Skocz do zawartości
damian192007

Blokada biegów Zetor 7211

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

Witam ;D jechałem sobie traktorkiem i wszystko fajnie :lol: ale zatrzymałem sie bo musiałem brame otworzyc i tu problem ;/ jechałem 5 biegiem i chce wrzucic na luz a tu kicha !!! :) co jest ??? moj ciągniczek to zetor 7211 .... jak odblokowac je ??? bo słyszałem ze bedzie to ciezkie zadanie ;/ normalnie jest na 5 biegu i nie da rady na siłe tego wybic na luz nie mówiac na inny bieg ;( pozdro.:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu2    0

Witam musisz odkręcić w kabinie pokrywe co jest nad skrzynią biegów i w taki sposób dojdziesz do tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaroweres    6

Tak jak przedmówca mowił zdejmujesz podłoge w kabinie, odkręcasz chyba 3 śrubę po lewej (ta bliżej rzeduktora) i dalej śrubokrętem ustawiasz szynę w prawidłowe miejsce i po zabawie :lol:


i życie toczy sie dalej.........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

arniormo    0

Witam kolegę i muszę ci powiedzieć ze czeka cie rozbieranie skrzyni biegów ponieważ w skrzyni padł synchronizator czeka cie ściąganie kabiny itp. sąsiad w wakacje to przerabiał.pozdrawiam i życze szybkiej naprawy ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    35

Może tak być jak kolega przedmówca pisał bo miałem też to samo w tym roku. Też 5 bieg i nie chciało się wyluzować. Fokładnie 4-5 bieg jest synchronizowany ale u mnie na szczęście nie musiałem rozbierać całej skrzyni. Są tam tzw kamienie (3 szt) na synchr. i one mi zablokowały. Ale udało mi się je odblokować i przestawiłem widełki (4-5 są regulowane) aby tak bardzo nie pchały do przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    17

Witam kolegę i muszę ci powiedzieć ze czeka cie rozbieranie skrzyni biegów ponieważ w skrzyni padł synchronizator czeka cie ściąganie kabiny itp. sąsiad w wakacje to przerabiał.pozdrawiam i życze szybkiej naprawy ;P

nie koniecznie synchronizator, ja bym na to nie stawiał.

Tam w skrzyni na synchronizowanych biegach są takie kliny-jest ich po 3 na 4 bieg i na 5, te sprezynki co tam powinny byc są do niczego i ten klin lekko wyskoczył i blokuje miedzy "wiedłkami" i synchronizatorem musisz go po prostu śrubokrętem nastawic :lol: a najlepiej od razu go wyjąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jak go wyjąc ??? tzn jak sie tam dostac ;D to sie zrobiło jak jechałem 5 biegiem po wyboistej troszke drodze :lol: ja mysle ze cos musiało sie zblokowac lub wyskoczyc ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    17

to bez roznicy po jakiej drodze, on sam z siebie wyskakuje jak jest zużyty, musisz zdjąc pokrywe skrzyni i tam go nastawic albo wyjąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arniormo    0

Po konsultacji z ojcem powiem ci jeszcze ze mogły sie wygiąć lub poluzować widełka(napisz tylko czy widełka to odlew czy tak jak w c360 są przynitowane do wodzika) mogly sie poluzowac i ci zakleszcza lub wygiąć albo zabezpieczenie trybów pękło i tryby sie zamocno przesuwają musisz sprawdzić to bedziesz wiedział

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam ;D cos juz wiem :lol: prwadopodobnie w skrzyni jeden bieg wskoczył na drugi bo tak słyszałem od niektórych ludzi i to by sie zgadzało ;/ tylko jak sie tam dostac aby je nastawic spowrotem ??? bo podobno roboty 5 min ale dostep z godzine ;/ że to sie da śrubokretem nastawic ale ja niewiem jakies sugestie ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    17

nie wiem co wy tu piszecie jeden bieg na drugi? A co to byk i krowa? nie jest to mozliwe ale wiem o co Ci chodzi, gdyby tak sie zablokowały to dalo by sie przez wodziki odblokowac.

odkrec dekiel i zobacz, ja teraz takie rzeczy robiłem 2 godziny-czyli rozkrecic zrobic i zakrecic ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zibi40    0

ja mam 5211, kupiłem w lipcu, na początku też mi się blokowały, 4 śruby i drążek zmiany biegów do góry ustawiasz na luz i zakręcasz lub odkręcasz bezpiecznik i śrubokrętem ustawiasz ale to trzeba mieć wprawę, na początek wystarczyło ale później jeszcze dobrze nie zakręciłem i się zakleszczały, po radzie znajomego mechanika kupiłem bezpieczniki(ok. 4 zł sztuka) i jest ok. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie ;D sprawa po niekąd rozwiazana :lol: tylko jeszcze mam jeden problem . Aaa problem z biegami polegał na tym że jak są widełki 4/5 biegu to wyskoczyły z trybu gdyż sie śruby poluzowały na tej listwie od tych dwóch biegów ;[ tylko jeszcze jeden problem otóż jak ustwic tą taką blaszke na listwie ??? jest ona na 3 śrubki i mozna w lewo lub w prawo przesuwac ją. Jak ustwaic bo jak ja odkreciłem pokrywe to te śrubki były luźne ;/ i teraz niewiem jak ustwaic zeby to działało ;/ aaa na tym trybie 5/4 biegu to trzeba jeszcze takie 3 "wsuwki" włozyc odpowiednio żeby mogły widełki wejsc ;D pozdro ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartus022    0

witam:) mam zetora 7211 i stanął mi na wstecznym biegu i nie moge wrzucic na luz co mam zrobic ??? czy to synchronizator ???? prosze o szybka odpowiedz ... z góry dziekuje :) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozek1992    0

witam kolegów mam prośbę czy macie może schemat podłączenia nagrzewnicy do zetora 7211.

Bo prawa nagrzewnica chodzi na dużych obrotach i mocno dmucha a lewa chodzi na małych obrotach i prawie że nic nie dmuch co to może być???

 

z góry dzięki i pozdrawiam :):)

 

 

a kolega "bartus022" musi rozkręcić pokrywę w kabinie która jest nad skrzynia biegów i potem odkręć 2 śrubę od prawej strony i śrubokrętem ustaw wodzik na luz i powinno działać. mam tak często w swoim zetorze i jest trochę przy tym roboty ale jest to do zrobienia więc spokojnie:) pozdrawiam:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    37

po odkręceniu śrubki zobaczysz listwe wodzika, znajdują się na niej 3 rowki(jedynka,luz i wsteczny). Wrzucasz luz przesuwasz śrubokrętem listwe na środkowy rowek , zakręcasz śrube i gotowe. Pamiętaj tylko żeby ciągnik w tym czasie stał na równym terenie żeby uniknąć naprężeń w skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lamboEVO100    175

rozkręciłem... przesunełem trochę do tyłu i pojawiło się płaskie ale skrzynia nadal zablokowana, co robić ? przesunąć jeszcze do tyłu aż pojawi się te wcięcie ? Sory że zadaje takie głupie ale pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło i jestem trochę zdenerwowany, niechce czegoś popsuć, bo z zablokowaną skrzynią miałem tylko styczność w c330 :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    37

jaki to typ zetora? Moze ma sunchronizator? Jezeli nie to lewarek na luz, listwe przesunac na srodkowy rowek, wkrecic srubke i gotowe. U mnie sie to czesto dzieje bo mam bardzo powycierane listwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    506

kolego przesun az pojawi sie wciecie, oczywiscie ciagnik an rownym i najlepiej jak ktos leko rusza kolem

a lewarkiem do ktorego momentu mozesz przesunac?

moze jakis dobry znajomy, ktory posiada 360 moglby Ci pomoc

Edytowano przez izydor6280

Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Radek000111
      na 3 i 4 biegu przy obciążeniu strasznie w niej wali,co moze byc tego przyczyną??jakie były by koszty i czas naprawy??jest to zetor 6718
    • Przez chucknorris
      Mam prośbę, ktoś posiada wiedzę jak wygląda mechanizm wspomagania sprzęgła, ściślej mówiąc jak wygląda mechanizm siłownika pneumatycznego znajdującego się pod podłogą kabiny z lewej strony. Pozdrawiam.
    • Przez stunte
      Witam, jestem tu nowy. Jeśli zły dział, to przepraszam.
      Mam taki problem:
      Pracowałem zetorem, zgasiłem go. Następnie odpaliłem i wcisnąłem pedał sprzęgła.
      W tym momencie pedał sprzęgła wraca na swoje miejsce, a sprzęgło nadal jest włączone. Nie da się go wyłączyć. Musiałem go holować spowrotem. Wiecie co to może być?
      Z góry dziękuję, za każdą poradę i pozdrawiam.
    • Przez lukas435
      Witam wszystkich kolegów. Ostatnimi czasy z różnych źródeł słyszałem że zmieniając jeden lub dwa tryby w skrzyni biegów zetora 5245 można zwiększyć jego prędkość odpowiednio na wszystkich biegach.
      Próbowałem znależdz jakieś informacje w internecie ale jak dotąd znalazłem 2 możliwości a mianowicie:
      1. wymiana kół na większe,
      2. zamiana trybów 4 i 5 biegu co wiąże się z tym że nie zawsze ciągnik pociągnie obciążenie ze względu na zbyt duży przeskok.
      Żadna z tych metod nie jest zadawalająca czy istnieją jakieś inne sposoby np. tak jak pisałem wymiana trubów na wałku wejściowym do skrzyni lub coś podobnego?
      Zachęcam do dyskusji na ten temat i myślę że wielu z nas skorzysta z tych informacji.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
×