bogusk

grzałka płynu chłodniczego Forterra

Polecane posty

bogusk    0

kupiłem grzałkę do forterry nie wiem miejsce której zaślepki i w jaki sposób ją zamontować .Proszę o podpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mackov    6

a po co ci ta grzałka jak ci forterra nie pali to posprawdzaj świece daj do naprawy wtryskiwacze moja ma 5 lat i odpala na -15 dzis rano nią jeździłem. opisz co ci sie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

Grzałka to jest super sprawa i polecam jak najbardziej. Nawet przy -32 odpalał tak lekko jak bym przed chwilą zgasił, oby tylko paliwo było w zbiorniku "Polarne"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
buchaj    0

Tu nie rozchodzi się o to czy zapali czy nie. Rozruch silnika na zimno w takie mrozy jest dla niego zabójcze. Zastosowanie grzałki płynu chłodzącego znaczenie podwyższa żywtność silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bogusk    0

a po co ci ta grzałka jak ci forterra nie pali to posprawdzaj świece daj do naprawy wtryskiwacze moja ma 5 lat i odpala na -15 dzis rano nią jeździłem. opisz co ci sie dzieje

 

po prostu myślę że na ciepłym będzie mu łatwiej gdy temperatura spadnie poniżej 20 w starym 7045 doskonale się sprawdza forterra ma 3 lat i od początku ciężko kręci pewnie to wina baterii a wtryski wymieniałem w sierpniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrianos    30

nasza forterra też słabo pali jak na chłodzie postoi, i nie muszą to być mrozy rzędu -20


Sprzedam:
- zbiornik na mleko 2500 litrów
- beczkowóz 4000litrów Meprozet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Nasza też słabo pali, od nowości, te typy tak mają. NH mały 70 koni silnik iveco odpalił dzisiaj na dotyk, a było -10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek23    12

Witam

 

 

W mojej mam grzałkę 1000 Wat od 6 lat.

Dzisiaj po 20 min. grzania silnik odpalił tak jak normalnie nagrzany, bez białego dymu i charakterystycznego klekotania.

Normalnie bez grzania nawet w temp. ok. 0 st. to dymi na biało 10 sek.


_____________________________________________


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bogusk    0

Witam

 

 

W mojej mam grzałkę 1000 Wat od 6 lat.

Dzisiaj po 20 min. grzania silnik odpalił tak jak normalnie nagrzany, bez białego dymu i charakterystycznego klekotania.

Normalnie bez grzania nawet w temp. ok. 0 st. to dymi na biało 10 sek.

witaj czy sam ją montowałeś bo ja zastanawiam się w którym korku ją zamontować czy w ogóle go wybić cz wywiercić otwór podpowiedz proszę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Do grzałki powinna być instrukcja montażu, w instrukcji ciągnika też powinno być gdzie producent przewidział montaż. . Powinieneś wyjąć zaślepkę z boku bloku silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildbream    0

nie wiem czy to coś pomoże ale w starszych zetorach zakładało się chyba w pierwszy otwór od strony kabiny

i druga sprawa że nie wiem czy masz wkręcaną tą grzałkę (to by było spoko) ale kiedyś były jakieś takie wklepywane czy jak to się nazywa i zdaje się że to takie proste do zrobienia nie jest - w sensie żeby było szczelnie i wszystko ok, ale podkreślam że to są info zasłyszane bo sam tego nie robiłem

 

co do sensu to pewnie to sens ma bo rozgrzany silnik chętniej odpali

druga sprawa na ciężkie odpalanie to regulacja luzu zaworowego u mnie trochę pomogła, chociaż jak dzisiaj przypiliło -17 w nocy to i tak nie odpalił :unsure:


- NOBODY expects the Spanish Inquisition! Amongst our weaponry are such diverse elements as: fear, surprise, ruthless efficiency, an almost fanatical devotion to the Pope, and nice red uniforms
- Oh damn!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek    5

u mnie w 10540 (blok silnika pewnie taki sam jak w forterze) grzałke mam zamontowaną po prawej stronie silnika, po tej co pompa wtryskowa. trzeba było odkręcić zaślepkę i uchwyt od linki gazu ręcznego. ta zaślepka jest na końcu bloku silnika, najbliżej kabiny.

w moim 10540 też bardzo ciężko kręci rozrusznik :unsure:.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

Ja w swoim 9540 miałem grzałke super sprawa 10-15 min i ciągnik palił za 1 razem teraz na 2 przeglądzie mają mi założyć też do Forterry grzałke chociaz narazie pali na dotyk ale jak bedzie grzałka to nic nie zaszkodzi i silnik na początku równiej pracuje też.


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
racha    3

Nasza też słabo pali, od nowości, te typy tak mają. NH mały 70 koni silnik iveco odpalił dzisiaj na dotyk, a było -10

Moja forterra pali świetnie dzisiaj było -17 i bez problemu zapaliła ma 930 mtg. mój wujek ma 7745 turbo silnik po remącie i przy -5 nie może bez grzałki zapalić a mój lampo 70 w ma zrobione 3300 mtg. i przy - 10 jest problem zapalić a jak jest - 15 to niema szans a w starym 10145 silnik był już naprawdę słaby a przy - 15 zapalał tylko pompę oleju się wyłączało mimo to polecam grzałkę bo napewno rozruch na cieplejszym silniku na pewno jest zdrowszy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

No trzeba będzie pomyśleć o grzałce - ciągnik ma ponad 5000 mth to już ma prawo ciężej palić, ale damy mu nowy aku i świece może będzie lepiej palić. Ale jak nie zapala to go zaciągamy i po sprawie, zresztą mamy inne ciągniki. NH 70 koni ma prawie 6000 mth i pali na dotyk, nic tam nie robione przy silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bogusk    0

u mnie w 10540 (blok silnika pewnie taki sam jak w forterze) grzałke mam zamontowaną po prawej stronie silnika, po tej co pompa wtryskowa. trzeba było odkręcić zaślepkę i uchwyt od linki gazu ręcznego. ta zaślepka jest na końcu bloku silnika, najbliżej kabiny.

w moim 10540 też bardzo ciężko kręci rozrusznik ;).

dzięki za podpowiedż właśnie w forterze jest taka zaślepka tylko nie chciałem na ślepo eksperymentować bo w 7045 jest zamontowana z lewej strony w pierwszym korku od kabiny tylko w forterze musiał bym wiercić bez wybijania zaślepki gdyż średnica otworu byłaby mniejsza niż średnica korka dlatego spróbuję z prawej strony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cez4R    1

Mam pytanie do posiadaczy grzałek w Forterze/Proximie czy też 7540-10540. Jaką grzałkę kupić bo dedykowanych nigdzie nie widzę-taką bez śrub od 7211 czy na 2 śruby jak od 8011?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marciano    7

też miałem problem z odpaleniem swojego 9540 w mrozne dni, jednak wczoraj wymieniłem pompkę przy pompie wtryskowej ze zwykłej na nowa marki Bosch ( stara przepuszczała paliwo przy odpowietrzaniu a podczas postoju - powietrze ) , teraz wreszcie się nie zapowietrza i zapala "za pierwszym razem" nie trzeba hehłać tak długo jak kiedyś, naprawdę polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marciano    7

nie mogę otworzyć tej stronki granit ale dokładnie założyłem coś takiego:

http://www.fdrfuelpump.com/en/urun.php?id=216

http://www.hermon.com.pl/uploads/images/download/pump.pdf - pozycja 24

http://www.allegro.pl/item877984666_pomka_paliwowa_zetor_ursus_zasilajaca_bosch.html

koszt, jedyne 35zł w punkcie sprzedaży zetor a radość z bezproblemowego odpalania bezcenna, pamiętam kiedyś zimą też miałem problem z odpalaniem 7211 jednak gdy pod pompowałem to jakoś zapalał a diabeł tkwił w takim szczególe, naprawdę polecam wszystkim ponadto przy odpowietrzaniu nie rozchlapuje paliwa jak tamta stara pompka, taka samą założę do Bizona Z056, bo tez nieraz trzeba go odpowietrzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cez4R    1

Dzięki bardzo, właściwie miałem na myśli sposób mocowania, żeby pasiła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

a obie są dedykowane do tej proxy?? jak tak to chyba nie ma większej różnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj