Gość lukejro

Spawana rama w Bizonie Z056

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Rama pęka tylko jak jest źle ustawiony przyspieszacz tzn. jak po wciśnięciu sprzęgła siłownik się całkowicie nie chowa w tedy przy zmianie biegów i puszczeniu sprzęgła występują takie szarpnięcia że prędzej czy później rama musi po pękać, innej przyczyny nie ma

A pęka tam przy śrubach gdzie jest oś przykręcana do ramy.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja mam z 84 a kosił od 85 i mam go od nowego i spawałem go.Mam 2200 mth może sam koszę a przyspieszacz mam ustawiony dobrze od nowości.Według mnie nie ma na to reguły.Podsiewacz i kosz też mam oryginalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Moj też jest już spawany i nieźle wzmocniony, właśnie na tych śrubach, przyśpieszcz od zawsze dobrze u mnie był ustawiony, a pare lat temu popodtaczałem lekko tulejki w środku siłownika dzięki czemu wychodzi ok 1 cm dalej i tak ustawiłem przekładnie że jest większy zakres jazdy, ale wg. mnie to zależy od opertora jeden płynnie ruszy do tyłu i przodu, a inny jak by się ścigał, tylko patrzeć i myśleć co pierwsze półoś czy rama poleci,to zależy też od maszyny widziałem takie bizony, gdzie pękał podsiewcz, albo boczne ramy kombajnu , u mnie kiedyś heder pękł, u sąsiada gardziel trzasła na pół


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bizonek1    1

Koledzy... przeczytałem waszą korespondencję od deski do deski. Ja sam również mam bizona Z056/3 i też mam spawane ramy na zawieszeniu, lecz przyjechałem nim bez problemu 80 km, a droga wcale nie była prosta... Większość bizonów ma w tym miejscu spawane ramy, ale trzeba zacząć od tego, że SUPER jest źle zawieszony na łosi. A do kolegi, który zamierza kupić kombajn, tj. lukejro taka rada: Zbyt późno rozglądasz się za kombajnem, bo te lepsze to już wszystkie poszły. Kombajn kupuje się w zimie, bo jego cena jest wtedy niższa i bardziej proporcjonalna do jego stanu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukejro   
Gość lukejro

@Bizonek1 jak byś dokładnie czytał to byś zauważył, że ten temat założyłem w grudniu 2009... Także dwie zimy temu <_<

W lutym 2010 kupiłem John Deere 952. Wszystkie Bizony które oglądałem były strasznie wytłuczone...

Spawy na mocowaniu osi to rzeczywiście standard w Z056. Praktycznie wszystkie które widziałem były tam spawane a jak trafiały się nie spawane to właściciel z dumą na samym początku komunikował, że rama jest cała :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No bo miał się z czego cieszyć :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco7394    0

W bizonach które maja tloki ze sprezynami jest to bardzo czeste a w bizonach z akumulatorami olejowymi bardzo zadko spotykane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Ja teraz jeżdzę za kombajnem i 95% bizonów jest w tym miejscu bardziej lub mniej pospawane ;)

 

Ale jeden zwrócił moją szczególną uwagę rocznik 86. miał przyspawaną obudowę półosi do obudowy skrzyni niegów (!!!) (z góry przepraszam jesli fachowo tego nie nazwałem) normalnie zamurowało mnie jak to zobaczyłem :blink: a kombajn nie był wcale "wytłuczony" tylko ktos go nie szanował :(

Nasz stary bizon a wiele spawów i pęknięc pospawanych ale na gardzieli , na osłonie wytrrząsaczy - zawieszenie nic a nic (rocznik 82)

 

 

Przy okazji natknąłem sie na kolejne miejsce częstych spawów i wzmocnień - mocowanie przekładni bezstopniowej prędkosci jazdy (wariatora) , czy to częsty przypadek u was w bizonkach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    56

W ktorym miejscu dokladnie sa te spawania? U mnie os rowno wyspawana, ale przy bezstopniowej nic.


Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Pawlus ta półka pęka jeżeli dłuższy czas użytkuje się bizona na wybitych tulejkach o tych:

http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/10308

http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/10307

bardzo często wybite są sworznie trzymające siłownik, i te mosiężne okrągłe tulejki w uszach siłownika przekładni, i cała przekładnia się trzęsie skacze a później to pęka, nie radze spawać to się wymienia, gdy pęknie to już się pokosi zwichruje, a później się to jeszcze wzmocni spawając, i pojawia się następny problem bo tnie pasy czy tam nierówno sciera. Tym przy zakupie się nie sugeruj kupuje się to nowe


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Wiem własnie ;) takue cos chyba lubi się też robić od przepalonego / wyszczerbionego paska :unsure: Zaobserwowałem ,że u nie których tylko sie nakrętki poluzowały od tych tulejek a u innych jest pęknięte , pospawane i znów pęka :huh:

 

 

Dziś widziałem następnego ekstremalnie popękanego bizonka - miał oberwane mocowanie skrzyni zarówno na tym "kątowniku pod spodem puszczonym na łukos" jak i na srubach mocujących skrzynię do tego kątownika a nawet z lewej strony przy tym kole pasowym os skrzyni :blink: Wyglądało na to ,że układ napędowy żyje własnym zyciem :lol:

Kurcze rocznik fajny bo 87 , kombajn mało wykosił a tak strasznie nie poszanowany (tych kierowców spóldzielni produkcyjnych skr i pgr to za takie coś powinni na rurze od wysypu ziarna za jaja powiesić ;[ ) Za to znalazłem okaz z 82 roku - kabina , sieczkarnia , silnik podobno nominał i niewielkie tylko spawy :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Kiedyś kiedyś jeszcze jak kombajnem jeździł mój ojciec ten właśnie kątownik"na poprzek" jak piszesz w czasie hamowania na drodze bo ktoś wybiegł pod koła mojego kombajnu pękł razem z tymi mocowaniami między mostem a uchwytem do mostu do kombajnu, w taki sposób że ten kątownik przebił się przez podłogę podsiewacza..... :lol: szczęście w nieszczęściu..., szczęście bo nic nikomu się nie stało bo hamulce były nowe i nie porwały skrzyni aż dziwne, a nieszczęście podłoga podsiewacza, rama do likowania ... czyli 3 dni roboty były... czyli kombajn odstawiony w krzaki, nie było czasu.. i trzeba było nająć kogoś aby skończył bo środek żniw był...


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Sam mam kombajn z SKRu i wiem co to dłubanie przy nim od świtu do nocy, niby okazja ale jak się okazuje np, chłodnica nie czyszczona od nowości, 3 szpilki na silniku wyrwane, cała gardziel do roboty tzn spawanie, wałek do wymiany i wszystkie poprzeczki na nim pogięte i wiele wiele innych, aż ręce puchną :( ale co się zrobi to będzie zrobione i pewne i przynajmniej na mechanikach biorących krocie się zaoszczędzi jak ma się pojęcie, ale to forum to też bardzo duża zasługa :)


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Gorzej jak np. u nas nie mamy pojęcia o takich powazniejszych technicznych poblemach ;)

 

gdy 4 lata temu kupowaliśmy kombajn to z naszej nie wiedzy kupiliśmy go z krzywym pospawanym hederem , porwaną i pospawaną gardzielą , silnikiem biorącym około 5 litrów oleju na 20 ha pracy , nie sprawnym przyspieszaczem motowideł (nagarniacza) itp. itd . Ale itak mogło być gorzej :lol: naszczęscie przez 3 sezony dolożyliśmy do niego tylko nowe akumulatory (od razu przy kupnie) , 3 łożyska , kilka bagnetów i 2 końcówki przegłubowe od napędu kosy , nie mówiąc już o olejach ... Ale młócił człowiek kiedy chciał i nie chodził prosić ;)

 

Własnie dziś sprzedalismy ten kombajn , a dobrzeby było przyprowadzic jutro następny :D

 

Przepraszam ,że pytam w tym temacie ale nurtuje mnie kilka banalnych pytań :

 

- który heder (zespól żniwny) lepiej sprawdza sie podczas pracy "lubelski" na jeden pasek (montowany w kombajnach z amortyzacją hederu przez akumulator hydrauliczny) czy "płocki" montowany od 84roku w hederach z amortyzacją sprezynowa ? (mielismy ten stary a czy nowszy znaczy lepszy?)

 

 

- ile atmosfer na wskaźniku powinien miec cisnienia zimny dopiero co uruchomiony silnik ? po niżej jakiego cisnienia można uznac ze silnik długo nie pociągnie ?

 

Jesli bylibyście tak mili to odpowiedzcie panowie praktycy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco7394    0

Witam .

Heder na dwóch paskach jest lepszy poniewaz niekiedy w polezalym lub gestym zbozu temu na jeden pasek hederowi zdaza sie stawac.

Natomiast amortyzacja akumulatorowa jest lepsza poniewaz heder w polezalym zbozu nie wbija sie w ziemie i nie ma tendencii do "plywania" w góre i w dól.

Nawet w nowych rekordach sa akumulatory gazowe.

Na zimnym oleju powinien miec miedzy 3 a 6 a jesli cisnienie na zimnym ma 1-3 to juz nie jest zbyt dobry.

Edytowano przez jaco7394

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

A czy pobór oleju ma jakiś związek z ciśnieniem. U mnie nie bierze w ogóle oleju ale ciśnienie jest między 3 a 4 atm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco7394    0

nie cisnienie nie ma zwiazku z poborem oleju ale jesli cisnienie oleju jest niskie to znaczy ze panewki sa dosc sporo wyrobione albo zawór cisnieniowy przy filtrze jest zle wyregulowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Ciekawe tylko czy wskaźnik prawdę mi pokazuje. Mam wrażenie, że po wymianie oleju ciśnienie jest niższe niż przed.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco7394    0

a to dziwne ja jak wymienialem olej i filtry w swoich kombajnach do w kazdym cisnienie bylo o 1 atm wyzsze niz przed

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Też myślałem, że tak będzie. Chyba że założyłem na odwrót filtr bo nie byłem pewien jak powinno być. Założyłem tym mniejszym otworem w dół , wydaje mi się że tak powinno byc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał11
      Witam, mam takie pytanie jestem młodym rolnikiem i jeszcze nie mam doświadczenia w obsłudze kombajnu i chciałbym się dowiedzieć czy da się sprawdzić stan skrzyni biegów bez rozbierania. Wiem jakie te skrzynie są w bizonie  i chciałbym sprawdzić czy w trakcie żniw się nie rozsypie. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Rolniczek95
      Witam Moje pytanie brzmi jak sprawdzic sprawnosc akumulatorow hydraulicznych? Zwazylem jeden i 3.2 kg a drugi 3.8 kg i tez chcialbym sie zapytac czy ten ciezszy nadawalby sie jeszcze do uzytku bo na tabliczce pisze 4kg ?
    • Przez kukum
      Witam , Czy jak pomieszam te dwa środki , to przypale roślinę ? albo z czym mogę pomieszać basagran żeby i tez jednoliścienne  zwalczyć ?
    • Przez daree
      Witam, aktualnie remontuje kombajn Bizon Sampo 2020. 
      Podczas składanie części pojawiły sie pewne wątpliwości. W zwiazku z powyzszym chcialbym zapytac czy na forrum jest ktos z wojewodztwa Lubelskiego u kogo można by podejrzeć pewne szczegóły dotyczące ememetów kombajnu ?
    • Przez Gregoryy90
      Witam kupie rame z  dokumentami lub same dokumenty do przyczepy d55
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj