Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
RobertN

Jak rozpoznać pęknięcie tuleji silnika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
RobertN    0

Witam.

Wyjąłem tuleje z silnika i nie wiem po czym poznać(lub jak sprawdzić) że jest pęknięta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobertN    0

Płyn chłodniczy dostawał się do oleju, zdjąłem głowice, mise olejową, nalałem wody z mlekiem żeby było lepiej widać. Woda kapała ze wszystkich tuleji na łączeniu z blokiem. Uszczelki na tulejach są napewno do wymiany, tylko teraz taki wioskowy mechanik na 1 tuleji zobaczył w połowie jej głębokości osad. wg. jego świadczy to o pęknięciu. tylko że nic nie da się wyczuć, osad jest dookoła tulei. Wyjętą tuleje wsadziłem do wiadra, na spód dałem gumę i przycisnąłem, na zewnątrz była nalana gorąca woda i w środku na wysokości osadu nie ma żadnych kropli wody. I teraz nie wiem jak się upewnić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mizgus    1

Ten osad o którym piszesz to z pewnością nagar albo jego znikome ilości w postaci nalotu a piszesz że jest do okoła tulei czyli na logikę jak by była w ten sposób pęknięta to by była w dwóch częściach ja bym założył nowe uszczelniacze i zalał gorącą wodą blok do pewności czy nigdzie nie puszcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filipoo    14

witam. no jak kapało do okoła tyleji to napewno uszczelniacze na dole cylindra na łączeniu lecz jest mozliwość ze nie tylko to bo moze być juz blok przezarty od rdzy. my robiliśmy remont zetora 3011 a to tak jak c-360 i na szczeście nie było całe przezarte tylko górna częśc ale u ciebie moze juz być całe gdzieś jakiś ubytek juz moze być tym bardziej jak wczesniej chodził na wodzie. jeśli na tuleji nie ma ani kropli wody to jest dobra kiedyś jak ciapka robiliśmy to niby nie była peknięta ale jak ie wąz zdusiło so po prostu woda leciała do cylindra:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

osad jak rozumiem był na zewnątrz tulei, by ją sprawdzić musiałbyś podgrzać palnikiem tylko teraz tak moc jeszcze miała nie przydało by się wymienic tulei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Pośpieszyłeś się z wyjęciem tulei. Kiedy miałeś ściągnięte głowice trzeba był zalać blok wodą i ustawić wał tak aby 2 tłoki były w dolnym martwym punkcie poczekać dzień i zobaczyć co się dzieje, czy woda nie dostaje się na tłok. Czynnośc powtórzyć nazajutrz na 2 innych tłokach. U mnie w starze była wykorodowana dziura wielkośći ostrza od szpilki. Rozrusznik miał cieżko obrócić rano.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobertN    0

Dzięki za informacje

Powkładam tuleje i wtedy zobacze czy nie ma przecieków po zalaniu wody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Spróbuj na słuch jak z dzwonem. Wpierw dokładnie ją umyj, i obejrzyj przy dobrym świetle, szczególnie okolicę kołnierza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×