Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Ozr

Podłączenie prostownika

Polecane posty

Ozr    0

Witam wszystkich forumowiczów :unsure: Mam banalne pytanko: Jak podłączyć prostownik do C-330 oraz C-360 ? Jestem kompletnie zielony i liczę na zrozumiałe dla laika wskazówki :blink:

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    38

W c-360 (+) -przewaznie czerwony zakładasz na ta duzą śrube przy rozruszniku tą którą jest dokrecony kabel od akumulatora a (-)-do masy np.do śruby którą jest skręcony silnik ze skrzyna biegów(jak wskaźnik na prostowniku się wychyli znaczy ,że podłaczyłes dobrze!

A w c-330 zależy jak masz mase (jak plus na masie to podłaczasz odwrotnie,jak minus to tak samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vhalior2    34

jak jestes zielony to lepij wykresc akumulator i podlacz sam akumulator czerwony o plusa a czarny do minusa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Trafik    0

Nie wykręcaj akumulatora (jak ktoś się nie zna to niech się nie odzywa...) bo masz na pewno 2 akumulatory i nierówno Ci się naładują...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vhalior2    34

no tez racja sorry nie pomyslalem o tym ja mam duzy aku jeden a nie dwa w 30stce i 49stce wiec sorry nie pomyslelem:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash    0

Możesz spokojnie wykręcać, wystarczy, że je połączysz przewodem (teoretycznie powstaje wtedy 1 ogniwo 12~14V) i ci się równo naładują. Ale najprościej i najszybciej jest tak jak napisał antonio86.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22

No ja też przypinam pod rozrusznik ale pamiętaj aby ciągnik był na luzie bo czasem zdaża się że odpala i wtedy gdy jest gaz ręczny ustawiony wyżej to może odjechać mi zdażyło się że prawie odpalił ale był na luzie. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paatrykk    0

Nie wykręcaj akumulatora (jak ktoś się nie zna to niech się nie odzywa...) bo masz na pewno 2 akumulatory i nierówno Ci się naładują...

ja mam jeden 12v 160 amper bo taniej wychodzi zakup i mniej kłopotliwy bo są 2 klemy a nie 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22

No tak ale większość ludzi ma oryginalnie dwa akumulatory. A jak ze skrzynką zmieścił sie w skrzynce czy dałeś go w inne miejsce?

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edward93    0

Witajcie, otóż chciałbym się dowiedzieć w jakie punkty przypina się + a gdzie - z prostownika by odpalić ciągnik, oraz czy mogę odpalać ciągnik jak jest podłączony pod prostownik, mile widziane zdjęcia.

 

 

 

Pozdrawiam

 

Połączony

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak nie masz w prostowniku funkcji rozruchu to nie probuj na wlaczonym palic bo dym zobaczysz a mocowanie kabli to plus do plusa a minus do minusa ot i cala historyja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cooler2010    5

+ do rozrusznika (tylko za kabel co idzie z akku) - do jakiejś blachy lub śruby

A co doładowania i rozruchu to trzeba we dwóch odpalać i jak zacznie łapać to jak najszybciej odłączyć prostownik (ja tak robię i jeszcze nic się nie stało)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edward93    0

Jak podłącze źle to jakie mogą być tego konsekwencje? Obojętnie do jakiej śruby przy rozruszniku? Minus gdzie podłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xerion3800    42

Morzesz założyć na rozruszniku albo aku. Jak ja odpalam to mam podłączony prostownik i odłanczam gdy już silnik pracuje tylko szybko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

do górnej (nakrętka pod klucz 17mm) połączonej z przewodem od akumulatora , minus do korpusu silnika lub skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xerion3800    42

plus podłączasz doelektromagnesu i do śruby z grubym kablem od aku a drugi np do śruby mocującej rozrusznik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edward93    0

Mógłby mi ktoś udostępnić jakieś zdjęcia co jak z czym podłączyć bym był wtedy najbardziej pewny.

 

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

Ty się nie obraź , ale jak po tylu podpowiedziach nie wiesz co i gdzie ,to lepiej może już niczego nie podłączaj !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xerion3800    42

to podłącz bezpośrednio na akumularor jak nie umiesz normalnie czerwony kabel na plus czarny na minus a jeśli masz dwa akumulatory 6v to na jednym aku na plus a na drugi na na minus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Na rozruszniku masz włącznik.Na włączniku masz dwa bolce który jeden (dolny) jest przykręcony do masy, a drugiego przykręcony jest kabel z akumulatora i do tej nakrętki przyczepiasz kabel plusowy z prostownika tak żeby nie dotykał masy tylko tej nakrętki.

 

A drugi kabel z prostownika podłączasz do masy czyli do ciągnika na łepek śruby łączącej silnik ze skrzynią....

 

 

 

Nieprawda, do jednego zacisku podłączony jest akumulator, a do drugiego podłączone jest uzwojenie rozrusznika.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez kolo5ful
      witam szukam schematu bezpieczników do  zetora 5011
    • Przez prizmo24
      Witam
      Tak jak w temacie, mam zamiar powiększyć areał ziemniaków, a co za tym idzie rozglądam się za kombajnem. Jedyne ograniczenie to ciągnik. Niestety w c330 nie ma hydrauliki i zostaje tylko zetor 7711. Problem w szerokości opon, które nie będą się mieściły pomiędzy rzadkami. Myślałem nad Bolkiem. Bardzo prosiłbym o poradę odnośnie wyboru kombajnu.
    • Przez ROBERTO0808
      witam ukrecil mi sie walek atakujacy zaraz za frezem agroma kalisz spszedaje z kolem i kosztuje 2450 moze ktos to robil i od czego moglo sie ukrecic
    • Przez Mateusz_320
      Witam panowie mam problem w swoim zetorze 5211 91r obrotomierz pokazuje tylko obroty silnika a niestety moto godzin nie nabija długi czas. Pomoże ktoś? 
×