Skocz do zawartości
MF2007

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie?

Polecane posty

MF2007    1

Dzisiejsze ciągniki osiągają nawet 60km/h ale mogą być sprzedawane w polsce tylko w wersji 40km/h bo taka jest ich dopuszczalna prętkość na drogach. Natomiast samochody mogą jeździć po polskich drogach max 130km/h ale mogą być sprzedawane niezależnie od technicznie osiąganej prędkości. Czemu tylko w rolnictwie jest takie ograniczenie? Czemu prawodawcy uważają, że rolnik z góry będzie łamał przepisy i jechał ciagnikiem z max prędkością niezależnie od przepisów?

 

Jakie są wasze opinie na ten temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

te 60 by mogło być ale tylko pod warunkiem że rolnik by dbał np o przyczepy i inny sprzęt bo inaczej naraża siebie i innych na niebezpieczeństwo a poza tym nie wszystkie maszyny wytrzymają takiej prędkości np jak wjedziesz w dziurę z ciężkim agregatem to czasami możesz go zostawić na drodze często w instrukcji obsługi są wytyczne co do prędkości transportowej np u mnie przy opryskiwaczu pisze 15km/h to przy 60 km/h maszyna mogła by odmówić posłuszeństwa :lol:

 

ciągniki mogą niby w Polsce 40km/h jechać a kodeks mówi o 30km/h i czego się tu właściwie trzymać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    523

Według mnie dobrze że jest takie ograniczenie, bo będziesz jechał ciągnikiem 30t. ładunku z tyłu i 60km/h to łatwo nie będzie zachamować i wchodzić w zakręty z taką prędkoscią :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

BOKSKOZLOW    0

I tak według przepisów to nawet 40km/h nie można jechać tylko 30km/h. najpierw to by pasowało zwiększyć dopuszczalną prędkość ciągników do takich jakie obowiązują auta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian18    3

tak tak pomyślcie co by było jak by te ciągniki w Polsce latały po 60. 40 jest zupełnie wystarczające i dobrze że jest takie ograniczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    164

Według mnie dobrze że jest takie ograniczenie, bo będziesz jechał ciągnikiem 30t. ładunku z tyłu i 60km/h to łatwo nie będzie zachamować i wchodzić w zakręty z taką prędkoscią wink.gif

 

 

Zachamować to będzie łatwo biggrin.gif -gorzej z zahamowaniem ...

Naprawdę wyobrażacie sobie (pomijając kwestie prawne) przeciętny polski ciągnik (C-360 z hamulcami sprawnymi inaczej biggrin.gif ,układem kierowniczym że pożal się Boże itd) z przyczepą (też sprawną inaczej) poruszający się z predkością 60 km/h po PRZECIĘTNEJ polskiej drodze i prowadzony przez przeciętnego Kowalskiego na dwóch gazach ?biggrin.gifChcielibyście w tym samym czasie przebywać na tej drodze ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

jaro ale wiadomo że 60 nie poleci 60 (chyba że z górki) ale nie o to chodzi tak jak piszesz to często tak właśnie jest a poza tym ilu rolników jeździ z przyczepami na przeglądy?Gdyby w skp przeprowadzali badania jak trzeba to o ile by świat by był bezpieczniejszy :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

po wiekszości polskich dróg jadąc 40km/h można z kabiny wyskoczyć, fakt ze zdarzaja sie takie trasy ze liczy się czas i jest równa droga to mozna te 60 pocisnąć, ale według mnie to stwarzało by spore zagrożenie i lepiej niech zostanie tak jak jest :lol: A jak komuś nie pasuje to neich sobie kupi fastracka :)


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    58

a JCB przecież robi ciągniki specjalnie z myślą o transporcie które mają prędkość ponad 60km/h, teraz sobie wyobraźcie jakiej mocy musiałby być ciągnik aby ciągnąć ładunek i siebie o masie łącznej te 20-40T z prędkością 60 czy wyższą,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fujitsu    12

Tiry jeżdza o masie przekaraczającej 40 ton i jakos im to nie przeszkadza wchodzić w zakrety ani nic z tych żeczy a poazatym ciągniki które rozpedzają sie do tych 60 km/h to sa praktycznie nowe sprzety i zapewną jezdza nimi tylko odpowiedzialni ludzie a nie kierowcy na dwóch gazach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

A małe pytanko jeżdziłes kiedykolwiek ciężarówką o masie 40 t? ze twierdzisz ze bez problemu wchodza w zakręty?

i takie "tiry" maja najczesciej silniki przeszło 400KM i 13 l pojemności także to leci a wes rozbujaj 20-pare ton ciagnikiem o mocy np 140KM do 60 km/h


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    164

No w każdy zakręt można wejść z dowolną prędkością i dowolnym sprzętem-tylko później z niego wyjść...biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david85    1

właśnie a ciągnik który wyciąga 60 km/h jest do tego dostosowany ma np. hamulce na cztery koła a przepis o prędkości 30 na godzone jest po prostu zacofany widocznie nasi ustawodawcy jeszcze w latach 70-tych żyją, ja w swoim NH jak tylko skończy się gwarancja to ściągam blokadę i nie będę patrzył na przepisy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcint19    3

no macie racje z tymi przepisami ale po polskich drogach to ciężko jechać te 60km/h

a skoro zakładasz ze nikt nie będzie jeździł więcej niż 40km/h to po co Ci taka skrzynia??? :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer25    0

ooo tak 60 km/h na Polskich "autostradach" szczególnie tych w tych w okolicach małych miast i wsi to zabójstwo.Nie jeden by zostawił sprzęt podwieszany na tych dziurach :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

Obwodnicą raczej na pole nie dojerzdzasz :lol:


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david85    1

ale nieraz się 50-tka przyda na przykład przy odwozie zboża do skupu, z maszynami podwieszanymi nie ma problemu bo mam tą amortyzacje do transportu jak w koparkach i maszyna się swobodnie buja a jak się ma do pola 10 km to wiadomo czas to pieniądz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcint19    3

wiadomo jak są dobre drogi... ja ze znajomym jechałem 57km/h bo tyle wyciągnął z przyczepami i gdyby dało się szybciej to nie byłoby problemu :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    164

ale nieraz się 50-tka przyda na przykład przy odwozie zboża do skupu, z maszynami podwieszanymi nie ma problemu bo mam tą amortyzacje do transportu jak w koparkach i maszyna się swobodnie buja a jak się ma do pola 10 km to wiadomo czas to pieniądz

No-całe 3 minuty różnicy biggrin.gif .Nie wiem czy wszyscy zdają sobie sprawę ale 50 km/h to nie tylko same zalety-niestety-muszą być inne felgi,hamulce,przegląd obowiązkowo co rok,co pół roku przegląd hamulców (też obowiązkowy)-tak przynajmniej jest w Niemczech (ale pewnie i w Polsce nie byłoby inaczej)-koszty,koszty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stasiek84    2

Pomijając te przeglądy, większość ciągników nie ma resorowania i na nierównościach nie rusza się zawieszenie tylko cała maszyna, wspomniane ciężarówki dość mocno uzależniają prędkości na łukach od ładunku i zawieszenia (poduszki resory), a amortyzacja maszyn na podnośniku nic nie daje przy mocniejszych podskokach ponieważ olej nie zdąży przepłynąć z siłowników i z powrotem, co w prostej lini może doprowadzić do poderwania przodu i przywitania się z przydrożnym rowem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david85    1

myślisz że dużo bardziej zużyją się hamulce jak będziesz o 10 klocków szybciej jechał ja praktycznie hamulców nie używam (hamuje silnikiem)hamulec służy tylko do całkowitego zatrzymania no chyba że wydarzy się coś niespodziewanego na drodze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

pany ale jeśli tak odblokuje sobie skrzynie to mogę jechać eko 1800 obrotów a tak muszę 2300 kręcić a w spalaniu różnica to by nie było głupie :) prawie jak ekoshift :lol:

 

tak jak koledzy wyżej piszecie to inne oponki felgi hamulce na 4 koła zresztą pytałem się w serwisie to nawet nie bardzo mogą ściągać blokad bo jeśli stanie się wypadek to oni będą odpowiadać bo każde podłączenie kompa jest zapisywane z imieniem i nazwiskiem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stasiek84    2

NH jak i ciężarówki (90 km/h) ma blokadę elektroniczną więc w moim przypadku 19 bieg 1800 obr/min i 40 km/h czasem uda mi się go rozpędzić do 44,5 km/h ale to tylko chwilowe szczęście bo silnik i tak zmniejszy obroty żeby zredukować prędkość do zaprogramowanej, jeśli blokada wynika z braku wysokiego biegu to już większy ból.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

Ale ciągniki rolnicze mają inny przelicznik co do mocy jak by porównywać do samochodów ciężarówych. Ktoś kiedyś na CB radiu mówił z właśnie JOHN DEERA że ma ok 150KM to mówił że w przeliczeniu to tak jak ok 400KM w ciężarówce. Prędkość max tego jelonka była 50km/h bo kiedyś za nim jechałem. I dlaczego u mnie po okolicy jeżdzi Fastrac 65km/h (też zmierzone) ciągnie naczepe na wózku dolly że żwirem gdzie też ma 38t + ciągnik? i normalnie się z tym rozpędzał bo widziałem bo stałem za nim na krzyżówce tylko że on skręcał w lewo a ja prosto jechałem. Te polskie przepisy to są do bani. Sam osobiście chce kupić Fastraca ale tego 80km/h i też chce go odblokować. Fastrac jako chyba jedyny z ciągników ma wyjście ABS na przyczepe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    2

to że mój fastrac wyciąga 80 to nie znaczy że trzeba się z taką prędkością wszędzie poruszać!!! z maszynami zawieszanymi to by było samobójstwo jednak na drodze krajowej wygodna prędkość podróżna z przyczepą to 60-70 wpływa na płynność ruchu na drodze z drugiej strony jaki będzie mandat za przekroczenie prędkości o 15-20 ? i na powiatowych drogach policji praktycznie nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Sadownikx2
      Witam.
      Dlaczego nowe silniki z euro 3 lub 4 to totalne?
      Słyszałem,że jest w nich za wczesny kąt wtrysku celem mniejszego zadymienia.
      A jakie są objawy za wczesnego kąta wtrysku?
      Ostatnio kolega bronował Ursusem C380 Perkins 4.4 litra,ciągał je na jedynce bo na dwójce brak mocy z powodu niemożności osiągnięcia obrotów 1500 czyli włączanie turbiny.
      Te same brony ciągała sześćdziesiątka na 4 z efektem zadymy na całą wieś.
      Nowe C380 robią z silnikiem 2,9litra przecież to ma tyle siły co MF 255.
      Ogólnie te nowe silniki dużo palą mało robią i mocy nie mają to co to za normy euro skoro spali dwa razy więcej niż starszy silnik.
      Ktoś coś wie  jak odmulić te nowe silniki?
    • Przez lajkzxc
      Witam. Panowie jak to jest z pneumatyką w ładowarkach? Aby użyć jej do hamulców w przyczepie.   Chodzi mi o to żeby można nią było w miarę bezpiecznie prrzeciągnąć przyczepę np z nawozem na pole.   
    • Przez lukasx21
      Witam
      Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie temat dodatkowej działalności poza rolniczej, usługi koparko ładowarką, na razie jest to tylko w fazie pomysłu ale mam pytanie do osób które mają jakieś doświadczenie w tym temacie, jak jest z taką działalnością czy dużo jest formalności związanych z rozpoczęciem takiej działalności?, ile trzeba wyłożyć $$ żeby kupić jakiś sensowny sprzęt bo ceny są dosyć zróżnicowane, powiedzmy te 25-30 tys kupi się już jakiś starszy ale sprawny sprzęt czy wyjechanego trupa którego ciągle będzie trzeba naprawiać? i czy wogóle sama koparka jest opłacalna czy trzeba mieć szerszy zakres usług żeby coś z tego było?
      pozdrawiam
    • Przez Wojtek026
      Czy stosujecie ceramizery do oleju silnikowego w ciągnikach, jeżeli tak to w jakich, osobiście zalałem ceratec liqui molly do 1,9tdi i widzę samę zalety, w c330 mam zalany oil additiv z MOS2 z liqiu molly i są łatwiejsze starty lżej kręci, czy zalać ceratec do agrofarma?
    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
×