Zaloguj się, aby obserwować  
bialy1984

MF 255 wyje skrzynia.

Polecane posty

bialy1984    0

Witam mam problem ze skrzynią w swoim traktorku. Problem zaczął się od wiosny kiedy wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą. Po rozebraniu okazało się, że pęknięta jest tuleja a silnik nie trzymał ciśnienia na wolnych obrotach. Postanowiłem zrobić remont kapitalny. Po złożeniu i jeździe próbnej zauważyłem, że biegi ciężko wchodzą i zgrzytają a na jedynce na biegach polowych traktor powoli jedzie na wciśniętym sprzęgle.Mówiłem o tym mechanikowi ale on powiedział, że to nowe tarcze sprzęgłowe muszą się ułożyć.

Po 50mh docierania problem nie ustąpił a kiedy poszedł w pole i zrobił kolejne 50mh zaczęła do tego wyć skrzynia na pierwszym stopniu(zarówno na luzie jak i na każdym biegu) i na 2 stopniu podczas podnoszenia ciężkich narzędzi i podczas pracy WOM-em.

Po kilkukrotnym rozbieraniu ciągniczka, ponownej wymianie tarczy srzęgłowej i wałka 1 stopnia nic się nie poprawiło a skrzynia wyje coraz bardziej.Mechanik zgolił kupe kasy, że o częściach nie wspomnę i rozłożył ręce.

Sam próbując wykryć usterkę doszedłem do tego, że koło zamachowe ma lekkie bicie co wprowadza w wibrację wałki I i II stopnia(przez otwór wlewu oleju dostawiłem kawałek pręta do wałka i czuć jak wibruje).Czuć także na wciśniętym sprzęgle na lekkie poszarpywanie.

Czy to możliwe, że cała przyczyna leży w kole zamachowym wraz z dociskiem i jak do tego doszło, że koło zamachowe ma lekkie bicie. Dodam, że wał przeszedł szlif a koło przykręcone jest w tej samej pozycji co przed remontem.

Trochę się rozpisałem ale nie mam już na to siły traktorek do tej pory sprawował się super a po remoncie masakra.Proszę o porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

a sprawdzales łozyska?


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Witam

Mogą być dwie przyczyny wycia skrzyni pierwsza to założone tarcze sprzęgłowe Tomex (co druga to wadliwa)jak tak to proponuję chełmno,druga przyczyna to jak był wymieniany uszczelniacz na wałku sprzęgłowym i tuleja została obrucona o 180 stopni 99 procent to jedna z tych przyczyn


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

z tymi tarczami to możliwe - znajomi cały dzień zmarnowali przez to.

Okazało się że różnica grubości po przeciwnych stronach tarczy wynosiła 2-4mm.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy1984    0

Tarcze sprzęgłowe obydwie nowe firmy chełmno pierwszego stopnia to nawet dwie bo co do pierwszej to też myślałem że jest wadliwa niestety nie pomogło.Kolego ASOGCURSUS mówisz o tej tuleii w której osadzone są obydwa wałki? W skrzyni nic nie robione wszystko do tej pory było w oryginale. Martwi mnie te bicie na kole zamachowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Kolego biały twierdzisz że w skrzyni nic nie było robione a kto wymieniał wałek pierwszego stopnia?co do bicia koła zamachowego to prawdopodobnie jest brud między piastą wału korbowego a kołem zamachowym innej możliwości nie ma ja na twoim miejscu to bym oddał ciągnik do poprawki zapłaciłeś grube pieniądze i żądaj solidnej naprawy w razie niezgody można naprawić ciągnik autoryzowanym serwise i wystawić rachunek ja pozostaję przy swojej diagnozie pozdrawiam


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy1984    0

Tak ale wałek w skrzyni był wymieniany dopiero teraz a skrzynia zaczęła wyć dużo wcześniej.Wymiana wałka to jedna z wielu nietrafnych diagnoz "fachowca" któremu to reklamowałem. A czy jest możliwe, że wał korbowy ma bicie zauważyłem też,że jak wejdzie na max. obroty to z okolic koła pasowego słychać jakiś gwizd pisk nie wiem jak to bliżej określić. Co do poprawek to wiecie jak to jest najpierw się wypierają, że to nie ich wina potem czekasz aż zrobi wielką łaskę, że przyjedzie, wymienia dużo niepotrzebnych części metodą prób i błędów, a na końcu to i tak ty dostaniesz po kieszeni.

Kolego ASOGCURSUS jeśli mówisz o tej tulei to czy mógłbyś mi zprecyzować o który to element chodzi, czyżby o ten

skrzynia.JPG | bialy4 | Fotki, Zdjęcia, Obrazki Fotosik.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Dokładnie o tą tuleję chodzi, ja jak robię silnik to nigdy nie zakładam tuleji sklepowych,tylko surówki honuję,przy okazji zawsze sprawdzam współosiowość bloku jak wszystko zrobi się po koleji dokładnie to nie ma możliwości na bicie wału chyba że może masz pęknięty tydzień temu robiłem silnk w którym był pęknięty wał rolnik jeździł dwa miesiące na pękniętym wale i nie było słychać tylko przyprowadził ponieważ ciężko się uruchamiał i usunąć przeciek oleu na kole pasowym ,proponuję jeszcze raz rozebrać silnik i sprawdzić czy wał nie jest pęknięty


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy1984    0

Dzięki kolego za poradę. Wszystko jest możliwe. Tu też były tuleje surówki sprwadzana współosiowość ale widocznie coś poszło nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol0    3

Witam! Jestem nowy na forum i proszę o wyrozumiałość, piszę tu bo nie che otwierać nowego tematu dotyczącego tego samego problemu. Dokładnie mam ten sam problem co bialy1984, tylko w ursusie 3512 92r. Od niedawna przód skrzyni (albo sprzęgło tak mi się wydaje) zaczął wyć. Podobnie po wciśnięciu I stopnia sprzęgła cichnie(na II stopniu nie zaobserwowałem może dla tego że ostatnio nie dźwigałem nim dużych ciężarów), wyje niezależnie czy jest na luzie czy też na dowolnym biegu. Nie wiem czy to też ma z tym związek ale w porównaniu do innych Ferdków u mnie bardzo ciężko wciska się II stopień sprzęgła, ale chodzi ok(wom się nie ślizga ani nie zgrzyta). Dodam jeszcze że ma przejechane 6100mth i wszystko jest w oryginale, silnik chodzi jak żyleta (nie powinien mieć ewentualnych luzów na wale powodujących owe wycie). Robiłem w nim jedynie sprzęgło przy 3500mth(zerwana była tarcza II stopnia, wymieniłem obie) i jak to w Ferdku bywa skrzynia czasem się zakleszcza(ale to standard). Bialy1984 poradziłeś już sobie z problemem? Możesz napisać co dokładnie wyło. A może ktoś miał podobny problem?

Z góry dziękuję za ewentualne wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy1984    0

Kolego ja nic z tym nie robiłem - nie mam czasu ani kasy aby się za to zabrać. W moim przypadku wyrobił się wałek główny skrzyni w miejscu gdzie jest osadzone łożysko. Ma przez to luz i tryby w skrzyni lekko się ścinają - przeważnie koło stałego zazębienia z wałkiem pierwszego stopnia. U mnie doszedł jeszcze dość mocny wyciek oleju na wałkach, bo wiadomo jak wałek główny ma luz to wałek pierwszego stopnia, który jest w nim osadzony również ma bicie, przez co wybija uszczelniacze.

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Kolego Karol0 jak wyjąc tarczę II stopnia z docisku, czy trzeba jakąś prase?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol0    3

Na początek trzeba wykręcić cały docisk. Do wyjęcia tarcz nie jest potrzebna prasa ale trzeba je ścisnąć. W moim Ferdku robiłem sprzęgło jakieś 8-10 lat temu i nie pamiętam dokładnie jak to szło, ale pamiętam by rozkręcić docisk położyłem go pod drugi ciągnik postawiłem na nim lewarek i go scisłem, rozkręciłem i powoli odkręciłem lewarek, coś takiego przy składaniu w odwrotnej kolejności. Obie tarcze to wymień

 

pozdro

Edytowano przez Karol0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dammat    0

Ja wymieniłem tryb wstecznego biegu, bo na starym były na pięciu zębach wżery i słychać było stukanie podczas cofania. Po wymianie okazało się że skrzynia okropnie wyje jak stoi i jedzie, a przyczyną jest oczywiście "nowy" rzemieślniczy tryb za 60zł zrobiony na zdezelowanej tokarce i frezarce. Teraz nie wiem co robić kupić nowy bepco za 120zł http://sklep-rolmax.pl/product.php?id_product=509491 (powinien podejść bo ma taki sam nr katalogowy jak ten polski) czy założyć stary a może szukać używanego, albo dać stary do naprawy?

Edytowano przez dammat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
    • Przez Piotrpiotrek89
      Cześć,
      Gdzie znajdę dane dot. Dmc przyczepy z hamulcem? Niestety wymagają tego przy rejestracji, a nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji. Z góry dziękuję.
    • Przez 35bogus
      Witam, 
      Potrzebuje ustawić pompę wtryskową w MF690 1983r. Odebrałem pompę i wtryski od fachowca. Chcę ustawić prawidłowo pompę wtryskową ale nie mam pewności czy dobrze się do tego zabieram. Zaraz po świętach chce to zrobić. 
      Od początku. Kręcę kołem zamachowym, pojawiają mi się dwa znaki jeden po drugim, wnioskuję że to moment wtrysku, dalej kręcę mam jedną kreskę podejrzewam GMP 1 tłoka. Cofam do tych pierwszych dwóch znaków ale nie wiem na który ustawić. Bo jak ustawiam na drugim to w pompie nie mogę ustawić znaku C na koniec segera. Pompa była u dobrego fachowca. Może ja na zły znak ustawiam. Proszę o poradę czy ustawiać na tym pierwszym z tych dwóch czy na dym drugim z tych dwóch. Będę wdzięczny za podpowiedź jak ustawić koło zamachowe żeby potem ustawić pompę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj