maras

Wspomaganie T25

Polecane posty

marcinxyz    0

Witam wszystkich.Nie dawno kupiłem wladka t25 z roku 80 i ciężko chodzi kierownica,chcę zalożyc wspomaganie czy ktoś mógł by mi napisac co i jak.Chodzi mi o model pompy,orbitrola no i jaki siłownik.Jeżeli ktoś ma dokumentacje zdjęciową to bardzo bym prosił oto mój meil szmitmarcin@interia.pl Pozdrawiam. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Kiedyś widziałem na allegro ramię przekładni kierowniczej reklamowane jako najtańsze wspomaganie. Jest to skrócona wersja ramienia zamocowanego do przekładni kierowniczej. Myślę, że jeśli zapytasz o takie coś u siebie w sklepie z częściami do władka to może przypadkiem coś takiego być do kupienia. Koszt około 30-40 zł. Jeśli nie znajdziesz zawsze można się pokusić o skrócenie tej dźwigni we własnym zakresie ;). Kierownica zacznie chodzić lżej tyle, że trzeba będzie więcej obrotów kierownicą robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel807    102

Jakie 30-40 zł ?

Jak ja dałem ponad 100 zł. Za to ramie.

 

Ja mam takie krótkie ramie, i kierownica chodzi dużo lżej. Jeden obrót trzeba więcej zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

http://www.youtube.com/watch?v=grT7IKoaDH8

Znalazłem to zupełnie przypadkiem na YouTube.

Bardzo mi sie spodobało, bo tanie i proste jest. Nie jestem ciemny z mechaniki, więc wiem na jakiej zasadzie to działa, ale chcę zasiegnąć waszej porady. A co najważniejsze, to może działać w trybie awaryjnym.

 

Czy to jest dobrze pomyślane?

Jak się to Wam podoba?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Wydaje mi się, że jest to patent skopiowany z Zetora. W Zetorze wspomaganie chyba jest rozwiązane w podobny sposób, ale ja zetora nie mam to nie mam też pewności. W trybie awaryjnym będzie raczej duży problem z kierowaniem. Siłownik będzie stawiał prawdopodobnie spory opór. A poza tym przewiduję tu problem z jazdą na wprost, a to dlatego, że wspomaganie z samej zasady ma luz. A taki luz to też problem na przeglądzie technicznym.

Edytowano przez Geo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel807    102

Ja zrobiłem tak w moim :

kkkjpg.jpg

i nie potrzebuje żadnego wspomagania teraz. Leciutko sobie kręcę jedna ręka, nawet nie muszę mieć nic podczepionego na tyle.

Niedługo nagram filmik i sami się przekonacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

A wystarcza ci zębatki w przekładni?

 

Ja mam podcięte ograniczniki, co daje lepszy skręt, więc nie wiem...

 

Poczekajmy na dalsze opinie...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

W przekładni kierowniczej władka nie ma zębatki tylko ślimak, ale powinno go starczyć skoro są do kupienia krótsze ramiona ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel807    102

Skręt mam idealny w lewo i w prawo. A kierownica chodzi jak bym miał na tyle talerzówkę. Jak będzie okazja wyjechać ciągnikiem to zrobię filmik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

U mnie przypadkiem zmieniło się na krótsze ramię bo oryginalne pękło no i coś to pomaga lekko się kręci ale podstawa to przód nasmarowany.

 

http://allegro.pl/show_user.php?uid=17051006&feedback_type=fb_recvd_all&type=fb_all&p=2

 

Opinie użytkowników którzy kupili krótszę ramię

 

Nie wiem dlaczego te ramię kosztuje 100 zł bo ja w sklepie kupiłem wczoraj za 40 zł. Zobaczymy czy to pomaga coś teraz :)

Edytowano przez Witek2010

"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tadek456    0

Witam

Pisze bo denerwuje mnie naciaganie nas na pieniadze na aukcjach internetowych. Krótkie ramie kolumny kierowniczej do T25 w sklepie na dzien dzisiejszy kosztuje 65 zł co w porównaniu do 38 zł za długie i tak jest przesadą. Reszta bez komentarza...

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Ja kupiłem krótkie ramię za 45 zł :rolleyes: Nie wszystko w internecie tańsze


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
argoz    0

Ja mam założone wspomaganie z samochodu, kolumna z opla omegi a pompa z audi.Kierownica, drążki,przewody i zbiornik też z opla. Koszt 100zł(anglik)i troche roboty. Chodzi już z 5 lat i nic się nie psuje. Osobiście wolałbym na orbitrolu ale cena spora i na zgaszonym się nie skręci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3164

Może ktoś wytłumaczyć jak założyć to wspomaganie z linku jak ktoś ma sprężarkę,bo chyba się nie da mieć pompy i sprężarki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Mi nie pasuje w tych wszystkich orbitolach i wspomaganiach szybkość reakcji. Mam t-25 bez wspomagania i 3 traktory ze wspomaganiem: 1 jumz z oryginalnym ruskim serwem, jumz z orbitolem i renówka z orbitolem. I w każdym jest to samo - za szybko kręcisz nic nie zyskujesz, a w T-25 jak szybko kręcisz kierownicą tak szybko się koła skręcają ;). Poza tym i awariami wspomaganie to wielka wygoda :). I jeszcze jedno - przełożenie. Przypuszczam, że przy takim przełożeniu jak w renówce (trzeba się trochę kierownicą nakręcić żeby skręcić koła z jednego skrajnego położenia w drugie) to we władku i bez wspomagania kierownica chodziła by lekko :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3164

ni diabła albo jedno albo drugie ale pomysł naprawdę ciekawy

 

Teraz to wymyśliłeś, jeśli ktoś ma układ pneumatyczny do przyczepy to ma go zdemontować na rzecz wspomagania,wolę mieć sprężarkę niż wspomaganie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalipso156    2

chyba ze dasz większa pompe od hydrauliki dajesz trójniki na wejściu i wyjściu i po sprawie... Tylko niewiem jak będzie w zimie czy ten od hydrauliki nie będzie za gesty do wspomagania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vladimir    21

Ja polecam przy takiej sytuacji jak pisze @Piotruniu25 kupić króciec za 80zł na allegro czy u siebie w sklepie i kręcenie podczas jazdy jak na wspomaganiu (sam kupiłem)-polecam ;)


Ruskie sprzęty mam i radę sobie dam.
Jestem Z KPK Kumurum Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3164

Ale jeśli założymy krótszy wąs to czy nie trzeba zrobić więcej okrążeń kołem kierownicy?Bo wiadomo że ilość jest ograniczona przez co może zmniejszyć się nam promień skrętu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj