Zaloguj się, aby obserwować  
kazlab

MF 70-80 KM bez elektroniki do 40 000zł

Polecane posty

kazlab    0

WITAM. POSZUKUJĘ MF ZWINNEGO SZYBKIEGO ALE BEZ ELEKTRONIKI W GRANICACH 70-80KM. JAKI MODEL?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakie mają skrzynie to widać w opisie w linku skrzynia jest mechaniczna zsynchronizowana bez żadnych półbiegów czy rewersu Elektro hydraulicznego. Na twoje drugie pytanie odpowiem tak : ciągnik jest prosty nieskomplikowany jeżeli występują awarie to przeważnie z winy operatora zresztą jest dużo tematów na temat przekładni w MF ja nie słyszałem jeszcze żeby ktoś z tak prostą skrzynią miał problemy.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazlab    0

te nowsze maja cene:( a te stare nie maja żadnego wylądu ani pomysłu. jedynie ten 360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czego się można spodziewać w ciągniku produkowanym od 82 roku za duże oczekujesz jak na te lata i tak wtedy ten ciągnik przyzwoicie wyglądał i miał dobre wyposażenie między innymi skrzynie chodzi mi o ilość biegów zsynchronizowane (chociaż nie wszystkie) dobre wyciszenie kabiny, pewnie chciałbyś ściętą maską i okrągłe kształty NIE TE LATA. Porównaj sobie inne marki z tych lat nic lepszego nie znajdziesz.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Seria 4200 ma zwykle skrzynie 12/12 z mechanicznym rewersem, tą samą co w starszej serii 300, także sprawdzoną. Może mieć też 18/6 speedshift albo 24/24 power-shuttle z elektrohydraulicznym rewersem i mokrym sprzęgłem wielotarczowym, obie z dwuzakresowym powershiftem, także już jakaś elektronika tym steruje. Te z pierwszych lat produkcji (od '97r.) mają najczęściej tą 12/12 i proste mechaniczne sterowanie podnośnika, bez bajerów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja proponuje MF 675 70 km. ale to wszystko zależy w jakich warunkach ciągnik będzie pracował i na ilu ha ja osobiście wybrałbym 80 km. a proponuje tego mf bo jeżdze nim w pracy i jest w miare dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Pod kierownicą, to ciągnik z początku lat '80 :blink: Może zacznij od tego jakie pieniądze chcesz na to wydać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak za taką kasę to pozostaje ci seria 300 za 40 tyś powinieneś znaleźć niezły egzemplarz druga sprawa tych ciągników dużo nie jest w sprzedaży będziesz musiał trochę szukać chyba że kupisz pierwszego lepszego :lol:.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cineek    8

Za 40 000 zł to można kupić 3060/3065 co Ty na to? Ten pierwszy czyli 3060 ma 4 cylindrowy silnik bez turbo,a 3065 to jakby wersja poprawiona, która była oferowana chyba do 95roku, i miala skrzynie Dynashift i silnik był z turbo, moc ok.85km.Wszystko może się popsuć, wszystko w zależności jak poprzedni właściciel eksploatował ciągnik. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    18

za 40000zł to lepiej weż renault 9534czy podobny silnik i skrzynia fenda prosty bez elektroniki wygodny w środku i mało awaryjny.Mam takiego 133-54 trzy lata i leję tylko paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cineek    8

Trochę wygląda jak Fortschritt ZT323A, rzeczywiście slnik MWM Fendt'a jest jego mocną stroną :lol: I tanio się go kupi, a jak ze spalaniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cineek    8

Ale jest tani, i zauważyłem że wiele osób je kupuje, więc coś w tym musi być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj