Zaloguj się, aby obserwować  
piotrek8000

MTZ-80 - jak ustawić zapłon

Polecane posty

piotrek8000    0

Witam. Przeszukałem forum ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, dlatego zakładam ten temat. Jeżeli jest już taki to przepraszam ale musiałem przeoczyć. Tak więc mam problem z odpalaniem mojego mtz-80. Kupiłem nowy akumulator, wymieniłem rozrusznik na planetarny (12V), założyłem nowe przewody od akumulatora ale nic nie pomaga. Na "ostro" (zwarcie biegunów rozrusznika śrubokrętem) również nie pali. Ciągnik nie chce odpalić nawet przy temp 10 stopni. Oczywiście jeżeli zaleje go gorącą wodą to wtedy pali nawet na dużym mrozie, tak samo jeżeli zapale go na zaciąg i chwile pochodzi, nagrzeje się to wtedy również pali od ręki. Nie pomaga także palenie z odprężnikiem, czy też z podgrzaniem świecy. Ostatni był u mnie elektryk "pobadał" trochę rusina podregulował prądnice wziął 100 zł ale oczywiście nic nie pomogło. Rozmawiałem z mechanikami każdy proponował sprawdzić pompę i ustawić zapłon i tu zaczynają się schody ponieważ nie mam pojęcia jak to zrobić. Dlatego mam prośbę, czy mógł by mi ktoś w bardzo prosty sposób wyjaśnić jak to zrobić. Tak krok po kroku. Byłbym bardzo wdzięczny jeżeli by ktoś załączył jakieś zdjęcia/skany z instrukcji obsługi z dokładnym opisem co i jak. Dziękuje z góry za odpowiedzi i pozdrawiam :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek8000    0

Czyli nikt z Was nie ustawiał zapłonu w MTZ-80 ? Nikt też nie ma żadnej instrukcji gdzie jest to opisane???????? Ciekawe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

pompę dajesz na regulację (mi przybyło mocy po tym i mówili że następnym razem do regeneracji)

odkręcasz ją i wyciągasz ma takie ząbki tzn że koło zostaje zapłonu nie ruszysz możesz wykręcić naprzeciwko pompy (tzn od przodu) pokrywkę na 3 śruby z jedną w środku jej nie ruszaj i będziesz widział wałek pompy. Wtryski wymień

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JAREK6    0

Witam codo palenia ten typ tak ma ale przy zakupie rozrusznika planetarnego trzeba zwracać uwagę na liczbę obrotów czyli ,,przełożenie" stąd różnica pomiędzy cenami. A co do zapłonu jeśli kogoś naprawdw interesuje to niech odpisze to załączę instrukcje jak to zrobić .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj