Polecane posty

Wojtek1693    44

Witam W czwartek prawdopodobnie zakupie zetora k 25 i prosze o wasze opinie na temat tego ciągnika, jakie ma zalety, wady itp. Zetor który kupuje jest w dosyć dobrym stanie rocznik to 1958 troche stary ale nie wygląda jak na tak spory wiek. 10 lat temu miał kapitalke i praktycznie od tego czasu tylko pracował przy sianie. Licze na waszą pomoc laugh.gif

Edytowano przez Wojtek1693

Zetor Power !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozin    0

Mój dziadek miał bociana- K25 ale sprzedał bo pękła mu głowica, podobno to częsta przypadłość tych ciągników ale bardzo sobie go chwalił. ten był z 57 roku podobno orka z orginalnym pługiem szła dużo szybciej i lepiej niż c 330 ale w bronach się grzał i nie dawał rady, orginalna kosiarka do trawy listwowa była szeroka i miała dużą wydajność i nie zapychała się jak osy, ale są problemy z częściami to w końcu już zabytek.Sprzęt warty polecenia ale zależy do jakiej pracy miał by być wykorzystywany :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek1693    44

Zetor będzie głównym ciągnikem do transportu i prac polowych ale będe go kupował od kolegi więc znam zetorka od wielu lat.


Zetor Power !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szark93    0

A ja mam pytanie odnośnie tego zetorka ? Ile on ma dokładnie koni ? Jak bedzie sobie radził w orce na V - VI klasie oraz innych pracach polowych ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Z wszystkim da radę tylko odpowiednie maszyny trzeba dostosować nie zapominajmy że one są na emeryturze, lepiej go nie przeciążać bo jak się zepsuje to z częściami ciężko.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

Zwróć największą uwagę na głowicę, ewentualnie podpytaj właściciela czy coś przy niej robił bo tak jak powiedział przedmówca to największy kłopot w tych ciągnikach. Jeżeli przy pracującym silniku co i raz słychać takie nienaturalne strzelanie w wydech to oznacza uszkodzoną głowicę. Poza tym to bardzo prosty konstrukcyjnie ciągnik np. w porównaniu do większego brata Zetora 50 i wiele rzeczy się tam nie psuje. Na allegro, ale także w składnicach części pojawiają się zestawy naprawcze do silnika z resztą jest problem pozostaje ratowanie się używanymi zamiennikami alebo dorabianie części.

 

Co do pracy tym ciągnikiem to trzeba go trzymać na obrotach np. przy orce bo jak spadnie z nich to już się nie podniesie, silnik dużo wolniej wchodzi na obroty niż c-330.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szark93    0

A za ile można kupić jakiegoś w lepszym stanie ? Szukałem ale nic ciekawego nie znalazłem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dwojtek01    14

Witam . @jozin ma rację musisz zwrócić uwagę na głowicę bo bardzo często są popękane , a ciężko będzie ci dostać drugą . Sam mam bociana też z pękniętą głowicą idzie mi olej do wody, no ale umnie leży w zapasie nowiutka głowica tylko niemam czasu na remont .Mam do niego jeszcze kosiarkę listwową i cerpadło .No oprócz 25 K mam jeszcze dwa zetory 50 super i 6245 do kompletu brakuje mi tylko proximy na podwórku .Trzeba pilnować stanu wody w układzie chłodzenia , gdyż zbyt mała jej ilość powoduje że głowice pękają .

 

Jazda takim ciągnikiem to duża frajda .

@szark93 zetor 25K ma 25KM ale dzięki dobrze dobranym przełożeniom w skrzyni biegów wykonywał unas wiele dość ciężkich prac , nawet potrafił ciągnąc 6 pól bron 16 z nowymi cynkami .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek1693    44

Dziś dokonałem zakupu Zetora niestety są w nim bardzo duże luzy w kierownicy. Czy u was też wyje tak skrzynia biegów szczególnie na 6 biegu ;)


Zetor Power !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dwojtek01    14

Luzy możesz wykasować .Na drążku wzdłużnym po obu końcach są zawleczki , trzeba je wyciągnąć idokręcić miseczki od czoła drążka tylko nie zamocno ,a potem zabezpieczyć . No ale przed regulacją powinieneś wszystkie drążki przesmarować, a i niezapomnij smarować łożyska wyciskowego i dźwigni sprzęgła bo to jest też ważne jak będziesz go często używał.Co do wycia skrzyni to u mnie niemam z nią problemów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek1693    44

Prosze o pomoc a mianowicie jaki kolor najbardziej by pasował waszym zdaniem do zetorka. Ja chciałbym pomalować silnik na czarno, błotniki maske itp. na czerwono. Licze na waszą pomoc :unsure:


Zetor Power !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rogus    0

witam mam zetorka 25 z 1960 r mam problem z jazdą zimą bo szybko gotuje się woda a dół chłodnicy zamarza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saperstary1    0

Wiesz u mnie też kiedyś zamarzało ale ja miałem na dole łączony wąż od dołu rurką metalową i to był ten problem a u ciebie może być słaba drożność pozdrawiam.

 

Koledzy nie wiecie kto by chciał kupić mojego Zetorka?pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj