Polecane posty

Primula94    176
11 godzin temu, kr9292 napisał:

Fajnie ci doją, tylko czemu tak na raty raz soja raz kukurydza?

Bo soja idzie dla wszystkich w zaleznosci od mleka od 100gr- do calej szufelki tam moze byc i 1.5 kg i to idzie przed wygarnianiem resztek ( ladnie czyszcza stol paszowy i z 3.5t zostaje mi mala taczka , max 2).

A qq dostaja te wycielone i troche co sie nie pozacielaly. 

W tamtym roku dawapem mokra z bb , ale z jakoscia roznie a sam nienie robiłem.

11 godzin temu, dabrowskit napisał:

A to czemu pod ocenę nie chcesz?

Wczesniej chciałem, ale to jeszcze rodzice rzadzili i mowili ze za slabe krowy po ocene😁 a teraz mam przeladowana uwieziowke i juz nie chce zeby mi sie ktos tu platal. I mam sianokiszonke w balotach, wiec tez ciezko dokladnie dawki ustawic. Jak to ogarne to moze wejde.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf2551    1

Jaka polecacie pasze na okres 2-3 tygodnie przed wcieleniem z solami gorzkimi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
royal261    10

Jaki tłuszcz chroniony bezzapachowy polecacie teraz mam z soymaxa ale ma intensywny zapach i krowy nie chcą jeść rozdojeniówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kr9292    539

Do rozdojenia tłuszczu nie polecam, poza tym do niego nie trzeba przyzwyczajac krowy jak do innych pasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dodi    183
2 godziny temu, royal261 napisał:

Jaki tłuszcz chroniony bezzapachowy polecacie teraz mam z soymaxa ale ma intensywny zapach i krowy nie chcą jeść rozdojeniówki

Palmfett z Blattiny jest bezwonny. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek74    2472

z biofeed też bezwonny ogólnie to każdy nie za chętnie jedzą a ten smierdzacy chyba najlepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
3 godziny temu, mf2551 napisał:

Jaka polecacie pasze na okres 2-3 tygodnie przed wcieleniem z solami gorzkimi ?

"Przygotowanie" premiks z Agrocentrum. Tam są sole gorzkie otoczkowane i nie spada pobranie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kr9292    539
3 godziny temu, Primula94 napisał:

Dlaczego?

Krowy ograniczaja pobieranie, wątroba dodatkowo dostaje obciążenie bo musi ten tłuszcz "przerobić" 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszek1000    404

dochodzi do stłuszczenia wątroby. A na końcu tłuszcz z siebie pobiera i zostanie uszkodzona i po krowie rip  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiano12332    20

Ja ostatnio testuje rozdojeniowke bez tluszczu, zwiekszylem kuku i wyniki sie trzymają, śr bialko 3.58

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, mf2551 napisał:

Jaka polecacie pasze na okres 2-3 tygodnie przed wcieleniem z solami gorzkimi ?

Kolega bierze z blattina blatmilk start 1 , jest z gorzkimi solami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DamianWilk    22

ja nie daje zadnych witamin zasuszeniowych, zadnych tłuszczów chronionych itp tylko gliceryna w ilosci 50ml pod pysk na tmr I okres 3 tygodni siano podaje dla apetytu oraz wypłenienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinffff    192

bez zasuszeniowych u wieloródek łożyska u nas stoją na amen. Oczyszczanie macicy po porodzie słabe, a apetyt w kratkę. Grunt aby lekarz nie odwiedzał i mniejsze koszty produkcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolnikTivi    19

Ja daje korektor taki korektor energetyczny

Na100kg kukurydzy mielonej

25kg tłuszczu chronionego 

40 kg soi 

Max 2.5 kg dziennie 

Plus witaminy kreda itp.. 

Stosuje juz kawałek czasu i dobrze się sprawdza 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Primula94    176
Dnia 10.01.2020 o 20:25, kr9292 napisał:

Krowy ograniczaja pobieranie, wątroba dodatkowo dostaje obciążenie bo musi ten tłuszcz "przerobić" 

U mnie sie super sprawdza. Na poczatku bralem z bllatiny, ale z pomieraniem był problem, pozniej przeszedlem na profat. Zaczely lepiej pobierac ( kilka opotnych zawsze sie trafialo). Ale ogolnie po tych tluszczach naprawde bylo widac efekt po wycielenia. Ograniczenie ketoz do minimum.

Ale chcialem jeszcze polepszy , zwiększyłem udzial tluszczu i zrobilem taki myk ze daje 50/50 profat/gluko. Od tamtej pory wszystkie krowy , jalowki chetnie pobieraja i  praktycznie brak problemow po porodzie. Nie wazne czy przyganiam jalowke z siedliska tydzien/dwa czy miesiąc przed porodem to i tak jest super. Krowy swietnie sie rozdajaja i maja mega apetyt. Z tad u mnie ostatnio pobijanie rekordów w ilosci mleka od sztuki. Np pierwastka teraz daje 47l doba.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kr9292    539

A co to jest te gluko? Ja też kiedyś dawałem tłuszcz przed i też nie było źle, oby nie za dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    2727
Dnia 10.01.2020 o 17:25, slawek74 napisał:

z biofeed też bezwonny ogólnie to każdy nie za chętnie jedzą a ten smierdzacy chyba najlepiej

chciałeś chyba powiedzieć że najgorzej :D

U mnie ten z Blattina nie robi im różnicy, ale z innymi nie próbowałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
royal261    10
3 godziny temu, Primula94 napisał:

U mnie sie super sprawdza. Na poczatku bralem z bllatiny, ale z pomieraniem był problem, pozniej przeszedlem na profat. Zaczely lepiej pobierac ( kilka opotnych zawsze sie trafialo). Ale ogolnie po tych tluszczach naprawde bylo widac efekt po wycielenia. Ograniczenie ketoz do minimum.

