Zaloguj się, aby obserwować  
Lucjan92

Fendt vario 711,712,714,716,718,818,820

Polecane posty

Lucjan92    2

Witam

 

Temat będzie dotyczył użytkowania ciągników Fendt z serii 700 i 800 vario

 

Jako moderator ...napisze pierwszy post..

Mam do was pytanie czy opłaca się kupić ciągnik Fendt 712 vario z 2001 roku 4900mtg za 170 tys zł

 

Na co przy kupnie tych ciągników trzeba zwracać uwagę... czy skrzynia vario to dobry wybór

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    41

osobiście nie jestem posiadaczem takiego ciągnika, ale dość długo pracowałem w niemczech na FENDT-ach 716 Vario. Skrzynia Vario to bardzo wygodne rozwiązanie, przyjazne i proste w obsłudze, ciągniki na których pracowałem miał przebieg: pierwszy 7000Mth a drugi 4000Mth. Ten pierwszy (starszy) miał już problemy z układem napędowym. Był w nim wymieniany jakiś mechanizm sterujący skrzynią biegów (nie wiem dokładnie co to było) w każdym razie był to koszt rzędu 1300 Euro. Co do silnika to pracował bez zarzutów i myślę, że jeszcze długo będzie tak pracował.

Co do wyboru to zależy na jaki egzemplarz się trafi jeden może pracować bardzo długo beż awarii, a inny może nie mieć zbyt dużego przebiegu i będą z nim problemy.

 

Trudno doradzać w takich sytuacjach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lucjan92    2

Wielkie dzięki ... dużo słyszałem o tych skrzyniach .. przede wszystkim ich żywotność zależny od sposobu użytkowania.Mam jeszcze jedno pytanie do czego służą te ,,przyciski" 5-to włączanie WOM-u a reszta jeżeli wiesz to napisz będę wdzięczny. A co myślisz o tej 712 o roczniku i przebiegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    41

być może tutaj jest troszeczkę inny układ przycisków sterujących jak w 716-tce, tam włanczanie i wybór obrotów WOM był w tej konsoli wsytuowanej poniżej wyświetlacza z prawej jego strony. Natomiast przyciski o których wspominasz służą do sterowania TUZ-em, czyli max wysokość podnoszenia opuszcania itd

 

Co do przebiegu tego ciągnika to nie jest to jakaś wielce szokująca ilość Mth, o jego stanie technicznym może też troszeczkę powiedzieć wygląd zewnętrzny. Jeśli jest zadbany to może oznaczać, że nie użytkował go jakiś "kat"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

1. Właczenie/wyłączenie automatyki przedniego tylnego wom

2. Szybkie wciagania

3. Zaczep hitch

4. Automatyka EHR

 

wszystko "o ile sie nie myle" bo zdjęcie do niczego :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lucjan92    2

Dzięki za odpowiedzi .. no i przepraszam za jakość :( co rozumiesz przez automatyka womu ?? ... może się wypowie ktoś kto posiada FENDT-a z tej serii??

 

Co rozumiesz przez :,, Właczenie/wyłączenie automatyki przedniego tylnego wom " możesz wytłumaczyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

automatyczne rozlaczanie i wlaczanie womu w zaleznosci od polozenia podnosnika.

dajesz narzedzie do gory, to wom sie automatycznie rozlacza, opuszczasz to sie wlacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Na poczatek dam ci dobra rade, zanim zakupisz ten ciagnik obejrzyj go dokladnie i dowiedz sie jakie prace wykonywal wczesniej i na jakom jezdzil paliwie. Trzeba by dokladnie znac numer ramy zeby powiedziec cos wiecej , ale jest to prawdopodobnie jeden z pierwszych ciagnikow Fendt 712 jakie wyprodukowal Fendt (szczegolnie wadliwe byly 716). Niestety ciagniki mialy na poczatku duzo wad, pierwsza byl wlasnie sterownik przekladni Vario, drugim wielkim problemem byly "rospuszczajaca" sie izolacja na przewodach, trzeciam problemem byly mocne wibracje co powodowalo urywanie sie roznych zaczepow maski i nie tylko...nastepnym problemem zwiazanym jednak z rodzajem pracy jaka wykonywal ciagnik jest sama przekladnia Vario ktora w wielu przypadkach nie wytrzymywala 7000 motogodzin. No i ostatnia rzecza jest rodzaj paliwa na ktore byl napedzany ciagnik, silnki te nie byly odporne na tzw. Biodiesel i dochodzilo do wielkich problemow z pompami i wtryskami.W poczatkowej serii istnial rowniez problem z przesylem napedu na wlaku, zwanym inaczej "hydrodamp"....dochodzilo do starcia zebatek przy czym przekladnia i cala hydraulika byly" wylaczone z ruchu". Tak wiec zanim go kupisz obejrzyj sobie ciagnik dobrze ze wszystkich stron. Jesli numer ramy jest 712/21/5000.. w gore, to juz nie powinno byc tak zle.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lucjan92    2

Wielkie dzięki twój post był najbardziej pomocny :blink:..Ciągnik pracował przy zielonkach chyba tylni podnośnik był mało używany podejrzewam ze pracował przy ,,kosiarce"..A tak nawiasem mówiąc o co chodzi z tym vario pompami.. ze do 2000 (chyba)była jedna a po dwie ...mam nadzieje że wiesz o co mi chodzi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesio31    4

sorki za OT ale w jaki sposob zmienia sie predkosc PODNOSZENIA w EHR? mam z tym do czynienia od kilku lat ale nigdy nie widzialem takiej funkcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lucjan92    2

Też się zastanawiałem ale w varioterminalu w 712 niema takiej funkcji u kolegi w 716 miał szybkość podnoszenia i opuszczania a w 712 tylko szybkosc opuszczania ;)

 

Może napiszesz jaki masz model i rok produkcji :) :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Wystarczy dobrze przestudiowac instrukcje obslugi a znajdzie sie tam odpowiedz na wiele ciekawych pytan. I z tym jest najczesciej problem...W tych ciagnikach bez odpowiedniego przestudiowania instrukcji nie ma sie praktycznie szans na porzadna obsluge calej elektroniki i calego komfortu z tym zwiazanego.

 

I jeszcze do Lucjana92, pompy w tych ciagnikach sa takie same wiec nie wiem co slyszales...natomiast od numeru 2000 zmienila sie troche elektronika i zamiast dwoch E-Boxow jak to bylo do numeru 2000 pozniej zastosowano tylko jeden.Zmienila sie tez wersja "Variotronic" do ktorej dolozono jeszcze nowe funkcje.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

sorki za OT ale w jaki sposob zmienia sie predkosc PODNOSZENIA w EHR?

wow nawet nie przeczytalem na co odpisuje :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lucjan92    2

hmm.. nie sądze po prostu niema takiej funkcji .. bo oglądałem dużo razy, a kolega który się pytał ma fendta (z postu wynika) od dawna i przez ten czas ...przestudiował funkcje Varioterminalu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Też się zastanawiałem ale w varioterminalu w 712 niema takiej funkcji u kolegi w 716 miał szybkość podnoszenia i opuszczania a w 712 tylko szybkosc opuszczania ;)

 

Może napiszesz jaki masz model i rok produkcji :) :blink:

Ja musze przyznac nie spotkalem sie jeszcze z funkcja regulacji podnoszenia, jest wprawdzie funkcja" ograniczenie wysokosci podnoszenia" ale nic wiecej.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lucjan92    2

Być może... ale odbiegając od tematu ... nie sądzisz że szybkość podnoszenia podnośnika tylniego jest zbyt szybka / :blink: musi być jakaś możliwość ,,spowolnienia" masz jakiś pomysł ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Ale wlasnie na tym polega sens EHR, na automatycznej regulacji wysokosci podnosnika...a tylko przy szybkim podnoszeniu mozna uzyskac ten efekt. Nie wiem dlaczego chcialbys zeby dzialal wolniej??


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lucjan92    2

:blink: no bo poprostu dla mnie to za szybo... a poza tym jak podniesie pług aż do gory (do końca )to cały ciągnik ... się buja..(szarpie nim) ;) nie wiem jak to opisać

 

np. ten ciągnik FENDT 712 SUPER STAN SERWISOWANY !!!!!!! (826405929) - Aukcje internetowe Allegro

co myślisz o nim... byłem go zobaczyć ..powiem szczerze ze jest zadbany ..a co do ceny opłaca się?? ...w grudniu-styczniu jadę do Niemiec .. pooglądać ofert naszych zachodnich sąsiadów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Trudno powiedziec tak z opisu...wiadomo ze nikt nie opisze ci wad oraz usterek. Napewno plusem jest to ze byl systematycznie serwisowany, bo to jedna z najwazniejszych rzeczy w tych ciagnikach.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lucjan92    2

Jutro postaram się napisać numer ramy :)co te numery oznaczają 712 to typ : :blink: a reszta :)na co powinienem zwrócić szczególną uwagę przy jego oględzinach ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

tak moze wygladac potencjalny numer ciagnika Fendt: 712/21/5555, przy czy 712 to typ ciagnika, 21 to seria maszyny a 4 ostatnie cyfry to numer produkcyjny. Chociaz w nowszych ciagnikach pierwsze 3 numer nie musza zgadzac sie z typem, tam Fendt troche skomplikowal sytuacje i na przykald Fendt 712 ma numer"724" a Fendt z serii 800 ma numer "729". Ale sa to juz najnowsze ciagniki tak zwane "COM III".


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

@kosti, z tego co widze w naszym Fendtcie szybkość opuszczania i podnoszenia są sprzężone razem. Czyli nie działa to tylko przy opuszczaniu ale też przy podnoszeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez rolnik2002a
      Witam wszystkich. Niedawno na podwórku zawitał fendt 720 z 2011roku. Wszystko super ale wczoraj przy próbie przestawienia na podwórku po przekręceniu zapłonu wyrzucił błąd 00.0.01 i amen żadnej reakcji ciągnik pali ale nie jedzie. Gdzie można szukać przyczyny i jak ją naprawić. Jeśli ktoś miał taki przypadek prosze o podpowiedź.
      To mój pierwszy post więc jeśli coś pomyliłem proszę o poprawe
      Kamil
    • Przez BELLAAGRO
      Dzień dobry wszystkim. 
      czy może ktoś podpowiedzieć jak ustawić w fendt 716 com2 na terminalu żeby po przyciśnięciu przycisku  GO aktywowało mi blokadę mostu a przy END wyłączyło?  Prawdopodobnie trzeba ustawić to w sekwencjach ale czytając instrukcje obsługi nie mogę tego rozpracować.
    • Przez piotrrek02
      Witam forumowiczów i proszę o pomoc.
      Pacjent Fendt 714 z 2002r.
      Podczas rozładunku przyczepy zapalił się błąd hydrauliki i zablokował pracę siłownika. Od tamtej pory po odpaleniu ciągnika wyświetla się błąd A.1.2C (według książki "Zawór elektryczny nr.2. Uruchamianie ręczne"). Nie da się odblokować szybkozłączy hydrauliki. Kolejna rzecz to zaznaczona sekcja rozdzielacza świeci się na czerwono.
      Co może być nie tak? Gdzie zacząć szukać przyczyny?
      Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje.
      Pozdrawiam 

    • Przez Kqcper
      Witam problem jest z fendt 720 2012 r. Ciągnik niechce zbytnio pompowac powietrza do  przyczep z wężem jednoobwodowym mianowicie jak spuszczę ręczny ciagnik schodzi z 7/8 kwadratów do 3 i zaczyna samemu hamować przyczepy mozna tak stac nawet cały dzień a ciagnik nie napomuje powietrza do przyczep można to ominąć przez zaciągania ręcznego przed zahamowanie przyczep i zaciągnięcie gdy zejdzie 4 kwadratów tą czynność trzeba powtórzyć około 5 do 8 razy  aby byłoby można ruszyć z miejsca  . A na dwuobwodomym działa wszystko ok 
    • Przez jaroslaw85
      Witam. W fendzie 716 vario 2002r słabo pracuje miękka oś. Czy ktoś wie który hydroakumulator jest od miękkiej osi. Z tego co wiem to tam może być przyczyna. Po wężach widzę że powinien być to któryś z tych nad akumulatorem. Tylko nie wiem czy to ten mniejszy czy większy. Kiedy popuszczam śrubę na imbus to z większego cieknie olej a z mniejszego jest cisza jakby nie było gazu.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj