Zaloguj się, aby obserwować  
Grzesiu95

Kółko podporowe UNIA TUR

Polecane posty

Grzesiu95    9

Posiadam ten pług i zauwazyłem że po krótkim czasie kólko ma duże luzy na boki i góra dół...

 

Czy ktoś też ma taki problem, czy to tylko ja mam jakiś wdliwy ten pług??

 

I czy mam to zgłosić na gwarancje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

Pewnie łożysko szlak trafił, jak masz jeszcze ważna gwarancję to zgłoś niech ci to zrobią


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiu95    9

Ja to już kiedyś rozkręcałem bo piszczało strasznie, i nasmarowałem wszystko, bo jak smarownica smarowałem to nic nie dawało. I wydaje mi się ze tam nie było łożyska żadnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JD5620    10

Zgłoś niech przyjada i zrobią, wkoncu za coś pieniądze wzieli


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiu95    9

A wogule to kto powinien to przyjechać zrobić???

 

Dealer u którego kupiłem pług czy z fabryki??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

Raczej Dealer, bo raczej napewno prowadzi servis


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

Jaki to rodzaj kółka, te z ogumieniem pneumatycznym? Jeżeli tak to musi być tam łożysko bo to jest normalna piasta. Jeżeli masz metalowe to nie ma łożyska jest tylko tulejka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

@Grzesiu95 - oczywiście zrobisz jak zechcesz ale skoro to te najprostsze łożyskowanie to będą Cię chcieli zbyć u dealera i każą napchać smaru i robić póki nie odpadnie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Ja tam orze ostatnio bez kółka. Co prawda kółko jest ale nie trzyma głębokości.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiu95    9

ZObaczymy co da się zrobić jutro do niech zadzownie

 

@andrzej2110 - i lepiej orze się bez kółka czy z kółkiem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmkam    0

Tez mam tura i faktycznie sie to kolo strasznie ze tak powiem "koleboce" ale chodzi juz jakies 5 lat i jak na razie nie bylo proglemow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Przemek15
      Czy może mi ktoś wyjaśnić parę rzeczy z tym związanych, bo miałem przyjemność orać, ale nie miałem przyjemności ustawiać pługa. Coś nie coś o tym wiem, ale różne źródła różnie podają o różnych regulacjach. Do czego właściwie służy i czym jest regulacja szerokości pierwszej skiby? W Agromechanice napisali, że dostosowuje się ją do rozstawu tylnych kół ciągnika. W RPT piszą, że: "...regulacji pirwszej skiby dokonujemy w drugim przejeździe. Pierwszy korpus powinien nieco nadkładać, aby wyrównać powierzchnię z poprzednim przejazdem". Piszą też, że ma to związek ze ściaganiem pługa, albo, że ma to wpływ na równomierną szerokość pozostałych skib. W starszych pługach zagonowych ramowych zawieszanych mamy w stojaku oś wykorbioną, która podobno służy do regulacji właśnie pierwszej skiby a zarazem punktu pociągowego (w obracalnych jednobelkowych te ustawienia dokonuje się razem lub oddzielnie śrubą rzymską albo siłownikiem). Ale przecież za pomocą tej os wykorbionej za pomocą korbki nie zmieniamy w rzeczywistości szerokości tylko pierszej skiby, ale wszystkich jednocześnie zmieniając przy tym jakby kąt natarcia lemiszy. I inne źródłą podają, że zmiana tej szerokości powinna być następstwem zmiany głebokości orki tak, aby był zachowany jednakowy stosunek szer. do gł. korpusu. Im głebiej tym szerzej i na odwrót. Na zimę znowu lepiej zostawić glebę w ostrej skibie (wysztorcowaną), czyli głęboko i wąsko. Zupełnie innym zagadnieniem jest regulacja szerokości roboczej pługa, która w starszych pługach nie występuje. Może być mech. skokowa albo hydrauliczna płynna i co ciekawe zmiana tej szerokości nie zmienia kąta natarcia lemiesza. Bodajże chodzi o zasadę czworoboku przegubowego. Jeszcze innym zagadnieniem jest zmiana szerokości orki poprzez odejmowanie i dokładanie korpusów. Belka w takim przypadku musi mieć budowę kołnierzową, czy jak kto woli teleskopową, aby po odjęciu od tyłu korpusu nie wystawałą "pusta" belka. W Agromechanice jeszcze bardziej motają, bo piszą, że ustawia się szerokość orki przy pomcy dwóch regulacjI
      -poprzecznej, czyli ustawienia szer. pierszej skiby
      -podłużnej, czyli ustawienia pługa po takim kątem, aby uzyskać nominalną szerokość pługa i optymalny nacisk płozu na ściankę bruzdową
      Po pierwsze jak może być coś takiego jak podłużna reg. szer. orki? A potem piszą, że pożadana jest też możliwość regulacji szerokości orki. To już mamy jakieś trzy regulacje szerokści orki. I jak tu się nie zgubić?
      I jak to jest jest z tą regulacją głębokości w nowszych pługach obracalnych? Bo piszą, że ustawiamy za pomocą kółka kopiującego, a to jakaś bzdura, bo obecnie stosuje się regulację siłową a nie kółko, chyba, że pług przyczepiany, ale te zostawmy, bo jeszcze większy mętlik będzie. Regulacja siłowa czy pozyzycyjna wyklucza kółko kopiujące na pewno, a jak ktoś chce pracować za pomocą regulacji kopiującej (kółka) to musi ustawić podnośnik na dociążąnie (regulację ciśnieniową), czyli podnoszenie pod mocno zmniejszonym ciśnieniem tak aby nie dało rady podnieść pługa od ziemi (wiadomo wtedy tracimy dociążanie tylnej osi masą pługa). Jeszcze inną regulacją jest w nowszych pługach przesuwanie wzdłużne pługa tak, aby wychylić pierwszy koprus poza rozstaw kół ciągnika i wtedy obydwa koła jadą po caliźnia. Co to daje tylko praktycznie? O poziomowaniu nie wspominam, bo jest dla mnie zrozumiałe, ale prosiłbyłbym Was o jakieś uporządkowanie tego, ewentualne poprawienie i wyjaśnienie co kiedy w jakich pługach (z wyjątkiem przyczepianych) i w jaki sposób oraz po co. Chodzi mnie głównie o pługi zawieszane zagonowe (starego typu bez reg. szer. rob.) oraz jednobelkowe obracalne zawieszane.
    • Przez Piffpaff
      witam, pług wart uwagi do c 360 na piaski i glinę?
    • Przez Audi213
      Natrafiłem na ogłoszeniu na kvernelanda z ingerencją w niego z udziałem spawarki. Widoczne jest to na zdjęciach. Gość mówi że jest to podobno zrobione solidnie i w ogóle nie wpływa na pracę, ani na jakość orki. Co o tym myślicie, jest sens go brać czy sobie odpuścić?




    • Przez lysonzi1
      Witam, powoli zbliża się orka pod pszenicę i w związku tym szukam kołków do pługa, który kupiłem czyli kverneland 150b. I teraz pytanie czy kupujecie oryginały czy zwykle śruby o określonej twardości czy jakieś inne zamienniki? W moim pługu są śruby m12. W katalogu widzę, że ich numer to kk035038, cena w internecie za szt. to ok 30zł. Drogi interes. Uprzedzając pytania nie kupiłem na zabezpieczeniu non stop bo jego waga jest o przynajmniej 400kg większa przez co ciągnik miałby ciężko z podnośnikiem.
       
    • Przez Artur9494
      Witam. Po kupnie ciagnika czas na zmianę maszyn. Na pierwszy rzut najważniejszy będzie pług. Co możecie doradzić przy wyborze, bo do tej pory używałem unia Grudziądz 3. Ziemię są raczej lekkie i około 12h do orki. Cena jaką chcę przeznaczyć to 3-4tys więc obrotowy raczej nie wchodzi w grę,  bo w tej cenie raczej szrot. Znalazłem coś takiego i na plus przemawia zmienna szerokość orki tylko ta firma mnie zastanawia jak do niego z częściami,  bo lemiesze udało mi sie znaleźć, a odkładnice np. już nie. Jak ktoś coś może doradzić z gory dziękuję. 
      https://m.olx.pl/d/oferta/plug-bovlund-favorit-4-skibowy-CID757-IDKWW3d.html?reason=observed_ad
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj