Skocz do zawartości
mariuszzajac

rozmrożona chłodnica oleju w 1201

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Potrzebuję pomocy. Ostatnio po spuszczeniu wody z ciągnika musiała w chłodnicy oleju zostać woda i zamarzła, kiedy rano wlałem wodę zaczęła mi przy pokrywce od strony zbiornika na olej hydrauliczny uciekać. Podejrzewam, że tylko uszczelniacz poszedł bo leje się na łączeniu. Moje pytanie jest takie, czy mogę po spuszczeniu wody ten dekiel odkręcić czy muszę też olej spuścić bo nie wiem jak to w środku wygląda. Z góry dzięki za pomoc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obcio    0

w chłodnicy oleju nie ma wody tylko olej krąży w tym układzie więc nie mogła zostac woda w srodku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29

nie musisz oleju spuszczać, ale wkład chłodniczki pewnie też rozsadziło i woda poszła do oleju, także olej do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

david85    1

spuść olej z tej hłodniczki odkręcając korek (na klucz 14) u jej dołu i wtedy możesz śmiało pokrywkę odkręcać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Zastanawiałem się czy ten korek nie jest od oleju. Woda nie zmieszała się z olejem bo kilka razy sprawdzałem, woda jest czysta a poziom oleju też się nie zmienia. Jak zrobię tą chłodnice to zaleje płynem i będzie św. spokój

 

obcio@ olej jest chłodzony przez wodę z układu chłodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam tak fachowo to się nazywa wymiennik i po środku na dole jest korek spustowy odkręć i spuść olej jest go niewiele litr może dwa a następnie możesz odkręcić te dwa dekle i wyjąć wkład wymiennika są to takie rurki mosiężne wymyj je i dokładnie obejżyj czy nie są rozsadzone przez mróz najprawdopodobniej popękały dekle jeden lub obydwa obejżyjwszystko dokładnie i wymień co trzeba jak coś przeoczysz będzie szedł olej do wody i za***przy ci cały układ chłodzenia.a na przyszłość to nie spuszczaj wody przez kranik tylko zdejmój ten przewód co jest przy nim i masz 100% pewności że woda zleci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To samo mi powiedział sąsiad co 20 lat 120 jeździł(chodzi o to z wężem). mam nadzieje, że to tylko dekle bo traktor stał z góry jak spuszczałem wodę i niewiele prawdopodobnie w tym wymienniku zostało. Teraz stoi i za dużego 30-stka robi jak tylko będzie cieplej (bo teraz -10 w dzień) to się tym zajmę niestety do garażu tylko ciapek wchodzi:-(

Edytowano przez Matey
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    673

@obcio gdyby tam wody nie bylo to jaki sens by mialo zakladanie takowej chlodniczki?? o ile sie nie myle to w rurkach jest woda a do okolo krazy olej. mi tak rozsadzilo w ubielgym roku i na dodatek pokrywy to z weza od wody lecial olej pod cicnieniem. na Twoim miejscu bym raczej nie zakladal juz teko wkladu bo moze byc ktoras rurka pekla i nawet nie bedziesz wiedzial tylko poznasz po tym ze jest olej w wodzie. najlepiej jest kupic nowe pokrywy i wklad, no ale jak chcesz sie pobawic to uszczelnij silikonem z jednej strony wkladu te dziurki i powlewaj do tych rurek oleju napedowego i po kilku minutach bedziesz widzial czy z ktorejs rurki ucieka, sam tak sprawdzalem.



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziś -15 i tego nie ruszałem ale z tego dekla leciała woda i to czysta bo na śnieg się lało i było by widać gdyby tam był olej. Jeśli ten wkład będzie cienko wyglądał to od razu go wymienię a jeśli będzie dobrze wyglądał to go sprawdzę. Nie będę ryzykował kolejną awarią. W zeszłym roku robiłem hamulce i wymieniłem wszystko oprócz rozpieraków (docisków) i efekt jest taki, że prawe koło nie odbija a lewe hamuje na ostro. Także zero fuszerki co trzeba wymienić to trzeba wymienić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    673

u mnie dzis caly dzien trzymalo ponad -10 stopni a wieczorem juz bylo -15 stopni :unsure: do mojego 1224 wlalem plyn (oczywiscie ojciec kupil jakis eksperymentalny, niby do -37) i jest dziwna sprawa. sprawdzalem w chlodnicy i w wezach co ida od chlodnicy do wymiennika ciepla i tam nic nie zamarzlo ale w przewodze ktory wychodzi z lewej strony pompy wodnej niestety zamarzlo. jak to mozliwe?? nie mam w moim nagrzewnicy w kabinie wiec ta rurke z lewej strony popmy wodnej (ta ktora znajduje sie pod kolektorem wydechowym) mam polaczone z blokiem gumowym wezem i tam byl lod. jest taka mozliwosc ze do konca woda stamtad nie zleciala?? tylko troche sie dziwie ze tylko w tym miejscu bo ciagnik wczoraj dosc dlugo pracowal na plynie wiec raczej sie w ta resztka wody wymieszala z plynem. mozliwe ze byl lichy plyn?? ja tam uwazam ze najlepszy jest Petrygo na ale kupowal ojciec...



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1824

jeśli wlałeś płyn w czasie mrozu i przed tem spuszczałeś wodę też w mróz to moim zdaniem jest to możliwe :unsure: nie wiem jak w ursusach 6cyl. ale jak ostatnio orałem 80 to też przez około 5 razy w koło nagrzewnica była zamarznieta więc nie było obiegu przez ten gumowy wąż który ty masz połączony do bloku , dopierio póżniej woda się zagotowała i póściło . Poczekaj az mróz zelzeje zasłoń chłodnice zaluzją zeby płyn zrobił się max gorący i poczekaj z pół godziny -powinno póścić . Albo dopiero jak bedzie odwilż to samo rozmarznie :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    673

dzisiaj zrobilem dosc ostry przepal mojego 1224 i po paru minutach lod puscil. mialem dosyc duze problemy z odpaleniem ciagnika. dzisiaj byl u mnie mroz -23 stopnie wiec dosc dalo "po gaciach". musialem odpalac na "zaciag" i pomagac rozrusznikiem bo na samym rozruszniku ani rusz. a zanim wszedl na obroty to zaslaona dymna sie zrobila bo bialy dym z tlumika byl, pewnie bylo to spowodowane nierownym podawaniem paliwa przez pompe. ale to nie koniec problemow... gdy wlaczylem rozdzielacz od tura to pompa hydrauliki zaczela wyc i tur w ogole nie reagowal... pozniej zorientowalem sie ze olej w przewodach od rozdzielacza zamarzl ;) po 20 minutach pracy ciagnika na 1500 obr/min olej sie rozgrzal i moglem juz pracowac turem. chyba bede musial zainwestowac w olej hydrauliczny (HL), moze ten nie zrobi sie tak gesty i bedzie ok.



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XaWi    0

Witam niestety mnie tez to spotkało i wycieka mi woda pomiedzy deklem a obudowa i mam pytanie jak wyjać ten wkład zeby go sprawdzic czy on jest przykrecony i co z tym zrobic olej wymienialem i nie bylo sladu wody w nim tak ze morze nic sie z nim nie stalo bo wklad jest dosc drogi w porownaniu z caloscia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    60

Jak odkręcisz dekle (po spuszczeniu z wymiennika oleju) to wkładu już nic nie trzyma , delikatnie go wypychasz , ale jak chcesz sprawdzić jego szczelność ? Jeśli miałeś zamarźniętą wodę to sprawa jest raczej przesądzona . Z racji wyższego ciśnienia w układzie smarowania niż w układzie chłodzenia to olej będzie w wodzie . Miałem kiedyś taki problem , to wymieniałem też te dekle .

Edytowano przez fezoi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      ..
    • Przez Grandzik
      Witam mam pytanie czy w 12 w pompie wtryskowej olej wymienia sie oddzielnie czy to jest razem z silnikiem. I tak odbiegając od tematu do czego słuzy taka małą dzwignia z prawej strony pod siedzeniem?
    • Przez Misiak1177
      Witam, mam problem taki, że w 16 stuka mi coś w okolicy wałka rozrządu na wolnych obrotach to słychać najbardziej, jak dodam gazu to się ucisza, nie mam pojecia co jest napewno nie głowica, ani dół silnika stawiam na popychacze zaworowe te miseczki w które wkłada się laskę popychacza, miał ktoś taki przypadek lub wie co się dzieje gdy te miseczki są podjechane ?
    • Przez lajkzxc
      Witam. Ostatnim czasem zauważyłem że ursus 1634 stracił ,że tak powiem trochę na werwie. Iść idzie ale jednak to to nie co było wcześniej.  Trochę bardziej mułowaty sie zrobił. Podłączyłem  manometr aby sprawdzić ciśnienie doładowania i na postoju po dobrej przygazówce wskazówka ledwie się bujnie. Próbowałem puścić go na drogę, trójka i but to tak przy rozpędzaniu do 0,2,   może 0,3 bara wskazówka podskoczyła.    Jako takiego dymienia nie obserwuję, z odpalaniem zero problemu.   Co to może być?   Turbo,  Korektor dawki? Odłączałem korektor dawki, ten wężyk to brak zmian.  NIe chce bez potrzeby zmieniać turbiny jezeli jest ok.   Pozdrawiam i prosze o opinie. Jakie ciśnienia uzyskujecie w swoich szóstkach?
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.