Skocz do zawartości
lukaskurp

wskaźnik temperatury

Polecane posty

lukaskurp    7

Witam. robię remont ursusie i miałem zamiar wstać jakiś czujnik rezystancyjny do pomiaru temp. płynu i odpowiedni zegar zamiast tego oryginalnego bo już ze 3 zepsute na półce mam. Kupiłem czujnik i zegar z c360-3P i to jest też wielki shit, czujnik nie pracuje w tym samym przedziale co zegar i jak włożę go w gotującą się wodę to w skazówka na wskaźniku jest na max a jak woda troszkę ostygnie to już jest na zerze.

 

Nie wiem co mam tam wstawić. Ma ktoś jakiś pomysł na to, bo te pseudo części do ursusa to porażka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

A dlaczego tak ci sie te liczniki psuja??? Ja mam 3 lata wskaźnik i wszystko jest OK.

Na allegro fajny widziałem taki biały, miales tam cisnienie oleju tem.wody i cis. powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

taki standardowy był. Temp. wody ciśnienie powietrza i 4 kontrolki. Nie wiem czemu to się psuje, po prostu założę pochodzi z 3 miesiące i potem wskazówka od temp leży na dole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sdamigo6    0

A może w jakiś niewiadomy sposób pęka ci przewód od czujnika To jest wskażnik alkoholowy i trzeba uważa na przewód Mój w ciapku działa już jakieś 18 lat A ten zegar nazywa się fachowo trójwskażnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

nie wiem ale wiem jedno, już nie kupie ani jednego więcej trój wskaźnika!!!

Pokombinuje z tym od 3p możne jakiś opornik załatwi sprawę ale czego tu się spodziewać za 35,-

Albo na szrocie wykręcę z jakiejś padaki i zegar i czujnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

wskaźnik

 

radziłbym coś takiego, sąsiad ma i nie narzeka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Ładny ten licznik, tylko ja widze jedno wade jak komus pradnica pojdzie to nie bedzie wiedzial czy sie akumulatory ładują czy nie :D on chyba ze sie zrobi jakas kontrolek od ladowania :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ten licznik jest chyba mechaniczny a prąd tylko do podświetlenia potrzebny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

@kuba330m, co to jest za problem wsadzić jakąś kontrolkę w innym miejscu? ja to bym to wogóle inaczej zrobił cały kokpit w capie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W c330 to tylko obrotomierz jest dobry. a ten trój wskaźnik to wielki szajs.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

dokładnie, dlatego go wywalę. Dzięki za ten link, nie zły ten wskaźnik ale udało mi się dopasować czujnik do wskaźnika od 360-3P który pasuje w dziurę w bloku więc go zamontuję, dodatkowo obrotomierz, a do reszty oddzielne kontrolki i dechę od nowa robię, ale tak żeby panel był nad kierownicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

oj nie taki znowu shit u mnie pierwszy chodził od 1982 do 2003 a teraz jest 2 a to z powodu właśnie wskaźnika temperatury nie wiem czemu pewnego razu wskazówka poprostu staneła i nie ruszyła , a więc reasumując już ponad 6 lat bezawaryjnie działa nowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

@kuba330m, co to jest za problem wsadzić jakąś kontrolkę w innym miejscu? ja to bym to wogóle inaczej zrobił cały kokpit w capie...

 

No tak masz racje ja mam chyba 1 czy 2 wolne kontrolki. Nic trudnego. Moze i ja o czyms takim pomysle :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A właśnie chciałbym przerobić cały pulpit i zamiast tego trój wskaźnika wstawić osobny od oleju i temp. wody. Ale nie wiem jak zrobić dziury w desce na te zegary, macie jakieś sposoby na robinie dziur o średnicy np 10cm lub więcej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

cyrkiel, na około po obwodzie wiertło 6 lub 8mm potem pilnik lub kontówką poprawić, jak nie zmieści to może dorobić osobne mocowanie sam tak u siebie mam dorobione na elektryczny czujnik ciśnienie oleju :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Powinny wejść. a oprócz cyrkla macie jakieś lepsze sposoby?? A czy wypalanie spawarką będzie dobre?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

No wiesz kazdy sposub jest dobry tylko musisz instalacje wyjmowac i zastanawiam sie nad zbiornikiem paliwa, ale spawarka to tylko tzw. glutów narobisz, lepiej bylo by przecinarka plazmowa :) za******y efekt wychodz :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

wyjąc i tak muszę bo zrobię nowa deskę a zastanawiają mnie takie wycinaki do glazury ciekawe czy by cięły żelazo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Może kawałek pojdzie, a czy dalej to nie wiem, napewno zelazo twardsze od glazury. A masz cos takiego????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Gdzieś wydziałem w warsztacie :D trzeba by poszukać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    99

takim czymś ostatnio robiliśmy dziury na zegary tylko że w plastikowej desce, a co do wycinania w blasze to może jakiś warsztat ślusarski ci to zrobi u mnie gościu robi takie dziury bez problemu i praktycznie od reki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Normalną wyrzynarką, nawet taką z hipermarketu.Trzeba założyć brzeszczot do metalu, wytrasować, wywiercić otwór by wszedł brzeszczot i jazda. Idzie jak burza, jak się umie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

dobry pomysł z tą wyrzynarką, będę miał czas to spróbuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat997    25

Elektryczny czujnik temperatury idealnie pasuje od Zetora seri 72.. i podobnych, a wzkaźnik temperatury pasuje od Zetora lub od Skody 120.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez xoxpatrykxox
      Czy mogę używać swieteł do jazdy dziennej w ciągniku zamiast świateł mijania? Czy muszę mieć to oddzielnie podczpione pod instalację elektryczną?
    • Przez ursusmarcin
      Witam wszystkich.
      W jaki sposób mogę wymienić napęd licznika motogodzin w ursusie c328 i czy go jeszcze dokupię?
      Myślałem, że zakup nowej linki załatwi problem, poniewaz licznik motogodzin w moim ursusie nie funkcjonuje
      lecz niestety nie. W mechaniźmie napedu licznika była urwana linka i jej koniec został w nim.
      Udało mi się wyciagnąć ją po kawałku, lecz po zamontowaniu nowej licznik i tak nie.
      Jak mocno docisnę linkę to jakby trochę ją załapywało.Jak się dostać do mechanizmu i to sprawdzić.
      Dodatkowo proszę o informację, posiadam c330 z 1971r. i tak jest zarejestrowany czy możliwe jest, że skrzynia biegów
      wraz ze sprzęgłem jest od c328? Proszę i informację.
    • Przez marcin0b0
       zakupiłem alternator do ciągnika przy podłączano okazało ze zwarcie miedzy obudowa a zaciskiem gdzie podłącza się kontrolkę  lądowania co możne być przyczyna
    • Przez Piotrek1978
      jak podłączyć prostownik w c330 2x6v-PILNIE
    • Przez kurtz
      Czołem Panowie!!! Wczoraj wymieniłem tanim sposobem prądnicę na alternator w ciapku. Robota banalna, koszt minimalny.
      Co potrzeba:
      -Mocowanie fabryczne pod altka
      -Śruba + kawałek tulejki do zamontowania alternatora w mocowaniu (łatwo znaleźć w każdym garażu lub dotoczyć za kilka pln).
      -Alternator z samochodu rover 75 (ja akurat miałem z 2.0v6 bo rozbierałem taki na części, na allegro pełno takich po 30-50zl)
      -Kawałek oryginalnej instalacji z rovera do alternatora (chodzi tylko o jedną wtyczkę na 3 kabelki która idzie do alternatora).
      -Koło pasowe zdemontowane z naszej prądnicy którą usuwamy.
       
      Montaż:
      -Demontujemy koło pasowe z prądnicy i zakładamy zamiast koła pasowego z alternatora (wszystko pasuje bez przeróbek/toczenia itd.)
      -Montujemy alternator do silnika za pomocą fabrycznego mocowania i w/w śruby i tulejki.
      -Zakręcamy przewód prądowy (do jego podłączenia jest tylko jedna śruba więc nic nie pomylimy - ja podłączyłem krótkim przewodem na + cewki rozrusznika).
      -Usuwamy z ciągnika regulator od prądnicy.
      -Zapinamy do alternatora oryginalną wtyczkę (dlaczego warto założyć oryginalną od rovera? - bo jest wytrzymała, mocno zaciska, nie spadnie i ma w środku taką specjalną gumową uszczelkę dzięki czemu nie dojdzie nam tam żadna woda ani nic). We wtyczce mamy 3 piny: IG - Wzbudzenie, L - kontrolka, IR - nie wiem co:P
      Wzbudzenie czyli pin IG podpinamy pod +12 ze stacyjki/bezpieczników (ja podpiąłem bodajże pod pin 15 lub 54 stacyjki i w pozycji zero na wyciągniętym nie mam nic, a na wciśniętym kluczyku mam + 12), podpiąłem tak dlatego żeby mieć ładowanie cały czas po uruchomieniu silnika. Kontrolka ładowania (pin L) podłączamy normalnie tak jak fabrycznie w ursusie czyli idzie kabel z altka na żarówkę a z żarówki na +12.
       
      FINITO!!!
       
      Wad póki co nie zauważyłem, natomiast zalety: bardzo tanio!!! (mi wyszło 0,00zł, standardowo w granicach 50zł), napewno ogromna żywotność i dostępność takiego alternatora (wiadomo w takim aucie wytrzymują ok 300tys), hermetyczna wtyczka w tym altku przez co nie naleje nam się woda, a do tego umieszczona tak fajnie od dołu że nie urwiemy jej niechybnie.
       
      PS. Oznaczenie gdzie są poszczególne piny we wtyczce powinniście mieć na naklejce na altku (ja tak miałem), ale są też rysunki/zdjęcia w google.
×