Skocz do zawartości
RobertKowalewo

Zetor 7711 vs Ursus 912

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

Jeśli jest taki temat to proszę o zamknięcie tego. Przyszło mi do głowy, aby poddać te dwa traktory analizie. Piszcie spostrzeżenia i odczucia co do tych maszyn. Może uda nam się stworzyć wspólny pogląd w tej sprawie. Zapraszam do dialogu!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arniormo    0

Mi się zdaje ze ursus jest lepszy dlatego że jest napewno cięższy niż ten zetor a w zetorku znowu komfort lepszy oba te ciągniki są warte siebie zależy kto co lubi ja bym osobicie wybrał ursusa;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rogeryk    0

Ja jestem za Zetorem. Moim zdaniem Ursus jest za ciężki do tej mocy. Zetor jest ''raźniejszy'' wygodniejszy i to samo zrobi co Ursus i pewnie jeszcze mniej spali...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Henius91    584

co do pracy zrobionej przez zetora i spalonego paliwo bede sie klucil. jestes pewien ze zetor spali duzo mniej?? a na pewno nie zrobi tyle co ursus bo on jest za lekki. zaczep do obu np. agregat uprawowo-siewny 3m (jak co to znajomy ciaga agregat Agro-Maszu 3 metrowy z siewnikiem Famarol Zetorem 8111) i zobaczymy ktory pojdzie lepiej ;) moze i komfort pracy jest lepszy w zetorze ale ta kabina jest ciut za duza jak na tak krotki i waski ciagnik. latwo o przewrocenie tego zetora. sami chcemy kupic ciagnik na wiosne i moj ojciec mysli o takim zetorze, do kosiarki prasy itp. a ja juz wiem ze ten zetor z prasa u mnie sobie nie poradzi, bo do tej pory prasuje 912 i on ma troche ciezko w sianokiszonce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania Zetora to na pewno nie jest mniejszy niż w ursusie... Za zetorem przemawia dużo większy komfort pracy. A co do TUR'a... to 7711 nie umywa się do ursusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arniormo    0

Panowie powiem tak- tak naprawde nie ma idealnych ciągników zawsze bedziemy nażekać za dana żecz w ciągniku mogła by byc inna lepsza itd. tak naprawdę to każdy wybiera to co bardziej za nim przemawia na cięższe ziemie wybierzemy ursusa a do lekkich prac zetora.Jeśli kupujemy ursusa ktory wiecej spali od zetora 7711 to bierzemy to pod uwage ale wiemy ze biedezie robota nim szła lepiej i dowrotnie więc myślę ze dyskusja nie jest potrzebna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

moim zdaniem zetor lepszy. bardziej komfortowy i mniej toporny niz ursus. no i wykonanie tez raczej lepsze;] pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    11

co do pracy zrobionej przez zetora i spalonego paliwo bede sie klucil. jestes pewien ze zetor spali duzo mniej?? a na pewno nie zrobi tyle co ursus bo on jest za lekki. zaczep do obu np. agregat uprawowo-siewny 3m (jak co to znajomy ciaga agregat Agro-Maszu 3 metrowy z siewnikiem Famarol Zetorem 8111) i zobaczymy ktory pojdzie lepiej :D moze i komfort pracy jest lepszy w zetorze ale ta kabina jest ciut za duza jak na tak krotki i waski ciagnik. latwo o przewrocenie tego zetora. sami chcemy kupic ciagnik na wiosne i moj ojciec mysli o takim zetorze, do kosiarki prasy itp. a ja juz wiem ze ten zetor z prasa u mnie sobie nie poradzi, bo do tej pory prasuje 912 i on ma troche ciezko w sianokiszonce.

Agrofoto.pl Forum -> Galeria -> Wyświetlanie obiektu -> Sipma Z-279/1 Farma II (7 komentarz)

To jak jest naprawdę twój ursus czuje tą prasę czy nie czuje bo w linku powyżej twierdzisz inaczej i już sam nie wiem :lol: :D

Moim zdaniem twoje opinie są dla mnie niewiarygodne ponieważ jedna zaprzecza drugiej.

Do tur-a zetor będzie na pewno lepszy ponieważ jest bardziej "poręczny" i widoczność będzie zdecydowania lepsza :D Kabina jest po prostu wygodna i zdecydowanie mniejsza niż w 912 w którym jego duża kabina znacznie ogranicza widoczność. Co do stabilności to nie ma co narzekać jeśli jest węższy od 912 to nie wiele.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

tak, tylo zle zrozumiales komentarz. przy slomie i sianie ma lekko ale przy sianokiszonce na duzych gorach Agrofoto.pl Forum -> Galeria -> Wyświetlanie obiektu -> Bocian mniej wiecej takich z pelna komora 912 ma bardzo ciezko i oto mi chodzilo bo raczej 7711 by nie dal rady pod ta gore. na prostym oczywiscie ze prawie jej nie czuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    11

A czy ta górka jest taka stroma?:lol: Poza tym ciągnięcie prasy nie jest takim strasznym obciążeniem, przecież ona 10 ton nie waży :D Ja tam swoją prasę ciągam zetorem 7745 i czy z górki czy pod górkę, to ja dużej różnicy nie czuje :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

o ile dobrze zauwazylem masz prase walcowa i ona na pewno chodzi lzej niz moja sipma. a co do tej gorki to moze nie widacale jest stroma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

No to remoncik ci sie pewnie szykuje, jak ten ciągnik czuje prase. U mnie w okolicy jest koleś co jeździ zarobkowo z taką sipmą zetorem 5718 i nie ma z nią najmniejszych problemów (róznież pod górki w sianokiszonce), a kolejny z moich znajomych jeżdzi z taką prasą c-360, to tylko tyle że pod stromą gorke przód podnosi. W zetorze napewno większy komfort, i jestem pewien że ursus nie wychodzi tyle co zetor. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    11

o ile dobrze zauwazylem masz prase walcowa i ona na pewno chodzi lzej niz moja sipma. a co do tej gorki to moze nie widacale jest stroma.

Lżej to w kiszonce, a w słomie to c360 dusiła się i ciężko było robić tym zestawem, natomiast znajomy sipma też c360 spokojnie sobie prasował:lol: Zdecydowanie polecam zetora, ponieważ obecnie go użytkuje i nie mam do niego żadnych zastrzeżeń, dodam że posiadałem kiedyś ursusa 902 (poprzednik 912), wiec mam rozeznanie w tym temacie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

@zbigi Agrofoto.pl Forum -> Galeria -> Wyświetlanie obiektu -> Ursus 902 + Sanok D-50 spojz na te bele. do tej pory tak stoja i ani troche ksztaltu nie zmienily, bardzo dobrze je sie odwija i nic nie plesnieje, a jak widze jak ludzie robia byle jakie bele i klada je jeden na drugim to az zal mi sie robi, wszystkie do wyrzucenia. u mnie jedna bela sianokiszonki z koniczyny wazy ponad 600 kg i sa porzadnie zbite ze sie palca nie wlozy a u niektorych to mozna reke sobie podac przez srodek beli :lol: przy takim zwijaniu mozna mowic ze c-360 da rade. moje wszystkie bele wygladaje mniej wiecej tak Agrofoto.pl Forum -> Galeria -> Wyświetlanie obiektu -> Bela po sipmie Agrofoto.pl Forum -> Galeria -> Wyświetlanie obiektu -> Bela po sipmie i nie patrz ze slabo owiniete bo wiadomo ze sznurkiem tak pieknie nie wyjdzie jak siatka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Ten znajomy co jeżdzi zetorem też ma sipe i widzaiałem te bele, wcale nie są gorsze od tych co pokazałeś na zdjęciu. Ważyłeś swoją bele? Jesli tak to gdzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    11

@zbigi Agrofoto.pl Forum -> Galeria -> Wyświetlanie obiektu -> Ursus 902 + Sanok D-50 spojz na te bele. do tej pory tak stoja i ani troche ksztaltu nie zmienily, bardzo dobrze je sie odwija i nic nie plesnieje, a jak widze jak ludzie robia byle jakie bele i klada je jeden na drugim to az zal mi sie robi, wszystkie do wyrzucenia. u mnie jedna bela sianokiszonki z koniczyny wazy ponad 600 kg i sa porzadnie zbite ze sie palca nie wlozy a u niektorych to mozna reke sobie podac przez srodek beli :lol: przy takim zwijaniu mozna mowic ze c-360 da rade. moje wszystkie bele wygladaje mniej wiecej tak Agrofoto.pl Forum -> Galeria -> Wyświetlanie obiektu -> Bela po sipmie Agrofoto.pl Forum -> Galeria -> Wyświetlanie obiektu -> Bela po sipmie i nie patrz ze slabo owiniete bo wiadomo ze sznurkiem tak pieknie nie wyjdzie jak siatka.

 

Tylko ciekawe ile te bele tak stoją,bo wydaje mi się że ta folia wygląda na bardzo czysta... Poza tym ja nie kwestionuje jakości Twoich beli, tylko twierdze że prasa zwijająca tego typu nie potrzebuje aż tyle mocy i uważam iż zetor 77 spokojnie sobie z nią poradzi :D Chociaż jak się dokładnie przyjrzeć belkom w twojej galerii to z jakością jest różnie...

Agrofoto.pl Forum -> Galeria -> Wyświetlanie obiektu -> Sterty

Agrofoto.pl Forum -> Galeria -> Wyświetlanie obiektu -> Ursus 1224 - na 600kg to ona nie wygląda...

Agrofoto.pl Forum -> Galeria -> Wyświetlanie obiektu -> Ursus 1224 + TUR 8 -a z tyłu tej 12 chyba leżą o ile mi się dobrze wydaje i kształt też pozostawia trochę do życzenia :D

 

Uprzedzając Twoja aluzje do belek zamieszczonych w mojej galerii, to od razu mówię że moja prasa ma podbieracz 1,2m więc za bardzo szaleć nie można, jednak teraz zmieniliśmy sposób zbioru i jest o wiele lepiej :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

a wiec tak, stara sterta na 1 fotce ma ponad 2 lata, bela na 2 fotce jest z tych samych co na fotce 3 a te wszystkie bele robil moj byly pracownik :lol: dobrze zauwazyles ze na tej fotce co podalem link bele sa swiezo co owiniete ale napisalem przeciez ze te bele do teraz tak stoja bez zmiany ksztaltu. kiedys robilismy takie bele bo duzo awarii prasy bylo i nie chcielismy takch ciezkich bel robic. teraz wszystko ja prasuje i nie oszczedzam sipmy bo wiem ze im bardziej sa bele zbite tym lepsza wydajnosc i lepsza jakosc kiszonki. pewnie i tak dalej mi nie wiezysz ze 912 ma ciezko na moich terenach ze sipma ale moze uda mi sie na wiosne nagrac film z prasowania na tej gorze bo na zdjeciach ciezko jest ujac ta gore. i uprzedze wszystkich i napisze ze normalnie moj ursus 912 ciaga inne maszyny. w plugu nie mialem okazji go wyprobowac bo od tego jest 1224.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prasa to nie lada obciążenie. I jeszcze pod górkę to ciągnik wie że ma co ciągnąć. Mój sąsiad zetorem 7211(to ten zetor co był 15 lat u mnie) ciągnie prasę New Holland.

Widzę jak "kwiczy" na sianokosach. Prasa jest większa od niego. Kolega mówił że prasuje 7745... jest to wersja 4x4 i pod górkę na pewno jest lepsza od 912...

 

 

Jest Spora <-- Owa prasa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

to jest zmiennokomorowa wiec musi miec ciezko. znajomy ma podobna tyle ze chyba starsza (czerwona) to pracuje z nia MTZ 82 i tez ma ciezko.

 

jak dla mnie to najlepszy bylby 7745 turbo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    11

a wiec tak, stara sterta na 1 fotce ma ponad 2 lata, bela na 2 fotce jest z tych samych co na fotce 3 a te wszystkie bele robil moj byly pracownik ;[ dobrze zauwazyles ze na tej fotce co podalem link bele sa swiezo co owiniete ale napisalem przeciez ze te bele do teraz tak stoja bez zmiany ksztaltu. kiedys robilismy takie bele bo duzo awarii prasy bylo i nie chcielismy takch ciezkich bel robic. teraz wszystko ja prasuje i nie oszczedzam sipmy bo wiem ze im bardziej sa bele zbite tym lepsza wydajnosc i lepsza jakosc kiszonki. pewnie i tak dalej mi nie wiezysz ze 912 ma ciezko na moich terenach ze sipma ale moze uda mi sie na wiosne nagrac film z prasowania na tej gorze bo na zdjeciach ciezko jest ujac ta gore. i uprzedze wszystkich i napisze ze normalnie moj ursus 912 ciaga inne maszyny. w plugu nie mialem okazji go wyprobowac bo od tego jest 1224.

Oj mówić to można dużo, a do mnie trafiają tylko twarde dowody np takie jak znalazłem w Twojej galerii :lol: Nagraj film to porozmawiamy...

 

A powiedz mi dlaczego 7745 turbo byłby dla Ciebie najlepszy? ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

no nie chodzi mi o to ze takiego bym kupil ale tylko uwazam ze z turbo ten ciagnik jest bardziej zwawy i lepie by sie spisywal w prasie.

 

jesli mi sie uda to zrobie jutro zdjecie jak wygladaja teraz te bele ustawione jeden na drugim. w stodole mam ustawione 4 warstwy siana i nawet przez 2 lata nic sie nie dzialo, a u niektorych to po pol roku wszystko sie przewracalo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin7795    0

Witam. Ja mam zetora7711 i jestem zadowolony bo od 20lat to tylko pół oś ukręciło i tarcze sprzęgłowe były wymieniane wiedz mało mi się psuje a co do ursusa385 to mam takiego i się psuje nieraz ale jest potężniejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    11

no nie chodzi mi o to ze takiego bym kupil ale tylko uwazam ze z turbo ten ciagnik jest bardziej zwawy i lepie by sie spisywal w prasie.

 

jesli mi sie uda to zrobie jutro zdjecie jak wygladaja teraz te bele ustawione jeden na drugim. w stodole mam ustawione 4 warstwy siana i nawet przez 2 lata nic sie nie dzialo, a u niektorych to po pol roku wszystko sie przewracalo.

 

Zwykły 77 będzie bardziej żwawy i zwinniejszy od 912,więc na pewno lepiej by się spisywał w prasie, o komforcie pracy nie wspomnę :lol: Kolejna sprawa to WOM, moim zdaniem hydrauliczny gorzej spisuje się w prasie (trudno ruszyć prawie uformowana belę, w ciężkich warunkach potrafi się zatrzymać itp)... Jeśli miałbym wybierać ciągnik do prasy to zdecydowanie Zetor 77 ;[

Co wstawiania zdjęć, to nie jest to konieczne te w Twojej galerii nie są takie stare więc po co zapychać galerię, pozatym nowe i tak nic nie wniosą do tematu ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rogeryk    0

Kształt beli w największym stopniu zależy od wilgotności materiału. Możesz dobić na kamień a i tak będą uchodzić. Mniejszym ciągnikiem jak chcesz to też zrobisz belę tylko trzeba wolniej jechać... ja uważam że na wałku mocniejszy bedzie77. trudniej go zadusić niz Ursusa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

na walku oczywiscie ze bedzie mocniejszy zetor bo ma naped mechaniczny. jak nie mozesz ruszyc WOMu z pelna komora to moze masz za malo oleju w skrzyni... ja jakos z WOMem nie ma problemow, ale oczywiscie to zalezy od stanu oleju w skrzyni i sprawnosci mikropompki... a co do zapychania galerii to moge sobie wstawiac zdjec tyle ile mi sie podoba, poprostu wystarczy zakupic V.I.P.-a :lol: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sslawek456
      Witam jestem tu nowy Stoję przed zakupem głównego ciągnika lecz nie wiem jaki wybrać,w gre wchądza:New holland t5 115 ec,Zetor fortera cl 110,case farmal 115 ewentualnie deutz fahr 5110g.Ceny są bardzo podobne,a jezeli chodzi ojakośc to zwracam się do was co sądzicie o nich ? i jak się sprawują w gospodarstwach ?
    • Przez rolnik17
      Jest w planie kupno mocniejszego ciągnika . Myśl jest o 7745 i 7340 ?
      Czy te modele to to samo czy są jakieś różnice,jakie maja spalanie awaryjnośc itp.Proszę o fachową odp. Z góry dzięki.
      Pozdrawiam rolnik17
    • Przez kopokop
      Witam jaki byście polecili ciągnik do pługa unia atlas 5 skib.Ziemie lekkie .
    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
    • Przez jasikor
      Witam 
      Planuje zakup ciągnika o mocy 140-150 km. Pod uwagę biorę JD 6155 M POWER QUAD ECOSHIFT  oraz MF 7615 DYNA 6 ewentualnie 7614 DYNA 4. Wyposażenie ciągników miałoby być podstawowe wraz z przednim TUZ-EM i WOM-em oraz amortyzacja przedniej osi i kabiny. Chciałbym usłyszeć opinie właścicieli i użytkowników obu modeli, podzielenie się spostrzeżeniami. Chciałbym trochę dowiedzieć się na temat silników AGCO POWER stosowanych w MF - wady i zalety w stosunku do Perkinsa, spalanie, awaryjność. 
      Ceny obu modeli są podobne. proszę o pomoc i podzielenie się swoim doświadczeniem i uwagami. 
×