Zaloguj się, aby obserwować  
RobertN

Jak rozpoznać pęknięcie tuleji silnika

Polecane posty

RobertN    1

Witam.

Wyjąłem tuleje z silnika i nie wiem po czym poznać(lub jak sprawdzić) że jest pęknięta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobertN    1

Płyn chłodniczy dostawał się do oleju, zdjąłem głowice, mise olejową, nalałem wody z mlekiem żeby było lepiej widać. Woda kapała ze wszystkich tuleji na łączeniu z blokiem. Uszczelki na tulejach są napewno do wymiany, tylko teraz taki wioskowy mechanik na 1 tuleji zobaczył w połowie jej głębokości osad. wg. jego świadczy to o pęknięciu. tylko że nic nie da się wyczuć, osad jest dookoła tulei. Wyjętą tuleje wsadziłem do wiadra, na spód dałem gumę i przycisnąłem, na zewnątrz była nalana gorąca woda i w środku na wysokości osadu nie ma żadnych kropli wody. I teraz nie wiem jak się upewnić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mizgus    1

Ten osad o którym piszesz to z pewnością nagar albo jego znikome ilości w postaci nalotu a piszesz że jest do okoła tulei czyli na logikę jak by była w ten sposób pęknięta to by była w dwóch częściach ja bym założył nowe uszczelniacze i zalał gorącą wodą blok do pewności czy nigdzie nie puszcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filipoo    14

witam. no jak kapało do okoła tyleji to napewno uszczelniacze na dole cylindra na łączeniu lecz jest mozliwość ze nie tylko to bo moze być juz blok przezarty od rdzy. my robiliśmy remont zetora 3011 a to tak jak c-360 i na szczeście nie było całe przezarte tylko górna częśc ale u ciebie moze juz być całe gdzieś jakiś ubytek juz moze być tym bardziej jak wczesniej chodził na wodzie. jeśli na tuleji nie ma ani kropli wody to jest dobra kiedyś jak ciapka robiliśmy to niby nie była peknięta ale jak ie wąz zdusiło so po prostu woda leciała do cylindra:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

osad jak rozumiem był na zewnątrz tulei, by ją sprawdzić musiałbyś podgrzać palnikiem tylko teraz tak moc jeszcze miała nie przydało by się wymienic tulei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Pośpieszyłeś się z wyjęciem tulei. Kiedy miałeś ściągnięte głowice trzeba był zalać blok wodą i ustawić wał tak aby 2 tłoki były w dolnym martwym punkcie poczekać dzień i zobaczyć co się dzieje, czy woda nie dostaje się na tłok. Czynnośc powtórzyć nazajutrz na 2 innych tłokach. U mnie w starze była wykorodowana dziura wielkośći ostrza od szpilki. Rozrusznik miał cieżko obrócić rano.


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobertN    1

Dzięki za informacje

Powkładam tuleje i wtedy zobacze czy nie ma przecieków po zalaniu wody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Spróbuj na słuch jak z dzwonem. Wpierw dokładnie ją umyj, i obejrzyj przy dobrym świetle, szczególnie okolicę kołnierza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez dariusz86
      Cześć,
      Stoję przed małym dylematem w kwestii doboru haków sprzęgających. Chcę zamontować coś takiego do ciągnika o mocy 70KM. Nie wykonuje on nie wiadomo jak ciężkich prac ale jednak hak to wygoda o czym już się przekonałem nie raz. I teraz biję się z myślami, czy inwestować prawie 500zł za sztukę, za oryginał CBM'a, kat 2S, czy może pójść w coś tańszego i wziąć waryńskiego. Generalnie waryński chyba robi nie najgorsze te części ale nie wiem jak jest z hakami. Szukam opinii i ciężko cokolwiek znaleźć. CBM to wiadomo, marka sama w sobie. Ale różnica w cenie dość znaczna bo na 2 sztukach około 400zł. Bardzo bym Was prosił o pomoc w dokonaniu wyboru. Może są na forum osoby które mają haki waryńskiego już jakiś czas i z perspektywy tego czasu, są w stanie wydać jakąś opinię. O opinię CBM'a nie pytam bo wiadomo że to górna półka. 
    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez tmic
      Czy ktoś się już spotkał  z umową dzierżawy gruntu pod instalację wodorową ? Szukam informacji o problemach i opłacalności.
    • Przez Michle18
      Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie
    • Przez michalsoft
      Witam,
      w sąsiedztwie mojej działki powstać ma turbina wiatrowa. Dziś był przedstawiciel firmy z zapytaniem o zgodę i propozycja dzierżawy  na to żeby nad moimi działkami kręciło się śmigło z wiatraka , ewentualnie może być na tej działce kawałek fundamentu. Ma być ro wiatrak o mocy około 3MW
      Na jakie zapisy w umowie dzierżawy zwrócić uwagę ? CO jest ważne w tym aspekcie ? 
      Czy macie jakieś doświadczenie z tego typu sprawami ?
      Jaki może być ewentualny czynsz dzierżawny?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj