Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Lucjan92

Fendt vario 711,712,714,716,718,818,820

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
Lucjan92    2

Witam

 

Temat będzie dotyczył użytkowania ciągników Fendt z serii 700 i 800 vario

 

Jako moderator ...napisze pierwszy post..

Mam do was pytanie czy opłaca się kupić ciągnik Fendt 712 vario z 2001 roku 4900mtg za 170 tys zł

 

Na co przy kupnie tych ciągników trzeba zwracać uwagę... czy skrzynia vario to dobry wybór

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    16

osobiście nie jestem posiadaczem takiego ciągnika, ale dość długo pracowałem w niemczech na FENDT-ach 716 Vario. Skrzynia Vario to bardzo wygodne rozwiązanie, przyjazne i proste w obsłudze, ciągniki na których pracowałem miał przebieg: pierwszy 7000Mth a drugi 4000Mth. Ten pierwszy (starszy) miał już problemy z układem napędowym. Był w nim wymieniany jakiś mechanizm sterujący skrzynią biegów (nie wiem dokładnie co to było) w każdym razie był to koszt rzędu 1300 Euro. Co do silnika to pracował bez zarzutów i myślę, że jeszcze długo będzie tak pracował.

Co do wyboru to zależy na jaki egzemplarz się trafi jeden może pracować bardzo długo beż awarii, a inny może nie mieć zbyt dużego przebiegu i będą z nim problemy.

 

Trudno doradzać w takich sytuacjach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lucjan92    2

Wielkie dzięki ... dużo słyszałem o tych skrzyniach .. przede wszystkim ich żywotność zależny od sposobu użytkowania.Mam jeszcze jedno pytanie do czego służą te ,,przyciski" 5-to włączanie WOM-u a reszta jeżeli wiesz to napisz będę wdzięczny. A co myślisz o tej 712 o roczniku i przebiegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

martinezo    16

być może tutaj jest troszeczkę inny układ przycisków sterujących jak w 716-tce, tam włanczanie i wybór obrotów WOM był w tej konsoli wsytuowanej poniżej wyświetlacza z prawej jego strony. Natomiast przyciski o których wspominasz służą do sterowania TUZ-em, czyli max wysokość podnoszenia opuszcania itd

 

Co do przebiegu tego ciągnika to nie jest to jakaś wielce szokująca ilość Mth, o jego stanie technicznym może też troszeczkę powiedzieć wygląd zewnętrzny. Jeśli jest zadbany to może oznaczać, że nie użytkował go jakiś "kat"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

1. Właczenie/wyłączenie automatyki przedniego tylnego wom

2. Szybkie wciagania

3. Zaczep hitch

4. Automatyka EHR

 

wszystko "o ile sie nie myle" bo zdjęcie do niczego :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lucjan92    2

Dzięki za odpowiedzi .. no i przepraszam za jakość :( co rozumiesz przez automatyka womu ?? ... może się wypowie ktoś kto posiada FENDT-a z tej serii??

 

Co rozumiesz przez :,, Właczenie/wyłączenie automatyki przedniego tylnego wom " możesz wytłumaczyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

automatyczne rozlaczanie i wlaczanie womu w zaleznosci od polozenia podnosnika.

dajesz narzedzie do gory, to wom sie automatycznie rozlacza, opuszczasz to sie wlacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Na poczatek dam ci dobra rade, zanim zakupisz ten ciagnik obejrzyj go dokladnie i dowiedz sie jakie prace wykonywal wczesniej i na jakom jezdzil paliwie. Trzeba by dokladnie znac numer ramy zeby powiedziec cos wiecej , ale jest to prawdopodobnie jeden z pierwszych ciagnikow Fendt 712 jakie wyprodukowal Fendt (szczegolnie wadliwe byly 716). Niestety ciagniki mialy na poczatku duzo wad, pierwsza byl wlasnie sterownik przekladni Vario, drugim wielkim problemem byly "rospuszczajaca" sie izolacja na przewodach, trzeciam problemem byly mocne wibracje co powodowalo urywanie sie roznych zaczepow maski i nie tylko...nastepnym problemem zwiazanym jednak z rodzajem pracy jaka wykonywal ciagnik jest sama przekladnia Vario ktora w wielu przypadkach nie wytrzymywala 7000 motogodzin. No i ostatnia rzecza jest rodzaj paliwa na ktore byl napedzany ciagnik, silnki te nie byly odporne na tzw. Biodiesel i dochodzilo do wielkich problemow z pompami i wtryskami.W poczatkowej serii istnial rowniez problem z przesylem napedu na wlaku, zwanym inaczej "hydrodamp"....dochodzilo do starcia zebatek przy czym przekladnia i cala hydraulika byly" wylaczone z ruchu". Tak wiec zanim go kupisz obejrzyj sobie ciagnik dobrze ze wszystkich stron. Jesli numer ramy jest 712/21/5000.. w gore, to juz nie powinno byc tak zle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lucjan92    2

Wielkie dzięki twój post był najbardziej pomocny :blink:..Ciągnik pracował przy zielonkach chyba tylni podnośnik był mało używany podejrzewam ze pracował przy ,,kosiarce"..A tak nawiasem mówiąc o co chodzi z tym vario pompami.. ze do 2000 (chyba)była jedna a po dwie ...mam nadzieje że wiesz o co mi chodzi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesio31    1

sorki za OT ale w jaki sposob zmienia sie predkosc PODNOSZENIA w EHR? mam z tym do czynienia od kilku lat ale nigdy nie widzialem takiej funkcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lucjan92    2

Też się zastanawiałem ale w varioterminalu w 712 niema takiej funkcji u kolegi w 716 miał szybkość podnoszenia i opuszczania a w 712 tylko szybkosc opuszczania ;)

 

Może napiszesz jaki masz model i rok produkcji :) :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Wystarczy dobrze przestudiowac instrukcje obslugi a znajdzie sie tam odpowiedz na wiele ciekawych pytan. I z tym jest najczesciej problem...W tych ciagnikach bez odpowiedniego przestudiowania instrukcji nie ma sie praktycznie szans na porzadna obsluge calej elektroniki i calego komfortu z tym zwiazanego.

 

I jeszcze do Lucjana92, pompy w tych ciagnikach sa takie same wiec nie wiem co slyszales...natomiast od numeru 2000 zmienila sie troche elektronika i zamiast dwoch E-Boxow jak to bylo do numeru 2000 pozniej zastosowano tylko jeden.Zmienila sie tez wersja "Variotronic" do ktorej dolozono jeszcze nowe funkcje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

sorki za OT ale w jaki sposob zmienia sie predkosc PODNOSZENIA w EHR?

wow nawet nie przeczytalem na co odpisuje :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lucjan92    2

hmm.. nie sądze po prostu niema takiej funkcji .. bo oglądałem dużo razy, a kolega który się pytał ma fendta (z postu wynika) od dawna i przez ten czas ...przestudiował funkcje Varioterminalu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Też się zastanawiałem ale w varioterminalu w 712 niema takiej funkcji u kolegi w 716 miał szybkość podnoszenia i opuszczania a w 712 tylko szybkosc opuszczania ;)

 

Może napiszesz jaki masz model i rok produkcji :) :blink:

Ja musze przyznac nie spotkalem sie jeszcze z funkcja regulacji podnoszenia, jest wprawdzie funkcja" ograniczenie wysokosci podnoszenia" ale nic wiecej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lucjan92    2

Być może... ale odbiegając od tematu ... nie sądzisz że szybkość podnoszenia podnośnika tylniego jest zbyt szybka / :blink: musi być jakaś możliwość ,,spowolnienia" masz jakiś pomysł ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Ale wlasnie na tym polega sens EHR, na automatycznej regulacji wysokosci podnosnika...a tylko przy szybkim podnoszeniu mozna uzyskac ten efekt. Nie wiem dlaczego chcialbys zeby dzialal wolniej??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lucjan92    2

:blink: no bo poprostu dla mnie to za szybo... a poza tym jak podniesie pług aż do gory (do końca )to cały ciągnik ... się buja..(szarpie nim) ;) nie wiem jak to opisać

 

np. ten ciągnik FENDT 712 SUPER STAN SERWISOWANY !!!!!!! (826405929) - Aukcje internetowe Allegro

co myślisz o nim... byłem go zobaczyć ..powiem szczerze ze jest zadbany ..a co do ceny opłaca się?? ...w grudniu-styczniu jadę do Niemiec .. pooglądać ofert naszych zachodnich sąsiadów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Trudno powiedziec tak z opisu...wiadomo ze nikt nie opisze ci wad oraz usterek. Napewno plusem jest to ze byl systematycznie serwisowany, bo to jedna z najwazniejszych rzeczy w tych ciagnikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lucjan92    2

Jutro postaram się napisać numer ramy :)co te numery oznaczają 712 to typ : :blink: a reszta :)na co powinienem zwrócić szczególną uwagę przy jego oględzinach ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

tak moze wygladac potencjalny numer ciagnika Fendt: 712/21/5555, przy czy 712 to typ ciagnika, 21 to seria maszyny a 4 ostatnie cyfry to numer produkcyjny. Chociaz w nowszych ciagnikach pierwsze 3 numer nie musza zgadzac sie z typem, tam Fendt troche skomplikowal sytuacje i na przykald Fendt 712 ma numer"724" a Fendt z serii 800 ma numer "729". Ale sa to juz najnowsze ciagniki tak zwane "COM III".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    78

@kosti, z tego co widze w naszym Fendtcie szybkość opuszczania i podnoszenia są sprzężone razem. Czyli nie działa to tylko przy opuszczaniu ale też przy podnoszeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×