zibi40

Jaki zakupić akumulator do zetora 5211(39 kW)

Polecane posty

zibi40    0

Serdecznie wszystkich witam. Jestem tu nowy jak widzicie, a to ze względu na ciągnik jaki niedawno kupiłem (zetor 5211 - 39 kW)

Ponieważ jest dość długo eksploatowany (1991 r.) mam z nim problemy, z którymi będę sobie musiał poradzić. Czytając Wasze wypowiedzi liczę i proszę w miarę możliwości o pomoc. Pytanie dotyczy akumulatora bo muszę go doładowywać, a może jest za mały bo ma 88 Ah - 12 V(ktoś mógł np. taki założyć bo taki posiadał). Jaki powinien być aby ciągnik dobrze odpalał i był doładowany?

Z góry dziękuję za pomoc. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Masz go pod stopniem, czy przed silnikiem? W swoim, kiedyś, przy wymianie(pod stopniem) miałem jedno kryterium - rozmiar, marka centra lub ZAP. Zrób przegląd rozrusznika, sprawdź napięcie ładowania. Mój dowódca rodu chciał wymieniać akumulator, bo rano nie dał rady kręcić. Postawiłem go przed faktem dokonanym i kupiłem słowacki rozrusznik z przekładnią. Pali jak pszczółka, a w starym rozruszniku sprzęgiełko miało luzy liczone w mm. Rozrusznik kosztował 265zł, akumulatora za tyle nie kuipłbym i tak nic to by nie dało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuzaj63    45

88ah-stanowczo za mało.Nie pamietam dokładnie jaki ma być ale napewno coś ok 120ah.Ja u siebie mam 165ah i jest ok.Kombinowanie z rozrusznikiem(zamiana na tzw. planetarny) raczej jest nie potrzebna.Daj dobremu elektrykowi stary rozrusznik do przeglądu ewentualnie niech naprawi co jest do naprawienia,kup aku 165ah i nie powinno być żadnych problemów z odpaleniem(no chyba że coś w silniku złego drzemie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal29    9

według instrukcji zetor ma akumulator 150ah. A jeśli ci będzie dalej słabo kręcił, to wymień tulejki w rozruszniku i będzie wporządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel328    639

mój Zetor zapala już na akumulatorze 55Ah tylko chwilkę musi zakręcić tak jak latem było :) na 74Ah tez już kręcił jak szalony :) ale tak to zawsze mamy akumulator 120Ah :lol:


Zetor 5320 + tur
Zetor 6911
Ursus C-330
Warfama Z-543

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zibi40    0

Dzięki serdeczne na podpowiedzi. Na pewno skorzystam. Oczywiście ładowanie, masa, a w ogóle muszę przejrzeć instalację bo jest trochę roboty to wiem na pewno. Chodziło mi głównie o moc akumulatora bo nie mam żadnych danych technicznych. Jak na razie kupiłem katalog części. Jeżeli chodzi o silnik to jeszcze przyzwoicie palił jak było ciepło, częściej i więcej jeździłem ale teraz zaczynają się problemy. Tymbardziej, że nie widzę możliwości podgrzewania. Przy starszej C - 330 wymieniłem świece żarowe, a wcześniej odpowiednie akumulatory i mnie jeszcze nie zawiodła. Przy zetorze natomiast czytałem, że montujecie sobie grzałki lub płomieniówki. Chętnie też się dowiem szczegółów od Was na ten temat za co z góry dziękuję :)

Aha. Pytacie jeszcze, gdzie mam miejsce na akumulator. Oczywiście pod schodkiem bo widzę, że to duży plus. Pozdrawiam. Chętnie czytam i też postaram się dzielić swoimi doświadczeniami :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Grzałka jest niedroga i bardzo pomocna przy wiekszych mrozach. Podłączasz i idziesz na dużą kawę, jeśli blok jest już "letni", to palisz bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djzetor    0

w tym powinien byc 135ah i sie nic nie dzieje z rozrusznikiem i alternator tez dobrze go ładuje bo jak jest za duży może go nie ładować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam 5211 i powiem ci że w standarcie powinien mieć 139 amperów , ale mi palił zimą po krótkim podładowaniu na akumulatorze od malucha .


asd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    185

Nie wiem jaki był oryginalny ale wytrzymał 11 lat. Obecnie jest Centra 175 Ah. Jeśli chodzi o kryteria doboru to tak jak ktoś wyżej napisał - taki żeby się zmieścił do skrzynki a konkretnie na tą wysuwaną podstawę w skrzynce. Nie należy się bać, że go alternator nie naładuje. We władku mam taki sam akumulator ładowany przez alternator z poloneza (tam był akumulator 55Ah) i jest w porządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość konteno   
Gość konteno

Jaki największy akumulator zmieści się do tej skrzynki ( 200Ah) czy jakiś mniejszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilmkm    17

raczej ciężko to jednoznacznie stwierdzić bo wymiary zależą też od producenta i nawet modelu akumulatora. Najlepiej to zmierzyć sobie dokładnie wymiar podstawki i w sklepie dopasujesz akumulator. Podobny problem jest w c330, mam w nim jedną 12v i ciężko wpasować w skrzynkę ponad 100ah.

U siebie mam w 5211 chyba 165Ah i już będzie z 10 lat jak działa i myślę że to nie koniec. Z tego co pamiętam to wiele luzu on nie ma w tej podstawce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Jaki największy akumulator zmieści się do tej skrzynki ( 200Ah) czy jakiś mniejszy?

heh mozna tylko po co, taki akumulator kosztuje majątek pewnie z 5% wartości tego zetora, co do marek również uważam że nie ma co szaleć bo z mojego doświadczenia najlepiej sprawdzają się najtańsze akumulatory Nordix czy jakoś tak Banery też niezłe, w sumie wywalić kupę kasy na duży akumulator który po 5 latach nie będzie już taki sprawny to lepiej kupić sobie normalny jakieś 90ah i za 5 lat zmienić na nastepny, bo w duże mrozy i tak trzeba podładować prostownikiem lub podgrzać grzałką naprawdę super sprawa, a i warto przejrzeć rozrusznik, mój patent na rozrusznik to wd40 po tulejkach i mechaniźmie planetarnym naprawdę pomaga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6890

Nie za mały jest 90Ah? ;)

U mnie tak samo w samochodzie- kupiony był Bergen (wtedy była na nie promocja bo dopiero wchodziły na rynek) za grosze i założenie było takie, że gwarancję musi przechodzić a działa już czwarty rok, tylko teraz jak były większe mrozy to już miał ciężej zapalić (diesel).

W Zetorze 5211 mam chyba 165Ah 2007r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

w 7341 mam 180 Ah centry ciągnik z sierpnia 2004r a już 3 akumulator idzie pierwsza akuma wytrzymała 4 lata dalej była centra poszła się turlać po 3 latach wysiadło gdzieś połączenie na jednej celi bo napięcie wynosiło 10v i nie szło doładować, od jesieni jest także centra a ile wytrzyma to piernik wie, elektryk mi powiedział ze wina leży po stronie tego gdzie akumulator zamontowany po prostu się strzepuje, teraz kombinuje żeby przełożyć go pod kabinę nad filter oleju do hydraulki. Do posiadaczy nowych proxim mógłby ktoś zrobić zdjęcie skrzynki tej plastikowej pod kabiną jak to jest założone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

U mnie w 8145 chodzi jedna 12nastka która ma ok. 100ah w tą zimę ani razu go nie podładowałem a gadał za każdym razem ... Ja pamiętam do samochodu kupiłem używaną Varte pochodzącą z auta z anglii ... Pamiętam 2 lata wytrzymał i ani razu go nie doładowałem i poszedł jeszcze z autem ... Ja nowych aku nie kupuje ... Staram się kupić jakiś oryginalny typu Bosch czy MagnetiMarelli czy jakoś tak ... Za ten wtedy do auta dałem 50zł :D

Edytowano przez Luke16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość konteno   
Gość konteno

okej i dzięki ale jakie są najmniejsze akumulatory żeby obie klemy były przy jednym krótszym boku (tak jak w bardzo dużych akumulatorach) bo jak teraz mam 12V 125Ah to te zaciski są przy dłuższym boku i trochę kiepsko z podłączeniem ponieważ przewód do akumulatora muszę mocno zgiąć żeby upchnąć do skrzynki

 

co do rozrusznika to ojciec 2 lata temu kupił szybkoobrotowy (z reduktorem) to dobra passa nie trwała długo (nawalił zeszłym roku na polu podczas wykopków {jakiś kawałeczek żelaztwa się obłamał i zablokował wirnik ale rozebrałem , przeczyściłem , złożyłem i sprawdziłem na spawarce a że jest git to mam z niego leżak warsztatowy} więc znowu wymieniłem na stary i zimą jest znów problem bo bez kwadransa na ładowanie akumulatora i nagrzanie bloku grzałką się nie obejdzie)

 

alternator wymieniłem tez latem bo stary miał wypracowane gniazda łożysk w pokrywach bocznych i pojawiły się jakieś problemy z ładowaniem (znachor twierdził że przebicie międzyzwojowe) za to nowy alternator mnie bardzo pozytywnie zaskoczył gdyż ładowanie dochodzi do 14,6V co zapewnia porządne ładowanie nawet dla bardzo dużych akumulatorów (choć zimą to i tak troszkę za mało)

 

PS: kupię zetora 3340 , pisać na pw lub gg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Typowym , zalecanym przez Zetor Brno akumulatorem do typów 5211-7745 jest 150Ah,12V - a to oznacza , że można z powodzeniem stosować baterie o pojemności

120 - 165Ah. Dawne, produkowane w latach 80-tych AKUMY wytrzymywały 7-14 ! lat,

ale dwóch ludzi musiało je przenosić. Dzisiaj w czasach oszczędności i tandety można

przedłużyć żywotność akumulatora dbając o dobry stan instalacji :

1 dobre ładowanie - alternator 14 V, 35-55-70 Ah, odpowiedni naciąg paska,

sprawny regulator napięcia ( do starszych typów alternatorów brak części -

są tylko szczotki i zespoły prostownicze , ale można kupić regenerowany w Cze-

chach za 280 zł lub nowy za 460) , pomiary ładowania najlepiej u elektryka,

2 sprawny rozruch - czyli szybki,bez długotrwałego kręcenia rozrusznikiem - musi

być szczelny układ paliwowy ( dobrze jest rano używać ręcznej pompki BOSCH,

wieczorem zbiornik uzupełnić pod korek ), stare rozruszniki warto okresowo

usprawniać - wymienić tulejki,szczotki - są wszystkie części, nowe szybkoobroto-

we są rewelacją , ale max. 5 sek. Rozruszniki z przekładnią prod. Magneton są

trwałe choć kosztowne /570zł/ , natomiast tanie zamienniki - tandetne.

Stare rozruszniki Magneton 2,9kW w większości Zetorów służą już 25-30 lat !

3 Grzałka płynu chłodzącego - 1000W, 230V. Stosowanie regularne ( nawet poza

okresem zimowym ) podgrzewania płynu w kadłubie silnika i głowicach bardzo

wydłuża żywotność akumulatora , a także rozrusznika i całego silnika , gdyż

zapewnia optymalne warunki cieplne do łatwego rozruchu , zmniejsza lepkość

zimnego oleju , łagodzi szok termiczny tłok-tuleja , itp. Wydana kwota 83-88 zł

na grzałkę szybko zwraca się ,a bezstresowe odpalanie w mróz - bezcenne.

4 Odłącznik akumulatora - używanie przy każdorazowym /ponad 15 min./ opu-

szczeniu ciągnika zapobiega rozładowywaniu akumulatora przez upływy prądu

w mikrozwarciach instalacji elektrycznej poprzez uszkodzenia izolacji, wilgoć,

kurz, itd. Poza tym chroni przed samozapłonem i pożarem kabiny Zetorów, co

zwłaszcza w starszych egzemplarzach zdarza się coraz częściej (znam 30 przyp.)

Odłącznik koniecznie ze znakiem Magneton - bezimienne to chińskie podróbki.

 

ŻYCZĘ ŻYWOTNOŚCI !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez raven18
      Hej
      Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )
      Póki co sprawdziłem: 
      -podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika
      -podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji
      -zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika
      -wymieniłem przekaźniki 
      -sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok
      i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.
      Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty
      I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011
    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj