Zaloguj się, aby obserwować  
emtecc

przyczepa d-47

Polecane posty

emtecc    22

Tak jak w temacie mam problem dotyczący kiprowania przyczepy D-47 "do tyłu".

Problem polega na tym,że gdy podniesie się przód przyczepy i "uszy od skrzyni (te w które wkłada się bolce)" miną ramę przyczepy to skrzynia przesuwa się na prawą stronę względem ramy około 35cm. Nie za ciekawie to wygląda jak przyczepa jest pełna. Jest niebezpiecznie przegięta.

Podejrzewam,że dzieje się to przez obrotnicę (była spawana).

 

Co mogę z tym zrobić, co radzicie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    13

winę ponoszą nie stmetrycznie wspawane tylne uszy na ramie bądź skrzyni ,prawe jest zbyt cofnięte do tyłu względem lewego lub odwrotnie lewe jest zbty wysunięte względem prawego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nickfrey    0

A sprawdzałeś czy tylne uszy nie były dorabiane. Sam kiedys dorabiałem jedno ucho z tyłu i zrobiłem za szerokie. Miałem wtedy taki sam problem przy wywracaniu do tyłu. Wspawałem tulejke i było ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gorzupiak    1

My przy swojej którą kupiliśmy mamy na jednaj stronie nowe reosry a na drugiej stare :/ i też z jakieś 15 cm krzywo wywraca


"Myślę, że w dzisiejszych czasach to społeczeństwo wywiera na tobie pewną presję, jak powinieneś się zachowywać."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

zwichrowana rama ktoś kiedyś kiprował przeładowaną przyczepe która nie stała prosto i " uciekła w bok" i krzywiła się gdzieś rama, lub kiprował i nie zorientował się, że zgubił 1 bolec i uciekła z mocowań i się skrzywiła,

potem ktoś ją poprostował, ale pod obciążeniem i tak pewnie "ucieka w bok"

na pusto schodzi równo?? czy musicie napychać, żeby trafiła na miejsce??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    22

Rama trochę jest spawana ale jest prosta. Wiadomo że spawane to nie to samo co oryginał. Jak opada przy kiprze "do tyłu" to muszę nasuwać skrzynię żeby uszy trafiły na swoje miejsce. Jeśli tego nie zrobię ucho mija się kilka cm od właściwego położenia. Pociągnie się ja kawałek i skrzynia sama wskakuje na miejsce.

 

Co do ucha to było coś z nim kombinowane i możliwe, że przez nie skrzynia ucieka na bok.

 

Nadal zastanawiam się nad obrotnicą. Po prawej stronie była najwyraźniej złamana/pęknięta bo jest spawana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    6

Miałem taki sam problem, rozwiązałem go w ten sposób, że "złapałem" tłok grubym łańcuchem np. od rozrzutnika. Trzeba to zrobić tak, aby łańcuch jednym końcem był przyczepiony do tłoka jak najniżej (przy końcówce doprowadzającej olej do tłoka). a drugim końcem do ramy - oczywiście nieruchomej z tej strony aby tłok nie przekręcał się na bok podczas wywracania do tyłu. Mam nadzieję, że wyraziłem się w miarę precyzyjnie.

Najlepsze zostawiłem na koniec - po jakimś roku, może dwóch, gdy wywracałem przyczepę na bok musiałem zdjąć łańcuch (wywracałem akurat na tą stronę, że musiałem to zrobić). Później znów kiprowałem do tyłu bez łańcucha i przyczepa równiutko idzie do góry i jeszcze równiej opada na zamki. I tak jest już do dziś, widocznie sama się sprostowała.

Trochę długo, ale mam nadzieję, że zrozumiale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

W ten sposób możesz wygiąć tłok.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    6

Po pierwsze zrobiłem tak i tłok się nie wygiął, po drugie przy wywracaniu przyczepy do tyłu tłok NIE POWINIEN przekręcać się na bok - bardziej prawdopodobne, że wygnie się gdy tak się dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

andrzej ma rację, to, że tak się nie stało to znaczy, że miałeś szczęście, w tych konstrukcjach to rama ma odpowiadać za stabilność przy wywrocie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Po pierwsze zrobiłem tak i tłok się nie wygiął, po drugie przy wywracaniu przyczepy do tyłu tłok NIE POWINIEN przekręcać się na bok - bardziej prawdopodobne, że wygnie się gdy tak się dzieje.

Nie powinien na bo a przyczepa powinna po opuszczeniu idealnie pasować w uszy. Po to masz tłok zamocowany wahliwie aby dostosowywał się do przyczepy.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    6

@rafff24 szczęście to miałbym gdyby tłok nie wygiął się przy, powiedzmy, kilkukrotnym wywracaniu - ja wywracałem przyczepę kilkadziesiąt razy (ze zbożem i kukurydzą do max. wypchniętego tłoku). Wydaję więc się, że nie jest to kwestia szczęścia lub jego braku, lecz przemyślanej naprawy.

Do @andrzej2110 tłok zamocowany jest wahliwie dlatego, aby przy wywracaniu do tyłu nachylał się, ale tyko w płaszczyźnie przód-tył (konkretnie musi nachylać się dolną częścią do przodu). Nie może, przy kiprowaniu do tyłu, przechylać się na boki. Na bok przechylać może się (a nawet powinien) podczas kiprowania na lewą lub prawą stronę. Podobnie gdy kiprujesz na bok tłok nie może nachylać się w płaszczyźnie przód-tył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Siłownik wywrotu jest na przegubie kulistym i wychyla się tak jak pozwala na to rama. Krzywa i wiotka ram będzie krzywić się przy wywracaniu, niezależnie od tego na którą stronę ustawimy wywrot, nie bez znaczenia jest rozmieszczenie ładunku. Siłownik ma za zadanie unosić skrzynię ładunkową i nic więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27
ja wywracałem przyczepę kilkadziesiąt razy (ze zbożem i kukurydzą do max. wypchniętego tłoku)

 

po prostu rame nie masz aż tak zwichrowaną i siła boczna na tłok nie była na tyle duża, żeby go skrzywić, nawet w naczepach w TIR-ach jest siłownik na przegubie, a kiprują tylko do tyłu, siłownik ma podnieść, a rama ma to stabilnie wywrócić, wszelkie blokowania ruchów siłownika mają wpisane ryzyko jego uszkodzenia

widziałeś kiedyś siłownik w maszynie który ma za zadanie nie tylko coś unieść ale bocznie ustabilizować? bo ja nie widziałem, chodzi mi tu o fabryczne konstukcje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Do @andrzej2110 tłok zamocowany jest wahliwie dlatego, aby przy wywracaniu do tyłu nachylał się, ale tyko w płaszczyźnie przód-tył (konkretnie musi nachylać się dolną częścią do przodu). Nie może, przy kiprowaniu do tyłu, przechylać się na boki. Na bok przechylać może się (a nawet powinien) podczas kiprowania na lewą lub prawą stronę. Podobnie gdy kiprujesz na bok tłok nie może nachylać się w płaszczyźnie przód-tył.

 

Ja mam przyczepę z wywrotem tylko na boki i siłowniki majo ruch w każdej płaszczyźnie.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    6

widziałeś kiedyś siłownik w maszynie który ma za zadanie nie tylko coś unieść ale bocznie ustabilizować? bo ja nie widziałem, chodzi mi tu o fabryczne konstukcje

Moim zdaniem w tym modelu przyczepy siłownik ma nie tylko podnieść ramę, ale również, jak piszesz, bocznie ustabilizować. Przecież skrzynia przyczepy jest długa i nie byłaby stabilna po podniesieniu gdyby "trzymały" ją jedynie dwa uszy. Zresztą, moim zdaniem, tłok siłą rzeczy spełnia rolę stabilizatora skrzyni podczas wywracania.

 

Ja mam przyczepę z wywrotem tylko na boki i siłowniki majo ruch w każdej płaszczyźnie.

Ja mam dwie przyczepy z wywrotem na bok i siłowniki mogą nachylać się tylko w jednej płaszczyźnie t.j. na boki :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    6

Ok, tyle tylko co to ma do rzeczy. Czyli twierdzisz, że tłok przy wywracaniu przyczepy na bok MUSI mieć możliwość ruchu w każdej płaszczyźnie? Jeżeli tak to mogę przesłać ci zdjęcia przyczep które wywracają na boki i tłoki mają możliwość jedynie bocznego wychyłu. Dodam, że konstrukcje te działają bezawaryjnie kilkanaście lat - tłok nigdy się nie wygiął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    80

Ja przerabiam wywrotke z 2 na 3 stronny wywrot i prosta sprawa , przy 2 stronnym wywrocie wystarczy wychył na 2 strony a zaś przy wywrocie 3 stronnym trzeba montować kołyske aby siłownik mógł sie wychylać w 4 strony.Tak było jest i będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez tomb2
      Zbliża sie zima ;D a więc planuję wyremontować moją 4,5 t jednak nie wiem czy dojdzie to do skutku ??? Jeżeli znajomu udostepni mi garaż to tak bo on ma ogrzewany A więc mam kilka pytań.
      - ile mogą kosztować burty do przyczepy 4,5 t typ D-46B
      - Lepszcze są z blachy falistej czy z prostej ?
      - Jakiej grubości blache dać na podłoge ?
      - czym najlepiej wyczyścić przyczepe, czy piaskowanie się opłaca ile może kosztować?
      Narazie tyle
    • Przez MichaKpiski
      Chcę przerejstowac przyczepę Sanok D47A (wywrotka) , w dowodzie mam wpisane rok produkcji, numer podwozia , dopuszczalną łatwość 3500, Pani w starostwie powiedziała że diagnosta będzie musiał ustalić pozostałe dane. Czy ktoś by się podzielił pozostałymi danymi jakie ma wpisane w dowodzie ? z góry dziękuję
    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj