Skocz do zawartości
darek12311

Pronar 82TSA-Opinie

Polecane posty

darek12311    0

Witam. To mój pierwszy temat na forum więc proszę o wyrozumiałość.
Chciałbym się dowiedzieć czegoś o tym Pronarku.
Prosiłbym o wypowiadanie się właścicieli owego traktora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

jest ona na podzespołag belarusa czyli modelu mtz 952 którego posiadam, ma zsynchronizowaną skrzynie 14+4, silnik z turbo 95 km,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

coffey23    16

Ja mam Mtz 82 ts z 1996 roku silnik i skrzynia bez żadnych napraw ma już zrobione ponad 4000 mtg uważam ze jest mocny i wytrzymałym ciągnikiem można się czepiać hydrauliki ale jak się ją trochę popoprawia nie cieknie i nie ma większych problemów ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidM    1

Różne opinie słyszałeś, bo różnie z tymi ciągnikami bywa. Ale z reguły w rzeczywistości nie jest tak źle jak piszą, ponieważ często wypowiadają się ludzie, którzy nie mieli z tymi ciągnikami do czynienia. Ja posiadam MTZ 82 i Pronara 1025A ale wypowiem się, ponieważ to sprzęty z jednej rodziny. MTZ jest z 89 roku, jestem drugim właścicielem i jeśli chodzi o skrzynię biegów jak i silnik, to jeszcze długo tam zaglądać nie trzeba będzie. Hydraulika rzeczywiście jest słaba albo w najlepszym przypadku średnia. Jeśli chodzi o uciąg i spalanie to według mnie będziesz zdecydowanie zadowolony. Na moim przykładzie wiem, że najwięcej problemów jest z pierdołami. Maszyny są bardzo proste w budowie, więc drobne pierdoły hamują pracę jednak nie na długo i przy tym usunięcie tych defektów nie jest kosztowne. Ale do tego trzeba przywyknąć, że coś wyskoczy. Nie licz, że jest to mercedes wśród ciągników, nie daj się również zmylić tekstom w stylu: grat i złom, nie pracuje tylko stoi u mechanika. Jakość i możliwości ciągnika są adekwatne do ceny. Z reguły gospodarstwa, które decydują się na zakup takich ciągników nie mają dużych, nowoczesnych, wymagających maszyn dlatego ciągniki z rodziny MTZ/Pronar są w stanie bez problemu poradzić sobie z większością prac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Jestem użytkownikiem Pronara 82 TSA ma on 90KM i maksymalne obroty 1800obr/min co wraz z "obcięciem" dwóch przełożeń w skrzyni biegów podług mechanicznej (wcześniej użytkowałem MTZ 80 A)jest największą wpadką konstrukcyjną tego modelu-jak chce się wykorzystać w pełni jego dużą silę pociągową, często trzeba pościć kierownice i zmieniać biegi na dwie ręce, lecz w polu "z maszyną w ziemi" nie da się tego wykonać. Mógłby mieć albo większy moment obrotowy na w niskim przedziale obrotów lub więcej przełożeń np. jeszcze jeden półbieg:) W opcji wziąłem szersze opony i każdemu kogo warunki nie zmuszają do wzięcia węższych tą opcje bardzo polecam tym bardziej, że to było tylko 1tyś więcej, przy okazji polecam punkt sprzedaży "Bielecki" z Garwolina k.W-wa opinia wysłuchana o nim u innego dealera "takie upusty to tylko u Bieleckiego" przyznam że to się zgadza:) Ciągnik cenię za ogromna siłę pociągową np. orze nim pługami zagonowymi Akpil 400CZH 5!!! mam lekkie ziemie ale zadziwiająco dobrze sobie radzi! dość wydajna pompa hydrauliki, szybkie działanie podnośnika. Z wad: ciężka toporna obsługa np. zacinające się włączanie przedniego napędu(ale po odkryciu dobrodziejstwa smarowania druta sterującego działa akceptowalne), bardzo często zatykający się układ paliwowy, Hamulce! słabe wspomaganie nieduży udźwig podnośnika. Polecam ten ciągnik(fabryka na pewno nie zawyżyła jego mocy,) cena jest więcej niż zachęcająca. Tylko trzeba poświęcić mu trochę więcej czasu na obsługę, ale za to jest tania:) Spalania nie badałem ale wg. wuja który ciągał taki sam zestaw transportu buraków swoim MTZ 80A i moim 82TSA mój palił mniej. O awaryjności nie jestem w stanie za wiele powiedzieć bo pracuje u mnie nie za wielkim areale i nabyłem go nowego. Tylko wysiadł mi wskaźnik temp. silnika i mam pytanie czy naprawić oryginalny(dość trudne) czy lepiej kupić czujnik i wskaźnik np. z Zetora czy Ursusa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

a co tam trudnego z temp. chyba że pronar coś pomieszał , w mtz mam czujnik i wskaźnik, od zetora czy ursusa czujnik nie pasuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszjarm    4

ja kupilem miesiac temu pronara 1221A co o nim myslicie

 

Jestem użytkownikiem Pronara 82 TSA ma on 90KM i maksymalne obroty 1800obr/min co wraz z "obcięciem" dwóch przełożeń w skrzyni biegów podług mechanicznej (wcześniej użytkowałem MTZ 80 A)jest największą wpadką konstrukcyjną tego modelu-jak chce się wykorzystać w pełni jego dużą silę pociągową, często trzeba pościć kierownice i zmieniać biegi na dwie ręce, lecz w polu "z maszyną w ziemi" nie da się tego wykonać. Mógłby mieć albo większy moment obrotowy na w niskim przedziale obrotów lub więcej przełożeń np. jeszcze jeden półbieg:) W opcji wziąłem szersze opony i każdemu kogo warunki nie zmuszają do wzięcia węższych tą opcje bardzo polecam tym bardziej, że to było tylko 1tyś więcej, przy okazji polecam punkt sprzedaży "Bielecki" z Garwolina k.W-wa opinia wysłuchana o nim u innego dealera "takie upusty to tylko u Bieleckiego" przyznam że to się zgadza:) Ciągnik cenię za ogromna siłę pociągową np. orze nim pługami zagonowymi Akpil 400CZH 5!!! mam lekkie ziemie ale zadziwiająco dobrze sobie radzi! dość wydajna pompa hydrauliki, szybkie działanie podnośnika. Z wad: ciężka toporna obsługa np. zacinające się włączanie przedniego napędu(ale po odkryciu dobrodziejstwa smarowania druta sterującego działa akceptowalne), bardzo często zatykający się układ paliwowy, Hamulce! słabe wspomaganie nieduży udźwig podnośnika. Polecam ten ciągnik(fabryka na pewno nie zawyżyła jego mocy,) cena jest więcej niż zachęcająca. Tylko trzeba poświęcić mu trochę więcej czasu na obsługę, ale za to jest tania:) Spalania nie badałem ale wg. wuja który ciągał taki sam zestaw transportu buraków swoim MTZ 80A i moim 82TSA mój palił mniej. O awaryjności nie jestem w stanie za wiele powiedzieć bo pracuje u mnie nie za wielkim areale i nabyłem go nowego. Tylko wysiadł mi wskaźnik temp. silnika i mam pytanie czy naprawić oryginalny(dość trudne) czy lepiej kupić czujnik i wskaźnik np. z Zetora czy Ursusa?

 

ja kupilem pronara 1221A w grudniu i czujnik temperatury juz nie dzialal od nowosci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Jest tablica zespolona wskaźników, mechanik który przyjeżdżał na przeglądy przy okazji przywoził do naprawy parę do pobliskiego Lublina skąd jest ich dostawca. Z hamulcami chodziło mi o to że trzeba je rozbierać odolejać przeglądać i ustawiać żeby poprawnie chodziły a i tak "moment brania jest dość krótki"(mi aktualnie jedno koło blokuje drugie w ogóle nie hamuje) Właśnie hamulce i mechaniczne sterowanie sprzęgłem mi na początku bardzo się nie podobały ale się przyzwyczaiłem:) tylko w okresie po żniwnym w Kombajnie zbożowym też mam mechaniczne czuć to w stawie kolanowym:) W Pronarze trochę" układ elektryczny żyje własnym życiem" po myciu nie działa poprawnie obrotomierz(czasem się zawiesza,trzeba puknąć w szybkę:lol: nie zawsze klakson zadziała(pomimo że wymienili mi cały przełącznik) punkty masowe świateł korodują- takie małe usterki a psują dobry obraz ogółu.Te konstrukcje wymagają jeszcze dopracowania lecz trudno je samemu poprawić ale mogłyby mieć po wprowadzeniu paru nowocześniejszych komponentów poziom obsługi Ursus/Zetor Jeszcze mogłem dodać że zsynchronizowana skrzynia wcale nie znaczy lżej działająca w MTZ ciężko wchodzą biegi.

 

O Pronarze 1221A czytałem na AF że zdarzały się poważne awarie silnika jak w 82TS który kręcił się do 2200obr/min(korbowody wychodziły bokiem) ale byli ludzie co chwalili. to dużo zależy jaki egzemplarz się trafi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lanzer25    2

nie jest prawda ze belarus jest lepszy . moze jest tanszy ale jakosc pronara jest duzo lepsza niz belarusa dam kilka przykladow pochodze z podkarpacia u nas jest dosc duzo belarusow wiec zdecydowalem sie na pronara 82 tsa i nie narzekam jedynie co robilem to hamulce bo mi wysiadly pozatym nakrecilem juz nim 4 tys mtg wiec mowie ze sprzet jest naprawde bardzo dobry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilek1432    0

Witam mam pytanie 
czemu cały czas w MTZ Pronar 82 świeci mi się kontrolka od blokady kół ?
 


Witam czemu mi się świeci blokada kół w mtz pronar 82?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    56

Idz do jakiegos jasnowidza to ci powie .a jak denerwuje cie ta kontrolka to wyciagnij zarowke i bedziesz mial na zawsze spokoj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TorukMakto    0
Napisano (edytowany)

Witam, Panowie odgrzewam kotleta z tym tematem, ale moze ktos mi podpowie.Podczas deszczu wchodzi mi woda do kabiny, ale nie przez szyberdach, ponieważ jak sie jej nazbiera gdzies więcej, to zaczyna leciec ciurkiem po bokach z pod tej podsufitki co sa głosniki.Jak ona może sie tam dostawac?

Edytowano przez TorukMakto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Seweryn
      Wiecie cokolwiek na temat tych ciągników? Najbardziej interesuje mnie moc, wyposażenie i cena.
    • Przez Silver
      który lepszy by był w gospodarstwie 35 ha z maszynami do c 360 (pług bym sobie dokupił), jaka jest różnica w spalaniu w lekkich pracach i czy jest jakaś regóła który bardziej awaryjny, dodatkowo chciał bym wozić nim drzewo z lasu i z prasą zwijającą pracować, więc jakie spalanie jednego i drugiego i który będzie mniej awaryjny?
    • Przez Pronar82a
      Jak mam przestawić zawór od butli ciśnieniowej w Pronarze 82A i gdzie on się znajduje, tak żeby mi lepiej przyczepy hamowały i żeby pierwsze przyczepy zaczęły hamować anie ciągnik.
    • Przez ursus914
      Temat założony na prośbe wuja, mianowicie gdy ciągnik stoi (niejest odpalany) dłużej niż dobe to z przewodów paliwowych zchodzi paliwo,i niemożna go odpalić, żeby odpalić trzeba podpompować ręczną pompką. Sprawa ta ma miejsce od nowości, instrukcja o takim czymś niepisze , próby zakładania zaworka zwrotnego nic niedały, dodam że układ jest szczelny. Ten egzemplaż jest jednym z pierwszych 10 szt. Może ktoś spodkał się u siebie z tym problemem lub wie co z tym zrobić . Za wszelkie porady z góry dzięki
    • Przez Pronarek82a
      Chce zalożyc do swego Pronara wiekszą pompe olejową! I chcę sie dowiedźiec ile kosztuje? Może ktoś u siebie założyl?
×