Ale chcialem jeszcze polepszy , zwiększyłem udzial tluszczu i zrobilem taki myk ze daje 50/50 profat/gluko. Od tamtej pory wszystkie krowy , jalowki chetnie pobieraja i  praktycznie brak problemow po porodzie. Nie wazne czy przyganiam jalowke z siedliska tydzien/dwa czy miesiąc przed porodem to i tak jest super. Krowy swietnie sie rozdajaja i maja mega apetyt. Z tad u mnie ostatnio pobijanie rekordów w ilosci mleka od sztuki. Np pierwastka teraz daje 47l doba.

Co to jest te gluko?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez eMWu
      Jestem zmuszony do kupna agregatu ścierniskowego.
       
      Ze względu na konieczność pracy na zakamienionych glebach mam 3 typy z odpowiednimi zabezpieczeniami talerzy:
      - Bury KBT talerze 560/4,5 z wałem pierścieniowym ze zgrzebłem (właśnie ten wał nie wiem czy będzie się dobrze spisywać).
      - Mandam TAL-C talerze 560mm wał kołeczkowy.
      - Akpil Tiger talerze 560mm wał segmentowy. - nie wiem czy ta maszyna to nie jest przerost formy nad treścią, liczę na opinie użytkowników. Zabezpieczenia też nie wyglądają, aby miały spory skok - na bardziej wystającym z gleby kamieniu maszyna myślę może stanąć na talerzu.
      Do każdej z nich regulacja kata nachylenia talerzy. Nie wiem czy dopłacać do talerzy 610mm - duża jest różnica w jakości pracy? Mocno wzrasta zapotrzebowanie na moc? Postaram się załatwić coś na próbę, może akpila...
       
      Głównym kryterium przy wyborze jest jakość pracy i jakość elementów roboczych. Nie interesują mnie talerzówki z talerzami na zabezpieczeniach gumowych. Nie interesuje mnie także ściąganie używanej maszyny z zachodu, cena używki porównywalna do polskiej nówki, a elementy robocze wyeksploatowane. Dzięki z góry za wszystkie odpowiedzi!
    • Przez Lukas85
      Koledzy zastanawiam sie nad zakupem ładowarki Manitou MLT z serii 5xx lub 6xx. Czy ktos moglby z praktycznego punktu widzenia napisać na co zwracac uwagę przy ogladaniu? Interesują mnie modele do 60 tys zł.. Oglądałem 524 z 1996 roku u kolegi .  Ładowarka miała elektrohydrauliczny rewers przy kierownicy. W róznych ogłoszeniach widziałem podobne modele w tym 626 ktore tez miały przy kierownicy dzwignie rewersu ale taka w formie wajchy, czy to oznacza że jest to rewers mechaniczny i wymaga sprzegła do zmiany kierunku jazdy? Biegi chyba wszystkie maja taka samo 4 główne przełozenia. z tego co mi kolega pokazywał u niego na dzwigni zmiany biegów była taki przycisk - chyba sprzegla do zmiany przelozen. Cala obsluga hydrauliki była mechaniczna bez joysticka. 
    • Przez Grinion
      Witam.
      Mam pytanie dla fermerów którzy mają obory dla krów mlecznych. Jak działa u państwa kontrola temperatury / klimatu w waszych obwodach, macie może jakiś system który kontroluje wszystkie procesy związanie z klimatem, może macie również do tego systemu jakiś zarzuty i planujecie może zmienić na coś innego (może znacie jakiś lepsze rozwiązanie które są na rynku). A może wszystko robicie ręcznie (n.p włączacie i wylączenie wentylatory)
       
    • Przez xxpawlusxx
      Witam Was tu wszystkich zgromadzonych
        Jestem z województwa Podlaskiego i nie wiem kompletnie gdzie można zakupić dobre krowy, mleczne. Mam na myśli pierwiastki, które można kupić albo od rolnika który wyprzedaje bydło, bądź od firmy ktora sie tym zajmuje. Może ktoś kupuje i chce zrobić reklamę z cenami.
       Z góry dziękuje za wszelką pomoc, pozdrawiam.
    • Przez Kuba150
      Czy w nowoczesnych chlewniach w specjalnych kojcach  prosięta po porodzie od 2-3 dnia życia mleko od loch pobierają samodzielnie kiedy chcą czy o określonej porze po ingerencji człowieka? Nie jestem do końca w tym obeznany.  
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj