieś 10-11 godzin i coś tam na dnie zostawało, teraz wożę nim gnojowicę głównie (beczka 2500l) obroty nie są duże a i obciążenie względnie nieduże to na pełnym zbiorniku woziłem około 4 dni, codziennie po około 8-10 godzin w ruchu. przy małych obciążeniach spala na prawdę niewiele, a do dużych obciążeń... to już nie te czasy żeby 3p przeciążać ale spalanie też będzie skromne.

sama pojemność silnika już sugeruje że 3p będzie miało zdecydowanie mniejsze zużycie paliwa niż zwykła 60-tka (2502 i 3101 cm3)

zdecydowanie mniejszy moment obrotowy sugerował by raczej to że bardziej jest on przeznaczony do lżejszych prac i w takich najlepiej się spisuje (wykonana praca/spalanie paliwa).

3p jest jednak bardziej delikatnym ciągnikiem, głównie chodzi mi tu o jakość paliwa bo jednak pompa jest delikatna, chociaż jak ktoś dba o paliwo, filtr to też biedy nie ma, no i z tego co znajomi głównie mówili, to przy na prawdę ciężkich pracach był problem z uszczelką pod głowicą, chociaż nie do końca bym się z tym zgodził, chociaż z drugiej strony to ten ciągnik u mnie już z 10 lat nie pracował ciężko :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RAMZES9107    22

Nie zgodzę sie z przedmówcą o delikatnej pompie. Wiele opini na tym forum wskazuje ze pompa wytrzymuje 2 remonty silnika, albo inaczej 1000 mtg. Sam mam MF 255 i wiem ile on spali i czy jest taki delikatny. Ostatnio targałem nim talerzówke 2,4 m w świeżo zaoranej ziemi. Szedł aż miło było popatrzeć tylko na uwrociach przód w górze. Większość sąsiadów twierdzi że w orce , czy transporcie z ładunkiem spalanie ich C-360 to 10 litrów na godzine.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daremw    128

nie wiem czy piszemy o tym samym, wspomniałeś o c 360 a mowa o c 360 3p, no chyba że nie widzisz różnicy... chyba wiadome jest że oba te silniki mają całkiem inną pompę, poza tym powiedziałem że chodzi o jakość paliwa przechodzącego przez pompę. do standardowej c 360 możesz nalać opału i będzie chodziło, zrób to z 3p przez dłuższy czas to szybko powieziesz do remontu.

targałeś talerzówkę chyba na piasku, zapraszam do mnie to sprawdzimy ile ten twój 255 by zdziałał (oj bym się pośmiał)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zielone14    3

Nie zgodzę sie z przedmówcą o delikatnej pompie. Wiele opini na tym forum wskazuje ze pompa wytrzymuje 2 remonty silnika, albo inaczej 1000 mtg. Sam mam MF 255 i wiem ile on spali i czy jest taki delikatny. Ostatnio targałem nim talerzówke 2,4 m w świeżo zaoranej ziemi. Szedł aż miło było popatrzeć tylko na uwrociach przód w górze. Większość sąsiadów twierdzi że w orce , czy transporcie z ładunkiem spalanie ich C-360 to 10 litrów na godzine.

 

jak dałeś rade z talerzówką 2,4m MF 255? jak ja mam ze Strumyka 2m i c-360 po ściernisku 1600-2000obr/min miał co robić ziemia ciężka/glina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

BO co to jest niby te 236 czy 265g/kWh?

To nam tylko mówi ile silnik spali paliwa do wykonania 1kWh pracy

Tu się wszystko zgadza.

w ściśle określonych laboratoryjnych warunkach (nie wiem dokładnie jakie one sa, ale powiedzmy obciażenie 90%, obroty 1700, temeratura powietrza 20 itp). A co sie stanie przy inych parametrach? Przy mniejszym obciązeniu, wyższych obrotach itp? nic nie wiemy.

A tu już nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. 1 kWh zawsze pozostanie 1 kWh niezależnie od warunków.

jesli robimy cos obciążajac silnik tylko w 25%, to na zrobienie 1kWh pracy potrzeba nie 265 a ze 400g paliwa)

I kolejna bzdura. Silnik na wytworzenie 1 kWh energii potrzebuje ściśle określoną dawkę paliwa (w przypadku 152 AD3 jest to wspomniane 236g). I jeżeli wspomniany silnik przy obciążeniu maksymalnym wytwarza 36 kW mocy, to w ciągu godziny zużyje 36 kW x 236 g/kWh = 8,49 l paliwa. A jeżeli obciążysz go w 25% tak jak napisałeś to zużyje 9 kW x 236 g/kWh = 2,12 l paliwa w ciągu godziny. Właśnie po to podaje się jednostkowe zużycie paliwa, żeby można było porównywać różne silniki. Czyli silnik S 4003 przy obciążeniu go taką samą mocą spali: 36 kW x 265 g/kWh = 9,54 l na godzinę. Więc na przyszłość nie pisz czegoś o czym nie masz pojęcia. Albo najpierw idź do szkoły, a później rób wykłady na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RAMZES9107    22

 

jak dałeś rade z talerzówką 2,4m MF 255? jak ja mam ze Strumyka 2m i c-360 po ściernisku 1600-2000obr/min miał co robić ziemia ciężka/glina

 

Ciągnik tył obciązony 200kg, przód 100kg. Po ściernisku to ja nie czułem czy jadę, wrzucałem 2 bieg! W świezej ziemi fakt ze czułem ją jakbym ciągnał pług 3x35 ale nie było źle. Ten koleś co pożyczylem od niego talerzówke przyszedł bo nie mógł wierzyć ze ciągnę ją MFem, bo u niego zetor 7211 nie mógł sobie dać rady a i MTZ 82 miał ciężko... Jak kiedyś jeszcze ją pożyczę to nagram film. Jedyne co to uwrocia były ciężkie bo byle miedza i już przód w górze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To nie tak wygląda to liczenie zużycia

Na podstawie choćby tego wykresu widać, że zużycie paliwa jest zależne od obrotów silnika więc stałe nie jest. Producent zawsze podaje ten najlepszy wynik

  • post-42053-0-02418400-1382427672_thumb.jpg

 

Zużycie też jest mocno uzależnione od obciążenia

post-42053-0-16448200-1408267712_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Masz rację, ale jak ktoś umie użytkować ciągnik to będzie pracował na takich obrotach, żeby było najbardziej ekonomicznie. Zauważ, że na pierwszym wykresie jak pracujemy na obrotach przy których mamy szczyt momentu obrotowego to jednostkowe zużycie zmienia się minimalnie. A tylko na takich obrotach jest sens użytkować ciągnik. I jeżeli będziemy porównywać dwa silniki pracujące na obrotach maksymalnego momentu (oczywiście te obroty będą różne dla każdego silnika) to moje obliczenia są jak najbardziej słuszne i zużycie paliwa będzie zależało tylko od obciążenia silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Owszem, określenie "zmienia się minimalne" jest pojęciem względnym i mnożąc je przez ilość uzyskanych kW różnice są już zauważalne zwłaszcza dla tych co lubią się spierać na forum.

Zaleca się pracować przy obciążeniu możliwie dużym i obrotach na których ma sie do dyspozycji największy moment obrotowy. Podstawa ekonomii w zużyciu paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

I znowu masz całkowitą rację. Na tym wykresie (chodzi o zielony kolor) można przyjąć zmianę jednostkowego zużycia na poziomie 5-6g, bo wykres nie jest zbyt dokładny. Co daje zmiany na poziomie 0,8 l/h przy mocy 130 kW, co przy zużyciu paliwa na poziomie 25 l/h przy tej mocy jest w sumie niewielkie. Ale masz rację, kto będzie chciał się kłócić to znajdzie nawet jeden gram żeby mieć powód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Te Twoje wyliczenie jest tak trafne dla tego tematu, że aż postanowiłem przyznać punkty reputacji.

Chciałbym wyczerpać temat, ale do tego musiał bym posiadać wykresy dla obu silników lub przynajmniej dla tego o którym jest mowa w tytule tematu.Pomijam już stan silnika po iluś latach użytkowania, z pewnością taki silnik nie będzie palił mniej niż było zadeklarowane dla nowego.

 

Winien jestem jeszcze małe wyjaśnienie.

Wykres ze zużyciem paliwa względem obrotów odnosi się dokładnie do silnika montowanego w ciągniku Fendt Favorit 818 turbo z silnikiem MAN. Tam jest pompa wtryskowa rzędowa jakby kto pytał ;)

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego, tu nie chodzi o taką super dokładność. Mi chodziło tylko o to, żeby ukazać wszystkim zależności. Bo tak jak wspomniałeś jest za dużo czynników mających wpływ na zużycie paliwa. Zresztą w tym temacie nie porównujemy laboratoryjnie dwóch silników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bazalt50    14

Aleście się wdali w akademicką dyskusję i laboratoryjne analizy.

A tak naprawdę ważne jest jedno - porównując 360 i 3P, to jeśli pracowałyby w takich samych warunkach, z takim samym sprzętem, to 3P spali ewidentnie mniej. A jeśli traktorzysta jest doświadczony i słucha silnika, to na 3P zużyje jednostkowo ZNACZNIE mniej paliwa niż 360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    498

 

I kolejna bzdura. Silnik na wytworzenie 1 kWh energii potrzebuje ściśle określoną dawkę paliwa (w przypadku 152 AD3 jest to wspomniane 236g). I jeżeli wspomniany silnik przy obciążeniu maksymalnym wytwarza 36 kW mocy, to w ciągu godziny zużyje 36 kW x 236 g/kWh = 8,49 l paliwa. A jeżeli obciążysz go w 25% tak jak napisałeś to zużyje 9 kW x 236 g/kWh = 2,12 l paliwa w ciągu godziny. Właśnie po to podaje się jednostkowe zużycie paliwa, żeby można było porównywać różne silniki. Więc na przyszłość nie pisz czegoś o czym nie masz pojęcia. Albo najpierw idź do szkoły, a później rób wykłady na forum.

 

 

co Ty kolego za brednie wypisujesz. Sam weź sie podszkól.

 

Silnik zawsze pali tyle samo paliwa na wytworzenie 1kWh??

 

leże i kwiczę.

 

Znasz troche angielski? Przejrzyj sobie przykładowe testy DLG (renomowany instytut badawczy)

np ten http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Steyr_Profi_6140_SPS_en.pdf

 

Cała ostatnia strona pokazuje zużycie paliwa na 1kWh w zależnosci od tego z jakimi obrotami i w jakim obciązeniu pracuje traktor.

I tak ten przykładowy steyr pali w rzeczywistości od 249g/kWh przy pełnym obciązeniu i 1640 obrotach aż po ponad 340g/kWh przy obciążeniu 40% i 1454 obrotach.

 

Z innego wykresu (strona przedostatnia, mały wykres po prawej) można z kolei odczytac, że powyżej pewnych obrotów silnika, spalanie na 1kWh drastycznie rośnie o kilkadziesiąt procent.

 

Potrzeba ci czegoś jeszcze, żeby sie przyznać, że to Ty piszesz kompletne głupoty i brak ci podstawowej wiedzy, czy jesteś na tyle uparty, że nie dasz przemówić sobie do rozumu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Piszecie bzdury co do spalania 3p a zwykłej 60.Między tymi silnikami jest taka różnica że 3p musi być ustawiony jak książka pisze bo inaczej nie przebaczy jak zwykła 60 błędnych ustawień mechaników a jak 60 będzie ustawiona jak książka pisze to przy dużych obciążeniach i obrotach silników 1800 różnic w spalaniu nie ma między tymi silnikami bo wystarczy 3p ostro obciążyć i kopci jak lokomotywa.Przy małych obciążeniach 3p wygrywa.

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przecież to napisałem wcześniej, że moje obliczenia są słuszne dla obrotów zbliżonych do obrotów maksymalnego momentu obrotowego i różnych obciążeń silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    498

do mnie napisałeś cytuję:

"Silnik na wytworzenie 1 kWh energii potrzebuje ściśle określoną dawkę paliwa (w przypadku 152 AD3 jest to wspomniane 236g). I jeżeli wspomniany silnik przy obciążeniu maksymalnym wytwarza 36 kW mocy, to w ciągu godziny zużyje 36 kW x 236 g/kWh = 8,49 l paliwa. A jeżeli obciążysz go w 25% tak jak napisałeś to zużyje 9 kW x 236 g/kWh = 2,12 l paliwa w ciągu godziny. Właśnie po to podaje się jednostkowe zużycie paliwa, żeby można było porównywać różne silniki"

 

co jest, jak wskazują zalinkowane przeze mnie dane, wierutną bzdura i do tego konkretnie sie odnosiłem.

 

ps

właśnie dostrzegłem kolejny błąd.

gram != litr

8490gramów oleju napędowego to będzie ponad 10 litrów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9190

Jeśli zagłębiamy się w rozważania teoretyczne, to silnik 3p ma mniejsze opory własne (mniejsza ilość cylindrów i łożysk głównych). Stąd mniejsze spalanie jednostkowe na 1kW mocy. Dlatego też przy tym samym zapotrzebowaniu mocy silnik 3p jest oszczędniejszy. Dywagacje na temat ustawień mozna wrzucić do kosza, bo każdy silnik powinien byc ustawiony zgodnie z normami fabrycznymi, a to, że ktoś ma 3p ustawiony inaczej i porównuje ze zwykłą C-360 ustawioną prawidłowo, to jego problem. Eksploatuję 3p już ponad 25 lat i wiem, co potrafi.

Zupełnie innym zagadnieniem jest fakt, że moc silnika 3p jest mniejsza niż w C-360 , wobec czego w momencie gdy stara 60 jeszcze daje radę, w 3p trzeba redukowac bieg lub znacznie przeciążyć silnik. Ale to jest problem także innych ciągników, po prostu agregowane maszyny trzeba umiejetnie dobierać do mocy ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj