Zaloguj się, aby obserwować  
damian95

Maszt ciągnikowy

Polecane posty

damian95    22

Cześć mam problem niedawno kupiłem maszt do ciągnika podzczepiłem go pod zetora 7211 i jest wszystko dobrze lecz widły jak są puste to strasznie powoli się opuszczają co to może być za przyczyna??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Przyczyną jest dławik który ma właśnie takie zadanie aby spowalniać to opadanie, pomyśl sobie jak spadałby widły pod obciążeniem tony bez tego dławika. Wez też pod uwagę to iż teraz jest zimno i olej jest strasznie gęsty.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtz8223    0

A ja bym poszukał przyczyny a Szybko złączu bo miałem tak kiedyś ..:unsure: tylko ze wtedy nie chciał opuścić mi wideł ... ale możliwe jak kolega pisał ze to tłok sprawka ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtz8223    0

może olej wymienić na jakiś rzadszy w skrzyni biegów... ale czy warto kombinować ??? o to jest pytanie .. chyba lepiej kupic tura .. ja tak zrobiłem i to lepsze do masztu jest o wiele

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

@mtz ale koszt jednak wyższy :unsure: a żeby wziąć na tura tone to trzeba za tura dać jeszcze więcej

 

@damian można na przewodzie zamontować zawór i będziesz musiał go otwierać jak nie będzie obciążenia a jak będzie to go zamykać i wtedy mógłbyś wywalić dławik ale ja bym tego nie robił zapomnisz albo coś i jak jeb.. na glebę to niemiło będzie.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22

No to jednym słowem trzeba czekać aż sie opuści a w lato jak olej bedzie rzadki to będzie widać różnice?? Lub gdy sie olej zagrzeje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    80

może olej wymienić na jakiś rzadszy w skrzyni biegów... ale czy warto kombinować ??? o to jest pytanie .. chyba lepiej kupic tura .. ja tak zrobiłem i to lepsze do masztu jest o wiele

To pokaż mi takiego tura co podnosi 3.5t i na wysikość np 5m?Widlak jest widlak a tur jest tur.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtz8223    0

oj tak mówisz ... tur droga inwestycja ja za swojego dałem 2500 zł .. nie było mocowań tylko i wideł ... i tur ma 1,6t udzwigu ... ze stabilizatorem ... mozna kupic naprawdę tanio tura tylko trzeba szukać a

 

tak tak każdy ma swoje zdanie ... do jednego tur dobry a do drugiego maszt .. zależy kto do czego go chce przeznaczyć ... ale do wożenia słomy czy sianokiszonki to za rewelacyjne urządzenie to nie jest .. patrz sie do tyłu cały czas to szyja boli chyba ze założysz z przodu to trochę lepiej .... jak masz coś ciężkiego do przewiezienia to ok .. to do tego tak ale obornika już nie załadujesz ani materiału sypkiego.. to kwestia gustu kto co lubi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    80

Agrofoto.pl Forum -> Galeria -> Wyświetlanie obiektu -> Lamborghini R5 130 + widlak Tak można.

Oczywiście maszt jest bardzo przydatny do transportu palet czy wszystkiego co jest zaciężkie by dzwigac ręcznie.Ja za swego dałem 1600zł a mam zamówionego tura za 22tyś także troche różnicy jest aletur będzie służył do załadunku materiałów sypkich czy jak komu obornika .Ale jak ktoś niema tura ti i widlakiem bele pozwozi a jak kupi konkretny to stóg z bel można złożyc z 6m wysokości.

Motto jest takie że najlepiej jest mieć to i to :unsure:

Co do autora tematu to poczekaj jak będzie cieplej i będzie opadać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    18

Możesz też zastąpić twój dławik innym z potencjometrem do regulacji przepływu koszt ok 100zł.Będziesz mógł wtedy regulować ciśnienie w zależności od ciężaru ładunku i gęstości oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    80

Jeśli znajdziesz dławik to go oczywiście wywal bo to trgedia a zwłaszcza zimą,prędkość opadania z cięzarem sterujesz dzwignią hydrauliczną a jak puste widły dzwignia do końca i buta.Jak jest dławik to najwyżej przy króćcu koło siłownika, ale wątpie bo jk by był to przy minus 10 to pustych wideł wcale nie opuścisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22

Aha wiec po prostu musze poczekać do wiosny i wszystko będzie oki. A jeśli wywale dławik to przecież przy większym ciężarze to będzie troche zaszybko opuszczać i np. skrzniopaleta może sie połamać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    80

niebędzie szybko opadać jak niewciśniesz dzwigni do końca a tylko delikatnie przez co olej nie pujdzie całym otworem zwrotnym tylko częściowo otwartym.Wiesz oco chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    18

Nie w każdym ciągniku da się regulować tak precyzyjnie przepływ oleju za pomocą rozdzielacza i przy większych ciężarach będzie musiał być dławik.Z miesiąc temu woziłem agregat z siewnikiem do klienta i zdejmował go z lawety u-914 z paleciakiem to ledwo podniósł a z opuszczaniem było jeszcze więcej kłopotów bo strasznie szybko opadał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22

A więc ja wole nic nie ruszać i poczekać do wiosny i tak teraz go nie używam bo są problemy z odpaleniem zetorka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mogę zakupić masz od widlaka kompletny wysokość podnoszenia ok 6m.

I teraz pytanie-czy jest ktoś na forum który taki widlak ma zamontowany z przodu ciągnika??

Głownie służył by mi do załadunku bel słomy i sianokoszionki.

Miał by być zamontowany na FARMTRAC 80 4wd.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez piotreksz231
      Witam mam takie pytanie, otóż wymieniam uszczelniacze w obu siłownikach obrotu w cyklopie t 214 i zastanawia mnie czy po złożeniu siłowników i zamontowaniu na miejsce trzeba je jakoś odpowietrzać, chodzi mi głównie o to połączenie z tyłu które łączy oba siłowniki stalową rurką jeden z drugim, bo tak na mój rozum to nie ma tam się skąd wziąć olej bo nie ma połączenia z rozdzielaczami.
       
      Dziękuje z góry za odpowiedź.
    • Przez hos
      Witam wszystkich serdecznie.
      Poszukuje instrukcji obsługi Trolla T-274. Może ktoś takową posiada, może nawet w wersji elektronicznej 🤪?
      Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Bonex157
      Pacjent cyklop t214
      Uruchamiany w obecnej temperaturze cyklop dosłownie nie podnosi nawet na obrotach, obrót i łapy płynnie działają. Dopiero po 5-10 min zaczyna działać sekcja od ramion po wciśnięciu równoczesnie obrotu i podnoszenia siłownik się wysuwa, bez obrotu muł. Dzielnik strumienia uszczelniony został. Zazwyczaj pracował latem więc nie było problemu. 
      Poszukuję ramienia chwytaka do cyklopa
    • Przez mariusz031992
      Witam serdecznie. Chciałbym zbudować łyżkę podsiębierną do ładowacza troll. Niestety brak mi wizji wymiarów samej łyżki jak i mocowań czy też tej "przekładni" pod siłownik. Macie może jakieś rysunki techniczne (nawet i odręczne) czy też  może podacie wymiary wszystkich elementów? https://www.youtube.com/embed/ZOfuYrYxVJI 
    • Przez rolnikgospodarny95
      Chciałbym pomalować ładowacz jakie farby wybrać popielaty i pomarańczowy mam do wybrania ale nie wiem jak oryginalnie z odcieniami RAL było 


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj