Skocz do zawartości
tomgli

Fendt powyżej 80KM w mrozy pow.-10stC

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
fendt
tomgli    3

Witam.

Jak w temacie prosze o wypowiedzi użytkowników Fendt'ów i nie tylko z zamontwanymi rozrusznikami z przekładnią planetarną. Jak sobie radzą w mrozy, czy daja rade szybko zakrecic?

Mam 312farmer i dopiero po długim ładowaniu niespełna rocznego akumulatora z trudem sobie poradził w -13st, ale nastepnego dnie juz nic z tego.I nawet świece zarowe, płomieniowe nic nie dadzą jezeli przy rozruchu bedzie mlauu mlauu mlauu mlaaa-zdech.

Wiem ze NH 170KM z takim rozrusznikiem nie ma problemu z odpaleniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Witaj, my mamy też Farmera 312 z '94 rok. U mnie z akumulatorem nie ma problemu, rozrusznik kręci jak szalony, oczywiście za długo nie można kręcić, bo komputer się odezwie o spadku V. Jak ładowanie i alternator są ok. to radziłbym wyciągnąć rozrusznik i zawieść do fachmana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomgli    3

Z rozrusznikiem byłem, wymienił tulejki i stwierdził- reszta na OK. A ty masz oryginalny boscha, czy cos innego jezeli ci w mrozy dobrze kreci??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JD1052    79

Szczerze powiem, że nie wiem, ale co do kręcenia to super. Myśle, że bedzie z Boscha, bo Niemcy chyba nie pozwoliliby sobie inny zakładać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    11

witam w moim 512 jest problem z rozrusznikiem otóż wolno kręci i w mrozie nie pali tulejki ma wyjechane mam do was pytanko czy warto te tulejki naprawić?czy ktoś to robił?czy lepiej założyć rozrusznik z reduktorem?dodam że mam problem z wyciągnięciem bo mam założone konsole do tura czy ktoś to robił?czy dojde do niego po odkręceniu zbiornika oleju hydraulicznego? czekam na opinie fachowców

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomgli    3

TULEJKI TO KONIECZNOŚĆ, bo robi się zwarcie i spalisz wirnik

Ten z przekładnia pękł mi kiedys jak w -20st podłaczylem 24V od scani

 

ps Ja wyciagam 13-ty bezpiecznik za połową bo mi rozładowywał baterie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurak    9

@damian83, zdjęcie ramy to jest dosłownie 15 min roboty, inaczej się nie dostaniesz do rozrusznika. Ja u siebie wymieniałem bendix bo zwariował, nie jest to jakaś trudna praca. Odkręcasz 3 śruby za kołem, 4 koło tłumika - proponuję odkręcić tłumik, będzie łatwiej. Są jeszcze dwie śruby od spodu. Bardzo łatwo się do demontuje.

 

@tomgil, poszukaj czy nie masz jakiegoś odbiornika prądu który będzie Ci rozładowywał akumulator. Sprawdź przewody czy aby czasem nie masz przetartej izolacji, może być lekko podtarta i będzie miał przebicie i rozładuje Ci aku. Co do marki Bosch, oni nie robią akumulatorów, tylko naklejają swoje logo, VARTA - te dają radę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomgli    3

Mam teraz Varte 180ah, jest duży i nie zakładam pokrywy, ale narazie odpala, a ten 13ty bezpiecznik jest od deski rozdzielczej i m.in od zegarka, nie wiem co jeszcze zasila ale probówka w szeregu nawet nieźle świeci. Jak postał 2 tygodnie to nawet w lato nie zapalił na nowej baterii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez jendrula2
      witam przy przełączaniu z największego półbiegu na najniższy nagle wyskoczył błąd 5.1.03 kasowanie błędu nie pomaga jest to jedyny błąd jaki się wyświetla może ktoś coś doradzi
      fendt farmer 311 turbomatik 1996 r dodam że ciągnik jeździ i rewers działa poprawnie na zgaszonym ciągniku kropka na wyświetlaczu przeskakuje  jak uruchomię ciągnik piszczy alarm i wskaźnik od półbiegów znika
    • Przez repek92
      Witam. Chciałbym się zapytać użytkowników tego silnika, czy te silniki w transporcie są takie mulowate? Delikatna górka i trzeba redukować. Nawet na pusto nie idzie jakoś super. MTZ 82 przy moim.to szatan ale z pługiem to daje radę nie czuć że ciężko itd tylko w tym transporcie ciężko
    • Przez Massey294s
      Witam, mam wyciek paliwa od strony bloku silnika z pompy wtryskowej w 311 98r. Pytanie brzmi jak jest ustawiana i czy są jakieś znaki? Wyciągając ją muszę zwracać na coś uwagę? Pompa wyjdzie z kołem zębatym czy jest może to jakoś dzielone? Potrzebuje ją tylko wyciągnąć i uszczelnić.
    • Przez Dodi
      Witam całe społeczeństwo AgroFoto. Mam nie mały problem z Fendtem 310 LSA turbomatik, 88r i zwracam się do osób będących w temacie o pomoc. Tematów o hydraulice w takich ciągnikach jest mnóstwo, ale w żadnym nie znalazłem najmniejszej wskazówki na rozwiązanie bolączki mojego Freda. Moderatorów proszę o wyrozumiałość, że zakładam nowy, podobny temat, jednak mamy żniwa i czas to piniądz. 
       
      Do rzeczy.
       
      Olej hydrauliczny po długiej, ciężkiej pracy jest zagotowany o czym świadczy kontrolka temperatury oleju i przetopione przewody elektryczne, które leżały na pompie. Ciśnienie na zimnym oleju 180 bar, rozgrzanym 120-150. Tu obstawiam pompę. Jednak nawet na zimnym oleju ściśnienie na manometrze ze 180 bar spada w kilka sekund do ok 100 bar. Podnośnik nie opada jednak druga sekcja ładowacza (wysyp łyżki już powoli się przechyla) Wina rozdzielacza? Podlega on w ogóle naprawie? Dodam, że układ jest szczelny, nie ma żadnych wycieków nawet z bloku rozdzielacza. Jest jeszcze jeden mały mankament podczas normalnej roboczej temperatury oleju. Gdy już ciągnik się rozgrzeje słuchać syczenie ciśnienia z okolic rozdzielacza. Jakby jakieś lewe ciśnienie. Ustaje czasem na kilka sekund lub gdy ruszę podnośnikiem do góry, lub dźwignią krzyżową podniosę ładowacz. Zetknął się ktoś kiedyś z podobnym problemem?
       
      Z góry dziękuje za pomoc.
      Pozdrawiam Rafał.
    • Przez piotrslonski1
      Witam problem występuje w 310 wywala błąd 5.1.61 wykrzyknik i ikonę
      Kosteka od czujnika była zgnita wymieniłem czujnik i kostkę lecz po wymianie błąd nie gaśnie
      Os podniosło do samej góry nie da się nią regulować
      W czym może być problem
      Bezpieczniki sprawdziłem
      Proszę o pomoc
×