Zaloguj się, aby obserwować  
Darpol

Mitsubishi Pajero 4x4 3,2DID Diesel Long

Polecane posty

Darpol    18

Czy ktoś użytkuje dłużej MITSUBISHI PAJERO 4X4 3,2DID DIESEL LONG zastanawiam się nad zakupem czegoś takiego cena do 40tys zł rok pow. 2000 , diesel ,skrzynia manualna, czy może wiecie coś o wadach i zaletach,cenie części, awaryjności .itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Nie mamy takiego auta ale trochę wiem na jego temat. Po pierwsze auto bardzo ładne z wyglądu, ładniejsze od nissana patrola i toyoty land cruiser z tych samych lat produkcji. Sam bardzo bym chciał takie auto z kilku powodów. Posiada ono ramę zintegrowaną z nadwoziem, co obniża masę i środek ciężkości, nie ma typowej ramy jak w patrolu i toyocie - auto lżejsze i lepiej się prowadzi. Zawieszenie wszystkich kół jest niezależne - lepszy komfort i prowadzenie - patrol ma 2 sztywne mosty, a toyota ma przód niezależny a tył na sztywnym moście. Ma ono moim zdaniem najlepszy system napędu na 4 koła. Możesz włączyć dwa koła (napęd tylny) - auto mniej pali, mniejsze zużycie napędu, możesz włączyć 4 koła na każdej nawierzchni gdyż masz centralny mechanizm różnicowy który rozdziela moc na przód i tył w odpowiednich proporcjach, można ten mechanizm zablokować i mamy przód i tył kręcący się z tą samą prędkością, a potem jeszcze włączyć reduktor, a dodatkowo jeszcze w większości modeli jest blokada tylnego mechanizmu różnicowego. Czyli praktycznie wszędzie wjedziesz na dobrych oponach. Taki napęd dobry, bo można jeździć na 2 kołach, lub na 4 w zależności od potrzeby na każdej nawierzchni, można napędy włączać i wyłączać podczas jazdy. W patrolu masz 2 koła, a w terenie lub na śniegu dajesz 4 koła, nie można włączyć 4 kół na np asfalcie przy deszczu , bo można zedrzeć opony lub uszkodzić układ przeniesienia napędu. to jest minus patrola, ale napęd w patrolu jest prostszy, bardziej mechaniczny, jest to typowe rozwiązanie w teren. Toyota land cruiser ma stały napęd na 4 koła nie można odłączyć przedniej osi. Jechałem takim autem, bardzo fajnie się jedzie - duże przestronne wygodne auto. Jednak silnik 3,2 litra o 4 cylindrach trochę hałasuje ale nie jest tak źle, w patrolu czy toyocie nie jest ciszej. Spalanie nie będzie niskie bo to ciężkie auto. Miały jakieś drobne problemy z korozją. Skrzynie lepiej brać automatyczną, bo w manualnej potrafi popsuć się dwumasowe koło zamachowe i pare tysięcy w plecy.

Pajero long to dobre auto zarówno w teren jak i na limuzynę do ślubu ;). Jeżeli chcesz auto bardziej do codziennej jazdy to pajero będzie dobre, aczkolwiek jego gabaryty trochę przeszkadzają w jeździe miejskiej, ale jak ktoś jeździ traktorami to sobie z autem większym poradzi przecież. Jeżeli chcesz bardziej auto w teren to lepiej wziąć patrola. I pajero i patrol mają swoje bolączki, toyota land cruiser powinna być bardziej bezawaryjna ale różnie to jest. Toyota ma silnik 3 litry 125 koni diesel w automacie sąsiad ma to muł fest. Patrol 3 litry 150-160 koni też demonem mocy nie jest, a pajero troszkę lżejsze jest, całkiem fajnie się tym jechało bardzo elastyczny silnik. No i jadąc takim autem masz poczucie bezpieczeństwa.

Co do cen części i przeglądów to każda terenówka jest droższa w utrzymaniu od osobówki, części droższe, mniej zamienników, niektóre części tylko w serwisie mają.

Poszukaj sobie w googlach forum mitsubischi ''mitsumaniaki'' czy jakoś tak, nie pamiętam odrazu tam się dużo dowiesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Toyota ma silnik 3 litry 125 koni diesel w automacie (...)

 

Od końca 2000 roku LC J9 miał już silnik 3.0 D4D 163KM, wtedy też i Nissan przeszedł z szóstki 2.8 na czwórkę 3.0 Di

 

A jakie są oczekiwania wobec tego Pajero? ;)

 

 

ps. odłączany napęd przedni bez sprzęgiełek w piastach lub rozpinanej półośki nie zmniejsza zużycia paliwa bo cały układ przeniesienia napędu na przód i tak kreci sie od kół :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

No w sumie tak, bo patrol ma sprzęgiełka, ale i tak wolałbym pajero, bardziej uniwersalne auto. Wiem o tym silniku z toyoty 163 konie, ale na takiego trzeba powyżej 40-50 tysięcy. Szóstki 2.8 patrola były bardziej wytrzymałe i mniej się psuły od czwórek 3.0 które miały początkowo wiele problemów, im nowszy patrol tym lepszy bo usuwali te wady. Silnik 2,8 6 cyl był w poprzedniej generacji patrola tej kwadratowej, dużo ich jeździ po terenie profesjonalnie poprzerabianych gdyż uchodzą za bardziej wytrzymałe auta od nowszego patrola. W teren dobrą opcją jest też patrol 4.0 - wolnossący diesel, nie do zajechania silnik tak na forum nissana czytałem.

Czy te auto ma być autem takim bardziej służbowym, w teren, czy bardziej takim rodzinnym codziennym autem. Pajero ma moim zdaniem ładniejsze wnętrze od toyoty i patrola, toyota po roku 2003 roku już jest fajna, ładniej w środku i na zewnątrz ale drogie są, bo taka toyota przed 2003 mi się nie podoba ale to mój gust bo dobre auto.

Jeżeli chcesz auto bardziej w teren to zastanowiłbym się nad ostatnim wypustem Pajero II 2,8 tdi long z dobrym wyposażeniem - masz napęd Super Select który jest w Pajero III, masz jeszcze pełną ramę której nie ma w trójce, i wolałbym mieć ostatni wypust starego modelu niż pierwsze wypusty nowego modelu. Np takie coś http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10093526

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Można kupić jeszcze klasyczne Pajero II z roczników równoległych do III, co prawda ciężko trafić ale...

MISTUBISHI PAJERO CLASSIC 2,5 DIESEL (PILNE) (859042931) - Aukcje internetowe Allegro

...takie coś jak Opel Astra Classic ;)

 

Czy Pajero jest bardziej uniwersalne od Patrola? To już kwestia przeznaczenia czy indywidualnego podejścia użytkownika. Patrol to ostatni mohikanin tej klasy na naszym rynku, buda ze względnie nowoczesnym dizajnem z obowiązującymi bajerami i wygodami w środku, posadzona na klasycznej ramie i dwóch sztywnych mostach, słynących z legendarnej wytrzymałości i dobrej mobilności w terenie. Niestety księgowi wymusili wsadzenie tam badziewnego czterocylindrowca na prąd i czar prysł :) Dlatego jak już sławetne 3.0Di padnie gdzieś na autobanie najczęściej robi sie swapa na wspomnianego przez Ciebie 4.2 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    18

Potrzebuję terenówkę głównie do ciągnięcia ciężkiej lawety bo nie ma samochodu z hakiem pow 3t nawet z busów tylko IVECO na bliżniakach ma 3,5t.A jakoś nie mam ochoty utrzymywać wielu samochodów każdego do innego celu.Teraz jeżdżę Oplem Fronterą 2.2dti ale 116KM to troszkę za mało. Moja laweta jest 3,5t zarejestrowana na 2,8t bo tyle ciągnie frontera ale czasem pod większy sprzęt pożyczam takiej trzy osiowej 8m długości to w Hanowerze pod górkę strasznie się opel ogląda za siebie.Pajero podoba mi się z wyglądu i z ceny bo volvo czy bmw też są super ale nie chcę wydać stu tyś żeby ciągnąć lawete z pługami takim wózkiem. Tak by nikt nie uwierzył że na polskiej wsi bieda piszczy jak chłop przyjeżdża po agregaty do niemca drogim samochodem i targuje się o 100 eur.Myślałem o Pajero 3.2 diesel i skrzynia koniecznie manualna .Podobała mi się wersja sport 5-drzwi nawet taki zgrabniejszy ale nie ma koła zapasowego na kłapie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

I pajero 3,2 i patrol 3,0 di mają dobry uciąg na haku, chyba ponad 3 tony. Duże silniki z wysokim momentem obrotowym. Frontera 2,2 116 koni to słabizna przy nich, dodatkowo patrol i pajero mają większą masę od frontery co jest ważne przy holowaniu. Ja bym wziął pajero bo zapewnia lepszy komfort i lepiej się prowadzi przy wyższych prędkościach od patrola. Pajero to lepsze auto w długie trasy. Automat nie powinien dużo więcej palić, a zapewnia wygodę, automaty w pajero uchodzą za dobre skrzynie, w manualu kiedyś trzeba wymienić sprzęgło co kosztuje kilka tysięcy razem z dwumasowym kołem zamachowym. Automat ma chyba 300 kg mniejszy uciąg ale nie wiem , poczytaj forum mitsubishi. http://forum.mitsumaniaki.pl/index.php?c=33

Pajero Sport to całkiem inne auto niż pajero 3,2 long!!! Pajero sport to taka mieszanka pajero II i L200. Rama, tył na resorach piórowych, napęd easy select podobny do tego z patrola, silniki najczęściej w sportach to 2,5 diesel,,słabszy od 3,2, oraz 3.0 V6 benzyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    18

Niestety benzyna i automat odpada bo nie nadaje się do ciągnięcia przyczep a samochód na ramie to super sprawa tylko troszkę inaczej się prowadzi .W tym sport to ten silnik jest za mały tak to by było ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

No to bierz pajero III 3.2 DID diesel long w manualu. A czemu automatem nie można holować przyczep? Słyszałem jeszcze że kia sorento ma dobry uciąg na haku, silnik coś 140-170 koni, ale nie wiem czy dostaniesz za 40 000. Sąsiad takie ma i bardzo fajne auto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    18

Nie kia wcale mi nie podchodzi.Szukam przez święta pajero.Dzięki za ten link ciekawie tam piszą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Jako holownik wybrałbym Toyote LC J100, ma ramę, stały napęd na 4 koła, tylne zawieszenie poziomowane na miechach pneumatycznych, diesel 4.2 204KM, ciężka, słowem idealna do dużych lawet. Niestety to już trochę większe pieniądze ale zawsze mniej niż wspomniana stówa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    18

Toyota to super sprzęt ale młodszy rocznik to dla mnie za drogo i 4,2 to smok a ja aż takich ciężarów nie wożę ,najwyżej dwa pługi obrotowe to jakieś 3t

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    18

Prawko mam przez 16lat miałem ciężarówki i trochę kilometrów się zrobiło i parę tygodni przeżyło się jak pies w budzie, aż szkoda teraz tamtych czasów gdzie jednego ranka byłem nad morzem wieczorem w górach ,a nad ranem granica ukraińska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez Nikkallo
      Co w obecnych czasach jest lepszą opcją? Najem długoterminowy auta czy jednak jego zakup? Mam obecnie dylemat, chcę kupić samochod. Mam 100 tysięcy gotówki (mam świadomość, ze przy obecnych cenach samochodów nie kupię niczego naprawdę konkretnego).
      Obawiam się, że już przy wyjeździe z salonu auto sporo straci na wartości. I po kilku latach eksploatacji będzie warte 50% tego co zapłaciłem.
      Jakieś opinie?
    • Przez kubakuba678
      Witam mam pytanie czy pamięta ktoś jakie był ceny ciągników kombajnów maszyn rolniczych w latach 90? Pytam z ciekawości możne porównać cenę do dzisiejszej. Jak ktoś pamięta niech podaje oczywiście nowego wtedy sprzętu
    • Przez Mattti
      Witajcie! Jaki według was powinien być samochód rolnika? Co preferujecie? Pickup, terenówka, czy jakiś dostawczy? Diesel czy benzyna? Mi osobiście podoba się Suzuki Samurai- wszędzie dojedziesz, i zawsze coś na pakę wrzucisz Coś takiego: http://otomoto.pl/suzuki-samurai-off-road-C24269089.html Co waszym zdaniem jest warte uwagi?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj