mariuszzajac

rozmrożona chłodnica oleju w 1201

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Potrzebuję pomocy. Ostatnio po spuszczeniu wody z ciągnika musiała w chłodnicy oleju zostać woda i zamarzła, kiedy rano wlałem wodę zaczęła mi przy pokrywce od strony zbiornika na olej hydrauliczny uciekać. Podejrzewam, że tylko uszczelniacz poszedł bo leje się na łączeniu. Moje pytanie jest takie, czy mogę po spuszczeniu wody ten dekiel odkręcić czy muszę też olej spuścić bo nie wiem jak to w środku wygląda. Z góry dzięki za pomoc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obcio    0

w chłodnicy oleju nie ma wody tylko olej krąży w tym układzie więc nie mogła zostac woda w srodku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29

nie musisz oleju spuszczać, ale wkład chłodniczki pewnie też rozsadziło i woda poszła do oleju, także olej do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

david85    1

spuść olej z tej hłodniczki odkręcając korek (na klucz 14) u jej dołu i wtedy możesz śmiało pokrywkę odkręcać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Zastanawiałem się czy ten korek nie jest od oleju. Woda nie zmieszała się z olejem bo kilka razy sprawdzałem, woda jest czysta a poziom oleju też się nie zmienia. Jak zrobię tą chłodnice to zaleje płynem i będzie św. spokój

 

obcio@ olej jest chłodzony przez wodę z układu chłodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam tak fachowo to się nazywa wymiennik i po środku na dole jest korek spustowy odkręć i spuść olej jest go niewiele litr może dwa a następnie możesz odkręcić te dwa dekle i wyjąć wkład wymiennika są to takie rurki mosiężne wymyj je i dokładnie obejżyj czy nie są rozsadzone przez mróz najprawdopodobniej popękały dekle jeden lub obydwa obejżyjwszystko dokładnie i wymień co trzeba jak coś przeoczysz będzie szedł olej do wody i za***przy ci cały układ chłodzenia.a na przyszłość to nie spuszczaj wody przez kranik tylko zdejmój ten przewód co jest przy nim i masz 100% pewności że woda zleci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To samo mi powiedział sąsiad co 20 lat 120 jeździł(chodzi o to z wężem). mam nadzieje, że to tylko dekle bo traktor stał z góry jak spuszczałem wodę i niewiele prawdopodobnie w tym wymienniku zostało. Teraz stoi i za dużego 30-stka robi jak tylko będzie cieplej (bo teraz -10 w dzień) to się tym zajmę niestety do garażu tylko ciapek wchodzi:-(

Edytowano przez Matey
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    766

@obcio gdyby tam wody nie bylo to jaki sens by mialo zakladanie takowej chlodniczki?? o ile sie nie myle to w rurkach jest woda a do okolo krazy olej. mi tak rozsadzilo w ubielgym roku i na dodatek pokrywy to z weza od wody lecial olej pod cicnieniem. na Twoim miejscu bym raczej nie zakladal juz teko wkladu bo moze byc ktoras rurka pekla i nawet nie bedziesz wiedzial tylko poznasz po tym ze jest olej w wodzie. najlepiej jest kupic nowe pokrywy i wklad, no ale jak chcesz sie pobawic to uszczelnij silikonem z jednej strony wkladu te dziurki i powlewaj do tych rurek oleju napedowego i po kilku minutach bedziesz widzial czy z ktorejs rurki ucieka, sam tak sprawdzalem.



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziś -15 i tego nie ruszałem ale z tego dekla leciała woda i to czysta bo na śnieg się lało i było by widać gdyby tam był olej. Jeśli ten wkład będzie cienko wyglądał to od razu go wymienię a jeśli będzie dobrze wyglądał to go sprawdzę. Nie będę ryzykował kolejną awarią. W zeszłym roku robiłem hamulce i wymieniłem wszystko oprócz rozpieraków (docisków) i efekt jest taki, że prawe koło nie odbija a lewe hamuje na ostro. Także zero fuszerki co trzeba wymienić to trzeba wymienić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    766

u mnie dzis caly dzien trzymalo ponad -10 stopni a wieczorem juz bylo -15 stopni :unsure: do mojego 1224 wlalem plyn (oczywiscie ojciec kupil jakis eksperymentalny, niby do -37) i jest dziwna sprawa. sprawdzalem w chlodnicy i w wezach co ida od chlodnicy do wymiennika ciepla i tam nic nie zamarzlo ale w przewodze ktory wychodzi z lewej strony pompy wodnej niestety zamarzlo. jak to mozliwe?? nie mam w moim nagrzewnicy w kabinie wiec ta rurke z lewej strony popmy wodnej (ta ktora znajduje sie pod kolektorem wydechowym) mam polaczone z blokiem gumowym wezem i tam byl lod. jest taka mozliwosc ze do konca woda stamtad nie zleciala?? tylko troche sie dziwie ze tylko w tym miejscu bo ciagnik wczoraj dosc dlugo pracowal na plynie wiec raczej sie w ta resztka wody wymieszala z plynem. mozliwe ze byl lichy plyn?? ja tam uwazam ze najlepszy jest Petrygo na ale kupowal ojciec...



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1945

jeśli wlałeś płyn w czasie mrozu i przed tem spuszczałeś wodę też w mróz to moim zdaniem jest to możliwe :unsure: nie wiem jak w ursusach 6cyl. ale jak ostatnio orałem 80 to też przez około 5 razy w koło nagrzewnica była zamarznieta więc nie było obiegu przez ten gumowy wąż który ty masz połączony do bloku , dopierio póżniej woda się zagotowała i póściło . Poczekaj az mróz zelzeje zasłoń chłodnice zaluzją zeby płyn zrobił się max gorący i poczekaj z pół godziny -powinno póścić . Albo dopiero jak bedzie odwilż to samo rozmarznie :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    766

dzisiaj zrobilem dosc ostry przepal mojego 1224 i po paru minutach lod puscil. mialem dosyc duze problemy z odpaleniem ciagnika. dzisiaj byl u mnie mroz -23 stopnie wiec dosc dalo "po gaciach". musialem odpalac na "zaciag" i pomagac rozrusznikiem bo na samym rozruszniku ani rusz. a zanim wszedl na obroty to zaslaona dymna sie zrobila bo bialy dym z tlumika byl, pewnie bylo to spowodowane nierownym podawaniem paliwa przez pompe. ale to nie koniec problemow... gdy wlaczylem rozdzielacz od tura to pompa hydrauliki zaczela wyc i tur w ogole nie reagowal... pozniej zorientowalem sie ze olej w przewodach od rozdzielacza zamarzl ;) po 20 minutach pracy ciagnika na 1500 obr/min olej sie rozgrzal i moglem juz pracowac turem. chyba bede musial zainwestowac w olej hydrauliczny (HL), moze ten nie zrobi sie tak gesty i bedzie ok.



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XaWi    0

Witam niestety mnie tez to spotkało i wycieka mi woda pomiedzy deklem a obudowa i mam pytanie jak wyjać ten wkład zeby go sprawdzic czy on jest przykrecony i co z tym zrobic olej wymienialem i nie bylo sladu wody w nim tak ze morze nic sie z nim nie stalo bo wklad jest dosc drogi w porownaniu z caloscia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    63

Jak odkręcisz dekle (po spuszczeniu z wymiennika oleju) to wkładu już nic nie trzyma , delikatnie go wypychasz , ale jak chcesz sprawdzić jego szczelność ? Jeśli miałeś zamarźniętą wodę to sprawa jest raczej przesądzona . Z racji wyższego ciśnienia w układzie smarowania niż w układzie chłodzenia to olej będzie w wodzie . Miałem kiedyś taki problem , to wymieniałem też te dekle .

Edytowano przez fezoi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
friz    0
Napisano (edytowany)

Da się jakoś odkręcić tą pokrywe (od strony kabiny do ktorej jest przymocowany kranik) bez zdejmowania calej chodnicy? jedna ze srub dotyka sciany obudowy i raczej nie pojdzie, duzo bedzie roboty ze zdjeciem tej chlodnicy? 

Druga sprawa wody zostalo troche (nie zleciała do konca) a gdy wlewalem dzis wode lała sie przez te pekniecie czysta, bez oleju, to znaczy ze nie rozerwalo tych rurek od wkladu? da sie to sprawdzic 'na oko'?

Edytowano przez friz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kobra66
      Witam! Może ktoś wie a moż posiada klucz którym można odkręcić nakrętkę od mocowania pompy wtryskowej od strony bloku silnika, albo podpowiedźcie czego do tej operacji używacie. Liczę na pomoc, pozdrawiam
    • Przez XaWi
      witam odalem pompe wtryskowa ursus 1014 do regeneracji po powrocie nie moge ustawic zaplonu a nic wiecej oprocz pompy w tym czasie nie robilem  wydaje mi sie ze sprzegielko jest nie to lub cos w pompie jak ustawic teraz zaplon  .ciagnik odpale lecz po dodaniu gazu slabo reaguje na niskich obrotach na  gaz na wyzszych jest lepiej zbiera sie odrazu lecz gdy spuszcze do ok 500 i dodam gaz to trwa to pare sekund proszę o porady co mam robic gdyż ciągnik mam jeszcze nie dotarty
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
    • Przez tobi0092
      Witam wszystkich forumowiczów .Mam problem w ursusie 1014 ,a mianowicie popychacz laski zaworowej tzw.szklanka spada w dół bloku co powoduje stuk w silnik poprzez zbyt duży luz zaworowy. Zaznaczam  ze zawory ustawione na luz 0.25 na ssacym i 0.3 wydechowy. Po wyciągnięciu laski z gniazda silą i ponownym ustawieniu zaworów problem się powtarza . Co może byc przyczyną takiego zachowania .Reszta szklanek pozostaje w swoim miejscu .Może ktoś się spotkał z takim problem i coś doradzi w tej kwestii.
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.