mreq

Fendt 412 a 415 Vario

Polecane posty

brzozak2    241

@dawidq2 przeczytaj jeszcze raz co napisalem, bo nie skumales chyba co napisalem.

w każdym silniku można też tylko do pewnej granicy podnieś moc poprzez zmianę programu.

no tak, ale skoro wiekszosc uwaze, ze to te same silniki tylko roznia sie mapa, to po napisaniu nowej mapy powinny osiagac takie same wartosci, a nie rozne, tak??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

No nie wiem dlaczego to tak jest @brzozak2 pewnie już coś jest zmienione w silniku albo osprzęt silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

To jest podobnie jak w przekladnia Vario, przez odpowiednie zaprogramowanie mozesz ta sama przekladnie uzywac jako 30km/h, 40km/h lub 50km/h...., mozna powiedziec ze przekladnia jak i silnik zawsze maja swoja moc maksymalna a poprzez programowanie "blokujemy" tylko te "maksymalne funkcje." Podobnie wyglada spraw z silnikami Mercedesa w kombajnach Claas...mozna sobie uaktywnic funkcje zuzycia paliwa....ale tak naprawde ta funkcja jest zamontowana w silniku i nawet liczy te zluzycie...tylko go nie pokazuje...i dopiero po skromnej oplacie 500€ bedzie widoczna na monitorze. A pelne zluzycie bedziesz widzial od samego poczatku jego uzytowania. Tak wiec jak czesto tlumacza na szkoleniach w firmie Fendt silnik jest konstruowany zawsze tylko na ta maksymalna moc....ale ze wzgledow czysto marketingowych redukuje sie ta moc.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

to chyba tylko w fendtach tak jest wtedy :D ja znam dokladniej tylko kontrukcje silnikow tdi VAGa i wiem ze pozornie ten sam silnik (bo wykonany w tej samej technologii) 130 i 150 KM rozni sie czesciami w 45%, a slyszalem juz setki opinii ze tylko mape maja inna :lol: zadnych blokad w nich nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

wiekszosc dzisiejszych silnikow jest tak wytwarzana, konstruuje sie jeden silnik o maksymalnej mocy a reszte robi juz sama elektronika. Poprzez elektroniczne a co za tym idzie bardzo precyzyjne ustawienie momentu wtrysku mozna dokladnie i bez wiekszych problemow zmieniac moc danego silnika. To tylko tak w malym uproszczeniu, a co do szczegolow to jest tam wiele roznych czujnikow ktore steruja tym calym procesem. Ale jak widze tutaj odbieglismy juz od wlasciwego tematu jakim byl Chip Tuning.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

hmmm no dobrze to dalej zostaje otwarta sprawa dlaczego fendta 922 nie podkrecisz sama elektronika do 360 KM, czy moze sie myle i dasz rady?

podejzewam, ze przy takiej mocy nawet termicznie by nie wytrzymal ten sam przeciez silnik, ale spoko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Z tego co mowi sama firma Fendt przez chip tuning mozna podniesc moc silnika nawet o 50%, pytanie jest jednak czy taki silnik wytrzyma takie "przeciazenia". Pewne jest ze poprzez takie ekstremalne zwiekszenie mocy skaraca sie rowniez znaczaco zywotnosc silnika. Mowie tutaj o tuningach zewnetrznych ( czyli boxa podlaczonego na "dziko" do wiazki silnika)a nie o normalnym przeprogramowaniu silnika ktory moze fabrycznie osiagnac dana moc.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

nie bardzo rozumiem co chcialbys uslyszec??? teoretycznie moglbys gdyz jak pisalem u gory jest mozliwosc "podkrecenia" go o ok. 50%... Czyli moglbys teoretycznie uzyskac 330 KM. Jest jeszcze pytanie o jaki model ci chodzi czy o najnowsze z typu COM III czy tez o te pierwsze ktore mialy jeszcze mechaniczne pompy. Piszesz "dlaczego fendta 922 nie podkrecisz sama elektronika do 360 KM",jesli maasz na mysli te pierwsze z typu Favorit...to tutaj nic nie podkrecisz elektronika. Nie wiem tez skad wziales to 360 KM...jesli ktos chce je miec to musi zakupic Fendt 936.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

Nie wiem tez skad wziales to 360 KM...jesli ktos chce je miec to musi zakupic Fendt 936.

no wlasnie czyli sam zapedziles sie w kozi rog :lol:

wiekszosc dzisiejszych silnikow jest tak wytwarzana, konstruuje sie jeden silnik o maksymalnej mocy a reszte robi juz sama elektronika.

pewnie ze mozna przeprogramowac 412 na 415

to nie jest prawda, nie mozna sobie przeprogramowac!!!! mozna napisac nowa mape, ale to nie jest to samo!!!!

i w dzisiejszych jak i przedwczorajszych czasach nie robi sie takich samych silnikow o zdlawionej mocy, bo to sie po prostu nie oplaca!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lamboR6    5

Kosti fajny przykad podoba mi się :lol:

@lamboR6 Ja bym tuning zrobił w starszym traktorze a nie zaraz po zakupie.Dajmy na to zwiększyłeś moc,ale coś się stało z traktorem,i w silniku,i chcesz go się pozbyć.Nie możesz go sprzedać przed upływem 3lat i co wtedy??Będzie stał pod płotem :D

No z tym staniem pod płotem to akurat może być przed chipem. Już tłumacze: kumplowi większy traktor nie przechodził przez restrykcyjne warunki w agencji, powiedzieli że większy sie nie należy, a maszyny bez problemu. Niestety sprzedawca sprzedał mu na styk i traktor sie męczy. Są firmy które proponują mu nie wiadomo ile mocy więcej ale i są goście którzy proponują do 20%. I to mnie przekonuje przecież każdy konstruktor zakłada jakiś stopień bezpieczeństwa i moim zdaniem do 20% nic sie nie powinno dziać. Tu przecież nie chodzi o sam silnik jak niektórzy piszą, bo może być taki sam 100km i 200km nie wiem ale np chłodzenie musi być wydajniejsze, co z tego że będzie wszystko mocne jak sie przegrzeje. Moim zdaniem wszystko z głową trzeba robić, a nic sie nie rozleci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

no wlasnie czyli sam zapedziles sie w kozi rog :lol:

 

 

to nie jest prawda, nie mozna sobie przeprogramowac!!!! mozna napisac nowa mape, ale to nie jest to samo!!!!

i w dzisiejszych jak i przedwczorajszych czasach nie robi sie takich samych silnikow o zdlawionej mocy, bo to sie po prostu nie oplaca!!!

Mozesz nazywac to jak chcesz...dla mnie jest to przeprogramowanie czyli wgranie jakiejs wersji software...np. VD5.4...dla ciagnika o jakiejs danej mocy. A nie rozumiem tez stwierdzenia ze nie oplaca sie produowac silnikow o zdlawionej mocy...wlasnie tylko takim sposobem mozna zaoszczedzic przy ich budowie.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

czy firma oferujaca chip tuning wgrywa wersje oprogramowania 4.8.XX???

poza tym sam mowiles ze z fendta 922, nie zrobisz 936, wiec po co dalej to roztrząsać????

moim zdaniem nie oplaca sie wkladac drozszych elementow do ciagnikow ktore nie wykorzystaja ich potencjalu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ciężko określić co jest bardziej opłacalne. Robić dla każdego silnika np. inne tłoki czy produkować 5 razy tyle tłoków pod najmocniejszy silnik. Wystarczyłoby porównać numery katalogowe części silnika 412 z 415, wtedy wszystko powinno się wyjaśnić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

to fakt mozna to dosc latwo sprawdzic jesli ma sie dostep do takich materialow, ja niestety nie mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

czy firma oferujaca chip tuning wgrywa wersje oprogramowania 4.8.XX???

poza tym sam mowiles ze z fendta 922, nie zrobisz 936, wiec po co dalej to roztrząsać????

moim zdaniem nie oplaca sie wkladac drozszych elementow do ciagnikow ktore nie wykorzystaja ich potencjalu.

 

Chodzi o to ze koszt dopuszczenia kazdego silnika( nawet po malej modyfikacji) do produkcji to wydatek rzedu okolo miliona Euro, wiec lepiej wydawac jeden silnik o wiekszym potencjale niz bawic sie paroma wariantami, a co za tym idzie trzeba do kazdego wydac material, katalog, roznorodne czesci...to sie po prostu nie oplaca.

 

brzozak2, czy to wystarczy, czy potrzebujesz jeszcze innych przykladow? :lol:

 

w drugiej tabeli jest przyklad starszych modeli z typu Favorit...zobacz gdzie jest roznica...jedynie w czasie wtrysku paliwa.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

aha no o tym nie wiem, ile trzeba wydac by dopuscic dany silnik do produkcji.

natomiast te tabelki to nic nie mowia, bo to ze wszystkie maja EGR to raczej zaskoczeniem nie jest :lol:

powiedz zatem co dokladnie jest przyblokowywane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

nic nie jest przyblokowane, roznica polega tylko w slowie "Förderbeginn" co znaczy moment wtrysku....jak wiecie siedze w niemczech i znam tylko to niemieckie stwierdzenie...moze ktos mnie poprawi jesli po polsku nzywa sie to inaczej. A ponizej jeszcze wycinek z opisu kompletnego programowania silnika, po niemiecku "Datensatz Programmieren" co jak sie dowiedzialem po polsku znaczy "mapa" :lol:

 

Dla tych co nie znaja niemieckiego to w skrocie opowiem...

