Zaloguj się, aby obserwować  
Markmajster

Kogut

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Markmajster    0

Witam jak kupywałem kombajn to kupiłem koguta na 24v ale się okazało że w nim jest 12v i tutaj jest moja prośba jak najlepiej podłączyć kogut 24v do belarusa 920 jak ułożyć kable i jak wypuścić kabel na zewnątrz.Najlepiej żeby foty były. Widziałem tamten temat na forum ale mało się dowiedziałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

ale swieci ci zarówka 24v czy 12 v i pod jakie napiecie podlaczyles?


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Markmajster    0

w napięciu pod 12 a żarówka orginalna była ale silniczek ten co kręci tym tam w środku nie kręcił

temu pytam jak podłaczyć w belarusie pod 24v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Markmajster    0

Źle się zrozumieliśmy. U mnie w belarusie są 2 akumulatory 12v i chce wiedzieć gdzie jest napięcie w nim 24v czyli z skąd wziąć prąd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Zamiast przetwornicy, może jeszcze dodatkowy akumulator doradzicie. Rozumiem, że w kombajnie masz instalację 12V, a tym kogucie jest silniczek na 24V i dlatego nie kręci. Ile dałeś za tego koguta, bo takie na magnes można kupić za 30zł? W przypadku gdy masz 24V tylko ma czas rozruchu, to lepiej będzie wymienić lampę na 12V-tową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Markmajster    0

ja chce poprostu tego koguta zainstalować w mtz belarus 920.1 przecież pisze w temacie o belarusach a do kombajnu chce kupic drugi na 12v

 

czego ja o tym kombajnie wspominałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

czego ja o tym kombajnie wspominałem

Nie nerwujsie ;) . Opisałeś historię nietrafionego zakupu.

W białorusie masz instalację na 12V, a rozruch na 24V - tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

instalacja jest na pewno na 12 jak wszędzie jedynie rozruch jest na 24 i jedynie z tak zwanej zwory możesz wziąść napięcie na 24 czego nie polecam w sumie to dziwi mnie że nie chce ci się kręcić jak mam astrala na 24 założonego w ciągniku i się kręci troszkę wolniej ale się kręci i jest fajnie może podłącz go na 12 dla próby i zapal ciągnik wtedy jest większe napięcie bo alternator ładuje i powinien się kręcić w miarę dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Hehehe dobre odpowiedzi:P Nie mam belarusa ale z tego co sie orientuje to on ma chyba tylko rozruch na 24V co nie? Może od tego przełącznika co jest na rozrusznik idzie zlapac jakoś kabel i jak jest miejsce zrobić mu osobny bezpiecznik a dalej to już z górki. A jak nie to zawsze możesz sobie zrobic od podstaw instalacje na koguta jadać bezpośrednio od akumulatorów. Jak masz miernik to sprawdź jaki prąd idzie do rozrusznika i alternatora. Najlepiej jak by sie tu wypowiedział elektrotechnik:)


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Prostej instalacji na kablach nie da się zrobić. By uzyskać 24V trzeba akumulatory połączyć szeregowo. Wyobrażasz sobie dwa akumulatory połączone jednocześnie w układzie 12V i 24V. Wcześniej była sugestia o przetwornicy, która może być droższa od tego koguta. Wrzuć fotkę, to może się zamienimy, mam nieużywany, kupiony jesienią, magnetyczny 12V z żarówką halogenową, a przydałby się bardziej na 24V(sposób mocowania dowolny).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

a może on nie jest sprawny skoro rafał13113 mówi że kogut 24v wolnij się kręci weź może podłącz go na sprawdzenie na 24 V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miro100    0

witam miałem ten sam probłem z kogutem na 24v podłączyłem go w sposób opisywany wcześniej tzn poprowadziłem przewód od rozrusznika .bardzo dobry efekt, niewiem czemu koledzy nie polecają takiego sposobu.

 

 

 

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soko74    39

witam miałem ten sam probłem z kogutem na 24v podłączyłem go w sposób opisywany wcześniej tzn poprowadziłem przewód od rozrusznika .bardzo dobry efekt, niewiem czemu koledzy nie polecają takiego sposobu.

 

 

 

.

na rozruszniku masz 24v tylko w momencie rozruchu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miro100    0

na rozruszniku masz 24v tylko w momencie rozruchu

a nie prawda napięcie 24v na rozruszniku mam cały czas i nawet na wyłączonym silniku kogut pracuje znakomicie. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

miro100 dobrze mówi można uzyskać rozruch na 24V bez przełącznika 12/24V. Dwa aku 12V polączone szeregowo ale zasilanie na instalacje wzięte tylko z jednego i alternator na 24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

ja tak mam zrobione w MTZ i 1224 i jest ok akumulatory połączone szeregowo między akumulatorami wychodzi kabel 12 V na instalacje a do rozrusznika idzie 24 V i jest dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj