Skocz do zawartości
kamilek0912

ARiMR-pytania chetnie odpowiem

Polecane posty

WHATEVER


kamilek0912    2

@Kuki19@ jak masz zamiar trzymac wiecej swin jak te dwie to zrob inaczej.Bo zeby zarejestrowac te male teraz to musisz miec ich badania lekarz trzy razy musi pobrac od nich krew itd za duzo zachodu.poprostu kup maciore i nie trzeba wtedy zadnych badan te prosiaki ktore masz i kupisz bedziesz rejestrowal jako ze sa od tej maciory i po problemie zbednym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

adamj24    8

Mam pytanie do kolegów z ARiMR czy jesteście w stanie powiedzieć w jakim procencie zostały wydane decyzje o dopłatach w waszych BP. Czy kasę płaci dalej centrala czy już BP co miało podobno być wprowadzone w tym roku. Czy wiecie ile procent rolników otrzymało kasę na konta i jak to się ma do ilości wydanych decyzji. Pytam z ciekawości bo już przed świętami ARiMR zaprzestał chwalić się informacją jak to sprawnie wypłaca kasę, biorąc pod uwagę tempo z początku grudnia 65 tys przelewów dziennie to po 22 dniach byłoby po sprawie w grudniu mieliśmy 21 dni roboczych czyli dziś powinniśmy odkorkować szampana na zakończenie akcji a tymczasem w mojej okolicy dopiero nieliczni otrzymali decyzje o kasie na razie marzymy. Informacja o rzekomych wypłaconych dopłatach też stanęła na 700 tys z haczykiem. Interesuje mnie ile w tych informacjach jest prawdy a ile politycznego pr’u

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


jaro    163

Chyba robią jak zwykle-był u mnie wczoraj mój teść-okazało się że dopłaty (wszelkie) otrzymał już tak dawno temu że zapomniał biggrin.gif -ma małe gospodarstwo więc podejrzewam że jak zwykle na początek wypłacają tym najmniejszym w myśl zasady 20 % kasy dla 80% rolników-i statystyki zaczynają wyglądać poprawnie biggrin.gif .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

helmut    0

Pytanie do pracownika agencji. Na stronie agencji po zakończeniu naborów było podawane procentowe wykorzystanie środków w poszczególnych województwach, chodzi mi o "modernizację gospodarstw". Pytanie jest czy to było wykorzystanie puli na dany rok czyli 2009 czy na cały okres finansowania czyli 2007-2013 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ferdek07    62

Na stronach agencji jest wykaz beneficjentów przyznane środki z UE, no i tam nie ma całej kwoty dopłat bezpośrednich jakie dostali rolnicy, więc pytam jakiej części dopłat tam nie podają, ONW jest ok, rolnośrodowiskowe też ale dopłaty bezpośrednie to tylko pomoc ue bez krajowej czy jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kamilek0912    2

co do tych przelewow to wiem ze decyzje u nas zostaly wyslane wszystkie.wrocily i sa zaksiegowane wiec oieniadze na koncie powinny byc do 3 tygodni po otrzymaniu decyzji jezeli wszystko jest ok.bo czesto jest zamet.rolnik likwiduje konto ale nie podaje nowego numeru tylko ten ktorego nie ma i kasa krazy.

decyzje duzych gospodarstw sa na koncu wiec najpierw sa obslugiwane te male u nas jest takich wiekszych gosp ok. 100ha i wiecej okolo 30 wiec to malo.jezeli jest wszystko poprawnie to ludzie juz w polowie listopada mieli decyzje.

co do tych danych ze strony to nie mam pojecia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jaro    163

Rozmawiałem z paroma znajomymi-zdecydowanie żadnego zamętu z kontami nie mają-decyzje dostali już w listopadzie (i na samym początku grudnia) a na kontach pustki biggrin.gif -jakby nie liczyć to mija już 5 a nie 3 tygodnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukaszz110    2

świętą prawde mówi @jaro ja mam takie samo nazwisko jak wujek i dostałem kase dopiero tydzien temu a wujek jeszcze nie chociaż ten sam areał

a wujek który ma 7 ha tez nie dostał więc wypłaty środków przez ARIMR to nie według wielkości gospodarstw bo też ma to samo nazwisko i ta sama miejscowość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kamilek0912    2

moze poprostu wasza agencja obsluguje wiecej wnisokow nasza jest stosunkowo mala bo tylko 7000 wnioskow wiec w wiekszych moze byc inaczej mowie jak jest u nas.nazwisko nie wchodzi w rachube tu chodzi o kolejnosc sprawdzenia wniosku i wystawienia decyzji rownie dobrze twoj wniosek mogl byc pierwszy a jego w polowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukaszz110    2

ciekawe jak razem w jednym dniu jechaliśmy do oddziału jednym samochodem i składalismy wniosek :)

no ale cos tam mósi być ze jakoś to idzie nie ważne nie ma co sie sprzeczać wazne ze decyzja wydana została poprawnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kamilek0912    2

dostarczona i odebrana?poprostu wasz oddzial wydaje pewnie wiecej decyzji obsluguje wiecej rolnikow i dlatego tak jest powiem ci ze 03.12.2009 zostaly u nas wyslane ostatnie decyzje obszarowe.nie liczac tych do ktorych byly poprawki ale to nieliczne.moze wujo mial kontrol a ty nie albo odwrotnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ahme999    115

pytanko w sprawie świnek: jakie są ewntualne kary lub restrykcje za niezarejestrowanie wszystkich utrzymywanych sztuk?

na razie mamy zakolczykowane wyłacznie lochy i częśc tuczników wyłącznie rejestrowana i tatuowana, ale juz na buhcie, tuczniki idą jak szły a na targowiskach jest problem sprzedać kolczykowane prosięta-własciwie to ludzie boją sie jak ognia kupowac rejestrowane prosiaki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


kamilek0912    2

zezeli nie masz rejestrowanych to zabieraja doplaty ale jak jest to kilka sztuk i sa male to mozesz w razie kontroli podciagnac ze dopiero sie oprosila i jeszcze nie rejestrowales.z kolczykami na targowisku jest problem pewnie bo za ubicie bezpodstawne rejestrowanych zwierzat sa sankcje karne.lepiej rejestrowac nic to nie kosztuje a przynajmniej swiety spokoj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ferdek07    62

Jakto zabierają dopłaty, wszystkich nie zabiorą chyba, jak już to 3% nałożą kary prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ahme999    115

też mnie dobiegła ta pogłoska ze niby całoroczne dopłaty obcinają, ąz dokopałem sie do zapisu, że jeśli jest to pierwszy raz to leci tylko kilka % jak mówi ferdek. chodzi mi bardziej o to czy teraz weterynaria nie będzie sie pluła w związku z chA? ewentualnej kontroli dokonuje powiatowy, czy "gminny" (?) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

blazek    2

U mnie od kad weszly swiadectwa na Aujaszke to na kazdym rynku jest pracownik z powiatowej wet i pilnuje swiadectw i zeby swinki mialy kolczyki albo numerki na uszach i jest spokuj ludzie nie maja wyboru jak chca kupic prosiaka musza wziac z nr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

fendt    0

Nie wie ktos czy w arimr w Wielkopolsce który numer jest rozpatrywany na PROW 2007-2013

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kamilek0912    2

musza wziac z numerem i wyrejestrowac na uboj.

tak najpierw jest 3% a potem caloroczne doplaty.kazda agencja wspolpracuje z okreslonymi weterynarzami i to oni to sprawdzaja i robia kontrole.mozesz miec jedna dwie sztuki na uzytek wlasny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ahme999    115

przeglądam właśnie "INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA „PLANU ROZWOJU GOSPODARSTWA”" na MGR , i zastanawiam sie, co może sie satć, jeżeli np z powodów chorób stada nie uda mi sie zgodnie z programem osiągnąć jakiejś tam wartości stada(np na cha wszystko mi wibiją)? spotkał sie ktoś z takim przypadkiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kamilek0912    2

nie bylo jeszcze nic takiego nie slyszalem...ale wiem ze w takim wypadku uboj jest dozwolony gdy zwierze jest chore i nie nadaje sie do transportu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ahme999    115

chodzi mi tu o założenia wpisane w MGR a nie transport. ale mniejsza o to;)

 

czy nie wydaje Ci się że stawki SGM dla liczenia ESU w trzodzie nie są wygórowane(nie narzekam oczywiście, bo to zwiększa ESU;)) ? czy więc wystaczy pomnozyć te 580zł za tucznika przez ilość i potem od raz do wzoru na ESU? czy jeszcze trzeba coć od tego odjąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiesaw    1

Witam, czy może coś dokładniej wiecie o dopłatach do bydła i owiec na południu? ;)

A także o innych nowościach 2010 - UPO do ugorów? :P

Czy w przypadku krów będzie się liczyć 10 szt. fizycznych, powyżej 36 miesięcy, zarejestrowanych na "koncie" rolnika w dniu "referencyjnym" 14 lub 15 03. 2010?

Czy może będą wyliczane DJP?

W przypadku posiadania ciut większej ilości krówek dostanie się zero tej dopłaty, czy może za 10 tak, a za więcej (11, 12 ) nie? Kiedy to będzie wiadomo - w formie np. projektu rozporządzenia a nie "gdybania". Pytam, bo wolałbym sprzedać przed tzw. dniem referencyjnym swoją nadwyżkę ponad 10 i dostać dopłatę... .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kamilek0912    2

mysle ze bedzie cos wiadomo pod koniec stycznia do polowy lutego bo teraz narazie to tak jak napisales tylk0 "gdybanie".

a co do wylicznia ESU to nie mam pojecia kolego.zajmuje sie tylko wprowadzaniem zwierzat do systemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez coolman111
      Jakie są ceny ziemi w waszych rejonach?
       
      Wątek o cenach ziemi w 2013 i dyskusja z tym związana dostępna tu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/72441-ceny-ziemi-2013/
      Dyskusja o cenach we wcześniejszych latach do zobaczenia tu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/5089-ceny-ziemi/
       
      Statek a co ma powiedzieć "normalny" rolnik co ma z 20ha . Kupować działki o pow. nie więcej jak 1ha i bawić się na takich małych powierzchniach jeśli powiedzmy jest przyzwyczajony, że ma co najmniej z 10ha w jednym kawałku.
    • Przez karol
      Zapraszam do wypowiadania się na temat prowadzenia rozrachunków z tytułu VAT w gospodarstwach rolnych. Jakie są Wasze doświadczenia?
    • Przez jestem_z_miasta
      Cześć, 
      mam nadzieję, że trafiłem w dobre miejsce. Odziedziczyłem 6 hektarów ziemi (2 łąki, 4 ziemi) łąki w 3 działkach, pola w 2 + budynki gospodarcze i maszyny. 
      I nie wiem co z tym zrobić. 
       
      Mieszkam w mieście 70km od wsi w której znajduje się ziemia. I raczej nie zostawię mojej pracy, bo po prostu ją lubię, a codziennie dojazdy nie wchodzą w grę. 
       
      Mielibyście jakieś porady, co mógłbym zrobić, aby zarabiać na tej ziemi i jednocześnie nie musieć tam pracować non - stop? Szukam czegoś, co pozwoli wyciągnąć z tego więcej niż na dzierżawie. 
       
      Mam nadzieję, że ktoś podrzuci jakieś fajne pomysły  
       
      dzięki!
    • Przez Arni
      Czy musieliście zrobić plan i dostać pozwolenie od sąsiadów żeby zrobić dach na oborze?
      Jak to było u was?
       
       
      Pozdro Arni
    • Przez xPatrx
      Siema! Jak się odnosi prawo do jazdy traktorem z pasażerem?? Mówię o takich zwykłych ciągnikach jak T25, c330, c360, itp? Bo wiem, że te nowe mają wbudowane 2 siedzenie.
×