 

kazdy "Datensatz" czyli plik przypisany jest do konkretnego silnika i do konkretnej maszyny, w przypadku zainstaowania pliku od innej maszyny nastepuje zerwanie jakiejkolwiek gwarancji.

Jesli dany plik nie zgadza sie z numerem ramy ciagnika nastepuje redukcja mocy do minimalnej przeznaczonej dla tych silnikow. Przy kazdym przeprogramowaniu zapisywany jest w sterowniku ECU numer ramy, numer silnika i numer interfejsu ktorym bylo przeprowadzane przeprogramowanie. Tak wiec kazdy "Datensatz" czyli "mapa" jest przypisane do jednego silnika i jednego numeru ciagnika. A co za tym idzie w razie jakiejs powaznej usterki musimy dostac ten odpowiedni "Datensatz" od firmy Deutz...kazdy silnik ma swoj "Datensatz" a numer ktory wpisany jest na karcie identyfikacyjnej ciagnika.

 

To wszystko jest cholernie skomplikowane i trudno to tak wytlumaczyc nie mowiac juz o tlumaczeniu z niemieckiego na polski. Mysle ze starczy tych rozwazan...bo przeciez nikt z nas nie chce chyba w przyszlosci konstruować silnikow i robic konkurencji takim firmom jak Deutz czy MAN .


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

nic nie jest przyblokowane,

silnik zawsze maja swoja moc maksymalna a poprzez programowanie "blokujemy" tylko te "maksymalne funkcje."

kurde czy za kazdym razem bede musial ci wciskac twoje wlasne slowa??

 

proste pytanie zatem moge kupujac fendta 922 (jesli bede mial super informatyka i dostep do wszystkich kodow) zrobic fendta 936, czy nie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

teoretycznie tak.... Ciekaw jestem jak to jest ale nie bardzo mi sie chce wierzyc ze ktos jest teraz w stanie to zrobic....moze za jakis czas...ale nie teraz...gdyz jak sam pisales trzeba miec nie tylko dobrego informatyka ale i dostep do kodow....a z tym moze byc ciezko...nie sa to przeciez rzeczy powszechnie dostepne w internecie tak jak inne programy powszechnego użytku.

 

Ale jest to ten sam silnik Deutz TCD 2013 L64V we wszystkich maszynach zaczynajac od 922 a konczac na 936.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Wow-najlepszy jest ten tekst o uwięzieniu biggrin.gif -za nieprawidłowe przeprogramowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

o uwiezieniu??


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez cysiu133
      Cześć,
      Mam problem ze światłami pozycyjnymi dla przyczepy. W gniezdzie ciagnika na bolcach od swiatel pozycyjnych nie ma prądu, kierunkowskazy i stop jest, w ciągniki też wszystko działa jak należy, tylko problem jest w gniazdach przednim jak i tylnym. Bezpieczniki w porządku, prąd do bezpieczników dochodzi. Po schemacie instalacji (a jakimś wybitnym elektrykiem lub znawcą tematu nie jestem) wydaje mi się że problem może być na tej wtyczce zaznaczone na zdjęciu.  I tu nam pytanie czy może ktoś wie gdzie ona może się znajdować? Jak rozebralem plastiki to wydaje mi się, że kable od świateł idą do góry w słupku tam gdzie gaz ręczny, ale gdzie by tam dalej szły? 
      Może jest ktoś w stanie pomóc bądź naprowadzić na rozwiązanie problemu?
      Pozdrawiam!

    • Przez center
      Cześć!
      Czy ktoś ma jakiś sposób na regulację luzu zaworowego w F412 Vario bez użycia klucza serwisowego z podziałką kątową? Może jakieś klucze z deutfahra ? Tam jest Śruba na torx i w niej na płaski śrubokręt. 
       
      Pozdrawiam
      Michał 
    • Przez yaro_1
      posiadam ciągnik fendt farmer 410 vario, w ciągniku posiadam wyjście na hamulec hydrauliczny przyczepy. czy ktoś może mi wyjaśnić, skąd idzie olej/płyn do hamowania przyczepy oraz czy trzeba to włączyć (aktywować) w ustawieniach. w instrukcji jest tylko informacja, że coś takiego istnieje.
    • Przez Kuba__1994
      Witam, jakie powinno byc cisnienie w skrzyni vario fendt 411 2001r, minimalne i maxymalne. Dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam 
    • Przez center
      Dzień dobry,
      Ktoś może wie jak się rozbiera joystick w fendzie ? mam problem ponieważ dostał luzów gdzieś na przegubie i nie mogę się do niego dostać? ktoś wie czy kupi do tego się części zamienne? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj