kamilek122

Claas Dominator 96 czy Bizon Z056 ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Eryko    35

@locke Najlepiej to by trzeba było termostat wywalić i zobaczyć reakcje. A jak sie grzeje to wiadomo że gdzieś musi tą wode wywalić i idzie przez wyjscie przy korku.Inaczej by węże rozrywalo. uszczelka raczej daje inne objawy.

 

@Uziu92 Będe wyciągał całą chłodnice ,zawioze do mleczarni to ją odkamienią w środku i wymyją z zewnatrz.

co do Twojego pytania to chyba niezaleznie od tego czy ma hydro czy nie to filtr oleju jest w zbiorniczku,z boku odkrecasz klape i tam jest filtr,chyba nawet dwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

rozumiem, a czy da rade sie do nich dostac bez spuszczania oleju ? i tam sa wymienne wklady czy do czyszczenia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alio    116

Witam. Dołączę się z pytaniem odnośnie spuszczania płynu chłodzącego. Wiem już że powinny być dwa, ale u siebie żadnego nie mogę namierzyć. W silniku pewnie jak ktoś pisał wcześniej jest u mnie zaślepiony. W którym miejscu silnika powinien się on znajdować? A co do chłodnicy to gdzie szukać kranika? Którędy się dostać czy którą zdjąć osłonę? Wszystko zabudowane i nic nie mogę namierzyć. Kombajn to dominator 86 z silnikiem mercedesa. Pierwszy sezon u mnie stąd takie dziecinne pytania.


Witold zdjął lekkim płaszczem jorurt z

 drzewka...
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

w moim 96 mercedes kranik jest na dole chlodnicy po lewej jej stronie jak staniesz na przeciwko kombajnu z tej strony gdzie jest chlodnica. W bloku prawdopodobnie jest zaslepka u mnie bo z kranika chlodnicy mam wezyk wyprowadzony tak jak od oleju na zewnacz komory silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alio    116

A którędy się dostać do tego kranika w chłodnicy? Trzeba się przeciskać obok silnika czy jest jakiś dostęp od dołu lub z boku?

 

Cofam pytanie. Właśnie sobie przypomniałem że mam w kompie instrukcję obsługi w pdf. Odszukałem i jest tam wszystko ze zdjęciami. Jak wszelkie metody zawiodą sięgnij po instrukcję obsługi. Ile mądrości w tym powiedzeniu:)


Witold zdjął lekkim płaszczem jorurt z

 drzewka...
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

a do jakiego modelu i w jakim jezyku masz te instrukcje? bo w sieci jest instrukcja po polsu tyle ze do dominatorow seri 1XX

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alio    116

do 86 96 i 106 język angielski


Witold zdjął lekkim płaszczem jorurt z

 drzewka...
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

rozumiem, a czy da rade sie do nich dostac bez spuszczania oleju ? i tam sa wymienne wklady czy do czyszczenia ?

 

Raczej trzeba spuścić olej ze zbiorniczka,wydaje mi się że są wkłady bo od oleju ciezko byloby wyczyścic, u siebie też muszę tam zajrzeć bo jak sie olej rozgrzeje to coś mi ciężko podnośi przy koncu i ciezko kierownica sie kreci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alio    116

Nie ma problemu. Daj maila na priv i podeślę w wolniej chwili. Mam też to tych modeli i katalog części gdybyś był zainteresowany. Tylko instrukcja ma coś ponad 30Mb sprawdź czy Twoja poczta da radę taki plik przyjąć.


Witold zdjął lekkim płaszczem jorurt z

 drzewka...
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

no nic musze sie przyjrzec temu dokaldnie i zobaczyc o co tam chodzi, bo wyczyscic lub wymienic by sie przydalo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stas    7

 

Raczej trzeba spuścić olej ze zbiorniczka,wydaje mi się że są wkłady bo od oleju ciezko byloby wyczyścic, u siebie też muszę tam zajrzeć bo jak sie olej rozgrzeje to coś mi ciężko podnośi przy koncu i ciezko kierownica sie kreci.

Ja w 88 (taki sam zbiornik oleju jak 96) wyjmowałem te filtry i myłem w ropie, bo były z drobniutkiej siateczki. Chyba dopiero w megach są wkłady papierowe.


,, Bo ja się czuję .......... maleńki jak robak, ......... ale króla nie widzę większym od siebie. " - jak mawiał Pan Franciszek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

czyli tak jak myslalem z tymi filterkami, cos podobnego jak w C 330 w skrzyni .

a wracajac do classa dzis popatrzylem na ten zbiorniczek i domyslam sie ze te filterki sa tam gdzie do tego zbiorniczka od strony kabiny wchodza 2 przewody hydrauliczne, przykrecone do plytek z kroćcem zas ktore sa przykrecone do zbiorniczka na 4 sruby, czy dobrze mysle ? czy sa gdzies indziej ?

Kolego stas ktoredy spuszczales olej ? przez silownik wspomagania na tylnej osi ?

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stas    7

Olej spuszczałem przez ten siłownik od wspomagania, ale ja wymieniałem olej więc spuszczałem cały.

Filtry można wyjąc bez spuszczania oleju. Trzeba odkręcic zbiornik i go położyc tymi przewodami do góry i odkręcic te 4 śruby i wyjąc filtr.

Tylko trzeba uważac na korek wlewowy, bo ma opowietrznik i tam może wylewac się olej.


,, Bo ja się czuję .......... maleńki jak robak, ......... ale króla nie widzę większym od siebie. " - jak mawiał Pan Franciszek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

nie wiem czy u mnie da rade go wykrecic bo pompa jest chyba do niego przykrecona ale pokombinuje cos.

dzieki koledzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    6

Podepnę się do tego tematu. Moim problemem są wibracje pod czas jazdy na przyspieszeniu ( jak przyspieszacz jest na maksa lub w położeniu prawie na maksa) nie zależenie czy jest to 1 czy 2 czy 3 bieg a także niezależnie od tego jakie są obroty silnika. Wibracje te są strasznie wkurzające bo sprawiają wrażenie jakby kombajn miał się zaraz rozpaść. Jak pracuję bez przyspieszenia to wszystko jest w porządku. Co może być przyczyną takiego stanu. Kombajn to Claas dominator 86.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alio    116

Również jestem ciekaw odpowiedzi na pytanie Wojtka. W moim 86 jest niemal dokładnie tak samo. Może po prostu ten typ tak ma? Wie coś ktoś na ten temat?


Witold zdjął lekkim płaszczem jorurt z

 drzewka...
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarekw    2

Jeszcze ja zapytam o zbyt wysoką temperaturę silnika przy pracy pod obciążeniem. Mam Dominatora 96, silnik - mercedes z turbiną. Chłodnica zalana płynem, każdego dnia czyszczonaa sprężonym powietrzem ale bez rezultatu, tzn. przy pełnym obciążeniu silnik osiąga zbyt wysoką temperaturę, wskazówka dochodzi do "czerwonego pola", wystarczy chwila pracy na mniejszych obrotach i temperatura spada. W praktyce wyglądało to tak, że od mometu wysypania zboża (wskazówka wraca do "pionu") do momentu nakoszenia następnego pełnego zbiornika, temperatura podchodziła pod czerwone, gdy znowu wysypywałem zboże na małych obrotach, temperatura wracała do normy. Przy jeździe "jałowej" temperatura spada praktycznie na dolną częśc zielonego zakresu i tak trzyma cały czas niezależnie od tego czy jadę po polu czy po drodze i niezależnie od obrotów silnika.

Codziennie kontrolowałem poziom płynu w chłodnicy i cały czas był jednakowy, nie było śladu aby go ubywało. Silnik oleju też nie bierze, codziennie sprawdzałem i cały czas jednakowy poziom, silnik zalany Mobilem Delvac.

 

Co to może byc? Bo ja już nic z tego nie rozumiem.


Poszukuję osób posiadających pojemniki paszowe "POJ-PASZ" firmy BIN, proszę o kontakt przez PW lub gg 1772781

"Wymagajcie od siebie choćby inni od was nie wymagali" - Jan Paweł II

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendos512c    0

jarekw miałem identyczne objawy w moim dominatorze 96 i jeszcze jak załączyłem wszystkie światła to mrużyła mi kontrolka z ładowania a to wszystko z powodu lużnych pasków na alternatorze napiołem je i problem zniknoł :)

Edytowano przez fendos512c

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarekw    2

Nie znam się na mechanice za bardzo, ale co mają paski na alternatorze do grzania się silnika? Ze światłami to się zgodzę, słabe ładowanie, więc napięcie pasków pewnie rozwiązało ten problem.

I jeszcze jedno mi się przypomniało, przy rozgrzanym silniku, gdy schodziłem do bardzo niskich obrotów to potrafiła mi "mignąc" kontrolka od ciśnienia oleju (od ładowania też - więc paski alternatora muszę sprawdzic).


Poszukuję osób posiadających pojemniki paszowe "POJ-PASZ" firmy BIN, proszę o kontakt przez PW lub gg 1772781

"Wymagajcie od siebie choćby inni od was nie wymagali" - Jan Paweł II

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

pompa wody jest napedzana tymi samymi paskami co alternator wiec jak jest luz to nie przegania dobrze plynu po silniku i chlodnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendos512c    0

Nie znam się na mechanice za bardzo, ale co mają paski na alternatorze do grzania się silnika? Ze światłami to się zgodzę, słabe ładowanie, więc napięcie pasków pewnie rozwiązało ten problem.

I jeszcze jedno mi się przypomniało, przy rozgrzanym silniku, gdy schodziłem do bardzo niskich obrotów to potrafiła mi "mignąc" kontrolka od ciśnienia oleju (od ładowania też - więc paski alternatora muszę sprawdzic).

No teraz już wiem że nieznasz się na mechanice ale tak jak poprzednik napisał że paski te napędzają też pompę wodną a napisałem na alternatorze ponieważ paski napina się alternatorem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    6

Również jestem ciekaw odpowiedzi na pytanie Wojtka. W moim 86 jest niemal dokładnie tak samo. Może po prostu ten typ tak ma? Wie coś ktoś na ten temat?

 

 

Według mnie to jednak jakaś awaria będzie tylko gdzie jej szukac. Macie panowie jakieś pomysły??

Edytowano przez wojtek918

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

po kolei... Termostat , pompa wody pada, jak na wodzie latasz to juz moze byc chlodnica konkret kamieniem zabita

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarekw    2

Kolego Uziu92 oraz fendos, dzięki za informacje. Nie znam się na tym, dlatego zapytałem, ale to dobrze, bo poza tą przypadłością, mój dominator śmiga całkiem dobrze, wiec jest dla niego nadzieja ;)

To może jeszcze coś zapytam, chodzi mi o dwie rzeczy: pierwsza to dolny pas klinowy jezdny (ten przy wariatorze jazdy) czy można go jakoś naciągnąc, bo zaczyna mi się ślizgac i czasami po miękkim terenie jest problem z podjechaniem czy cofnięciem (np. pod górkę). Tak dzieje się bez używania przyspieszacza, gdy go załącze - pas słychac ale kombajn reaguje. Przymierzam się do jego wymiany - słusznie?

Sprawa druga - pompa hydrauliki, przy rozgrzanym silniku bardzo słabo działa hydraulika (np. podnoszenie hedera, rozkładanie rury), mechanik proponuje wymianę na nową pompę. Czy jest coś co można zrobic jeszcze aby upewnic się, że tylko wymiana pompy może pomóc. Czy może to byc związane w jakiś sposób z zapchanym filterm o którym zresztą Koledzy pisali wyżej?

 

A jeśli chodzi o moją niewiedzę w kwestii mechaniki, to skromnie powiem, nie można przecież znac się na wszystkim ;) :rolleyes:


Poszukuję osób posiadających pojemniki paszowe "POJ-PASZ" firmy BIN, proszę o kontakt przez PW lub gg 1772781

"Wymagajcie od siebie choćby inni od was nie wymagali" - Jan Paweł II

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ARTI2019
      Przymierzam się do zakupu xp31, na co szczególnie zwrócić uwagę? i jakie opinie macie o tych kombajnach, przesiadka będzie z bizona więc pewnie spory przeskok natomiast zastanawia mnie awaryjność głównie na forach najwięcej tematów awaryjności jest o elektronice? głupi nie jestem proste tematy sam ogarnę natomiast co z sterownikami itd? 
      jak awaryjność podsiewaczy? też coś słyszałem żeby uważać i ogólny komentarz użytkownika potrzebny  
            Cytuj   Edytuj
    • Przez Thorod
      Witam, mógłby ktoś wytłumaczyć czym się różnią oba komputery w serii lexion 400? (98r). Co jest lepszym wyborem, jak z awaryjnością tych serii?
    • Przez Qbszon
      Zastanawiamy się nad kupnem kombajnu bizon odpada zastanawialiśmy sie nad jakimś claasem dominatorem jaki byscie mogli polecić na 60 ha?
    • Przez Cezar81
      Witam kolegów. Martwi mnie dziwny odgłos w trakcie jazdy lexion 420 ale tylko powyżej 20km/h zastanawiam się czy to coś w skrzyni czy zwolnice ... Spotkał się ktoś z czymś takim... Dodam że zmiana biegów bez jakichkolwiek zgrzytów a stany oleju prawidłowe 
    • Gość
      Przez Gość
      Planuję zakup kombajnu na 90ha głównie zboża w grę wchodzą wszystkie marki. Proszę o opinię na temat tych kombajnów. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj