wojtek94

Rewers mechaniczny

Polecane posty

qazi    59

do zmiany kierunku jazdy

innymi słowy przełączenie na biegi wsteczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    69

Dokładniej to dzwignia którą przełaczasz biegi przód/tył bardzo, bardzo prakytczne zwłaszcza do TURa i nie tylko :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wojtek94    0

a naciska się sprzęgł gdy się używa rewersu ? dla Was te pytania są pewnie śmieszne, ale ja się na tym zbyt dobrze nie znam ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59

niestety jesteś w błędzie, temat jest o rewersie mechanicznym i w tym przypadku używamy sprzęgła jak do zmiany normalnego mechanicznego biegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer25    1

jak to nie używany sprzęgła??(stad mechaniczny bo przy uzyciu sprzegla).Przy rewersie mechanicznym musisz wcisnąć sprzęgło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    64

a własciwie jak to jest z tym hydraulicznym, bo przerzuca się dzwigienką przód tył to wiem a czy jest tam pozycja luz i czy tą dzwigienką można ruszać bez użycia sprzęgła? czy pozostawić ciągnik na luzie na tym rewersie na dłużej przy pracującym silniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

@Ferdek07 - można bez problemu ruszać, ja(zapewne jak wielu innych kierowców) NH po pewnym treningu ruszałem nawet spod świateł na drogach publicznych, trzeba tylko pamiętać żeby nie dodawać gazu zanim ruszy bo występuje wtedy nieprzyjemne szarpnięcie. Oczywiście jest pozycja luz i można jej używać tak jak tradycyjnego luzu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    64

a jak wyrzuca się na luz hydrauliczny to jest on zintegorowany jakoś z hamulcem, czy ten nawrót to ciągnik przyhamowuje hamulcami czy silnikiem, gdy toczy się do przodu a rewers wrzuca tył to silnik wtedy hamuje sprzęgłem tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

Wydaje mi się że raczej przyhamowuje skrzynią albo może i hamulcami ale zawsze jest tak że najpierw łagodnie wytraca prędkość do zera a potem dopiero powoli rusza w przeciwną stronę także takiego motywu jak na parowozie że jadę do przodu oa koła gwałtownie do tyłu nie da się zrobić ;) (w sumie szkoda :blink: )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer25    1

taki sposób o którym wspominasz igorass miałby fatalne skutki dla skrzyni,ale w sumie nieźle by się"rwało":blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    64

sam kilka razy zapomniałem się i podczas jazdy około 10-15km/ha zapomiałem się i zamiast zmienić bieg przerzuciłem rewers do tyłu to tyle że mam nawyk delikatnie puszczać sprzęgło to bardzo delikatnie choć zdecydowanie wychamował i ruszył do tyłu, często podczas nawrotów gdy ciągnik toczy się jeszcze do przodu wrzucam rewers i delikatnie puszczam sprzęgło,ale coś mi się wydaje że to zabójcze dla sprzęgła jest więc zazwyczaj staram się dotknąć pedał hamulca a dopiero jak całkiem ciągnik się zatrzyma puszczam sprzęgło do tyłu, a moje pytanie o rewers hydrauliczny dotyczyło co się dzieje jak przerzuci się na luz podczas jazdy, czy ciągnik będzie toczył się swobodnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

NH zatrzymywał się prawie od razu prz włączeniu luzu, co do innych ciągników to nie pamiętam ale raczej też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    0

NH TM z rewersem elektrohydraulicznym nie zatrzymywał się odrazu. Toczył się jeszcze długo. Ciekawa opcja jest jak zamiast na luz wrzuciłem na wsteczny na błocie z przyczepami to koła zamieszały do tyłu a ciągnik jechał do przodu. Za daleko dźwignię cofnąłem wtedy przypadkowo to było.

W zetorze forterra z rewersem mechanicznym zawsze się zatrzymuję do zera i dopiero przełączam rewers. znaczy sprzęgło, jednocześnie hamuję i przełączam wajche rewersu a jak się całkiem zatrzyma to puszczam sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    78

Można , jest tam pozycja luz.

W Lamborghini niemam zadnego luzu w rewersie a w MF mam luz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    955

jezdzilem u nas w szkole NH T5060 z rewersem elektrohydraulicznym to mozna nawet ruszac nie wciskajac sprzegla, tylko przelaczajac rewers do przodu lub do tylu, oczywiscie trzeba mniec wlaczony bieg, tylko tak jak pisze @igorass lepiej nie dodawac wtedy gazu, bo jak moj kumpel do niego wsiadl to ruszal na pol gazu to az wszystko "wylo" w skrzyni. jezdzilem rowniez w szkole Farmtrac'iem 70, to tam jest rewers mechaniczny ale troszke ciezko chodzi, ale sprobowalem wlaczyc rewers do tylu jak jeszcze ciagnik sie toczyl to nawet nie bylo zgrzytow, oczywiscie z uzyciem sprzegla.



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    181

Niektóre ciągniki mają na rewersie również pozycję do parkowania, wtedy skrzynia blokuje się i nie trzeba używać hamulca ręcznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobert21    0

Ej proszę was pomożcie mi. Sprzeczamy sie z wujkiem o rewersie w Proximach, planujemy wziąść Proxime 85 i sprzeczamy sie czy rewers jets potrzebny czy nie. W przyszlosci jak najbardziej jest planowany zakup TURa. Koszt skrzyni 12/12 z rewersem to okolo 2000zl. Więc proszę podajcie powody dlaczego rewers jest dobry i przydatny, zeby pozniej nie pluc sobie w brode jak juz bedzie tur a rewersu juz dokupic nie bedzie mozna. Z gory dzieki za wszystkie odp.


Okresowy rolnik z miasta ;)
Na ok. 30 ha - Zetor 5320 i T25, w niedalekiej przyszłości może coś jeszcze...
Niedaleka przyszłość nadeszła - NH T5040 + Metal Fach T241

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rewers jest dobry nie tylko do tura ale w turze jest najbardziej potrzebny, bo bieg zmienia w sekunde przy turze bardzo jest potrzebny.


władymirec T-25
ursus c360-3p
ursus 5714 AgroBis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel20    49

Jeśli szkoda tych 2 tyś, to zaoszczędźcie na obciążnikach, bo je można w każdej chwili właściwie dokupić. A ten rewers w tych Proximach to już elektrohydrauliczny, czy to w tej lepszej wersji Zetora takie montują? Ale 2 tys to chyba za mechaniczny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozin    0

A na jakiej zasadzie działa rewers w ciągnikach JD serii 6030 jest to rewers elektro-hydrauliczny czy wymaga on użycia sprzęgła, jeżeli nie to czy można ruszać przełączając jedynie dźwignie rewersu bez użycia sprzęgła???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez opanowany13
      Witam do zetora forterry jaki jest oryginalny  odcień farby na silnik czarny mat czy czarny półmat 
    • Przez szymek28032001
      Czy ktoś z posiadaczy zetora mostkował światła w taki sposób by świeciły górne halogeny z światłami z tymi w masce, jesli ktoś tak robił prosil bym o poradę co i jak
    • Przez igor10246
      Witam temat jest ogólny ale sprowadza się do jednego generalnie dla czego zetory np 7211 5211 są takie drogie nawet w porównaniu do do ciągników tej samej klasy ale zachodnich np fendt 106s w dobrej kabinie idzie kupić za 25000 a odpowiednik zetorowski 7211 za 35000 i czym jest spowodowana ta cena ?
    • Przez mifalek10
      Witam.
      Mam pytanie do użytkowników wyżej wymienionego zestawu. Planuję założyć tura do swojego zetora i mam dylemat jakiego tura wybrać? Zastanawiam się nad zetor system, ale nawet z tego są produkcji polskiej i szwedzkiej, ale oczywiście inne też wchodzą w grę. Możecie podzielić się swoim doświadczeniem przy wyborze. Chodzi mi przy założeniu żeby wszystko pasowało, żeby nic nie przerabiać, aby płynnie się tym pracowało, oczywiście żeby w miarę szybko i prosto odpiąć/zapiąć i stosunek ceny do jakości?
      Z góry dziękuję za pomoc!
    • Przez dzikizbych
      Witam. Mam problem z zetorem forrtera 11441 problem polega na tym gdy  naciskam sprzęgło lub dotykam sprzęgło czuje stukanie i drganie  a gdy dodam gazu to mocniej i jak bawie się obrotami to wyczuwam wszystko. Noi jeszcze gdy  wcisne do połowy  to jagby zmnienia głoś na stukanie. jeśli ktoś wie to proszę napisać z góry dzienki.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj